Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025
Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025
En we bleiten hier verder. 
- TuttoTerreno
- Motorzot
Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025
Een vuurpijl landde op het dak van de werkplaats van mijn mechanieker...
heel het gebouw (schuur, werkplaatsen, woonhuis enz) afgebrand.
Mijn Cagiva stond netjes binnen op haar vaste plek, bij de ingang.
De oude dame is heel goed nat geworden, maar zou het zonder (brand-) schade hebben overleefd.
en geluk bij een ongeluk, de twee unieke motoren waaraan hij in december aan het sleutelen was, werden op 31.12. opgehaald!
De oude dame is heel goed nat geworden, maar zou het zonder (brand-) schade hebben overleefd.
en geluk bij een ongeluk, de twee unieke motoren waaraan hij in december aan het sleutelen was, werden op 31.12. opgehaald!
TuttoTerreno wrote: ↑03 Jan 2025 14:31 Een vuurpijl landde op het dak van de werkplaats van mijn mechanieker...
Hier een gas-boete van 53 euro scoren wegens 36km/u gereden op een trajectcontrole in zone 30. En dat om 23u56... Met wat zijn ze dan eigenlijk bezig...
Hier voorzichtig afwachten. 130km/u met de R100R en dan zien dat er eigenlijk traject controle is... 
Als de camera's op de voorzijde gericht zijn, moet je niet veel schrik hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
Eigenlijk al eentje van 2 weken geleden: ne kameraad is vlak voor Kerst overleden. Hij had begin vorig jaar al van de dokter te horen gekregen dat hij niet veel tijd meer had. Afgelopen zomer nog de kans gehad om samen wat dingen te doen toen hij op bezoek was in Bulgarije. Hij heeft gelukkig nog kunnen genieten van zijn laatste wens, nog eens een motorreis maken en oude vrienden bezoeken onderweg. Het was een eer om daar deel van te mogen uitmaken en samen nog enkele uitstapjes te kunnen doen. Maar het blijft wel een pijnlijk verlies. 
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Pijnlijk verlies van een kennis, onze favoriete frituriste Bernadette....
Na oudejaarsavond gevierd te hebben wilde ze op haar gemak via de vesten naar huis wandelen omdat haar hond (Kita, haar god) alleen thuis zat.
Toen Patriek een paar uur later thuis kwam was ze er niet.... grote zoekactie, zelfs met sonarboot op de vaart leverde niets op.
Helaas vrijdagmorgen gevonden aan het Sluisplein, ze is dan toch in het water gesukkeld, geen kwaad opzet maar spijtig ongeval volgens wetsdokter.
Heel toffe mensen, zowel Bernadette als Patriek, altijd tijd maken voor de klanten, altijd in voor een babbel, Patriek is ook een motorrijder (Suzuki Hayabusa), Bernadette hield vooral van veel wandelen met haar hond Kita, geld kwam nooit op de eerste plaats maar een tevreden klant altijd!
Ongelofelijk hoeveel emoties dat het verlies van een kennis hier heeft losgemaakt, we zullen haar allemaal missen
Na oudejaarsavond gevierd te hebben wilde ze op haar gemak via de vesten naar huis wandelen omdat haar hond (Kita, haar god) alleen thuis zat.
Toen Patriek een paar uur later thuis kwam was ze er niet.... grote zoekactie, zelfs met sonarboot op de vaart leverde niets op.
Helaas vrijdagmorgen gevonden aan het Sluisplein, ze is dan toch in het water gesukkeld, geen kwaad opzet maar spijtig ongeval volgens wetsdokter.
Heel toffe mensen, zowel Bernadette als Patriek, altijd tijd maken voor de klanten, altijd in voor een babbel, Patriek is ook een motorrijder (Suzuki Hayabusa), Bernadette hield vooral van veel wandelen met haar hond Kita, geld kwam nooit op de eerste plaats maar een tevreden klant altijd!
Ongelofelijk hoeveel emoties dat het verlies van een kennis hier heeft losgemaakt, we zullen haar allemaal missen
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- den Bullet
Geen lid van dit forum maar wel een - denk ik - algemeen gelkende figuur: Ben zijn broer (Dario, 25 jaar) is uit het leven gestapt.
Slik!
Ik heb met Ben de Oekraine-reis gedaan en hebben 10 dagen in soms hachelijke momenten gedeeld.
Hakt er in
Slik!
Ik heb met Ben de Oekraine-reis gedaan en hebben 10 dagen in soms hachelijke momenten gedeeld.
Hakt er in
- den Bullet
Ja, denBen.
Zijn post op FB
https://www.facebook.com/share/p/14bGyyKGg2/
En die van hun zuster
https://www.facebook.com/share/p/1GVV83WkKB/
Zijn post op FB
https://www.facebook.com/share/p/14bGyyKGg2/
En die van hun zuster
https://www.facebook.com/share/p/1GVV83WkKB/
Hola, effe geleden dat ik nog ingelogd had.. toch veel bleit nieuws hier mogen lezen… dat je toch doet nadenken 
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Gisteren rond 17u15 springt hier plots de hoofdzekering.
Boosdoener van dienst? Onze warmtepomp.
Vaarwel vloerverwarming, vaarwel warm water...
Deze ochtend opstaan en: Verdekke ik voel precies een verkoudheid opkomen...
De installateur van de warmtepomp?
Is 8 jaar geleden gestopt met Nibe toestellen te plaatsen, onze warmte pomp staat er 10 jaar...
