Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025
- TuttoTerreno
- Motorzot
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025
Boek Gasthof schlossberg in San Leonardo in de paaseieren vallei. Best direct, niet via boekingpuntkom.
WhatsApp +39 340 935 6334
Dan houdt ge de drie (!) alternatieven open, en zaterdag kunde beginnen met de combinatie Jaufen en Penzerjoch.
Ge moet het allemaal ni moeilijker maken dan dat het is.
Dan houdt ge de drie (!) alternatieven open, en zaterdag kunde beginnen met de combinatie Jaufen en Penzerjoch.
- TuttoTerreno
- Motorzot
Lijkt me een leuk weekend, mss kom ik wel af voor een toereke Südtirol.
Gaat niet lukken. de donderdag doen we al 421 km vanuit Slovenië tot in Brixen. nog eens 65 km erbij wordt wat te veel. En de vrijdag vanuit Brixen naar de buurt van Hockenheim is nog eens net meer dan 500 km via de Brennerpas, en 556 km via de Timmelsjoch, die waarschijnlijk nog niet open zal zijn. In die rit zit wel al heel wat snelweg.TuttoTerreno wrote: ↑19 Jan 2025 12:03 Boek Gasthof schlossberg in San Leonardo in de paaseieren vallei. Best direct, niet via boekingpuntkom.
Ja, motorpraatadministrator, dit hoort eigenlijk in een ander draadje
I am confused. Oh no, maybe not!
Ok. Maar vanaf welke post?
't was een beetje juichen, maar tegelijk ook bleiten.
Gisteren, 37 jaar na de echte originele Ramones op Pukkelpop, de echtste tributeband in de Muziekgieterij, Maastrich. Hey ho, maar let's go wilde eigenlijk zeggen: dit is de laatste keer.
Eergisteren, 40 jaar na hun schrikwekkende verschijning, ook op Pukkelpop, het voor-voorlaatste optreden van het enige echte Front242 in de AB.
Vandaag is hun laatste, no shuffle no more .
Het wil waarschijnlijk zeggen dat ik ook een dagje ouder wordt.
Máár, als er iemand bands kent die beter ook zouden stoppen, om welke reden dan ook, we gaan zien wat we kunnen doen.
Alle info hieronder aub.
Gisteren, 37 jaar na de echte originele Ramones op Pukkelpop, de echtste tributeband in de Muziekgieterij, Maastrich. Hey ho, maar let's go wilde eigenlijk zeggen: dit is de laatste keer.
Eergisteren, 40 jaar na hun schrikwekkende verschijning, ook op Pukkelpop, het voor-voorlaatste optreden van het enige echte Front242 in de AB.
Vandaag is hun laatste, no shuffle no more .
Het wil waarschijnlijk zeggen dat ik ook een dagje ouder wordt.
Máár, als er iemand bands kent die beter ook zouden stoppen, om welke reden dan ook, we gaan zien wat we kunnen doen.
Alle info hieronder aub.
what would Tom do?
ik ken eigenlijk maar enen band waar ik niet over te spreken was, nl de brrrrrridgestone

sig nature
Ik hou van de muziek van The Cure, maar als ik Robert Smith nu bezig zie, die oude wat papperige vent met zijn grijze wilde haren en schmink zoals in de jaren 80 dan zeg ik neen, ik kan er niet op kijken hoewel ik hun muziek zo kan pruimen....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Het is echt geen zicht eh 
De Engie helpdesk...
Volgende week komen ze onze gasketel installeren.
Bij Fluvius heb ik wat moeten zagen maar ze zijn vorige maand toch alles op tijd (en nog aan het tarief van 2024) komen installeren.
Omdat we, door een van onze kinderen, recht hebben op sociaal tarief kan ik dus geen gascontract aanvragen via de website.
Mijn mail hierover van drie weken geleden naar Engie zal misschien ooit worden beantwoord, het is maar wat ze onder "zo spoedig mogelijk beantwoorden" verstaan zeker...
Deze morgen heb ik toch drie telefonisten aan de lijn gehad vooraleer ik mijn contract kon vastleggen.
Telefonist 1 kon mij niet verder helpen...
Telefonist 2 heeft na een dik kwartier vragen stellen en wachtmuziekjes geven afgehaakt en niet teruggebeld.
Telefonist 3 heeft na een dik half uur vragen stellen en wachtmuziekjes geven uiteindelijk mijn contract opgesteld.
Bij elke telefonist heb ik meermaals gezegd dat ik online geen contract kan afsluiten omdat we sociaal tarief hebben en ik dus telefonisch een contract moet afsluiten maar geen enkele van de drie snapte daar iets van.
Ze weten dus dat we daar recht op hebben want anders zou ik ook niet uit mijn aanvraag vliegen en zou die boodschap toch niet op mijn scherm komen.
Uiteindelijk hebben nu een "easy" vast contract gekregen.
Komt wel in orde zeker, we zullen gas hebben da's het voornaamste.
Volgende week komen ze onze gasketel installeren.
Bij Fluvius heb ik wat moeten zagen maar ze zijn vorige maand toch alles op tijd (en nog aan het tarief van 2024) komen installeren.
Omdat we, door een van onze kinderen, recht hebben op sociaal tarief kan ik dus geen gascontract aanvragen via de website.
Mijn mail hierover van drie weken geleden naar Engie zal misschien ooit worden beantwoord, het is maar wat ze onder "zo spoedig mogelijk beantwoorden" verstaan zeker...
Deze morgen heb ik toch drie telefonisten aan de lijn gehad vooraleer ik mijn contract kon vastleggen.
Telefonist 1 kon mij niet verder helpen...
Telefonist 2 heeft na een dik kwartier vragen stellen en wachtmuziekjes geven afgehaakt en niet teruggebeld.
Telefonist 3 heeft na een dik half uur vragen stellen en wachtmuziekjes geven uiteindelijk mijn contract opgesteld.
Bij elke telefonist heb ik meermaals gezegd dat ik online geen contract kan afsluiten omdat we sociaal tarief hebben en ik dus telefonisch een contract moet afsluiten maar geen enkele van de drie snapte daar iets van.
Ze weten dus dat we daar recht op hebben want anders zou ik ook niet uit mijn aanvraag vliegen en zou die boodschap toch niet op mijn scherm komen.
Uiteindelijk hebben nu een "easy" vast contract gekregen.
Komt wel in orde zeker, we zullen gas hebben da's het voornaamste.
Ik zit ook op zo'n spoor.
tussen mijn mails zit er eentje weggedoken dat de mannen van de "slimme" elentriekmeter hier in de buurt op pad zijn, tot eind maart. of ik even een afspraak kan maken.
zucht.
zou graag van de gelegenheid gebruik maken om de monofase aansluiting om te zetten naar 3fasen. kosten besparen.
maar dan moet ik
1 mijn zekeringkasten ombouwen.
2 voor de goede orde de omvormer van de zonnepanelen wisselen voor een 3fase, liefst ene die ook (toekomstige) batterijen kan voeden.
3 en als we dan toch bezig zijn, een doos ertussen die mij afkoppelt van 't net als dat uitvalt, dat ik op mijn eigen voort kan (als de zon schijnt).
benieuwd wat dat weer gaat kosten en hoeveel Kafka ik ga tegenkomen.
tussen mijn mails zit er eentje weggedoken dat de mannen van de "slimme" elentriekmeter hier in de buurt op pad zijn, tot eind maart. of ik even een afspraak kan maken.
zucht.
zou graag van de gelegenheid gebruik maken om de monofase aansluiting om te zetten naar 3fasen. kosten besparen.
maar dan moet ik
2 voor de goede orde de omvormer van de zonnepanelen wisselen voor een 3fase, liefst ene die ook (toekomstige) batterijen kan voeden.
3 en als we dan toch bezig zijn, een doos ertussen die mij afkoppelt van 't net als dat uitvalt, dat ik op mijn eigen voort kan (als de zon schijnt).
what would Tom do?
Ellentriek !Blackbert wrote: ↑17 Feb 2025 19:04 Ik zit ook op zo'n spoor.
zucht.
maar dan moet ik
Straks nog mijn paarden om de beurt op een loopband om stroom op te wekken? Dat van die tot briketten geperste mest, om op te stoken ken ik al
Die 3 fasen hebben we hier al een tijdje, ik ook, 1 geen koffie ni wakker, 2 geen zon/ teveel zon ni buiten 3 tijd om te gaan slapen.
sig nature
Dat zijn 3 klassiekers hoor.
- Schussboelie
Toen ik mijn batterij op 3 fasen laten plaatsen heb, hebben ze de eenfasige omvormer van de zonnepanelen laten hangen omdat ik anders mijn groenestroomcertificaten kwijt was.
Ik heb nu dus twee omvormers...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Dat zal hier het probleem niet zijn. Toen de zonnepanelen kwamen was dat systeem al afgeschaft.
what would Tom do?
Gooi het roer eens om...
Isaac Pons, in een vorige leven Axel Pons, zoon van Sito Pons...
Isaac Pons, in een vorige leven Axel Pons, zoon van Sito Pons...
Blijkbaar vandaag dus 60 jaar geleden
https://vrtnws.be/p.kMZwxjRkXAA
https://vrtnws.be/p.kMZwxjRkXAA
Ze zijn al bezig de sneeuw te ruimen op de Timmelsjoch. Ze denken dat hij half mei open zal gaan. En wij passeren er pas op 23 mei. Misschien dus toch Giovo, Timmelsjoch en Hahntennjoch ipv Brenner pas.F M wrote: ↑19 Jan 2025 13:30Gaat niet lukken. de donderdag doen we al 421 km vanuit Slovenië tot in Brixen. nog eens 65 km erbij wordt wat te veel. En de vrijdag vanuit Brixen naar de buurt van Hockenheim is nog eens net meer dan 500 km via de Brennerpas, en 556 km via de Timmelsjoch, die waarschijnlijk nog niet open zal zijn. In die rit zit wel al heel wat snelweg.TuttoTerreno wrote: ↑19 Jan 2025 12:03 Boek Gasthof schlossberg in San Leonardo in de paaseieren vallei. Best direct, niet via boekingpuntkom.
Ja, motorpraatadministrator, dit hoort eigenlijk in een ander draadje![]()
'k kom (nog?) is ne goeiendag zeggen ...
Vond ik nog ergens ne link 'motorpraat' ... en da werkt persies nog altijd ...
... chapeau!
De (gepensioneerde) fore rijd nog altijd op 2 (grote) wielen rond. 'k Ben heel vaak met hollanders op trot ... (vriendengroepje ontstaan op een scooterforum)
'k doe 'maandelijks' m'n smokkel-route voor die gasten ... sigaretten/tabak gaan halen in Luxemburg en wegdoen naar Almere ...
In juni rijden we voor 3 weken naar schotland ...
Soit ... 'k zal proberen wat regelmatiger komen piepen. 't schijnt dat gepensioneerden weinig tijd hebben ...
... en ik heb presies veel bij te lezen ...
Vond ik nog ergens ne link 'motorpraat' ... en da werkt persies nog altijd ...
De (gepensioneerde) fore rijd nog altijd op 2 (grote) wielen rond. 'k Ben heel vaak met hollanders op trot ... (vriendengroepje ontstaan op een scooterforum)
'k doe 'maandelijks' m'n smokkel-route voor die gasten ... sigaretten/tabak gaan halen in Luxemburg en wegdoen naar Almere ...
In juni rijden we voor 3 weken naar schotland ...
Soit ... 'k zal proberen wat regelmatiger komen piepen. 't schijnt dat gepensioneerden weinig tijd hebben ...
... en ik heb presies veel bij te lezen ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Jeeeeeeej, de Jos is terug
Een heel hartelijke (her)welkom.
Een heel hartelijke (her)welkom.