EV met driftmodus??

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
Post Reply
Jopet

EV met driftmodus??

Post by Jopet »

Zoals jullie weten heb ik mij een Hyundai Ioniq 5 gekocht, alle veiligheidsvoorzieningen die je kunt denken zitten er op, ook heb ik AWD (elektronisch verdelen van de kracht over de 4 wielen), dit allemaal om het veiliger onderweg te kunnen zijn. :thumbsup:

Maar, laten we maar zeggen MAAR, bij mijn auto zit er dus een Drift modus op :o

Eerst moet ik manueel de elektronische stabilisatie (ESC) en tractiecontrole (ETC) uitschakelen , moet de auto in sportstand gezet worden en als ik dan de rem indruk en beide flippers aan het stuur 3 seconden aantrek dan schakelt de auto bijna alle rijhulpsystemen uit zoals Cruise Contol, Lane keeping enz.... daarna schakelt de auto over in 2WD dus enkel vermogen en remmen op de achterwielen en activeert het Elektronische gelimiteerd slipdifferentieel (e-LSD) om gemakkelijk te driften met een kleine stuurwielhoek en kleine gaspedaalrespons....

Dit doet me denken aan mijn eerste auto, zo'n vierkante Lada, die had ook 0 veiligheidsvoorzieningen en als het wat nat lag kon je zonder de minste moeite ook driften door de bochten, alleen had ik dit niet verwacht bij een moderne EV. :dontknow:

Ga ik dit nu morgen direct proberen, ik denk het niet, zal ik het ooit proberen, misschien wel als ik het ergens heel veilig kan doen zodat ik morgen niet op Youtube sta als ik probeer te driften maar tegen de lantaarnpaal terecht gekomen ben :mrgreen:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply