Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
petervdc

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2025

Post by petervdc »

Blackbert wrote: 09 Dec 2025 15:35 Bijt er uw tanden niet op stuk. Die hebben ook zo'n agenda. :twisted:
Die ook idd
Keep going

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 09 Dec 2025 15:24 Nog een bleitje: ik bel twee oogartsen omdat ik het gevoel heb dat mijn ogen weer wat slechter zijn geworden. "Kan het in juni?". :shock: :shock: :shock:
Als t dringend is, zou ik de ogen/brilsterkte ne keer laten checken bij nen optieker.

Muug

Post by Muug »

Niet dringend. Maar toch... op de duur ga je een jaar moeten wachten voor een simpele controle :shock:

Droopy

Post by Droopy »

Muug wrote: 09 Dec 2025 15:24 Nog een bleitje: ik bel twee oogartsen omdat ik het gevoel heb dat mijn ogen weer wat slechter zijn geworden. "Kan het in juni?". :shock: :shock: :shock:
Da''s een ramp aan het worden. 🫣
Beste wat je kan doen is regelmatig hun website in de gaten houden want er komen af en toe wel plaatsen vrij.
Geen idee Wat je sterkte is maar vanaf +- 6.00 moet je sowieso naar de oogarts om meer terug te krijgen van het RIZIV.

zappa

Post by zappa »

Droopy wrote: 09 Dec 2025 22:36
Da''s een ramp aan het worden. 🫣
Beste wat je kan doen is regelmatig hun website in de gaten houden want er komen af en toe wel plaatsen vrij.
Geen idee Wat je sterkte is maar vanaf +- 6.00 moet je sowieso naar de oogarts om meer terug te krijgen van het RIZIV.
Zijn er echt nog brillen-kes van meer dan 3.5 ? Want als ik wil tekenen/schilderen heb ik niet genoeg aan een 3, tenzij 't enorm abstract mag zijn, waarschijnlijk zijn abstracte schilderstijlen ontstaan doordat de artiest in kwestie 't niet meer goed zag ???? :mrgreen:

Anderzijds, geeft dit in mijn auto alleen maar voordelen, als ik naar de range kijk, kan ik nog zeker 7660 km rijden :o :stars: :w00t: die twee 6sen hebben een gespleten persoonlijkheid :| :roll:
sig nature

Jopet

Post by Jopet »

zappa wrote: 09 Dec 2025 23:53 Anderzijds, geeft dit in mijn auto alleen maar voordelen, als ik naar de range kijk, kan ik nog zeker 7660 km rijden :o
Zappa je koffer dient om bagage of boodschappen in te vervoeren, niet om vol te gooien met brandstof.... :whistling:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

den Bullet

Post by den Bullet »

Ik ga naar de ophtalmologie in het UZ Jette. En die nodigen mij elk jaar zelf uit om op controle te komen. Makkelijk ;)

Droopy

Post by Droopy »

zappa wrote: 09 Dec 2025 23:53
Zijn er echt nog brillen-kes van meer dan 3.5 ? Want als ik wil tekenen/schilderen heb ik niet genoeg aan een 3, tenzij 't enorm abstract mag zijn, waarschijnlijk zijn abstracte schilderstijlen ontstaan doordat de artiest in kwestie 't niet meer goed zag ???? :mrgreen:

Anderzijds, geeft dit in mijn auto alleen maar voordelen, als ik naar de range kijk, kan ik nog zeker 7660 km rijden :o :stars: :w00t: die twee 6sen hebben een gespleten persoonlijkheid :| :roll:
Ja hoor Zappa maar je hebt je versterkte en je leessterkte en ik vermoed dat jij niet brilt voor ver en enkel een leesbril hebt.
Als je leesbril meer dan +3.00 is zal je normaal gezien ook een sterkte hebben voor ver... :whistling:

Misschien een beetje ingewikkeld maar je leessterkte (of leestoeslag/additie) is altijd gebaseerd op je sterkte voor ver en is bij een gezond paar ogen nooit hoger dan +3.00 en dat is ook leeftijdsgebonden.

De jeugd begint trouwens meer en zwaarder bijziend te worden door altijd op hun slimme telefoon te zitten en te weinig buiten te spelen.
Gouden regel is de 20/20/2 regel, twintig minuten lezen/gamen/werken, twintig seconden in de verte kijken om je oogspieren te ontspannen en twee uur per dag buiten zijn om de oogspieren te ontspannen. ;)

Muug

Post by Muug »

zappa wrote: 09 Dec 2025 23:53]
Zijn er echt nog brillen-kes van meer dan 3.5 ?
Ongetwijfeld zeg je dat om te lachen, Zappa? ;) Ik denk dat je dan misschien toch voor de eerste keer in je leven eens naar een optieker moet gaan. Voor er accidenten zijn. :w00t:

den Bullet

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 10 Dec 2025 08:59
...
Gouden regel is de 20/20/2 regel, twintig minuten lezen/gamen/werken, twintig seconden in de verte kijken om je oogspieren te ontspannen en twee uur per dag buiten zijn om de oogspieren te ontspannen. ;)
Dat zou iedereen zelf moeten aanvoelen! Wanneer ik te lang op een scherm zit te turen, voel ik de behoefte om es naar iets ver te kijken.

