Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Muug

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Post by Muug »

Ik eet wel graag sossen eigenlijk :peepwall:
Zowel de dikke, als de dunne, al dan niet pikant, op den BBQ of gewoon in de pan... :sweetheart:

Muug

Post by Muug »

Karma, heet dat. :?
Omdat ik met FM gelachen heb, is mijn Ducati vandaag ook omgevallen. Spiegel afgebroken en rechts een gat in een deksel van een opbergvak. :oops:

Stefke

Post by Stefke »

De klepsteeldichtingen van mijn voiture hebben hun beste tijd gehad na 47 jaar. Ik zou ze eens moeten vervangen. 10 jaar geleden waren ze nog leverbaar. Vandaag heeft alleen CMSNL ze op voorraad aan de woekerprijs van net geen 10 euro per stuk terwijl die dingen eigenlijk anderhalve euro moeten kosten. Afzetters zijn het! :veryangry:

F M

Post by F M »

Muug wrote: 13 Apr 2025 20:10 Karma, heet dat. :?
Omdat ik met FM gelachen heb, is mijn Ducati vandaag ook omgevallen. Spiegel afgebroken en rechts een gat in een deksel van een opbergvak. :oops:
Dat meen je niet ? :shock: :shock: :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

F M

Post by F M »

Misschien wat meer context bij Muug zijn referentie naar mij: ik heb me zaterdag geweldig geamuseerd met mijn nieuwe Duc in Luxemburg. Maar bij het opstappen op een schuine plek ben ik met Duc en al omgevallen. Gelukkig voornamelijk op gras terechtgekomen, maar de linkerspiegel is afgebroken. :twisted:

Stefke

Post by Stefke »

F M wrote: 14 Apr 2025 10:31 maar de linkerspiegel is afgebroken. :twisted:
beetje balen maar beter dat dan een heup of een sleutelbeen... ;)

Muug

Post by Muug »

FM.
Wilt ge ne keer een andere avator kiezen aub? Doet ge 't niet, dan verander ik mijn avatar ook in mijn lelijk gedrocht. :mrgreen:

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 14 Apr 2025 11:45 FM.dan verander ik mijn avatar ook in mijn lelijk gedrocht. :mrgreen:
Tis al zo :mrgreen:
Keep going

F M

Post by F M »

Muug wrote: 14 Apr 2025 11:45 FM.
Wilt ge ne keer een andere avator kiezen aub? Doet ge 't niet, dan verander ik mijn avatar ook in mijn lelijk gedrocht. :mrgreen:
Nope :mrgreen:

F M

Post by F M »

Stefke wrote: 14 Apr 2025 10:58
beetje balen maar beter dat dan een heup of een sleutelbeen... ;)
Dat probeer ik mezelf ook de hele tijd wijs te maken :whistling:

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 13 Apr 2025 20:10 Spiegel afgebroken en rechts een gat in een deksel van een opbergvak. :oops:
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie nu dus samen op zoek naar een setje spiegels om te delen?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

F M

Post by F M »

Ik vrees dat het niet dezelfde spiegels zijn :mrgreen:

Muug

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 14 Apr 2025 13:56
Muug wrote: 13 Apr 2025 20:10 Spiegel afgebroken en rechts een gat in een deksel van een opbergvak. :oops:
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie nu dus samen op zoek naar een setje spiegels om te delen?
:laughing: :laughing: :laughing:

Eigenlijk zoek ik enkel een raar gevormd hol zeskantig boutje met een deel uitwendige draad waarmee dan de spiegel op het stuur kan worden geschroefd. Het boutje is hol omdat de draad van de pinker erdoor loopt, want deze fantastische spiegels bevatten ook de pinkers. :pillepalle:

Image

Stoffel

Post by Stoffel »

Oem bestellen?
Oow, iets tweedehands besteld (headlight protector voor de AT), thuisgeleverd gekregen en merken dat de bevestiging lipjes zijn afgezaagd waardoor ze te kort zijn om te monteren :whip:
Toevallig hier een alu lasser op’t forum?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Muug

Post by Muug »

De verkoper contacteren en uw geld terugvragen.

Vorige week heb ik dat ook gedaan. Ik had een uitlaatbocht voor een 950 van 2005 gezien en die gekocht. Bij levering bleek het ene te zijn voor een 2004, en wat ik op foto gezien had was ene met lambdasonde voor een 990. De verkoper was gelukkig zo vriendelijk om daar geen probleem van te maken.

Stoffel

Post by Stoffel »

Koper wou het geld terugstorten, mijn koppigheid zei me dat ik het wel kon/kan oplossen.
Ondertussen een alu lasser gevonden, komt dus in orde, :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stefke

Post by Stefke »

Het is al even geleden dat ik nog een motorbandje bestelde voor eigen gebruik, schrik ik toch even van de prijs... 180 euro voor Road6 in de modale maat 150/70/17 op een los wiel... Ik had precies ergens een prijs in gedachten van pakweg 140 euro... :roll:
Zal eens prijs vragen moeten vragen bij andere boeren... 8-)

Muug

Post by Muug »

Beste prijzen zijn tegenwoordig gewoon online. :thumbsup:
Sterker nog: de dealers geraken er niet aan, maar online zijn ze wél beschikbaar.

Dat gezegd zijnde: voor de eerste keer via bandenleader.be een voorband voor de ktm besteld. Net even gekeken naar de tracking info. De band komt uit "Polen Lochowo"! :shock: Dat had ik niet verwacht :mrgreen: Volgende keer bestel ik weer via pneusonline.

Stefke

Post by Stefke »

Mijn maat kachelt af en toe op circuit met zijn Husqvarna 500enzoveel... Bij de beginners, niet echt zot, gewoon amusement. Nu bij het klaar zetten van de motor toevallig nog een akkefietje ontdekt... :o
Ik vraag mij af welke idioot zo een konstruktie bedenkt? En waarom? Voor 20 gram winst? :wall: :wall: :wall: :wall:
Enfin, zo af en toe eens zelf sleutelen of prutsen kan nog zo geen kwaad... :roll:
Image

Koeno

Post by Koeno »

Dit weekend doorgebracht in Ouren / Luxemburg.
Zaterdag namiddag naar Ouren gereden om daar te kamperen (snelweg naar Luik, dan kronkelend binnendoor naar Ouren).
Daar gekampeerd (tijdens dat machtig onweer).

Om droge voeten te garanderen had ik mijn sealskinz kousen aan...
Deze keer zonder thermisch ondergoed aan...
Ik was totaal vergeten.... dat bij mijn oude sealskinz kousen die "kleefband" binnen in mijn vel vernielt...
toen ik zondag naar huis reed voelde ik iets "branden" op mijn been, ik dacht eerst dat het de hitte van de ktm terug was...

thuis gekomen ontdekt: waar die kleefband zit heb ik volledig rondom mijn been blaren...
Dat ik daar niet mocht aan krabben heb ik achteraf pas ontdekt als dat vocht er uit "spoot"...
Kortom: verbandje rond het been want ettert gigantisch, pijnlijke herinnering....

ohjah, en mijn zijtassen zijn bovenaan niet zo waterdicht, maar onderaan blijkbaar wel....
dat gaan we toch moeten fixen voor ijsland...
ik ga gokken op combinatie van wat waterdichte spuitbussen & regenovertrekske maken ofzoiets...

Post Reply