Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Muug

Re: Een JUICH-topic voor iedereen - 2025

Post by Muug »

Super! :rayof:

F M

Post by F M »

Muug wrote: 05 Mar 2025 17:27 Eerste ritje van het jaar, met een oranje beest van een moto. :rayof:
Eerste ritje van het jaar, met een oranje beestje van een moto (en een wit monster dat ervoor staat). :rayof:
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Oef. Het tuinieren is achter de rug. :thumbsup:

F M

Post by F M »

Ik heb al mijn geplande vakantiedagen voor dit jaar in mijn kalender gezet op het werk. Hierna heb ik nog iets meer dan 3 maanden vakantie over. Rekening houdend met nu nog ongeplande vakantiedagen, zal mijn werkloopbaan ergens in oktober eindigen. En gezien ik bijna de ganse maand september op vakantie ben, zal het eigenlijk vanaf augustus uitbollen zijn.
Joepie :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc

Post by petervdc »

F M wrote: 13 Mar 2025 10:02 Ik heb al mijn geplande vakantiedagen voor dit jaar in mijn kalender gezet op het werk. Hierna heb ik nog iets meer dan 3 maanden vakantie over. Rekening houdend met nu nog ongeplande vakantiedagen, zal mijn werkloopbaan ergens in oktober eindigen. En gezien ik bijna de ganse maand september op vakantie ben, zal het eigenlijk vanaf augustus uitbollen zijn.
Joepie :rayof:
Wow... binnen 7 jaar is het mijn beurt...
Edit, dan ben ik 64, mijn eerste pensioendatum.
Benieuwd wat de nieuwe regering daarmee gaat doen...

3 jaar langer werken levet me 50euro meer pensioen op. Enfin, het werkelijke bedrag is mijn normale loon natuulijk vgl met pensioenloon.
Last edited by petervdc on 13 Mar 2025 10:43, edited 1 time in total.
Keep going

Muug

Post by Muug »

wow.
En bij mij nog, ehm, schat ik, 14 jaar. Ik mag tot mijn bijna 70ste werken. :pillepalle:

Koeno

Post by Koeno »

Voor de grap eventjes gaan kijken op mypension.
1e pensioendatum is nog 25jaar te gaan.
en als ik daar nog 3 jaar bij doe, dan krijg ik 100euro meer...

We kunnen beginnen aftellen :laughing: :laughing:

Muug

Post by Muug »

ik heb nog niet gekeken :pillepalle:
Maar ik doe nu al in mijn broek van stress en frustratie als ik dat hier nog zo lang moet uithouden. :lipsrsealed2: Maar da's bleiten, dus dat mag niet in deze topic :grin:

J2FK

Post by J2FK »

:peepwall: ik ga hier wijselijk zwijgen want anders ga ik hier nen hele hoop "SHIT" over mij krijgen :whistling:

Bij

Post by Bij »

Vanaf volgende maand in de landingsbaan 4/5 de werken tot ergens begin 2028 Dan is het wel genoeg geweest... In principe kon ik in 2030 op pensioen maar dan doen ze er nog net een jaartje bij :devil: Tot 67 dat zal het zeker niet zijn :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

den Bullet

Post by den Bullet »

En ik had in 2022 graag nog enkele jaren doorgewerkt (is in mei '22 nog op Radio 1 geweest.

zappa

Post by zappa »

JUICH ! JUICH ! JUICH ! alleee ikke toch :mrgreen: nog 49 dagen !!!!!

Mocht ik alles exact op voorhand geweten hebben, dan was ik in 't leger gegaan, mijn nichte is op 52 kunnen gaan. :? Wat nu ook niet meer kan, behalve in frankrijk.
Ik ben al van mijn 17de aan 't werk, voor een werkgever, maar ook nog eens een gezin & co in goede banen leiden, het voelt meer als slavernij dan als een leven van de hedendaagse vrouw. :cry: Maar soit, bijna, bijna, nu hopen dat er geen verschrikkelijk virus me in 't ziekenhuis krijgt, of een ongeval, of ne rus, of..... ergens kijk ik er zooooo naar uit, maar ik hou zo mijn adem in, wie weet wat er nog kan gebeuren? :(

Maar om het te "vieren" een reisje van een dikke week naar de Picos de Europa, met 1. joepi nog eens vliegen, 2. een vriendin die goed spaans spreekt, 3. ne huur auto en rondrijden, eten, genieten.... zonder dat ik voor anderen moet zorgen, dat gaat DEUGD doen !!!

Oja ik kon ook nog verder :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: blijven afzien voor 50 euro meer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: per maand :roll:
sig nature

petervdc

Post by petervdc »

zappa wrote: 13 Mar 2025 21:29 JUICH ! JUICH ! JUICH ! alleee ikke toch :mrgreen: nog 49 dagen !!!!!
:rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
Keep going

Muug

Post by Muug »

J2FK wrote: 13 Mar 2025 18:59 :peepwall: ik ga hier wijselijk zwijgen want anders ga ik hier nen hele hoop "SHIT" over mij krijgen :whistling:
:grin: Maar ge hebt dat al eens ergens gezegd, treinmachinist of zoiets, wetende dat een vroeg pensioen dan mogelijk was. :thumbsup: Ik bewonder dat wel, dat je op jonge leeftijd zo al wijs bent om een beroep te kiezen dat u een vroeg pensioen oplevert.

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 14 Mar 2025 09:24 :grin: Maar ge hebt dat al eens ergens gezegd, treinmachinist of zoiets, wetende dat een vroeg pensioen dan mogelijk was. :thumbsup: Ik bewonder dat wel, dat je op jonge leeftijd zo al wijs bent om een beroep te kiezen dat u een vroeg pensioen oplevert.
Wel minder tof als je op jonge leeftijd voor zo'n job kiest en die wetenschap daar een rol in gespeeld heeft, maar de overheid daarna de regels gaat veranderen... :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 14 Mar 2025 09:24Ik bewonder dat wel, dat je op jonge leeftijd zo al wijs bent om een beroep te kiezen dat u een vroeg pensioen oplevert.
Ja maar je moet die job dan wel 40 jaar doen hé, en enkel met dat vroeg pensioen als vooruitzicht...
Keep going

petervdc

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote: 14 Mar 2025 10:49maar de overheid daarna de regels gaat veranderen... :dontknow:
Ja idd de (r)overheid :furious3:
Keep going

Muug

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 14 Mar 2025 10:49
Muug wrote: 14 Mar 2025 09:24 :grin: Maar ge hebt dat al eens ergens gezegd, treinmachinist of zoiets, wetende dat een vroeg pensioen dan mogelijk was. :thumbsup: Ik bewonder dat wel, dat je op jonge leeftijd zo al wijs bent om een beroep te kiezen dat u een vroeg pensioen oplevert.
Wel minder tof als je op jonge leeftijd voor zo'n job kiest en die wetenschap daar een rol in gespeeld heeft, maar de overheid daarna de regels gaat veranderen... :dontknow:
Jep, dat blijft een loterij eh, in dit land. 8-)
Gelijk met de zonnepanelen. Energie op 't net steken gaat binnenkort aangerekend worden! :shock: Zitten ze eerst iedereen zot te maken van panelen en batterijen, en net balancing systemen als Flexio en als iedereen zijn spaargeld uitgegeven heeft komen ze daar mee af. :ugeek:

J2FK

Post by J2FK »

petervdc wrote: 14 Mar 2025 11:09
Muug wrote: 14 Mar 2025 09:24Ik bewonder dat wel, dat je op jonge leeftijd zo al wijs bent om een beroep te kiezen dat u een vroeg pensioen oplevert.
Ja maar je moet die job dan wel 40 jaar doen hé, en enkel met dat vroeg pensioen als vooruitzicht...
Niet helemaal juist.
Als je 30j rollende dienst hebt + in totaal 36 dienstjaren en dan ook nog eens 55j zijt dan mag, maar MOET je niet, gaan en heb je recht een volledig max. pensioen.
Wijs :lol: :lol: :lol: ....veel chance ja 8-)
Na BELBAT II wou ik weg bij het leger en moest ASAP een job hebben want stond op trouwen. Aangezien werkzekerheid prioriteit nr 1 was, was het de NMBS of de rijkswacht, wat eerst in de brievenbus kwam is het geworden. Nie meer, nie minder :laughing:
Last edited by J2FK on 19 Mar 2025 05:19, edited 1 time in total.

Muug

Post by Muug »

Zoals ik al veel gezegd heb: timing is everything. :thumbsup:

Post Reply