Nu gaan ze kijken welke van hun techniekers nog de juiste kennis heeft van Nibe om hopelijk vandaag langs te komen...
't Kan anders een fris weekend worden hier ten huize...
Da's dan voorbereiding voor ijsland zeker?
Boosdoener van dienst? Onze warmtepomp.
Vaarwel vloerverwarming, vaarwel warm water...
Deze ochtend opstaan en: Verdekke ik voel precies een verkoudheid opkomen...
De installateur van de warmtepomp?
Is 8 jaar geleden gestopt met Nibe toestellen te plaatsen, onze warmte pomp staat er 10 jaar...
Nu gaan ze kijken welke van hun techniekers nog de juiste kennis heeft van Nibe om hopelijk vandaag langs te komen...
't Kan anders een fris weekend worden hier ten huize...
Da's dan voorbereiding voor ijsland zeker?
Technieker 1 is gepasseerd: Met Nibe aan de lijn instant debugging.
Conclusie: waarschijnlijk de hoofdvoeding die kortsluiting geeft.
Oplossing?
Een nibe technieker moet daarvoor langskomen.
Wanneer?
Misschien maandag, Misschien dinsdag...
(deed me denken aan dat mopke: ik heb bijna alle dagen seks. Bijna maandag, Bijna dinsdag, Bijna woensdag....)
Ondertussen?
Geen verwarming, geen warm water... en dan voelt ge toch hoe snel een huis afkoelt...
Ventilatie roosters staan ondertussen ook dicht (wat ook niet ideaal is).
Conclusie: waarschijnlijk de hoofdvoeding die kortsluiting geeft.
Oplossing?
Een nibe technieker moet daarvoor langskomen.
Wanneer?
Misschien maandag, Misschien dinsdag...
(deed me denken aan dat mopke: ik heb bijna alle dagen seks. Bijna maandag, Bijna dinsdag, Bijna woensdag....)
Ondertussen?
Geen verwarming, geen warm water... en dan voelt ge toch hoe snel een huis afkoelt...
Ventilatie roosters staan ondertussen ook dicht (wat ook niet ideaal is).
Wij hopen ook dat er niets mis gaat met onze cv. Degene die het onderhoud deed gaat met pensioen, en het gaat zoeken worden naar een vervanger. De installatie is al 36 jaar oud, de kans wordt groter en groter dat het eens ophoudt...
Koen, als uw binnentemperatuur meer richting buitentemperatuur gaat, wordt de kans op condensatie al veel minder, geen probleem daar. Ik zou zeker geen gas- of andere verbrandingsdingen binnen zetten om wat op te warmen. De concurrentie voor de aanwezige zuurstof is te groot als er geen verse lucht binnen kan.
Voor u: wennen aan Ijslands klimaat en uw uitrusting daarvoor.
Voor uw huisgenoten: hallo bomma?
Frans: ge wet het waarschijnlijk al wel, maar de tijd die je nog hebt om diesel- of gasketels te vervangen wordt redelijk tot zeer kort. Ge moet naar warmtepomp. Ja, dat gaat geld kosten. De goedkoopste in aankoop, lucht-lucht/water, zijn de duurste in gebruik wegens meest moeten bijstoken (elektrisch) om de gewenste binnentemp te krijgen als 't echt koud is buiten.
Sinds onze bange/kortzichtige politici het niet aandurven de bijkomende, steeds stijgende lasten op de stroomfactuur over te hevelen naar gas en diesel, is het financieel rendement van zo'n een warmtepomp niet echt een stimulans om over te stappen.
Voor u: wennen aan Ijslands klimaat en uw uitrusting daarvoor.
Voor uw huisgenoten: hallo bomma?
Frans: ge wet het waarschijnlijk al wel, maar de tijd die je nog hebt om diesel- of gasketels te vervangen wordt redelijk tot zeer kort. Ge moet naar warmtepomp. Ja, dat gaat geld kosten. De goedkoopste in aankoop, lucht-lucht/water, zijn de duurste in gebruik wegens meest moeten bijstoken (elektrisch) om de gewenste binnentemp te krijgen als 't echt koud is buiten.
Sinds onze bange/kortzichtige politici het niet aandurven de bijkomende, steeds stijgende lasten op de stroomfactuur over te hevelen naar gas en diesel, is het financieel rendement van zo'n een warmtepomp niet echt een stimulans om over te stappen.
what would Tom do?
Oei er staat hier toch een soort van gasverwarmerke hoor...
ventilatie kan nooit volledig toe (en ventilatie blijft aan zuigen).
gewoon om de kilte te breken.
Slaapkamers blijven op 17°C, dus da's perfect om te slapen.
Beneden is die 17°C wat ongemakkelijk om in te werken/zitten.
Ik ben eerder aan het denken aan een cv installatie op pellets.Blackbert wrote: ↑17 Jan 2025 18:55?
Bert zijn advies heeft ons toch een CO2 meterke doen kopen...Koeno wrote: ↑17 Jan 2025 20:02 Oei er staat hier toch een soort van gasverwarmerke hoor...
was precies een goed plan...
groot alarm, want volgens dat meterke zaten we op een moment op 3800ppm... alarm is vanaf 1200ppm...
gasvuur uitgezet en elektrische vuurkes aan... maar vooral: ramen wagenwijd open...
merci Bert!
Jouw advies deed mij toch denken om een co2 meter te kopen...
ik was ons hier eigenlijk aan't vergiftigen... bangelijk idee...