Moto Guzzi Stelvio

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Moto Guzzi Stelvio

Post by Stefke »

En hop daar is het minder dure alternatief in aantocht, de Moto Guzzi Stelvio. Ziet er netjes uit, genoeg vermogen en koppel denk ik en loodzwaar. En een cardan voor wie zich niet graag bukt of de handen vettig maakt. 8-)

Image

(Geen idee waarom dit nieuws in de topic van de R1300GS geplaatst werd. Daarom dus effe een nieuwe topic gemaakt. mvg, PraatAdmin)

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by petervdc »

schoontje
Keep going

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Muug »

Mnder duur , maar het is nog steeds duur.

Ik vind elke moto boven de 5000 euro eigenlijk duur, :lol: Ik moet echt eens opgroeien op dat vlak. :laughing:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stefke »

Muug wrote: 13 Feb 2024 16:31 Mnder duur , maar het is nog steeds duur.

Ik vind elke moto boven de 5000 euro eigenlijk duur, :lol: Ik moet echt eens opgroeien op dat vlak. :laughing:
Tja, voor mij is dat pokkeduur. Alles boven de 2000 euro is mij eigenlijk al teveel. :?
En zeggen dat een beetje deftige fiets, niet eens elektrisch, daar ook al bovenuit komt... ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Blackbert »

Schaft u ne Caponord aan. Makkelijk onder de 5000€, geen electronische rotzooi, die tieten staan niet in de weg en geen mens die het verschil ziet. :dontknow:

Image
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stoffel »

Ik vind de nieuwe stelvio wel iets hebben, afgezien van het afgekapt voorspatbord.
Ik denk dat ik eerder voor de v85 zou gaan, heb daar al een paar maal aan gedacht om van de AT naar de v85 over te stappen…. Maar tis dat ik zo een Honda fan ben :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Muug »

Stefke wrote: 13 Feb 2024 19:30 Alles boven de 2000 euro is mij eigenlijk al teveel. :?
Tja,
maar wordt de kans op extra (dure) kosten niet groter, onder die prijs?

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stoffel »

Muug wrote: 14 Feb 2024 08:11
Stefke wrote: 13 Feb 2024 19:30 Alles boven de 2000 euro is mij eigenlijk al teveel. :?
Tja,
maar wordt de kans op extra (dure) kosten niet groter, onder die prijs?
Bwa, hangt ervan af wat je wil en hoe goed je de staat bij aankoop kan inschatten :thumbsup:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Muug »

Verborgen gebreken kan je niet op voorhand inschatten. :whip:

Ik koop al dertig jaar tweedehands moto's. En verkopen ook :grin: Geloof me, je kan nog zoveel snuffelen als je wilt aan een moto, de kans dat je binnen de maand met iets geconfronteerd wordt dat je niet verwacht had, is redelijk groot. En hoe goedkoper/ouder de moto, hoe veel groter die kans. Alleen al dat veel motorfietsen een volledige kuip hebben, vergroot de kans. Hoeveel misérie ik al niet ontdekt heb onder de tank, of de kuip of 't kontje, ge wilt het niet weten. :pillepalle:
De moto kan perfect blinken, perfect rijden en remmen, en toch kunnen er gebarsten of ontbrekende kuipdelen zijn, of elektrische rottigheid die gewoon per toeval nog werkt.
Mijn eigen KTM, die ik al sinds 2008 is zo een mooi voorbeeld. Ik weet het ondertussen niet meer, maar had ik hem een half jaar of een jaar toen ik een mooie ontdekking deed? Toen ik de beschermkap van de tank rechtsonder er af haalde dan bleek die tank tot op het blote kunststof te zijn afgeschaafd. En geen krasje, nee, de volledige flank onderaan. De motorfiets moet dus heel zwaar geschoven hebben, en daarop is die dan mooi in elkaar geschroefd met nieuwe onderdelen en zo. De tank was te duur om te vervangen dus werd er een mooi kapje overgeplaatst. :furious3: En het had dus geen zin meer om verhaal te gaan zoeken bij die verkoper, omdat ik er al zoveel maanden en kilometers mee gereden had.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Bij »

Mooie brommer maar...
Al bijna 4 jaar tevreden met mijne V85TT dus die gaat nog wat blijven. :)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stoffel »

