Nee, eigenlijk, 't is waar, de landelijke bewoners hun voertuigen zouden toch op zijn minst met dikke strepen rood-wit gearceerd moeten zijn, eigenlijk.
Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025
Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025
Zappa, ze zouden een bordje rond uw nek moeten hangen: "Niet storen!"
Nee, eigenlijk, 't is waar, de landelijke bewoners hun voertuigen zouden toch op zijn minst met dikke strepen rood-wit gearceerd moeten zijn, eigenlijk.
En hier komen ze tegenwoordig, als we in ons voortuintje zitten, langs van de immo's om te vragen of we toevallig iemand kennen die in de wijk zijn/haar huis wil verkopen, we mogen het onze uiteraard ook via hen verkopen.zappa wrote: ↑07 Aug 2025 21:39
Och troost u, hier kwam een vent vragen waar hij een hete teef kon vinden,![]()
![]()
ik iemand geholpen had. Tot ik 's avonds op 't journaal hoorde dat het 't offer(feest?) was en die waarschijnlijk een echt schaep wou kopen
Ben eigenlijk nog nieuwsgierig hoe de ontmoeting verlopen is
![]()
![]()
![]()
Laatst zat er hier een vriend die vrolijk inpikte op het gesprek
Wel, 't is natuurlijk niet zo erg dat het om te bleiten is, maar blijkbaar ben ik van Ijsland met een goei verkoudheid terug gekomen, en vandaag loopt 't snot uit mijn neus en de tranen uit mijn ogen. 
Dat er hier veel te weinig gepost wordt. 
FM post heel af en toe iets.
Tutti ook.
Mario is herbegonnen zeg maar.
robman dook plots terug op.
Koeno ook heel af en toe.
Idem Blackbert.
Zappa hééééél af en toe.
Trooper nog minder dan Zappa.
Cotthem totaal niet meer.
Ozzepa logischerwijs ook niet meer.
Stefke is er sinds een paar maand ook mee gestopt.
Ik ben er vanzelfsprekend ook al mee gestopt om elk van mijn motorscheten hier te publiceren. Ik ben hier met grote voorsprong de grootste clown van 't circus, maar "un oeuf is enough". 't is hier een beetje teveel "Big Lurker is watching you" geworden.
Ik ga dat forum hier niet enkel openhouden om mijn reisverhalen online te houden hoor.
Het is spijtig voor de mensen die al enkele jaren delen in de kosten, maar heeft het nog zin om een lijk in "leven" te houden?
FM post heel af en toe iets.
Tutti ook.
Mario is herbegonnen zeg maar.
robman dook plots terug op.
Koeno ook heel af en toe.
Idem Blackbert.
Zappa hééééél af en toe.
Trooper nog minder dan Zappa.
Cotthem totaal niet meer.
Ozzepa logischerwijs ook niet meer.
Stefke is er sinds een paar maand ook mee gestopt.
Ik ben er vanzelfsprekend ook al mee gestopt om elk van mijn motorscheten hier te publiceren. Ik ben hier met grote voorsprong de grootste clown van 't circus, maar "un oeuf is enough". 't is hier een beetje teveel "Big Lurker is watching you" geworden.
Ik ga dat forum hier niet enkel openhouden om mijn reisverhalen online te houden hoor.
Het is spijtig voor de mensen die al enkele jaren delen in de kosten, maar heeft het nog zin om een lijk in "leven" te houden?
Ik kom geregeld eens piepen.. en zou meer moeten posten 
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Ik kom elke week een paar keer lezen en soms es reageren.
Kvind t super dat dit hier nog altijd bestaat.
En ik draag ietske bij ad kosten vh forum ook.
Gewoon openhouden toch...
Kvind t super dat dit hier nog altijd bestaat.
En ik draag ietske bij ad kosten vh forum ook.
Gewoon openhouden toch...
Keep going
- den Bullet
Ik kijk elke dag wel enkele keren.
Posten doe ik omzeggens niet meer want het rijden is definitief gedaan.
De fysieke en mentale gezondheid zijn er niet al te best aan toe na mijn toch wel ingrijpende aorta-operatie; mentaal in de zin dat ik hier thuis zowat geïsoleerd geraakt ben.
In mijn stad kan ik fysiek niet meer naar mijn favoriete kroegen gaan en parallel drijf ik meer en meer af van mijn indertijd opgehemelde favoriete stamforumkroeg
"aan alles komt ... een sossiske zelfs twee"

Posten doe ik omzeggens niet meer want het rijden is definitief gedaan.
De fysieke en mentale gezondheid zijn er niet al te best aan toe na mijn toch wel ingrijpende aorta-operatie; mentaal in de zin dat ik hier thuis zowat geïsoleerd geraakt ben.
