Gezjost door webshop

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Muug

Gezjost door webshop

Post by Muug »

Kijk kijk,

na 25 of meer jaren ben ik eindelijk eens het slachtoffer van een malafide website. :whip:
www.gardenfeel.nl

Ziet er perfect uit. Maar echt, letterlijk perfect. Ding besteld. Levering was na een dikke week nog steeds niet binnen en toen begon ik al nattigheid te voelen. Na dikke twee weken werd het ding geleverd. Drop shipping inderdaad. Al meteen was duidelijk dat het ding brol was, en minder glamoureus dan op de foto's van de webshop. Enkel goed om in de vuilbak te gooien ipv als cadeau af te geven. Retour? Ja dat kan meneer. Naar China. Europees gezien absoluut niet wettelijk. Minstens 15 euro verzendkosten, terwijl die pruts er geen 3 waard is.

En ja, op trustpilot zijn talloze mensen over 't zelfde aan het klagen. Maar het bedrijf doet rustig verder.

Ah ja, shit happens. Maar blijf van die website weg. :thumbsdown:

den Bullet

Re: Gezjost door webshop

Post by den Bullet »

Ik vertrouw geen webshops. Ik koop soms on line (medische spullen) en mijn laatste drie gsm's omdat die alleen on line te verkrijgen waren.

F M

Post by F M »

Het is soms nauwelijks te zien dat het Chinese sites zijn. Heb le er ook al aan laten vangen. :(
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

den Bullet wrote: 03 Oct 2025 14:01 Ik vertrouw geen webshops. Ik koop soms on line (medische spullen) en mijn laatste drie gsm's omdat die alleen on line te verkrijgen waren.
Het is tegenwoordig duurder om naar een winkel te rijden (door de dure brandstof) en ook misérie en tijdverleis (met alle files overal), dan het te laten verzenden.
Allez, ik als full-time werkende mensch win daar toch veel tijd mee. :thumbsup:

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 03 Oct 2025 15:34
Het is tegenwoordig duurder om naar een winkel te rijden ...
Begrijp ik volledig Polle en zeker als ge wat afgelegen woont. Maar in mijn geval ga ik liever naar de winkel, en als ge niet content zijt nemen die dat ook wel terug

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Op een week tijd zijn zowel ik als mijn vrouw gescamd.

Ik door een fake site voor het Oostenrijkse vignet. Het is nooit tot een betaling gekomen, maar ze hebben wel mijn kredietkaart data. Dus geblokkeerd en nieuwe gekregen.

Mijn vrouw viel op haar verjaardag voor een "cadeau" van 1 vd winkels waar ze regelmatig shopt. Super goed nagemaakte shop en de fake felicitatie mail kwam enkele uren voor de mail vd echte shop....
Hier werd er wel wat afgeboekt,... Kaart Geblokkeerd, nieuwe kaart en visa/bank heeft de centen terugbetaald.

Jopet

Post by Jopet »

Muug wrote: 03 Oct 2025 13:32 Kijk kijk,

na 25 of meer jaren ben ik eindelijk eens het slachtoffer van een malafide website. :whip:

En ja, op trustpilot zijn talloze mensen over 't zelfde aan het klagen. Maar het bedrijf doet rustig verder.

Het wordt een echte plaag en ze worden heel geloofwaardig gemaakt zo'n sites. Tot nu toe ben ik altijd al heel voorzichtig geweest, behalve voor een kleinere bedragen op 2de hands en Marktplaats en zo een paar keer tegen de lamp gelopen maar voorlopig nog niet op een website... :cry:
Ik durf niet zeggen dat ik het nooit zal tegenkomen maar op zo'n websites kijk ik na of ik een BTW (KVK) nr vind, adres gegevens en wat de retour politiek is.
3 dingen die op deze Gardenfeel direct een no go zijn voor mij. :thumbsdown:

Wat er bij mij wel gebeurde toen ik die website bekeek was dat mijn Norton onmiddellijk een melding maakte, blijkbaar stuurt die Gardenfeel website je ook onmiddellijk door naar www.crystalli.de en Norton waarschuwt dat het een nepwinkel is die je persoonlijke gegevens of geld afhandig wilt maken.... :o

Maar we zitten ook met het probleem van de straffeloosheid, al worden die mensen die oplichten gepakt, welke straffen krijgen ze, voor kleinere bedragen wordt er zelfs nooit geen onderzoek ingesteld. Als je elke maand 100 mensen oplicht voor 25 €, wie of wat zal er gebeuren, hoeveel mensen dienen er klacht in bij de politie voor 25€, en als ze klacht ingediend hebben wanneer gaat de politie over tot aktie, laat staan dat het tot een rechtszaak zou komen. vandaag heten ze online Jo morgen heten ze Pol overmorgen heten ze Frans enz... en zo blijven die oplichters verder werken.
Hopelijk zal dit nu misschien beter worden nu de banken checken of de naam van de begunstigde die je invult voor een nieuwe overschrijving effectief gelinkt is aan het rekeningnummer dat je invult, is toch een kleine veiligheid bij. :dontknow:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Droopy

Post by Droopy »

Muug wrote: 03 Oct 2025 13:32 Kijk kijk,

www.gardenfeel.nl

Ziet er perfect uit. Maar echt, letterlijk perfect. Ding besteld. ...
Om zo'n dingen te vermijden bestaat er een prachtig alternatief : de fysieke winkel. Je ziet wat je koopt, je kan meestal advies krijgen als je dat wil en voor eventuele retours zijn die tegenwoordig ook soepel. ;)

En mijn advies blijft : als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar. :)

Muug

Post by Muug »

@Jopet Je hebt een goeie aanpak. Ik ben zelf ook heel oplettend hoor. Dit is echt mijn eerste keer, en voor minder dan 45€. Het enige dat enigszins verdacht was, waren de té positieve reviews. Ze hebben een hele goede AI gebruikt om behoorlijk authentieke teksten te schrijven.
In die zin heeft @Droopy wel gelijk: het was te mooi. Maar naar de winkel gaan is in mijn geval quasi onmogelijk. Ik werk fulltime. Zondag zijn de winkels gesloten. Rest er enkel nog zaterdag om te winkelen.

den Bullet

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 05 Oct 2025 11:57
Om zo'n dingen te vermijden bestaat er een prachtig alternatief : de fysieke winkel. Je ziet wat je koopt, je kan meestal advies krijgen als je dat wil en voor eventuele retours zijn die tegenwoordig ook soepel. ;)

En mijn advies blijft : als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar. :)
And I am unanimous on that! (Met dank aan Are You Being Served).

2/3 jaar geleden besliste mijn neefje ook het motorrijden te omarmen en vroeg daarom aan ons om advies in keuze aan kledij e.d.
Felix was nog maar 10 jaar weg bij RAD maar nam (bij weten van zijn ex-collega's in Nijvel) het woord om uitleg te geven over de verschillen in kwaliteit aan de hand van cijfertjes over de dichtheid van het weefsel (D of denier-cijfer) waar een gewone sterveling absoluut geen boodschap heeft, of over stevigheid van helmen.
Bij de afrekening: 20% korting voor het plaatsvervangend werk 😁
Maar wat ik hiermee wil zeggen: zo'n uitleg geeft een webwinkel niet, laat staan dat ge kunt vergelijken. Voor- en nadelen van bv. lederen kledij, hoe handschoenen passen, ...
Ik blijf adept van de fysieke winkel 😎

Muug

Post by Muug »

Jommojahowseg.

Kleren koop ik niet online 8-)

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Ik koop zoveel mogelijk offline en betaal daar vaak bewust zelfs een pak meer voor.
Een beetje zoals klagen dat de bakkers uit de dorpen verdwijnen maar allemaal brood kopen in de Spar.
Ik heb graag mijn fietsenwinkel dichtbij en heb zelfs graag dat die mij kent, voor als het eens dringend is...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mario

Post by Mario »

Schussboelie wrote: 06 Oct 2025 08:00 Ik koop zoveel mogelijk offline en betaal daar vaak bewust zelfs een pak meer voor.
Een beetje zoals klagen dat de bakkers uit de dorpen verdwijnen maar allemaal brood kopen in de Spar.
Ik heb graag mijn fietsenwinkel dichtbij en heb zelfs graag dat die mij kent, voor als het eens dringend is...
probeer ik ook te doen, ondanks de duurdere basisprijs
maar soms loont dat wel, want in veel gevallen weten die mensen wel nog wat persoonlijke service is
maar is jammer genoeg vaak niet meer mogelijk (of je moet al in een andere gemeente of stad gaan kopen, wat ook niet altijd gemakkelijk is)

in Turnhout staat zonder overdrijven makkelijk een vierde van de handelspanden in het centrum leeg; is geen schoon zicht en verbergt vermoedelijk ook wel heel wat ellende

Muug

Post by Muug »

Als ik iets nodig heb van RAD en ik weet wat ik wil, dan is het eenvoudiger/sneller/goedkoper dan dat online te bestellen, ipv daar anderhalf uur tijd aan te verdoen. :) Dat anderhalf uur kan ik gebruiken om gras af te rijden, bloemen voor mijn vrouw te gaan kopen, mijn moto te wassen of duizend andere dingen waaruit ik kan kiezen. :thumbsup:

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Hm, kga toch eens checken bij uw vrouw hoeveel bloemen ze het afgelopen jaar al gekregen heeft... :book2:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

Toch al zeker ene keer, eergisteren nog! :lol:

F M

Post by F M »

En ik heb mijn moto al 1 keer gewassen dit jaar !
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 06 Oct 2025 10:19 Als ik iets nodig heb van RAD en ik weet wat ik wil, dan is het eenvoudiger/sneller/goedkoper dan dat online te bestellen, ipv daar anderhalf uur tijd aan te verdoen. :) Dat anderhalf uur kan ik gebruiken om gras af te rijden, bloemen voor mijn vrouw te gaan kopen, mijn moto te wassen of duizend andere dingen waaruit ik kan kiezen. :thumbsup:
Idd
Keep going

TRooPER

Post by TRooPER »

vorige week ook 1ste maal 'gescamd' op mijn kredietkaart,

3 betalingen zijn eraf gegaan , telkens tussen 13 en 15euro. Zo klein dat het bijna niet zou opvallen.
Gelukkig valt het mij wel op omdat ik de kredietkaart amper gebruik voor paar online abo's.

via de bank en mijnkaart.be toch malafide acties kunnen melden ,
betaling waren zogezegd aan 'paypal' gericht, terwijl in mijn paypal niks te vinden was van deze betalingen.

dus kredietkaart laten blokkeren, betalingen laten onderzoeken,
en bericht gekregen dat betalingen onterecht zijn, ondertussen ook teruggestort gekregen en nieuwe kredietkaart ontvangen.
Toch weer een goei 2u bezig geweest....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

zappa

Post by zappa »

TRooPER wrote: 06 Oct 2025 15:37 vorige week ook 1ste maal 'gescamd' op mijn kredietkaart,

3 betalingen zijn eraf gegaan , telkens tussen 13 en 15euro. Zo klein dat het bijna niet zou opvallen.
Gelukkig valt het mij wel op omdat ik de kredietkaart amper gebruik voor paar online abo's.

via de bank en mijnkaart.be toch malafide acties kunnen melden ,
betaling waren zogezegd aan 'paypal' gericht, terwijl in mijn paypal niks te vinden was van deze betalingen.

dus kredietkaart laten blokkeren, betalingen laten onderzoeken,
en bericht gekregen dat betalingen onterecht zijn, ondertussen ook teruggestort gekregen en nieuwe kredietkaart ontvangen.
Toch weer een goei 2u bezig geweest....
:o :o straks krijg ik ook nog schrik :?

Zag vandaag reclame verschijnen voor den webshop van lidl, ik heb daar ooit al eens een dames werkbroek gekocht, dus dan is't normaal dat je daar om de zoveel tijd eens op attent gemaakt kan worden, dat er "batjes" te rapen vallen. Maar in de commentaar van anderen las ik vooral dat het te goedkoop voor waar te zijn was en dat er al heel veel iets bestelden en betaalden en nooit iets ontvingen? En dat zag er echt als de site van den lidl uit, ik zou me misschien ook laten vangen hebben? Ik heb een poging gedaan die site te melden :dontknow: maar 't is verdorie zo opletten geblazen! :(
sig nature

Post Reply