Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
F M

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Post by F M »

Ach mannen, beauty is in the eye of the beholder. Iedereen heeft zijn voorkeuren. En iedereen mag die laten weten, dat doe ik ook.

Voor mij is de Multistrada al heel lang de mooiste moto.

Vanaf ze overgeschakeld zijn van Muug zijn rooie :laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

F M

Post by F M »

En wat de warmte betreft: het is nog altijd wachten op een heel warme dag. Gisteren was het beneden de Maas maar 18-19 graden.

Mario

Post by Mario »

voor Muug, over uw model Multistrada (en anderen die interesse zouden hebben; vind dat persoonlijk een aangenaam youtube-kanaal) : https://youtu.be/bUbZ8Yj1IHM?si=S2BVXiCuBtXvY17M
toch een kleine ode :)

Muug

Post by Muug »

Mario wrote: 07 Aug 2025 09:53 voor Muug, over uw model Multistrada (en anderen die interesse zouden hebben; vind dat persoonlijk een aangenaam youtube-kanaal) : https://youtu.be/bUbZ8Yj1IHM?si=S2BVXiCuBtXvY17M
toch een kleine ode :)
ah merci ! :grin:

Ja, 't is een gewéldige moto om er mee te rijden, maar rustigan meeschuiven in een file aan 30km/u is een ramp. En vreemd genoeg is dat bij Ducati blijkbaar al tot "karaktertrek" verheven, want zelfs de allernieuwste XDiavel is gigantisch bokkig bij steedse snelheden. :?

F M

Post by F M »

Yep, heb hetzelfde voor. 30 km/u is een ramp. Gelukkig moet ik mijn motor niet gebruiken voor woon-werkverkeer, enkel voor het plezier.

Bij de nieuwe Multistrada V2 zou het eindelijk opgelost zijn.

den Bullet

Post by den Bullet »

Vandaag, na meer dan twee jaar met de Fé nog es een dagje gewerkt in ons atelier. De R6 had een beurt nodig om eind deze maand nog es te presteren op Mettet.
De 900 SS had ook wat aandacht nodig en de hier residerende apehanger Harley van een vriend had een nieuw pilletje nodig.
Zalig. 😎
't Was zeker niet makkelijk voor mij en mijn penibele medische situatie, maar toch doorgebeten. Een lichtpunt in deze moeilijke pre operatieve periode. Vooral omdat ik weet dat mij een lange revalidatie staat te wachten.

Mario

Post by Mario »

ah, weet niet wat er scheelt bullet, maar hopelijk verloopt alles naar wens
op uw leeftijd is vermoedelijk elke operatie een risico en dan nog eventueel revalidatie erna, dus veel goede moed

Muug

Post by Muug »

Good luck, Bullet. Na een goei revalidatie zal je hopelijk beter zijn dan voor de operatie ! :thumbsup:

den Bullet

Post by den Bullet »

Mario wrote: 09 Aug 2025 10:42 ah, weet niet wat er scheelt bullet, maar hopelijk verloopt alles naar wens
op uw leeftijd is vermoedelijk elke operatie een risico en dan nog eventueel revalidatie erna, dus veel goede moed
Dankewel, 't Is een sneetje van net onder het sternum naar beneden tot down under om een bypass aan de aorta te plaatsen.
Redelijk ingrijpende euh ingreep dus en de revalidatie zal voornamelijk bestaan in de hechting van de six pack ...
Maar daarna ga ik terug meer dan 20 meter aan één stuk kunnen stappen en zal er een einde komen aan de nu al twee maanden pijn in de ingewanden wegens te weinig aanvoer van zuurstof/bloed.
Oud zijn is niks, maar oud worden daarentegen :?

F M

Post by F M »

Veel geluk met de operatie; Bullet.

Als het een steun mag zijn, een kennis van mij heeft hetzelfde moeten laten doen een paar jaar geleden, en dat is allemaal snel helemaal OK gekomen ! :thumbsup:

Droopy

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 09 Aug 2025 14:37 't Is een sneetje van net onder het sternum naar beneden tot down under om een bypass aan de aorta te plaatsen.
Redelijk ingrijpende euh ingreep dus en de revalidatie zal voornamelijk bestaan in de hechting van de six pack ...
Maar daarna ga ik terug meer dan 20 meter aan één stuk kunnen stappen en zal er een einde komen aan de nu al twee maanden pijn in de ingewanden wegens te weinig aanvoer van zuurstof/bloed.
Eigenlijk bedoel je dus dat ze een omleiding gaan leggen aan uw inlaat om uw kleppen beter te laten werken en daardoor zal heel uw motor weer beter draaien. :grin: ;)

