Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Muug

Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025

Post by Muug »

Toogpraat-topic - tetter-topic - tater-topic... you name it. Om zomaar wat uit je nek te kletsen. Omdat het kan, omdat het mag. :thumbsup:

En we kletsen hier verder.

Muug

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025

Post by Muug »

Dat was even lachen daarnet.
Ik verkocht een ruit van een BMW R100R, vraagprijs 300€.
Krijg ik daar een reactie binnen die ik toch echt wil delen. :grin:

"Beste,
Zijt ge nog goed wijs?????????????????
300€ of 12.000fr vragen voor een ding dat ge zelf afschuwelijk vind!!
Ge lacht de mensen gewoon uit................Wat ben jij voor een stuk onfatsoen .....of om met de juist bewoording te zeggen................ordinair caprul.

Met vriendelijke groet,
Kamiel "

Ja, ik had dus in de advertentie geschreven dat ik ze verkoop omdat ik ze lelijk vind. :grin: Ik heb hem dan gevraagd of ik alles dat ik lelijk vind, goedkoop moet verkopen? Ook bvb een Rolls Royce of een Lamborghini? :lol:

Gelukkig is ze ondertussen al verkocht. 8-)

Mario

Post by Mario »

altijd al geweten dat jij caprul waart! :peepwall: :grin:

F M

Post by F M »

"met vriendelijke groet" :w00t: :laugh3: :laugh3: :laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER

Post by TRooPER »

vanaf nu vraag ik elke R100R bestuurder zijn naam :grin:

en als het Kamiel is...... :mrgreen:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Droopy

Post by Droopy »

Terwijl ze in ons Belgenlandje de lage-emissie zones minder snel streng maken hebben onze Zuiderburen er dertig nieuwe bijgemaakt. :o

Als je nu in Le Nord richting Lille en ruime omgeving rondrijdt (zelfs op de snelweg) is een vignet al nodig, ook voor moto's dus. :(
https://www.milieustickervoorfrankrijk. ... -in-lille/

Muug

Post by Muug »

Droopy wrote: 17 Jan 2025 09:01 Terwijl ze in ons Belgenlandje de lage-emissie zones minder snel streng maken hebben onze Zuiderburen er dertig nieuwe bijgemaakt. :o

Als je nu in Le Nord richting Lille en ruime omgeving rondrijdt (zelfs op de snelweg) is een vignet al nodig, ook voor moto's dus. :(
https://www.milieustickervoorfrankrijk. ... -in-lille/
Dank voor de informatie. :-)

Blackbert

Post by Blackbert »

Ja. Als je zo in de loop der jaren al eens ergens komt, wordt de collectie redelijk groot.
Op mijn bus
-de jaarlijkse nutteloze sticker van de keuring.
-links bovenhoekje: vignet voor zwitserse snelwegen
-rechts onderhoekje: sticker voor de franse lez
-straks nog ergens ene voor de duitse lez (niet echt nodig, zolang alles goed gaat).
gelukkig is dat een grote ruit.

Ons stukske grond? Veel regeltjes allerhande zonder struktuur of langetermijnvisie. Tunnelvisie ook en de onkunde of onwil om buiten de zelfgetekende lijntjes te denken en handelen.
In D: een Euro 4 of 5 diesel? Een relatief goedkope ingreep (adblue), efkes naar de keuring en 't is in orde: Euro 6.
In B: nee, dat kan niet, wij kijken alleen naar het originele COC.
In D, Nl, F, UK: laat uw ouwe burner ombouwen naar elektrisch, keuring, klaar.
In B: nope. Eerst uitvoeren naar een buur en terug invoeren na ombouw kan dan weer wel.

Wonen. Eerst zware premies voor nieuwe dure technieken. Welgestelden doen er hun voordeel mee. Vervolgens gaan we dat min of meer verplichten en tegelijk de premies terugschroeven. Een E of F huisje gekocht: binnen 5 jaar minstens naar D 'renoveren'. Premies voor vanalles, die dit jaar stevig verlaagd worden, vooral voor de lage en middeninkomens.
Mijn Immomaat was er ook van overtuigd dat de verkoopprijs voor de E en F huizen naar beneden moest, om de latere investeringen naar D of beter te compenseren. die zijn ook gezakt, maar de prijs van A en B huizen is nog veel meer gestegen.
Ik kan u helemaal vertellen wat en in welke volgorde je moet doen om uw Epc score te verbeteren. En het voor of met u uitvoeren. Mijn EPC/EPB vriendin kan er ook nog de cijfers bijzetten per ingreep en het attest opmaken.
Nee, we gaan dat gratis aanbieden. 'Goed voor de portemonnee'. Jep. En 't dan nog zelf uitvoeren? Geen premies dan, nog beter voor de portemonnee (van de overheid). Om nog te zwijgen van de fouten in de uitvoering die de hele inspanning teniet doen.
what would Tom do?

den Bullet

Post by den Bullet »

Om nog te zwijgen over de verhoging van het K.I. na de premies voor verbouwingen ...

