DAGTRIPFOTO 2025

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
TuttoTerreno
Motorzot

Re: DAGTRIPFOTO 2025

Post by TuttoTerreno »

Rondje bij valavond (en tussen een paar onweersbuien door- wonder boven wonder eigenlijk niet nat geworden).

Image

Image

Image

Image

Image

F M

Post by F M »

Moest ik bij valavond ook nog snel een ritje doen hier thuis, de foto's zouden ongetwijfeld minstens even mooi zijn...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc

Post by petervdc »

F M wrote: 08 Jul 2025 22:30 Moest ik bij valavond ook nog snel een ritje doen hier thuis, de foto's zouden ongetwijfeld minstens even mooi zijn...
:laughing:
Keep going

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Image

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Image

Bergen, heuvels en in de verte de Adriatische zee.

F M

Post by F M »

Net over de grens
Image

zappa

Post by zappa »

F M wrote: 11 Jul 2025 17:58 Net over de grens
Nederland ? :mrgreen:
sig nature

F M

Post by F M »

Andere kant. Een dagtrip naar Nederland? :shock: hoe kom je erbij?

zappa

Post by zappa »

F M wrote: 12 Jul 2025 09:06 Andere kant. Een dagtrip naar Nederland? :shock: hoe kom je erbij?
Nederland heeft ook zijn kwaliteiten hoor; een halve (die meeuw is met de rest weg) hollandse nieuwe, kroketjes uit de muur, petat, ouwe kaas in brokjes, vies schuimend water met biersmaak, mooi strak en serieus rechtdoor wegdek, wiet=druks dus, en daardoor het hele jaar door zwaar vuurwerk aan iemands portaal of aan een geldautomaat....En als je veel sympathie wil krijgen, roepen dat je achterna gezeten werd door een wolf :mrgreen:
sig nature

F M

Post by F M »

:lol: Daarom dus dat Frankrijk werd :mrgreen:

Muug

Post by Muug »

zappa wrote: 12 Jul 2025 22:49
F M wrote: 12 Jul 2025 09:06 Andere kant. Een dagtrip naar Nederland? :shock: hoe kom je erbij?
Nederland heeft ook zijn kwaliteiten hoor; een halve (die meeuw is met de rest weg) hollandse nieuwe, kroketjes uit de muur, petat, ouwe kaas in brokjes, vies schuimend water met biersmaak, mooi strak en serieus rechtdoor wegdek, wiet=druks dus, en daardoor het hele jaar door zwaar vuurwerk aan iemands portaal of aan een geldautomaat....En als je veel sympathie wil krijgen, roepen dat je achterna gezeten werd door een wolf :mrgreen:
Gewelidig. :mrgreen:
Volgens mij gebruikt gij toch ook druks van eigen kweek :lol:

Kunt ge ook van de Belgen zo'n summiere en rake beschrijving geven? Mag ook van Spanjaarden, Fransen, Schotlanders en gelijk welk soort volk ge kent. :laughing:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Vandaag een 3,5 jaar oude "Guzzi V85TT" track nog eens een klein beetje nagereden. Veel nieuwe obstakels tegengekomen, het pad er rond vinden, was soms een beetje avontuurlijk. Gelukkig met een lichtere motor, dat is wat makkelijker om rechtsomkeer te maken als het niet meer verder gaat.

Image

De foto is op de originele track genomen, ik herinner me van de afdaling met de Guzzi echt niks meer, maar de trackpunten liegen niet.

zappa

Post by zappa »

Muug wrote: 14 Jul 2025 11:23
zappa wrote: 12 Jul 2025 22:49

Gewelidig. :mrgreen:
Volgens mij gebruikt gij toch ook druks van eigen kweek :lol:

Kunt ge ook van de Belgen zo'n summiere en rake beschrijving geven? Mag ook van Spanjaarden, Fransen, Schotlanders en gelijk welk soort volk ge kent. :laughing:
Deze rubriek heet toch " Daaaaaaaaaaag TRIP ( ik zie wat gij niet ziet en ik eigenlijk ook niet echt, 't zal mijn brein zijn ) foto? " :mrgreen:
sig nature

