Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025
- duibhce Kaelann
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft - 2025
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- TuttoTerreno
- Motorzot
blijkbaar weinig motoren verkocht de eerste 4 maanden van het jaar (tenminste in Duitsland):
https://www.tourenfahrer.de/nachrichten ... -in-fahrt/
BMW - 26,7%
Yamaha -40%
KTM - 80%
https://www.tourenfahrer.de/nachrichten ... -in-fahrt/
BMW - 26,7%
Yamaha -40%
KTM - 80%
Geen probleem mee, maar 60 jaar geleden, die pispothelmpjes?Stefke wrote: ↑01 Apr 2025 15:18 Blijkbaar vandaag dus 60 jaar geleden
https://vrtnws.be/p.kMZwxjRkXAA
sig nature
fore wrote: ↑06 May 2025 21:23 'k kom (nog?) is ne goeiendag zeggen ...![]()
Vond ik nog ergens ne link 'motorpraat' ... en da werkt persies nog altijd ...... chapeau!
![]()
De (gepensioneerde) fore rijd nog altijd op 2 (grote) wielen rond. 'k Ben heel vaak met hollanders op trot ... (vriendengroepje ontstaan op een scooterforum)
'k doe 'maandelijks' m'n smokkel-route voor die gasten ... sigaretten/tabak gaan halen in Luxemburg en wegdoen naar Almere ...![]()
In juni rijden we voor 3 weken naar schotland ...
Soit ... 'k zal proberen wat regelmatiger komen piepen. 't schijnt dat gepensioneerden weinig tijd hebben ...![]()
... en ik heb presies veel bij te lezen ...![]()
Euh je twee wielen staan toch achter elkaar en niet naast elkaar ?
sig nature
- TuttoTerreno
- Motorzot
Ik heb me enige tijd geleden een proefabo op "Readly" laten aansmeren. Intussen overgegaan tot een abo v 15euro per maand.
Het is een soort Spotify vd geschreven pers, maar minder bekend.
Ge kunt dan legaal een massa blaadjes lezen, o.a. "Bike" en zowat de hele Duitse auto & moto & politieke pers.
Alsook heel wat kranten, the Guardian o.a.
Playboy bestaat kennelijk ook nog.
En daarnaast enorm veel meer kranten en blaadjes. Het aantal rubrieken is eindeloos.
Of er iets NL talig tussen zit, geen idee.
Soit, ik lees nu af en toe Bike, Motorrad, Alpenrouter, ... En niet moto gerelateerde blaadjes.
Ook heel wat vorige edities zijn gewoon te lezen.
Enfin, genoeg spam voor vandaag.
Het is een soort Spotify vd geschreven pers, maar minder bekend.
Ge kunt dan legaal een massa blaadjes lezen, o.a. "Bike" en zowat de hele Duitse auto & moto & politieke pers.
Alsook heel wat kranten, the Guardian o.a.
Playboy bestaat kennelijk ook nog.
En daarnaast enorm veel meer kranten en blaadjes. Het aantal rubrieken is eindeloos.
Of er iets NL talig tussen zit, geen idee.
Soit, ik lees nu af en toe Bike, Motorrad, Alpenrouter, ... En niet moto gerelateerde blaadjes.
Ook heel wat vorige edities zijn gewoon te lezen.
Enfin, genoeg spam voor vandaag.
Merci voor de tip , we gaan het eens wat bestuderen en misschien eens een proefabonnement nemen.
Nederlands kun je dus wel degelijk aanvinken, heel wat magazines te vinden, ook auto & motormagazines, maar het zijn magazines die vooral in Nederland uitgegeven worden, België kun je dus niet aanvinken. Dus Vlaamse magazines zitten er niet tussen.
Niettemin toch eens het bekijken waard
De binnenstad van Brugge zal vanaf oktober een grote fietszone worden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/19 ... -fietsstr/
Auto's mogen in fietsstraten fietsers niet inhalen maar hoe zit dat met moto's?
Moet je dan ook heel de tijd braaf achter de fiets blijven rijden (wel een goede evenwichtsoefening
) of mag je dan toch, aan max. 30 uiteraard, inhalen?
Voor zover ik weet moet je minimum een meter afstand houden van de fiets bij het inhalen en dat lukt in de smalle Brugse straten niet altijd maar met de moto moet dat in principe wel lukken.
Auto's mogen in fietsstraten fietsers niet inhalen maar hoe zit dat met moto's?
Moet je dan ook heel de tijd braaf achter de fiets blijven rijden (wel een goede evenwichtsoefening
Voor zover ik weet moet je minimum een meter afstand houden van de fiets bij het inhalen en dat lukt in de smalle Brugse straten niet altijd maar met de moto moet dat in principe wel lukken.
- den Bullet
"Auto's en andere motorvoertuigen".
Dus zo'n speed pedelec mag ook niet voorbij.
Dus zo'n speed pedelec mag ook niet voorbij.
Heerlijk.Droopy wrote: ↑20 Aug 2025 11:51 De binnenstad van Brugge zal vanaf oktober een grote fietszone worden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/19 ... -fietsstr/
Nu nog de helft vd toeristen weg en ik kan opt gemak fietsen...
Keep going
Als geboren Bruggeling ben ik maar al te blij dat ik in 2005 het centrum verlaten heb en op St-Kruis gaan wonen ben, ok het is bij ons ook zone 30Droopy wrote: ↑20 Aug 2025 11:51 De binnenstad van Brugge zal vanaf oktober een grote fietszone worden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/19 ... -fietsstr/
De kern van de binnenstad was al een fiets zone, nu breiden ze het uit tot de volledige binnenstad, door het parkeerbeleid was er eigenlijk al heel wat minder verkeer in de stad dus waren er ook veel minder confrontaties of ongevallen met fietsers. De grote winkelstraten zijn deels verkeersvrij vooral in het weekend en tijdens de shoppingdagen waardoor er ook al minder verkeer was omdat de mensen verplicht werden in de randparkings te parkeren.