Succes en een goed herstel Bullet. :thumbsup:

den Bullet

Post by den Bullet »

Dankewel Droop! 😎

zappa

Post by zappa »

den Bullet wrote: 09 Aug 2025 14:37
Mario wrote: 09 Aug 2025 10:42 ah, weet niet wat er scheelt bullet, maar hopelijk verloopt alles naar wens
Dankewel, 't Is een sneetje van net onder het sternum naar beneden tot down under om een bypass aan de aorta te plaatsen.
Vlug terug "nieuwe leidingen" en betere toevoer, sputteren das niks voor u ! :thumbsup:
sig nature

Wipr

Post by Wipr »

For the record. Ik heb iets nieuw gekocht. Dacht dat ik er vanaf was van dat wipr'en maar dat was verkeerd gedacht. De Royal Enfield Meteor 350 is 2,5j in bezit gebleven. Langste ooit. In januari van dit jaar een nieuwe Honda CL500 gekocht maar vond ik maar niets. Terwijl ik er twee testritten mee gedaan had.

Mor goe. Nooit een Guzzi gehad en ik heb sinds gisteren een Moto Guzzi V7 sport in bezit. Nieuwe motor. Fantastisch spel. Ongeëvenaarde rijervaring.

Een foto posten? Weet niet hoe ik dat hier doe maar je kan het opzoeken. Moto Guzzi V7 sport in 't grijs. Voor diegene facebook of Instagram hebben. Zal het eens posten in mij. Verhaal.

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Wipr wrote: 25 Aug 2025 00:11 For the record. Ik heb iets nieuw gekocht. Dacht dat ik er vanaf was van dat wipr'en maar dat was verkeerd gedacht. De Royal Enfield Meteor 350 is 2,5j in bezit gebleven. Langste ooit. In januari van dit jaar een nieuwe Honda CL500 gekocht maar vond ik maar niets. Terwijl ik er twee testritten mee gedaan had.

Mor goe. Nooit een Guzzi gehad en ik heb sinds gisteren een Moto Guzzi V7 sport in bezit. Nieuwe motor. Fantastisch spel. Ongeëvenaarde rijervaring.

Een foto posten? Weet niet hoe ik dat hier doe maar je kan het opzoeken. Moto Guzzi V7 sport in 't grijs. Voor diegene facebook of Instagram hebben. Zal het eens posten in mij. Verhaal.
Het verstand komt met de jaren! :mrgreen:

(Voorlopig...)

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Hoe makkelijk Fotos plaatsen:

http://motorpraat.be/viewtopic.php?t=6794

zappa

Post by zappa »

Wipr wrote: 25 Aug 2025 00:11 For the record. Ik heb iets nieuw gekocht. Dacht dat ik er vanaf was van dat wipr'en maar dat was verkeerd gedacht. De Royal Enfield Meteor 350 is 2,5j in bezit gebleven. Langste ooit. In januari van dit jaar een nieuwe Honda CL500 gekocht maar vond ik maar niets. Terwijl ik er twee testritten mee gedaan had.

je wordt oud jong, twee en een half jaar !!! :pillepalle: :grin:
sig nature

Jopet

Post by Jopet »

Wipr wrote: 25 Aug 2025 00:11 Mor goe. Nooit een Guzzi gehad en ik heb sinds gisteren een Moto Guzzi V7 sport in bezit. Nieuwe motor. Fantastisch spel. Ongeëvenaarde rijervaring.
Proficiat Wim! Veel rijplezier :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Mario

Post by Mario »

proficiat!
heb ook al 4 jaar een Guzzi, een V7 III Special (vermoedelijk een generatie eerder dan de jouwe), dus met dubbele klokken ipv eentje en wat meer chroom
nog altijd erg tevreden van; weet niet of het m'n laatste moto zal zijn, maar mogelijk wel het laatste merk dat ik zal bezitten
vind dat echt een leuk ding om mee te tuffen op binnenbaantjes en hij kan evengoed op de snelweg nog uit de voeten

minpunten aan de mijne:
de achterophanging
de lamp; daar ben je echt zo goed als niets mee als je op een onverlichte baan zit

rij nog met de originele uitlaten rond; heel misschien laat ik die ooit nog vervangen door Mistrals maar kan net zo goed zijn dat ik ze er gewoon op laat

tof dat er nog een Guzzi-rijder bijgekomen is hier

Muug

Post by Muug »

Wipr wrote: 25 Aug 2025 00:11 Een foto posten? Weet niet hoe ik dat hier doe
En zeggen dat daar een aparte topic van bestaat. ;)
Nee, ik post geen link. De topic is gemakkelijk genoeg te vinden. 8-)

Post Reply