Jopet

Post by Jopet »

zappa wrote: 12 Jul 2025 22:49 vies schuimend water met biersmaak
In het programma "Ze zeggen dat" hebben ze dat gecontroleerd en helaas is de waarheid dus heel anders dan wat we beweren, want op de vraag of Hollandse pils naar kattenpis smaakt was het uiteindelijke antwoord "NIET WAAR"....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

zappa

Post by zappa »

Jopet wrote: 27 Jul 2025 23:10
zappa wrote: 12 Jul 2025 22:49 vies schuimend water met biersmaak
In het programma "Ze zeggen dat" hebben ze dat gecontroleerd en helaas is de waarheid dus heel anders dan wat we beweren, want op de vraag of Hollandse pils naar kattenpis smaakt was het uiteindelijke antwoord "NIET WAAR"....
Kattenpis? Ik ken dat echt goed, iedere keer ik m'n moto, die onder de carport staat, start nadat die vurte kater tegen 't motorblok is komen sproeien :puke:

In het geval van H-pils; hou ik 't bij water smaak :mrgreen:
sig nature

Mario

Post by Mario »

Doornik-rit van vorige zaterdag (o.m. doorheen het Heuvelland)
met dank ook aan deze gids http://motorpraat.be/viewtopic.php?t=6794 en Muug, FM en Tuttoterreno die er in een ander topic nog eens aan herinnerden

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Muug

Post by Muug »

Ik zou eigenlijk wel ne keer met zo'n V7 willen rijden. 8-)
Maar tijd eh.... :roll:
Mijn broer werkt zowat al zijn hele leven half tijds... waarom in godsnaam werk ik al mijn hele leven full time? :whip: :dontknow:

Mario

Post by Mario »

ik vind dat echt een fijne moto om mee te rijden (solo wel)

voor zo'n "kleine" motor vind ik die mooi soepel; hij is ook meer op koppel getuned ipv topvermogen
dat laatste ligt ook wel laag (bij mijn uitvoering (een V7 III) standaard nog geen 60 pk denk ik) maar daar heb ik volstrekt geen probleem mee omdat ik hem niet gebruik in omstandigheden waar vooral topvermogen nodig is
mijn rijstijl vraagt daar ook niet om; ben nooit een adept geweest van "strak toeristisch" omdat dat te hoog gegrepen was en nu nog veel minder; gewoon rustig rondtuffen is goed genoeg en soms eens wat gas geven als de omstandigheden me daartoe geschikt lijken

voor zover ik er over kan oordelen, heeft de V7 een uitstekende wegligging en stabiliteit
is qua formaat ook een kleine moto (dus wellicht minder geschikt voor lange mensen): ik (1m75 of zoiets) heb m'n beide voeten nog plat op de grond
relatief licht qua gewicht

bon, zit dat hier op m'n werk te typen en word voortdurend gestoord, dus een eventueel vervolg zal voor wat later zijn :)

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Hoog tijd om de Fantic eens uit te laten voor een fijn enduro rondje tussen wijnranken en olijfgaarden (gelukkig in droge omstandigheden, bij natte leem-bodems een veel minder fijn rondje ;) )

Image

Image

Image

En volgens DMD2 was ik hier op de weg van het paradijs, "Via del Paradiso" :
Image

Op de achtergrond herkent u het stadje Ostra.

zappa

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 30 Oct 2025 15:27 op de weg van het paradijs, "Via del Paradiso" :
Image

Op de achtergrond herkent u het stadje Ostra.
Nee ik herken dat niet, want moest ik dat in mijn achtertuin hebben, ik was nooit meer thuis (in huis) :shock:
Er zou wel veel eens moeten buiten gelaten worden, van wielen tot poten en edele voeten. ;)
sig nature

Post Reply