Dén Africa Twin uit 1992

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Muug

Re: Dén Africa Twin uit 1992

Post by Muug »

@koeno Smijt die vraag eens op het advrider-forum (als je het nog niet gedaan hebt). Daar heb je een wereldwijd publiek.

Raketman

Post by Raketman »

Dus dat gat zit in het frame en niet in het blok hé. Welke diameter heeft het ondertussen ? Helicoil was hier sowieso geen optie wegens veel te weinig vlees.
Nil volentibus arduum

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Apr 2026 14:41 Ik denk dat de moeilijkheid hem zit in de legering van het blok. Ik ken niks van lassen, maar ik heb wel al meermaals gehoord dat aluminiumlassen niet evident is. Veel hangt af van de legering. Als je dat op voorhand niet weet kan het lelijk fout gaan.
Zoals mijn Borranivelgen van den Duc: niemand wil daar aan lassen want dat is een legering met magnesium en dat kan al es vuur vatten ...

Koeno

Post by Koeno »

Raketman wrote: 30 Apr 2026 08:57 Dus dat gat zit in het frame en niet in het blok hé. Welke diameter heeft het ondertussen ? Helicoil was hier sowieso geen optie wegens veel te weinig vlees.
Het gat zit wel degelijk in het frame.
Qua "vlees" dikte is volgens mij meer als wat je vermoedt op de foto... maar goed, het lukt mij niet, dus misschien moet ik geen mening hebben deze keer :-D
het gat is ongeveer 7a8mm momenteel.

Post Reply