Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Jopet

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Post by Jopet »

TuttoTerreno wrote: 24 Sep 2025 20:12 En om echt zot te worden: de verkeerssituatie in Merano/Meran. Iedereen staat overal...stil. in een kilometers lange sliert doorheen de stad. En niet overal kan je met de moto voor wringen...
Inderdaad heel druk altijd, ook heel die SS38 als je vanuit Reschen of uit richting Stelvio komt is zo druk bereden, heel vervelende baan... In het weekend gaat het nog redelijk maar in de week met al die vrachtwagens, jaja zelfs ik vind die vrachtwagens vervelend als ik in verlof ben :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

zappa

Post by zappa »

Blackbert wrote: 24 Sep 2025 09:11
ja, 't is hier stillekes. ik had in deze topic al kunnen bleiten dat er nog 0 reactie is in de ijslandtopic.
:o :o :o :o :o

Ik zit aan 't randje van mijn stoel, proberen niet naar beneden de totteren, om het vervolg van de ijslandreis te zien/ lezen, ( ook kon ik er even niet op ??? en mocht mijn lees goesting uitstellen, gelukkig niet afzeggen)
Maar uit respect, wil ik daar niet steeds mijne kwekker tussen slaan, bovendien is dit dan moeilijk te volgen, als iedereen zomaar daar tussen zit te kwaken, en je het essentiële met stukken en brokken moet lezen?
Ik weet dat ijsland je adem beneemt, dus kijken en zwijgen!!

Trouwens ik was heel het linkse gedeelte, komende van kevlavik, naar beneden (langs de Eyjafjallajökull) tot Vik, via Selfoss en Hella, dan terug naar boven tot Akureyri (walvisjes langs de boot zien) en in Blönduos , Myvatn (= zwavel ei-kes) . Ge zult toch nog eens terug moeten om deze kant te bewonderen :ricky:
sig nature

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Jopet wrote: 24 Sep 2025 22:00
TuttoTerreno wrote: 24 Sep 2025 20:12 En om echt zot te worden: de verkeerssituatie in Merano/Meran. Iedereen staat overal...stil. in een kilometers lange sliert doorheen de stad. En niet overal kan je met de moto voor wringen...
Inderdaad heel druk altijd, ook heel die SS38 als je vanuit Reschen of uit richting Stelvio komt is zo druk bereden, heel vervelende baan... In het weekend gaat het nog redelijk maar in de week met al die vrachtwagens, jaja zelfs ik vind die vrachtwagens vervelend als ik in verlof ben :mrgreen:
Meran en de verbindingswegen errond staan bij mij ook al sinds 2004 op de shitlist...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Blackbert

Post by Blackbert »

Zappa, daar heb je ook een punt. Ik wist alleen niet dat we zoveel respect afdwongen. ;)

En uw ander punt: we zullen heel zeker nog eens terug moeten, en dan nog eens. Nog zo veel te ontdekken.
Enfin, misschien beter ineens verhuizen. :o :mrgreen:
what would Tom do?

Muug

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 24 Sep 2025 16:39
Muug wrote: 24 Sep 2025 13:46
Ja da's ook waar. Misschien moeten we eens een groepsreis naar ginder organiseren.
Koeno op zijn Kove800 :grin:
Ik op mijn Hilamayou 450. :geek:
Bert op mijn 950 :o
Hoe en ik mag ineens niet mee of wa?
Iedereen die wilt 8-)

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 25 Sep 2025 08:21
Schussboelie wrote: 24 Sep 2025 16:39
Hoe en ik mag ineens niet mee of wa?
Iedereen die wilt 8-)
Ah als het asfalt only is, heb ik interesse
Keep going

Koeno

Post by Koeno »

unrelated tot het andere geblijt:

Den Africa twin heeft zonet voor het eerst op zijn zij gelegen...
Kindjes wouden persé met fiets naar school, papa geeft toe, maar dan moet africa twin een metertje of 2 verzet worden...
Rechtzetten, vooruitduwen (ik sta aan de rechtse kant) willen neerzetten maar blijkbaar zijpikkel ingeklapt...
En dan kan je beginnen zingen: Daar gaat ze en zoveel schoonheid heb ik nooit gezien...

Een stevige vloek verlaat mijn lippen om dan dat rotspul toch maar recht te zetten (op de ergonomisch verantwoorde manier weliswaar).
1 stukje kuip toch een klein barstje gekregen....