In mijn stad kan ik fysiek niet meer naar mijn favoriete kroegen gaan en parallel drijf ik meer en meer af van mijn indertijd opgehemelde favoriete stamforumkroeg
"aan alles komt ... een sossiske zelfs twee"
in sommige discussies waren de woorden wel eens wat scherp, maar meestal werd dat wel uitgeklaard, toch?
da's het leuke hier. we blijven communiceren, gaan niet schelden of erger.
ja, 't is hier stillekes. ik had in deze topic al kunnen bleiten dat er nog 0 reactie is in de ijslandtopic.
aan de andere kant is het een mooi archief, gewoon om af en toe nog eens een reisverhaal terug te lezen.
en waar moet ik dan komen bleiten als motorpraat verdwijnt?
what would Tom do?
- Schussboelie
Ik lees hier alles, meermaals dagelijks!
Misschien dat we te weinig reageren, dat klopt wellicht wel.
Maar ik zit wel degelijk kwijlend achter mijn scherm te lezen over Ijsland en bij de vele zuidelijke gravel shots van Tutto...
Misschien dat we te weinig reageren, dat klopt wellicht wel.
Maar ik zit wel degelijk kwijlend achter mijn scherm te lezen over Ijsland en bij de vele zuidelijke gravel shots van Tutto...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
- duibhce Kaelann
Ik ben dat wel met heel veel plezier aan het lezen, hoor!
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Fora hebben het gewoon moeilijk...
Op 2fast4u merken we exact hetzelfde...
en ik snap echt wel de bedenking van Muug: is het het nog waard...
Niet enkel de kosten, maar ook de "moeite"... spammers, technische problemen, stijgende kosten,...
Op 2fast4u merken we exact hetzelfde...
en ik snap echt wel de bedenking van Muug: is het het nog waard...
Niet enkel de kosten, maar ook de "moeite"... spammers, technische problemen, stijgende kosten,...
Ja da's ook waar. Misschien moeten we eens een groepsreis naar ginder organiseren.
Koeno op zijn Kove800
Ik op mijn Hilamayou 450.
Bert op mijn 950
- Schussboelie
Hoe en ik mag ineens niet mee of wa?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
How how how, ik ga op mijn ouwe africa twin, die is tenminste een beetje bijna betrouwbaar 
Zou het toch ook spijtig vinden mocht het forum verdwijnen...
Wat moeten we dan doen, op FB gaan zitten zoals iedereen tegenwoordig, neen geef mij maar een forum en liefst zo ene als den dezen
Wat moeten we dan doen, op FB gaan zitten zoals iedereen tegenwoordig, neen geef mij maar een forum en liefst zo ene als den dezen
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- TuttoTerreno
- Motorzot
een hele dag strontweer in de Alpen.
Volgens de weer apps was het vandaag zon , wolken , en een druppel regen.
Zon was geheel afwezig, wolken waren er veel, vooral in de donkerste tinten grijs, en regen kwam met bakken uit de hemel.
Passo San Marco: boven moet het heel schoon zijn, maar in regen en mist ziet ge er ni veel van.
Dan per ongeluk door Calimoto naar Bormio gestuurd, een sector die ik pleeg te mijden... Soit, in de gietende Regen 80 haarspelden van de Stelvio doen, wie droomt dààr ni van??!!
Kennelijk ik alleen.
Geen enkele moto tegengekomen tot de top.
Enfin, ik wou niet tot helemaal boven en dus just voor de top afdraaien richting Umbrail... MAAR, just voor de afslag verdween de rook/mist rond mijn hoofd en leek de Stelvio plots toch leuk.
Zero degrees, light snowfall.
Van de top tot het dorp beneden: 11 autos tegengekomen en 10 Moto's. Allemaal dikke avontuur koeien en 1 dikke multistrada.
Al bij al 400km gereden, waarvan veruit het meeste stomme, lange , waanzinnig drukke verbindingswegen.
En bijna 300km regen.
Geen enkele foto genomen. Een dag om rap te vergeten.
Volgens de weer apps was het vandaag zon , wolken , en een druppel regen.
Zon was geheel afwezig, wolken waren er veel, vooral in de donkerste tinten grijs, en regen kwam met bakken uit de hemel.
Passo San Marco: boven moet het heel schoon zijn, maar in regen en mist ziet ge er ni veel van.
Dan per ongeluk door Calimoto naar Bormio gestuurd, een sector die ik pleeg te mijden... Soit, in de gietende Regen 80 haarspelden van de Stelvio doen, wie droomt dààr ni van??!!
Kennelijk ik alleen.
Geen enkele moto tegengekomen tot de top.
Enfin, ik wou niet tot helemaal boven en dus just voor de top afdraaien richting Umbrail... MAAR, just voor de afslag verdween de rook/mist rond mijn hoofd en leek de Stelvio plots toch leuk.
Zero degrees, light snowfall.
Van de top tot het dorp beneden: 11 autos tegengekomen en 10 Moto's. Allemaal dikke avontuur koeien en 1 dikke multistrada.
Al bij al 400km gereden, waarvan veruit het meeste stomme, lange , waanzinnig drukke verbindingswegen.
En bijna 300km regen.
Geen enkele foto genomen. Een dag om rap te vergeten.
- TuttoTerreno
- Motorzot
En om echt zot te worden: de verkeerssituatie in Merano/Meran. Iedereen staat overal...stil. in een kilometers lange sliert doorheen de stad. En niet overal kan je met de moto voor wringen...