Muug wrote: 14 Feb 2024 11:45 Verborgen gebreken kan je niet op voorhand inschatten. :whip:

Ik koop al dertig jaar tweedehands moto's. En verkopen ook :grin: Geloof me, je kan nog zoveel snuffelen als je wilt aan een moto, de kans dat je binnen de maand met iets geconfronteerd wordt dat je niet verwacht had, is redelijk groot. En hoe goedkoper/ouder de moto, hoe veel groter die kans. Alleen al dat veel motorfietsen een volledige kuip hebben, vergroot de kans. Hoeveel misérie ik al niet ontdekt heb onder de tank, of de kuip of 't kontje, ge wilt het niet weten. :pillepalle:
De moto kan perfect blinken, perfect rijden en remmen, en toch kunnen er gebarsten of ontbrekende kuipdelen zijn, of elektrische rottigheid die gewoon per toeval nog werkt.
Mijn eigen KTM, die ik al sinds 2008 is zo een mooi voorbeeld. Ik weet het ondertussen niet meer, maar had ik hem een half jaar of een jaar toen ik een mooie ontdekking deed? Toen ik de beschermkap van de tank rechtsonder er af haalde dan bleek die tank tot op het blote kunststof te zijn afgeschaafd. En geen krasje, nee, de volledige flank onderaan. De motorfiets moet dus heel zwaar geschoven hebben, en daarop is die dan mooi in elkaar geschroefd met nieuwe onderdelen en zo. De tank was te duur om te vervangen dus werd er een mooi kapje overgeplaatst. :furious3: En het had dus geen zin meer om verhaal te gaan zoeken bij die verkoper, omdat ik er al zoveel maanden en kilometers mee gereden had.
Das pech hebben....
In al die jaren (+25 moto's) nog maar 1 'miskoop' gehad, een oude gsxf waar de binnenkant van de tank rot was en alle vuiiligheid naar de carbu's ging.
Dat waren altijd moto's tussen de 1000€-3000€ ;)

om effe terug on topic te gaan; ik dacht er iets van een varadero in te zien, maar effectief, ne caponord lijkt er beter op :thumbsup:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Muug »

Ik ga u de volgende keer mijn moto's laten kopen :lol:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stoffel »

Muug wrote: 14 Feb 2024 13:30 Ik ga u de volgende keer mijn moto's laten kopen :lol:
:mrgreen:
Ik filter op voorhand al veel door detail foto’s per mail te vragen.
En dan is het ter plaatse goed kijken, altijd met een straffe zaklamp, en vingers kruisen.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Droopy »

Stefke wrote: 13 Feb 2024 13:15 En hop daar is het minder dure alternatief in aantocht, de Moto Guzzi Stelvio. Ziet er netjes uit, genoeg vermogen en koppel denk ik en loodzwaar. En een cardan voor wie zich niet graag bukt of de handen vettig maakt. 8-)
:smitten: Dat is meer mijn "ding" dan die nieuwe GS maar het enige wat ik niet kan vinden op de Guzzi website is de prijs van deze Stelvio. :dontknow:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stoffel »

Standaard een 16500€ eurookes :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Muug »

Droopy wrote: 14 Feb 2024 20:48
Stefke wrote: 13 Feb 2024 13:15 En hop daar is het minder dure alternatief in aantocht, de Moto Guzzi Stelvio. Ziet er netjes uit, genoeg vermogen en koppel denk ik en loodzwaar. En een cardan voor wie zich niet graag bukt of de handen vettig maakt. 8-)
:smitten: Dat is meer mijn "ding" dan die nieuwe GS maar het enige wat ik niet kan vinden op de Guzzi website is de prijs van deze Stelvio. :dontknow:
Google is uw vriend hoor, nog steeds. ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Blackbert »

In Stefke zijn universum: 2 moto's minder dan de GS. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 15 Feb 2024 09:05 In Stefke zijn universum: 2 moto's minder dan de GS. 8-)
:mrgreen: :ricky:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Moto Guzzi Stelvio

Post by Droopy »

Muug wrote: 15 Feb 2024 08:18 Google is uw vriend hoor, nog steeds. ;)
Inderdaad :thumbsup: https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... byjbQiEywt

Post Reply