En dat allemaal om die rot fietsen buiten te krijgen.... :peepwall:

Muug

Post by Muug »

ai ai ai ai :cry:

zappa

Post by zappa »

Blackbert wrote: 25 Sep 2025 07:58 Zappa, daar heb je ook een punt. Ik wist alleen niet dat we zoveel respect afdwongen. ;)

En uw ander punt: we zullen heel zeker nog eens terug moeten, en dan nog eens. Nog zo veel te ontdekken.
Enfin, misschien beter ineens verhuizen. :o :mrgreen:
verhuizen? Nee, ge wilt geen winters waar je aan -17° en gevoelsmatig - 37° door de veel te harde wind, gewoon van die saaie ringweg geblazen gaat worden, tenzij je zo'n beest van een jeep hebt, en veel boodschapjes in de koffer + achterbank hebt liggen ( veel over ijsland geklapt met de locals, toen ik daar was ;-) ). Maar dat Noorderlicht, moet wel de moeite zijn. :grin:
sig nature

F M

Post by F M »

Koeno wrote: 25 Sep 2025 08:37 Rechtzetten, vooruitduwen (ik sta aan de rechtse kant) willen neerzetten maar blijkbaar zijpikkel ingeklapt...
En dan kan je beginnen zingen: Daar gaat ze en zoveel schoonheid heb ik nooit gezien...
Heb exact hetzelfde voorgehad met de KTM. Met dat verschil dat de mijne op een paar cm van de opbergrekken staat, en dus niet op zijn kant kon vallen.
I am confused. Oh no, maybe not!

F M

Post by F M »

Schussboelie wrote: 25 Sep 2025 07:57
Jopet wrote: 24 Sep 2025 22:00
Meran en de verbindingswegen errond staan bij mij ook al sinds 2004 op de shitlist...
Awel, 2 jaar terug ben ik eens redelijk vlot door Meran geraakt. En de weg naar Sankt Leonard zelfs heel vlot kunnen rijden. Maar dat was inderdaad een grote uitzondering. Van de Stelvio naar Meran was het ook dikke sh*t.

F M

Post by F M »

Muug wrote: 23 Sep 2025 15:18 Dat er hier veel te weinig gepost wordt. :(

FM post heel af en toe iets.
Tutti ook.
Mario is herbegonnen zeg maar.
robman dook plots terug op.
Koeno ook heel af en toe.
Idem Blackbert.
Zappa hééééél af en toe.
Trooper nog minder dan Zappa.
Cotthem totaal niet meer.
Ozzepa logischerwijs ook niet meer.
Stefke is er sinds een paar maand ook mee gestopt. :(
Ik ben er vanzelfsprekend ook al mee gestopt om elk van mijn motorscheten hier te publiceren. Ik ben hier met grote voorsprong de grootste clown van 't circus, maar "un oeuf is enough". 't is hier een beetje teveel "Big Lurker is watching you" geworden. :whistling:

Ik ga dat forum hier niet enkel openhouden om mijn reisverhalen online te houden hoor. :lipsrsealed2:
Het is spijtig voor de mensen die al enkele jaren delen in de kosten, maar heeft het nog zin om een lijk in "leven" te houden? :dontknow:
Ge zijt als gewoonlijk een paar mensen vergeten in uw opsomming :grin: .

Alsjeblief, doe toch maar voort. Vergeet niet in het begin van elk jaar wat aalmoezen te vragen, anders denken wij er toch niet aan. Echt waar, vraag het maar!

Muug

Post by Muug »

:laugh3:

F M

Post by F M »

petervdc wrote: 25 Sep 2025 08:24
Muug wrote: 25 Sep 2025 08:21
Iedereen die wilt 8-)
Als het asfalt only is, geraak je IJsland niet rond. Zelfs de '1' is niet volledig geasfalteerd.

Muug

Post by Muug »

F M wrote: 26 Sep 2025 20:48
petervdc wrote: 25 Sep 2025 08:24

Als het asfalt only is, geraak je IJsland niet rond. Zelfs de '1' is niet volledig geasfalteerd.
Sinds gij geweest zijt, waarschijnlijk wel.