Mario

Post by Mario »

den Bullet wrote: 10 Dec 2025 08:56
Ik ga naar de ophtalmologie in het UZ Jette. En die nodigen mij elk jaar zelf uit om op controle te komen. Makkelijk ;)
heb daar dit jaar eens contact mee opgenomen om te polsen of ik daar kon langskomen
"enkel met een doktersbriefje"; had al meteen geen zin meer
maar het wordt ook bij mij nog eens dringend tijd, vrees ik

den Bullet

Post by den Bullet »

Mario wrote: 10 Dec 2025 20:32
den Bullet wrote: 10 Dec 2025 08:56

heb daar dit jaar eens contact mee opgenomen om te polsen of ik daar kon langskomen
"enkel met een doktersbriefje"; had al meteen geen zin meer
maar het wordt ook bij mij nog eens dringend tijd, vrees ik
Mja, maar éne keer binnen hebt ge diene poot tussen de deur en hebt ge voorrang!
En een doktersbriefke is nu ook ni veel moeite ;)

Bijkomend voordeel: dat is daar het meest complete onderzoek dat ik ooit geweten heb! Duidelijke tip: niet met eigen vervoer naar daar gaan want ze dilateren uw ogen en daarna ziet ge geen fluit ni meer (dus op voorhand gaan plassen ...)

F M

Post by F M »

Even een paniekmoment gehad.

We zouden overschakelen van Telenet naar Proximus (fiber). De laatste installateur van Proximus kwam vandaag langs. Blijkt nu dat hun beloften dat alles voor ons geïnstalleerd zal worden toch niet helemaal waar zijn. Er zou nog een CAT6-kabel moeten getrokken worden vanuit de kelder naar de woonkamer waar de modem staat, of er moet een gat geboord worden vanuit de kelder door de welfsels, door de isolatie, door de vloer en door de kast. Allemaal zaken waar ik niet toe in staat ben, en waarvoor ik geen bijkomende kosten wil maken.

Nu ja, dat is maar een klein bleitje, we hebben Proximus al weer opgezegd (en bevestigd gekregen).

Maar nadat de technicus verdwenen was, bleek dat onze server niet meer bereikbaar was. Ik heb die 2 keer opnieuw opgestart, alle aansluitingen met de modem gecontroleerd. Maar niks, nada, alle gegevens weg. :evil:
Dus dan maar opzoeken wat de problemen zouden kunnen zijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er zogezegd geen schijven aanwezig waren. Er zitten wel degelijk schijven in, dus zijn die plots kapot ??? Ik haal die dan maar even uit de behuizing. En dan merk ik pas dat ze niet meer helemaal tot achteraan geklikt zaten. Ik denk dus dat die technieker de server heeft laten vallen en de schijven losgekomen waren.

Pfff. Ik kan weer lachen, want daarstraks was het bleiten erg nabij...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc

Post by petervdc »

den Bullet wrote: 11 Dec 2025 08:36 En een doktersbriefke is nu ook ni veel moeite ;)
en 4 euro...
Keep going

den Bullet

Post by den Bullet »

petervdc wrote: 11 Dec 2025 14:51
den Bullet wrote: 11 Dec 2025 08:36 En een doktersbriefke is nu ook ni veel moeite ;)
en 4 euro...
Dure dokter. ik geef aan mijn huisarts 1€ en die is daar content mee ...

Muug

Post by Muug »

Zal van de mutualiteiten afhangen zeker?

Jopet

Post by Jopet »

den Bullet wrote: 13 Dec 2025 09:03
petervdc wrote: 11 Dec 2025 14:51

en 4 euro...
Dure dokter. ik geef aan mijn huisarts 1€ en die is daar content mee ...
en wat moet ik dan zeggen, ik geef aan mijn huisarts 0 € en ze is daar ook content mee :o
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

den Bullet

Post by den Bullet »

Ik weet het niet zeker maar ik denk aan een soort super sociaal tarief Sinds mijn hartperikelen.
Deze week bij een niet-geconventioneerde orthopedist 3€ i.p.v. 30 ...
Ook ziekenhuiskosten komen niet meer toe.

Mario

Post by Mario »

heb via internet (primeur voor mij) maar een afspraak gemaakt met een oogarts in Dilbeek
ken die totaal niet maar een goeie collega van me die in Schepdaal woont, zei me achteraf dat hij en zijn vrouw ook naar die praktijk gaan, dus dat geeft al wat vertrouwen

zal wellicht met de (gewone) fiets worden, medio januari :sick2: :wreck: ; wat onnozel om daar de moto voor te nemen zeker als de weersomstandigheden winters zijn
van laag-Molenbeek naar Dilbeek; je kunt moeilijk verloren rijden (gewoon steeds rechtdoor) maar wel constant vals plat... argh
als het echt niet te doen is dan maar naar Weststation en daar ergens een of andere bus pakken

Droopy

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 14 Dec 2025 00:30 Ik weet het niet zeker maar ik denk aan een soort super sociaal tarief Sinds mijn hartperikelen.
Deze week bij een niet-geconventioneerde orthopedist 3€ i.p.v. 30 ...
Ook ziekenhuiskosten komen niet meer toe.
Misschien ben je dit jaar gewoon maf . ;)
https://www.vlaanderen.be/maximumfactuu ... che-kosten

Post Reply