Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Wéér maar eens aan de carbs van de 950 gewerkt . Ik begin mij gelijk zo'n oud ventje te voelen die meer met zijn old-timer bezig is dan dat hij er mee rijdt.
Afin, deze keer was de reden dat 'm toch wel graag stilviel als het toerental naar ralenti terug viel. Het schoot dan door zeg maar, waardoor 'm gewoon stilviel, alsof je het contact omdraaide. Met andere woorden: tijdens rijden viel hij niet stil, maar wel aan de kruispunten.
Verder "rommelde" het wel wat veel in de uitlaatdempers, bij afremmen op de motor.
Dus, afin, weer maar eens de geldlade open getrokken en nieuwe ACV-valves en van die gasschuiven-met-membramen gekocht. Toch weer een goei 250 euro. En dan tegelijk ook maar zo'n speciaal stukske gereedschap om de hoogte van de vlotters af te stellen. Bleken de vlotters op 6mm hoogte te staan ipv 3mm En hoe hoger hoe armer het brandstofmengsel. Allemaal heel raar, want 't is de eerste keer in 14 jaar en 110.000km dat ik dat meet. Dus voorzichtig opnieuw ingesteld op 3mm.
Verder de nieuwe onderdelen gemonteerd.
Nu die vlotters weer op de goei hoogte staan, heb ik ook beslist om de rest van de carb gewoon terug op standaardinstellingen te zetten. Dwz de sproeiers weer op de goei plaats, gasnaald in de tweede groef, co-schroefje op 2 en een kwart draai uitgedraaid. Vanavond alles monteren en afregelen met mijn carbtune.
Ik ben benieuwd.
Afin, deze keer was de reden dat 'm toch wel graag stilviel als het toerental naar ralenti terug viel. Het schoot dan door zeg maar, waardoor 'm gewoon stilviel, alsof je het contact omdraaide. Met andere woorden: tijdens rijden viel hij niet stil, maar wel aan de kruispunten.
Verder "rommelde" het wel wat veel in de uitlaatdempers, bij afremmen op de motor.
Dus, afin, weer maar eens de geldlade open getrokken en nieuwe ACV-valves en van die gasschuiven-met-membramen gekocht. Toch weer een goei 250 euro. En dan tegelijk ook maar zo'n speciaal stukske gereedschap om de hoogte van de vlotters af te stellen. Bleken de vlotters op 6mm hoogte te staan ipv 3mm En hoe hoger hoe armer het brandstofmengsel. Allemaal heel raar, want 't is de eerste keer in 14 jaar en 110.000km dat ik dat meet. Dus voorzichtig opnieuw ingesteld op 3mm.
Verder de nieuwe onderdelen gemonteerd.
Nu die vlotters weer op de goei hoogte staan, heb ik ook beslist om de rest van de carb gewoon terug op standaardinstellingen te zetten. Dwz de sproeiers weer op de goei plaats, gasnaald in de tweede groef, co-schroefje op 2 en een kwart draai uitgedraaid. Vanavond alles monteren en afregelen met mijn carbtune.
Ik ben benieuwd.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ik zal een kaarsje branden voor een goede testrit.
De vraag is of ze af fabriek zo hoog stonden of dat iemand ze hoger geplaatst heeft met een reden
Onderdelen zijn tegenwoordig prijzig geworden, heb het ook al mogen vaststellen
De vraag is of ze af fabriek zo hoog stonden of dat iemand ze hoger geplaatst heeft met een reden
Onderdelen zijn tegenwoordig prijzig geworden, heb het ook al mogen vaststellen
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
zwijgt stil, ik ben (maar muug weet het nog niet) hem aan't indoctrineren tot hij mijne 990 koopt :p
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Hij heeft eens mee mijne 990 (den braven adventure, niet eens den smt) gereden en hij was een beetje van zijn melk ?
Ik heb nog maar 1x met een 950 gereden, maar daar was ik in paniek, want ik kon niet aan de grond, zelfs niet eens de zijsteun inklappen met mijn voet, stoppen was nog meer een ramp, gelukkig was 't kalm op de baan en was er iemand voor mij die kon teken doen" rij maar"
sig nature
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Maar dieje van mij is al wat getemd... daarbij...
Ik wil hem gewoon aan muug aansmeren, zodat ik de motor binnen 1,5jaar in betere staat kan terugkopen
Ik wil hem gewoon aan muug aansmeren, zodat ik de motor binnen 1,5jaar in betere staat kan terugkopen
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Jep, zelfs uwen 2012 vond ik toen te wild Raar trouwens dat ge met een 990 aan de grond kon, en niet met een 950. Misschien heb je toen een S geprobeerd? Feit is: mijn 950 van 2005 is de laagste die ze gemaakt hebben. Daar zou je dus toch ook met uw voeten aan de grond moeten kunnen.zappa wrote: ↑19 Apr 2024 23:26Hij heeft eens mee mijne 990 (den braven adventure, niet eens den smt) gereden en hij was een beetje van zijn melk ?
Ik heb nog maar 1x met een 950 gereden, maar daar was ik in paniek, want ik kon niet aan de grond, zelfs niet eens de zijsteun inklappen met mijn voet, stoppen was nog meer een ramp, gelukkig was 't kalm op de baan en was er iemand voor mij die kon teken doen" rij maar"
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ha voilà, 't is geregeld:
990: Koeno -> Muug
950: Muug -> Zappa
helmslot: Zappa -> ChristofR
990: Koeno -> Muug
950: Muug -> Zappa
helmslot: Zappa -> ChristofR
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Bon, gisterenavond de tanks van de 950 ne keer leeggemaakt. Zat samen nog ongeveer 2 liter vloeistof in.
Een klein deel daarvan was duidelijk geen benzine.