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Jongens ga eens een pintje drinken, zoals de topictitel aangeeft, wat een zwartgalligheid hier.
Straks ga ik mijn geld terugvragen aan @Muug...

Dat het KI verhoogt na investeringen is toch niet zo onlogisch?
Zeker als zoals @BlackBert zegt de prijzen van A en B woningen zo fel stijgen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

Merci @assist-admin :mrgreen:
Ge hebt gelijk, want dat zijn eigenlijk bleit-onderwerpen. :lol:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Omdat het niet in de dagtripfoto draadjes past, hier past alles:

De Inn-vallei, met rechts op de foto nog de Achensee. Op de achtergrond zie je dat de (laaghangende) wolken tegengehouden werden door de eerste, noordelijkste bergketen:
Image

beetje verder, hier vliegen we over het Zillertal:

Image

met zicht op de Brennerpas ( diagonale vallei op de foto)

Image

Venezia!

Image

Enjoy!

Muug

Post by Muug »

Ah. Efkes naar uw 2e verblijf? :thumbsup:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 17 Jan 2025 19:56 Ah. Efkes naar uw 2e verblijf? :thumbsup:
tja, iemand moet het doen, eh. :wings:

zappa

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 17 Jan 2025 19:52 Omdat het niet in de dagtripfoto draadjes past, hier past alles:

Image

met zicht op de Brennerpas

Enjoy!
Yep ! https://www.youtube.com/watch?v=ejvAh2HSYD8 :roll:
sig nature

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

zappa wrote: 18 Jan 2025 00:15
TuttoTerreno wrote: 17 Jan 2025 19:52 Omdat het niet in de dagtripfoto draadjes past, hier past alles:

Image

met zicht op de Brennerpas

Enjoy!
Yep ! https://www.youtube.com/watch?v=ejvAh2HSYD8 :roll:
K dacht er ook wel aan maar met ne vlieger heb ik toch liever dat er geen vlam uit de uitlaat komt.

F M

Post by F M »

Over de Brennerpas gesproken, iemand een idee of je met de motor de gewone weg goed kan gebruiken ipv de snelweg over de Brennerpas?

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 18 Jan 2025 11:31 Over de Brennerpas gesproken, iemand een idee of je met de motor de gewone weg goed kan gebruiken ipv de snelweg over de Brennerpas?
Ja, tenzij op bepaalde weekend dagen in het hoogseizoen. Zaterdagen meestal.
Dan moet je een reden hebben om als "plaatselijk verkeer" te gelden. Een boeking voor een restaurant of hotel langs de ouwe Brennerstrasse bv.

En gezien de ongelooflijke wegenwerken op de Brennerautobahn is de oude baan vermoedelijk meestal nog de snelste weg.... Met de motor in elk geval ook veel leuker.

Jopet

Post by Jopet »

F M wrote: 18 Jan 2025 11:31 Over de Brennerpas gesproken, iemand een idee of je met de motor de gewone weg goed kan gebruiken ipv de snelweg over de Brennerpas?
Buiten het hoogseizoen meestal geen problemen, in het hoogseizoen wordt de baan regelmatig afgesloten voor motorverkeer (en niet alleen in het weekend), nu vind ik de Brennerpass wel niet de mooiste pas, tussen Innsbruck en het Stubaital is het echt een heel leuke baan om te rijden, dus een stuk van +/- 12km, maar éénmaal daar voorbij is het vrij saai en om de haverklap door dorpen rijden en niets speciaal te zien....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

F M

Post by F M »

De Brennerpas is inderdaad geen eerste keuze. Maar ik heb weinig alternatieven, tenzij ik de ganse routes naar huis omgooi en andere hotels boek. We hebben nu een hotel in Brixen geboekt. In eerste instantie wou ik over de Timmelsjoch. Maar in mei... In 2023 zou het gelukt zijn, toen was de Timmelsjoch heel uitzonderlijk half mei al open. Dat die nog eens op 23 mei 2025 al open zou zijn, die kans is heel klein. Ofwel moet ik via de Giovo (dat is natuurlijk geen straf), Merano en de Reschenpas gaan. Maar dat is al serieuze omweg, en de weg vanaf Merano is pure horror bij de minste verkeersdrukte. 23 mei is trouwens een vrijdag.

Post Reply