Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Koeno »

HoiHoi,

Ik heb een leuke oldtimer op't oog... een XL 600 LM Paris Dakar
Deze staat in Nederland, maar is daar nog niet geïmporteerd.
Origineel een Belgische motor, maar de eigenaar was de originele papieren kwijt.
bij de motor zitten dus alleen kopieën en een ondertekende verklaring van hem van verlies en overdracht.

Heeft iemand iets soortgelijks al meegemaakt / opgelost en wat is daar het juiste stappenplan voor?

gegroet
Koeno

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Blackbert »

Als de slordige Belg het goed gedaan heeft:
Aangifte bij de plotsie om attesten van verlies te bekomen
Met die attesten duplicaten opgevraagd bij Honda en via verzekeringsagent.
Dan zou 't in orde moeten zijn.
Documenten checken, framenummer controleren, info halen bij uw verzekeraar, div, keuring, Hond dealer.
Zeer waarschijnlijk zal die toch een keuring voor verkoop moeten krijgen, dus 't zal best in orde zijn. (let vooral op dat de gegevens op het framenummerplaatje leesbaar zijn).
Hij is nog niet ingeschreven in NL, maar is hij uitgeschreven in B? Dan kan het toch nodig zijn hem terug in te voeren.
Info die je niet krijgt via tinternet kunnen ze u waarschijnlijk wel geven in een keuringsstation waar je terecht kan voor invoerkeuring.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Muug »

Allez, dan toch geen 640 Adventure?

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Koeno »

640 adventure vs XL 600 LM Paris Dakar vs vanalles anders nog :D

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Jopet »

Koeno wrote: 08 May 2024 09:37 Deze staat in Nederland, maar is daar nog niet geïmporteerd.
Origineel een Belgische motor, maar de eigenaar was de originele papieren kwijt.
bij de motor zitten dus alleen kopieën en een "ondertekende verklaring van hem van verlies en overdracht".
Blackbert wrote: 08 May 2024 11:16 Als de slordige Belg het goed gedaan heeft:
Aangifte bij de plotsie om attesten van verlies te bekomen
Met die attesten duplicaten opgevraagd bij Honda en via verzekeringsagent.
Dan zou 't in orde moeten zijn.
Blackbert, is dus een slordige Belg hé, er staat niet bij dat er aangifte gedaan is bij de politie van verlies, alleen een ondertekende verklaring van verlies..... wat dus waardeloos is.

Er moet door de originele eigenaar aangifte gedaan zijn bij de politie, de politie moet dan de de gegevens controleren op de motor en dan pas krijg je van de politie het nodige PV om verder te gaan, zonder dit PV zou ik er nooit aan beginnen, was nu al zo'n rompslomp toen ik zo een scooter kocht.

Ik heb van de originele eigenaar een Kymco 500cc scooter gekocht met een verklaring dat hij zijn inschrijvingsbewijs kwijt was. Bij de politie ving ik dus bot om een pv af te leggen. Originele eigenaar is naar Brugge moeten komen, heeft bij de politie verklaring van verlies afgelegd, daarna zijn ze bij mij thuis naar de moto komen kijken en controleren en dan pas kregen we het pv waarmee ik verder kon doen.

Ik zou er niet aan beginnen zonder papieren, tenzij je heel veel tijd en geduld hebt, alles zal zeer moeizaam verlopen.

Vraag eens raad bij je verzekeringsagent Koeno of bel desnoods eens naar de politie om inlichtingen.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Blackbert
Posts: 3472
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Oldtimer kopen uit Nederland, met kopie van BE-papieren

Post by Blackbert »

Het eerste woord is dan ook het belangrijkste: ALS ;)
Met enkel fotocopies van de originele documenten en zijn verklaring zal 't inderdaad moeilijk worden.
Zou ook wel de reden van wederverkoop kunnen zijn?
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply