Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2025

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Muug

Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2025

Post by Muug »

Wie heeft wat gedaan aan zijn motorfiets?
Stof afgenomen of kobbewebben weggevaagd? Bandenspanning op punt gezet of andere nokkenassen geplaatst? Hem uit verveling even omgeduwd zodat je nu lekker nieuwe onderdelen kan monteren?
Smijt het in de groep. :thumbsup:

Stefke

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2025

Post by Stefke »

Niks, alleen maar verzetten, verzetten en nog eens verzetten. En een streep stof afdoen. Om dan te zien dat er nog stof op ligt. :roll:
En hoe meer ge er met uwe neus op zit hoe langer het to do lijstje aan het worden is... :?

Image

zappa

Post by zappa »

Stefke wrote: 03 Jan 2025 17:58

Image

Ik ben wel echt nieuwsgierig, mocht die linkse (gele) een nummer krijgen (hebben) welk dat is ? :)

(niet dat ik cijfers voor de lotto zoek of zo :mrgreen: )
sig nature

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

933

Muug

Post by Muug »

Alweer prachtige moto's in een prachtige foto. Maar ik vind de rode paddock stands te opzichtig. Zij trokken mijn oog, en niet de moto's. Ofwel wegfotoshoppen ofwel camoufleren met een zwart doek?

F M

Post by F M »

Ah, daar staan rode paddockstands op de foto? Nu je het zegt zie ik ze ook.
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Mijn vorige chef heeft een tijd aan modelfotografie gedaan en toonde mij af en toe foto's. Op een keer toonde hij een mooie foto van een mooi meisje in de zon. Ze poseerde mooi, had mooie kleren aan, de zon zat goed. Allez, mijn ex-chef supercontent en trots.
En ik: "Maar allez Marc, de schaduw van uw hoofd zit vol op haar kruis!"
En effectief, de schaduw van heel zijn hoofd viel over haar bekken.
Hij heeft mij nooit meer foto's getoond. :dontknow: Terwijl hij mij eigenlijk had moeten bedanken. Toch?

Koeno

Post by Koeno »

KTM terug naar tuinhuis verhuisd, en Sevenfifty terug naar garage (stoelendans met motoren).

KTM moet:
1. nieuw abs sensor krijgen vooraan.
2. is een bout kwijt waarmee de middenbok vasthangt.
3. krijgt een nieuwe snuit & navigatie houder.

Image

Blackbert

Post by Blackbert »

Niks, in afwachting van het volgende

- Seat cover for ΚΤΜ 950/990 Adventure (Orange) uit Athene omdat KTM dat niet meer liggen heeft en de mijne is aan 't scheuren.
- clutch lever Magura for KTM models short. Omdat het waarschijnlijk makkelijker werkt met 2 vingers, vooral in het veld.
- KOSO handvatverwarming met schakelaar. Want wat er nu op zit doet niks meer.
- GIVI Universele handprotectie TM421. Omdat alleen handvatten niet volstaan op lange ritten.
- Osram H3 nightbreaker grootlicht lamp. Eens zien of dat meer afdoet dan de standaardkaars. De fancy Rade Garage setup zal moeten wachten.
- van KTM
1x 0760122050 SHAFT SEAL RING 12X20X5 B want hij spuwt weer te veel olie uit de carterontluchting
3x 00050226706 VARIABLE ONE-EAR CLAMP 22,6MM
1x 60030090000 BACK-PRESSURE VALVE CPL. standaard vanaf 2005, zou die olie moeten tegenhouden
1x 60030087101 ENGINE BREATHER HOSE BOTTOM ter vervanging van de slang met een scheurtje
1x 60006001030 RUBBER SLEEVE CABLE PASSAGE die ik nooit gezien heb op de mijne. sluit de airbox af rond de kabels die erin gaan.
1x 60032011010 CLUTCH KIT. hopelijk niet, maar ik begin toch te vermoeden van wel.

Dan is 't moment daar om 't nog eens helemaal uiteen te smijten en ook de carbjetting terug te tunen. in de Pyreneeën bleek die van Muug een liter zuiniger te zijn dan de mijne per tankbeurt. Tegenwoordig telt dat.

Ook binnenkort: setje Pirelli Scorpion MT90 AT.
what would Tom do?

Koeno

Post by Koeno »

Maakt hem niet te zuinig he.
't zou leuk zijn mocht uwe 950 iets meer verbruiken als mijn 990, dan moeten we in ijsland niet altijd met mijn zuipschuit rekening houden.

Verder, heb ik de update gedaan die Blackbert even uitstelt?

Image

Image

Gecombineerd met een navigatie mount van iemand die op facebook door het leven gaat als Dan Dan, en die maakte Dan Dan 990 Adventure Ultimate Holder die perfect past (en stukken vervangt van de Rade Garage).
Image

Image

Lampen moeten nog afgesteld worden, maar daarvoor is het tuinhuis te klein.
The light of a thousand suns... alleh in vergelijking met de standaard lampen.
Image

Muug

Post by Muug »

Ik ben ook KTM-dingen van plan. Lijstje is aan het groeien. Er zijn gewoonweg veel puntjes om af te gaan tijdens een groot onderhoud. Véél meer dan bij een jamasuzikawonda. :lipsrsealed2:
Mijn grootste droom zou zijn dat hij nadien nooit meer ongewenst stilvalt. Echt. Daar lig ik haast wakker van.

Blackbert

Post by Blackbert »

Die 2 zonnen zijn ook rechtstreeks bij de fabrikant te bestellen. Maar dan heb je nog geen beugels om ze aan te hangen. :dontknow:
Of icm met een echte rallytoren. :idea:
Dan kan je natuurlijk ook niet nalaten om er een paar extra tanks aan te hangen. Niet vergeten om de lage uitlaatpijpen en de bijhorende carterplaat mee te bestellen. :whistling:

Komaan Koeno, ga ervoor! :peepwall:
Last edited by Blackbert on 08 Jan 2025 09:43, edited 1 time in total.
what would Tom do?

Koeno

Post by Koeno »

't Is goed... Ik bestel & plaats het op mijn KTM, gij betaalt? :devil:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Als t zo doorgaat, worden de reiskosten zelf nog het goeiekoopste aan jullie reis ! :peepwall:

Koeno

Post by Koeno »

Want de kosten aan de moto's zijn enkel nuttig voor ijsland?
Bizar, ik zou denken dat ik van de investering kan genieten zolang ik met die ktm rondrijd. :ugeek:

Muug

Post by Muug »

't is e graptjen eh Koeno 8-)

Een goede voorbereiding is het halve werk! En die aanpassingen gaan zeker nog nut hebben tijdens andere ritten. :thumbsup:

Blackbert

Post by Blackbert »

Ik wil vooral een moto die in orde is. Een panne die je niet zelf kan oplossen in de highlands van Ijsland? Bel 112 en ze komen wel helpen. Maar zeer vermoedelijk zijn de kosten nog veel hoger dan ze hier zijn.
Maar je kan niet alles uitsluiten. Dus op ook op zoek naar een reisverzekering die met zekerheid dekt als je ergens op een verlaten onverharde weg hulp nodig hebt, of wanneer blijkt dat een KTM niet kan zwemmen.

Allianz bvb heeft een interessant zinnetje in de voorwaarden: "Voertuig vastrijden: Voertuig dat vastzit in het zand, de sneeuw of de modder waardoor het voertuig op de plaats van het incident onverwachts wordt geïmmobiliseerd. Geparkeerde wagens in een zachte berm, sneeuw, zand of modder of op een onverharde weg rijden, zijn niet gedekt." Of ze zullen tussenkomen om 'm uit een rivier te halen op de F210?
Verder zijn er verzekeraars die geen zin hebben in voertuigen ouder dan 10 jaar. Wel, mijn KTM wordt meerderjarig dit jaar.
what would Tom do?

Muug

Post by Muug »

Interessant zinnetje. Ik zal het eens voorleggen aan mijn verzekeraar. :thumbsup:

Koeno

Post by Koeno »

'k zou zeggen: hou mij op de hoogte.
ik ging ook al eens bij KBC informeren hierover.
een ongevallenverzekering heb ik al, maar da's puur voor mijn menselijk lijf :p

Koeno

Post by Koeno »

Moto's gewisseld van plaats :peepwall:

Post Reply