De zeefjes op de kraantjes waren allemaal proper, dus de linker tank al teruggehangen.
de rechter tank heeft een uitsparing onderaan voor de uitlaatbocht. Met een hitteschild erop geplakt. Zag er niet zo fraai uit moet ik zeggen.
Vooral de rand van de tank dus.
Die resten weggehaald, de bramen gladgeschuurd. De nieuwe plakker opgedoken en erop geplakt. Blijft die rand. Sebiet eens kijken bij de autodelenman of ze ook zoiets hebben.
Blijft de vraag waarom de uitlaat ineens zo heet werd dat de tank smelt?
De bougies zijn dezelfde als wat erin zat, de afstelling van de carbs is dezelfde, nu juist de bobijnen (die goed op hun plaats zaten) gewisseld met een paar spares. De bedrading ziet er ok uit, de metalen lip op het hoofdrelais is niet gecorrodeerd.
Die nieuwe plakker trouwens ooit eens besteld omdat de oude begon te verslijten.
Misschien morgen maar weer eens rijden.
Een klein deel daarvan was duidelijk geen benzine.
De zeefjes op de kraantjes waren allemaal proper, dus de linker tank al teruggehangen.
de rechter tank heeft een uitsparing onderaan voor de uitlaatbocht. Met een hitteschild erop geplakt. Zag er niet zo fraai uit moet ik zeggen.
Vooral de rand van de tank dus.
Die resten weggehaald, de bramen gladgeschuurd. De nieuwe plakker opgedoken en erop geplakt. Blijft die rand. Sebiet eens kijken bij de autodelenman of ze ook zoiets hebben.
Blijft de vraag waarom de uitlaat ineens zo heet werd dat de tank smelt?
De bougies zijn dezelfde als wat erin zat, de afstelling van de carbs is dezelfde, nu juist de bobijnen (die goed op hun plaats zaten) gewisseld met een paar spares. De bedrading ziet er ok uit, de metalen lip op het hoofdrelais is niet gecorrodeerd.
Die nieuwe plakker trouwens ooit eens besteld omdat de oude begon te verslijten.
Misschien morgen maar weer eens rijden.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
We gaan op de duur met de auto op reis moeten gaan, of een volgauto meenemen
Ik denk eerder dat uw tank om een rare reden heel dicht bij uw uitlaat gezeten heeft, dan dat die heter dan normaal is geweest.
Laag glasvezel erop lijmen?
Ik denk eerder dat uw tank om een rare reden heel dicht bij uw uitlaat gezeten heeft, dan dat die heter dan normaal is geweest.
Laag glasvezel erop lijmen?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Briljant idee, ik heb hier ook nog een nogal vuile motor staan, misschien probeer ik dat ook eens
sig nature
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Ik verschiet van niet veel meer de laatste jaren, maar dat lijkt me sterk. De uitlaat kan maar op 1 plaats zitten en de tank kan ook niet lager of meer naar binnen.
Gisteren niet bij de onderdelenzaak geraakt. We zien wel de week die komt.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Effe een update
Al een aantal ritjes achter de rug en kan je zeggen absoluut trillingsvrij en ruimer heel naar achter toe
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Zelf niets gedaan aan de NCX maar door Joris Sport laten doen :
nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokjes en een vers oliesapje met filter voor het motorblok.
De scottoiler die ik er na de laatste kettingwissel opgezet heb heeft ook zijn werk gedaan, ik heb nog nooit een ketting gehad die het langer dan 15.000 km uitzong maar deze heeft het toch 22.500 volgehouden door al dat extra gesmeer.
Vrije dagen zijn toch niet goed voor de portemonnee maar ik kon goed leven met de factuur (€ 445) en ben weer gerust voor een hele tijd.
De gezellige koffieklets met vader Joris heb ik er ook gratis bovenop gekregen, blij dat het weer beter gaat met hem.
nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokjes en een vers oliesapje met filter voor het motorblok.
De scottoiler die ik er na de laatste kettingwissel opgezet heb heeft ook zijn werk gedaan, ik heb nog nooit een ketting gehad die het langer dan 15.000 km uitzong maar deze heeft het toch 22.500 volgehouden door al dat extra gesmeer.
Vrije dagen zijn toch niet goed voor de portemonnee maar ik kon goed leven met de factuur (€ 445) en ben weer gerust voor een hele tijd.
De gezellige koffieklets met vader Joris heb ik er ook gratis bovenop gekregen, blij dat het weer beter gaat met hem.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Eeuuuhhh toch geen gezellig babbelke op de bank in de zon rond 16u30 hé
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Neen, gezellig babbeltje rond 13u30 binnen aan de koffieautomaat.
Ik ben daar rond 15u30 vertrokken.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Omdat ik daar rond 16u30 aangekomen ben, en Rudi zat aan tafel met iemand te babbelen en er stond ook nog een NCX naast.
Heb toen ook nog 10 minuutjes gezellig gebabbeld met hem en geprobeerd om zijn klein blafferke te aaien terwijl Gregory naarstig het gras aan het afrijden was om alles proper te krijgen voor de jaarlijkse Coast Tour morgen.
Ik vond dat Rudi er weer goed uit zag, er zat weer kleur in zijn vel en zijn lach was ook terug .
Maar wee hebben elkaar dus op een uur na gemist
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
Lap, zal voor een volgende keer zijn.
Toen ik er was stonden we daar met drie NCX'en, je zou gaan denken dat het een populair model is.
De NT heb ik nu voor de eerste keer eens goed bekeken, ziet er een heel schoon machien uit maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Transalp 750 in zwart-grijs.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024
3 uur getest en gesleuteld aan de Ktm en dan effenaf anderhalf uur gereden