Wat ik op zich allemaal niet zo slecht vond. Wij gingen al maar zelden meer met de auto naar 't stad maar des te meer met het openbaar vervoer..... MAAR.... door het constant optrekken van de prijzen voor buskaartjes en dan vooral de erbarmelijke nieuwe bus trajecten zorgen ervoor dat we ook niet meer met de bus naar het centrum gaan. Je moet van bij ons bvb maar eens naar de Bond Moyson in de Zilverstraat (zijstraat van de Steenstraat die autoluw en parkeervrij gemaakt is) willen gaan als je wat minder mobiel bent, als de planner van de Lijn volgt moet je telkens minimum 500m te voet wandelen, terwijl de bus hier om de hoek te nemen is, ofwel moet je verschillende bussen nemen maar dan ben je een nog langer onderweg. Terwijl we vroeger maar een minuut of 20 nodig hadden heb je nu minstens het dubbele nodig als je geluk hebt.
M.a.w. als je geen fietser bent kun je beter wegblijven uit Brugge
Als wij naar Brugge gaan parkeren we ondergronds in Het Zand (met zo'n Interparking abonnement), ideaal want net bij het centrum en we zijn gelukkig nog vlot te been.Jopet wrote: ↑22 Aug 2025 08:18
Als geboren Bruggeling ben ik maar al te blij dat ik in 2005 het centrum verlaten heb en op St-Kruis gaan wonen ben, ok het is bij ons ook zone 30, ok het is bij ons ook blauwe zone om te parkeren maar voorlopig mogen we wel nog fietsers voorbij steken
![]()
....
M.a.w. als je geen fietser bent kun je beter wegblijven uit Brugge![]()
De laatste tijd leer ik mijn oudste rijden en zijn we wel verplicht om te oefenen in Brugge centrum want er is veel kans dat hij daar een stuk van zijn examen zal moeten afleggen.
Niet ideaal en het zal er dus niet op beteren.
Hoe absurt alles soms is...
Dus ze willen dat de mensen meer de fiets of de bus naar Brugge nemen, maar als je toch met het gezin (4 personen) de bus wilt nemen, dan kost dit 12€ ,of via de app 7,20€ maar ben je van bij ons minsten een minuut of 40 onderweg tegen dat je in het centrum bent.
Als ik de auto neem en parkeer aan het station dan kost mij dit 6,10 € om gans de dag te parkeren en krijg je gratis busticket naar het centrum en ben er vlugger....
MAAR, als ik maar kort in het centrum moet zijn, bvb naar de Bond Moyson in de Zilverstraat, dan neem ik de auto, parkeer ik ondergronds op 't Zand, wandel ik over en weer binnen het uur en dan is mijn parking gratis, dus als ik niet met de fiets ga waarom zou ik dan in godsnaam met de bus bijna anderhalf uur kwijt spelen, die moeten betalen wanneer ik toch mijn auto heb en het mij dus bijna niets kost behalve een beetje benzine....
Nu vraag je je af waarom is het eerste uur gratis parkeren, dat is een tegemoetkoming aan de handelaars in de winkelstraten Noord- en Zuidstraat, Steenstraat en omliggende, omdat er daar niet meer zomaar wanneer je wilt met de auto kan ingereden worden en ook volledig parkeervrij gemaakt zijn. Dus de mensen die kort vlug iets willen afhalen in een winkel hebben zo geen extra parkeer kosten en zo minder excuus om niet vlug een boodschap te doen in deze winkelstraten.
De voorruit van onze zoon zijn Citroën Picasso heeft een putje en een serieuze barst van ong. 30 cm.
Shit happens hé.
Oude wagen of niet maar dit zal niet meer door de keuring geraken.
Even wat prijsoffertes gevraagd : Carglass : € 1426, autoglass : € 510 en dit zou appelen met appelen vergelijken moeten zijn, beide hebben ze het model en chassisnummer gekregen om een exacte offerte op te maken.
Dat er een verschil zit tussen firma's snap ik wel maar dit is gewoon bijna maal 3.

Oude wagen of niet maar dit zal niet meer door de keuring geraken.
Even wat prijsoffertes gevraagd : Carglass : € 1426, autoglass : € 510 en dit zou appelen met appelen vergelijken moeten zijn, beide hebben ze het model en chassisnummer gekregen om een exacte offerte op te maken.
Dat er een verschil zit tussen firma's snap ik wel maar dit is gewoon bijna maal 3.
Uiteraard voor de handelaars !Jopet wrote: ↑24 Aug 2025 11:19
Nu vraag je je af waarom is het eerste uur gratis parkeren, dat is een tegemoetkoming aan de handelaars in de winkelstraten Noord- en Zuidstraat, Steenstraat en omliggende, omdat er daar niet meer zomaar wanneer je wilt met de auto kan ingereden worden en ook volledig parkeervrij gemaakt zijn. Dus de mensen die kort vlug iets willen afhalen in een winkel hebben zo geen extra parkeer kosten en zo minder excuus om niet vlug een boodschap te doen in deze winkelstraten.
Keep going
Is niet de eerste keer dat ik hoor dat de concurrenten van CarGlass vele malen goedkoper zijn (en even goed).
TV-spotjes kosten nu eenmaal veel.
TV-spotjes kosten nu eenmaal veel.
Maar voor de verzekering maakt het niet uit bij wie je gaat...
I am confused. Oh no, maybe not!