Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
den Bullet

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2024

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 29 Nov 2024 13:15
den Bullet wrote: 29 Nov 2024 12:38 En Mary McGee. Wel maar op 87 jaar ...
ja, het bericht over Motorcycle Mary ook zien passeren deze week. Misschien een goed moment om https://www.imdb.com/title/tt32220579/ eens te bekijken...
https://youtu.be/T70yHLeDhug?si=-_ZqqI0MECa99aUJ

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Stefke

Post by Stefke »

levensvragen van vandaag :lol: na alweer een incident met een Bpost-busje:
1. moet Evenepoel dan ook een bloedstaal afstaan? 8-)
2. gaat men zijn fietscomputer uitlezen? :roll:

Ik ben benieuwd naar het verslag van de expert. En fiets die voor de gewone man te koop is met een basisprijs vanaf 14000 euro... :lol:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Tegen de chirurg gaat hij wel zeggen wat er allemaal in zijn bloed zit/kan zitten (waarvoor er nog geen tests bestaan).

Doch het beroepsgeheim zorgt ervoor dat de rest van de wereld dat niet te weten komt.

Droopy

Post by Droopy »

Dit jaar heb ik mijn record van motokilometers serieus gebroken, helaas in de negatieve zin. :(
Nog nooit zo weinig kilometers gereden als dit afgelopen jaar.
Door allerlei omstandigheden en als een mens dan eens een dagje kan plannen is het meer rustig genieten van een uitstapje of een fietstocht met bijhorend terrasje. :)

De moto wegdoen zit er zeker nog niet in, ik moet mezelf meer opladen om (korte) ritjes te rijden maar eens ik op de moto zit blijft het toch genieten. :ricky:
Op naar volgend jaar en beter doen zeker. :)

Sinds september is er ook een nieuwe hobby bijgekomen, basgitaar leren spelen. :sweeet:
Niet evident om op 59 jaar nootjes te leren lezen en gitaar te spelen maar wel een zalige hobby. :tongue:

Voor de kenners (of nieuwsgierigen) : ik speel op een Squier Affinity Series Jazz Bas. ;)
(Zeg maar de Fender van den Aldi :grin: )

den Bullet

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 16 Dec 2024 13:51
...

Sinds september is er ook een nieuwe hobby bijgekomen, basgitaar leren spelen. :sweeet:
Niet evident om op 59 jaar nootjes te leren lezen en gitaar te spelen maar wel een zalige hobby. :tongue:

Voor de kenners (of nieuwsgierigen) : ik speel op een Squier Affinity Series Jazz Bas. ;)
(Zeg maar de Fender van den Aldi :grin: )
Ah, gitaren ... 8-)

Die heb ik al jaren niet meer bespeelt :|

Ik heb er nog welgeteld eentje: Gretsch White Falcon (zeg maar de Squier van de Cora :mrgreen: ).

Versterker is verkocht (Fender Bandmaster Black Face van begin jaren '60 - alleen de kop had ik).

Klassieke gitaar (Di Georgio) is ter ziele gegaan ...

Een hele verzameling is hier gepasseerd (https://www.facebook.com/media/set/?set ... 032&type=3)

Droopy

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 16 Dec 2024 17:21
Ik heb er nog welgeteld eentje: Gretsch White Falcon (zeg maar de Squier van de Cora :mrgreen: ).

Een hele verzameling is hier gepasseerd (https://www.facebook.com/media/set/?set ... 032&type=3)
Mooie verzameling :o :thumbsup: en je enige exemplaar, dat zou ik ook houden. ;)

den Bullet

Post by den Bullet »

De Falcon heeft een ongelooflijke klank en sustain.
Zo'n 35 jaar geleden gekocht - was in feite geïnteresseerd in een Washburn - maar toch gevallen voor deze.
Vooral finger picking blues op gespeeld, zo 'n beetje Chet Atkins achterna 😎

Muug

Post by Muug »

Waw, ik ben wel een beetje heel jaloers dat jullie dat kunnen.

Blackbert

Post by Blackbert »

Muug wrote: 16 Dec 2024 22:32 Waw, ik ben wel een beetje heel jaloers dat jullie dat kunnen.
Al eens geprobeerd? Als ik mij niet vergis is daar wel iemand in de buurt die u kan sturen.
what would Tom do?

Muug

Post by Muug »

Ja. Mijn grootste probleem: discipline.

Mario

Post by Mario »

Stefke wrote: 29 Nov 2024 09:17 Sterren komen, sterren gaan alleen Elvis blijft bestaan. John Kocinski is overleden. Hij werd slechts 56.
tiens, da's mij compleet ontgaan
heb dat altijd een etter gevonden; naar het schijnt zat het in het koppeke niet altijd snor bij hem...

begin dit jaar is Antony Gobert overleden; die kon ook een serieus stukje rijden, maar ook bij hem rammelde het serieus in z'n hoofd en is ontspoord
heeft Bimota begin jaren '00 nog wel aan een WSBK-overwinnning geholpen

Mario

Post by Mario »

Stefke wrote: 29 Nov 2024 09:17 Sterren komen, sterren gaan alleen Elvis blijft bestaan. John Kocinski is overleden. Hij werd slechts 56.
zeg, ben jij daar zeker van en heb je geen verkeerde John K. voor?
een oppervlakkige zoekopdracht levert toch geen resultaat op (o.m. de Engelstalige wikipedia-pagina rept daar niet over)

Stefke

Post by Stefke »

Mario wrote: 05 Jan 2025 14:44
een oppervlakkige zoekopdracht levert toch geen resultaat op (o.m. de Engelstalige wikipedia-pagina rept daar niet over)
Ik zag dat hier passeren:
https://sportglobal24.com/heartbreaking ... read-more/

Mario

Post by Mario »

Stefke wrote: 05 Jan 2025 21:35
Mario wrote: 05 Jan 2025 14:44

Ik zag dat hier passeren:
https://sportglobal24.com/heartbreaking ... read-more/
merci!
toch maar vreemd dat er daar voor de rest bijna zo goed als niets over te vinden is
enfin, ik ga er mijn slaap niet voor laten maar was wel nieuwsgierig geworden na het lezen van jouw bericht en heb dus een paar weken later :roll: toch maar eens een bescheiden zoekopdracht uitgevoerd, die dus zo goed als niets opleverde

Post Reply