Jopet

Post by Jopet »

F M wrote: 26 Sep 2025 17:09
Muug wrote: 23 Sep 2025 15:18 Dat er hier veel te weinig gepost wordt. :(

FM post heel af en toe iets.
Tutti ook.
Mario is herbegonnen zeg maar.
robman dook plots terug op.
Koeno ook heel af en toe.
Idem Blackbert.
Zappa hééééél af en toe.
Trooper nog minder dan Zappa.
Cotthem totaal niet meer.
Ozzepa logischerwijs ook niet meer.
Stefke is er sinds een paar maand ook mee gestopt. :(
Ik ben er vanzelfsprekend ook al mee gestopt om elk van mijn motorscheten hier te publiceren. Ik ben hier met grote voorsprong de grootste clown van 't circus, maar "un oeuf is enough". 't is hier een beetje teveel "Big Lurker is watching you" geworden. :whistling:

Ik ga dat forum hier niet enkel openhouden om mijn reisverhalen online te houden hoor. :lipsrsealed2:
Het is spijtig voor de mensen die al enkele jaren delen in de kosten, maar heeft het nog zin om een lijk in "leven" te houden? :dontknow:
1. Ge zijt als gewoonlijk een paar mensen vergeten in uw opsomming. :grin:
2. Alsjeblief, doe toch maar voort. Vergeet niet in het begin van elk jaar wat aalmoezen te vragen, anders denken wij er toch niet aan. Echt waar, vraag het maar!
1. Inderdaad, alsof ik nooit iets post hier..... :dontknow:

2. Met plezier dragen we iets bij, vele kleintjes maken 1 geheel, dus help het ons maar herinneren als het zover is :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Muug

Post by Muug »

Mijn excuses voor mijn black-out op dat moment. 8-)

Blackbert

Post by Blackbert »

Zie wat een beetje bleiten kan doen. 't is hier al in tijden niet zo druk geweest. ;) :mrgreen:
what would Tom do?

Mario

Post by Mario »

Dit is een van de weinige forums die ik nog (sporadisch) bezoek
naar mijn goesting hebde golle veel te veel aandacht voor enduro's en off road (en veel te weinig voor sport-/racemoto's of -onderwerpen) maar bon, die topics of reacties slaag ik dan maar gewoon (grotendeels) over
voor de rest heerst er hier over het algemeen wel een fijne sfeer vind ik; relatief weinig testosteron of haantjesgedrag vanachter het scherm
met sommige mensen heb ik toch ook nog een band omdat ik ze in het echt ook al ontmoet heb; zonder dit forum zou dat contact vermoedelijk helemaal wegvallen en zou ik nog meer in eenzaamheid wegzinken, snif

wat hier ook wel 'positief' is: als je een paar dagen of zelfs weken niet langskomt, is hetgeen wat je gemist hebt en "moet" bijlezen nog wel behapbaar
in de glorietijden van (grote) internetforums was dat toch wel anders en op den duur ontmoedigde dat toch enigszins (motorforum.nl bijvoorbeeld om in motormiddens te blijven)

wat misschien een beetje jammer is hier, maar hoogstwaarschijnlijk eigen aan het formaat: er zitten hier alleen maar Nederlandstaligen/Vlamingen
Walen, Fransen, Duitsers, Italianen (IJslanders?) dat zou ook wel een meerwaarde zijn; maar zo'n forums bestaan er ongetwijfeld ook wel, maar zouden die niet meer thema-/merkgebonden zijn?

Mario

Post by Mario »

tiens, nog een motorgerelateerd bleitonderwerp

donderdag vertrek ik naar m'n werk (te voet) en aan het kruispunt van de Dansaertstraat met het kanaal (aan de Walvis) zie ik een ziekenwagen staan en een politiecombi
aangezien ik toch langs daar moest, toch even een kijkje gaan nemen en 2 woordjes gewisseld met de ambulanciers (collega's die ik wat ken van zien)
een paar meter verder stond een motor (KTM) rechtop maar duidelijk beschadigd, zeker zijn voorwiel
bestuurder lag al in de ziekenwagen en bleek dixit de ploeg ter plaatse een collega te zijn die naar z'n werk reed

ben daarna voortgestapt, want had daar als passant uiteindelijk niets te zoeken en wilde die mensen ook niet verder storen bij het uitvoeren van hun opdracht
later toch het verdict gehoord en dat was relatief zwaar: verschillende breuken en kneuzingen
zal blijkbaar maanden duren eer hij weer (helemaal) genezen is, ook omdat hij al een 50-er is
had hem een paar dagen eerder nog een tijdje gesproken

oorzaak zou een gehaaste automobilist geweest zijn die hem heeft "opgeschept" ; stonden beide (in tegenovergestelde richting) aan het stoplicht te wachten en toen het groen werd, wilde de automobilist iedereen voor zijn om te kunnen afslaan

Post Reply