To be alone or not to be alone
- den Bullet
Re: To be alone or not to be alone
Ach, mekaar kennen of niet ...
Eerste Auschwitzreis was met Hans Bonte en we hebben mekaar de eerste keer ontmoet in een tankstation achter Leuven om zo'n 1K km daarna in hetzelfde bed te liggen ...
Tweede keer was met denBen die ik toen ook niet zo goed kende.
Die twee reizen zijn mij bijgebleven als de beste ooit!
Eerste Auschwitzreis was met Hans Bonte en we hebben mekaar de eerste keer ontmoet in een tankstation achter Leuven om zo'n 1K km daarna in hetzelfde bed te liggen ...
Tweede keer was met denBen die ik toen ook niet zo goed kende.
Die twee reizen zijn mij bijgebleven als de beste ooit!
- duibhce Kaelann
Alleen is ook nooit echt alleen. Onderweg kom je altijd wel interessant volk tegen. Bij tussenstops, in hotels, op campings, ... Ik heb zo 2 jaar geleden eens enkele avonden op een camping doorgebracht, luisterend naar de verhalen van een ex-legionair.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Na meerdere jaren niet meer actief te zijn op't forum (alleen van ver en incognito meelezen) beslis ik dan om vanuit deze topic terug actief te zijn 
Jaaaaaaaaaaren geleden ben ik een tiental dagen op mijn eentje richting Zwitserland gereden. Door de Zwarte Woud, binnen in der Schweiz, daarna terug in FR en langs de Jura, Elzas en Vogezen terug richting BE gereden.
Alleen is fijn. Je rijdt zoals je wil, wanneer je wil, je stopt wanneer en waar je wil en als je hier of daar een leuke baan vindt kan je het nogmaals doen zonder niemand lastig te vallen door terug te rijden.
Zoals reeds door anderen geschreven, je blijft in EU, je hebt een verzekering en een moderne motor, niets kan echt fout gaan (technischer wijze).
Zoveel jaren verder rij ik nog meestal alleen voor korte trips. Voor langere ga ik liever weg met dezelfde groep maten want we zijn precies één organisme (zonder Borg te zijn).
En ook omdat het mijn enige slechte ervaringen als alleen rijdende vrouw is; lastig gevallen worden wanneer je ergens alleen aankomt, vooral in hotels, herbergen en zo, of 's middags indien op een café ipv ergens op mijn eentje met mijn bokes.
Maar voor de rest is alleen rijden gewoon vrijheid en therapie
En Zwitserland is suuuuuuper schoon
Have fun in 2026
Jaaaaaaaaaaren geleden ben ik een tiental dagen op mijn eentje richting Zwitserland gereden. Door de Zwarte Woud, binnen in der Schweiz, daarna terug in FR en langs de Jura, Elzas en Vogezen terug richting BE gereden.
Alleen is fijn. Je rijdt zoals je wil, wanneer je wil, je stopt wanneer en waar je wil en als je hier of daar een leuke baan vindt kan je het nogmaals doen zonder niemand lastig te vallen door terug te rijden.
Zoals reeds door anderen geschreven, je blijft in EU, je hebt een verzekering en een moderne motor, niets kan echt fout gaan (technischer wijze).
Zoveel jaren verder rij ik nog meestal alleen voor korte trips. Voor langere ga ik liever weg met dezelfde groep maten want we zijn precies één organisme (zonder Borg te zijn).
En ook omdat het mijn enige slechte ervaringen als alleen rijdende vrouw is; lastig gevallen worden wanneer je ergens alleen aankomt, vooral in hotels, herbergen en zo, of 's middags indien op een café ipv ergens op mijn eentje met mijn bokes.
Maar voor de rest is alleen rijden gewoon vrijheid en therapie
En Zwitserland is suuuuuuper schoon
Have fun in 2026
Vi veri veniversum vivus vici. -V-
Dankje, rooie gestreepte.
Het is inderdaad de schoonheid die ik wil opzoeken.
@Mario: begrijp me niet verkeerd, ik kijk ernaar uit om samen te rijden met je, maar ondertussen heb ik eigenlijk al het besluit genomen om dit op mijn eentje te doen. Volledig eigen tempo, eigen zin doen. Ik wil dit eens ervaren.
En van dat enige nadeel wat Red Zebra meegemaakt heeft, ik maak me sterk dat ik daar geen last van zal hebben
Na vrijdag ga ik beginnen aan het plannen. Hotels zoeken die enigszins betaalbaar zijn.
Het is inderdaad de schoonheid die ik wil opzoeken.
@Mario: begrijp me niet verkeerd, ik kijk ernaar uit om samen te rijden met je, maar ondertussen heb ik eigenlijk al het besluit genomen om dit op mijn eentje te doen. Volledig eigen tempo, eigen zin doen. Ik wil dit eens ervaren.
En van dat enige nadeel wat Red Zebra meegemaakt heeft, ik maak me sterk dat ik daar geen last van zal hebben
Na vrijdag ga ik beginnen aan het plannen. Hotels zoeken die enigszins betaalbaar zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!
- Schussboelie
Kleine tip, probeer een overnachting te plannen op de Grosse Scheidegg (https://grosse-scheidegg.ch/).
Dat is een eenvoudige tent maar dan mag je wel de Grosse Scheidegg over, buiten bussen, lokale landbouwers en gasten van het hotel is ander gemotoriseerd verkeer daar niet welkom.
Aan de westkant liggen de mooie Grindelwald en Interlaken tussen Thuner- en Brienzersee, in het oosten Meiringen aan de voet van de Süsten- en Grimselpas.
Je zou er zelfs twee nachten kunnen blijven en prachtige lussen kunnen maken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Probeer ook eens Bunk-A-Biker, zie Facebook. Particulieren die motards gratis een logeerbed of zo aanbieden. 
geen probleem, FM
had totnogtoe ook amper een teken van leven gegeven, dus da's zeker begrijpelijk
intussen wel een klein onderhoud laten uitvoeren, dus dat was wel al geregeld (gezien het beperkt aantal kilometers dat ik afleg, zou ik daar tegen volgend jaar zeker mee zou zijn toegekomen)
ik was me aan het afvragen of ik niet een stuk met jou zou meerijden om u dan te laten voortrijden maar zelf af te buigen richting Italië om naar Mandello del Lario te gaan en/of het Alfa Romeo-museum
dus de hele reis zouden we waarschijnlijk sowieso niet volledig hebben samengereden
bij mij is er voor volgend jaar nog niets concreet, dus weet het allemaal nog niet
fijne reis gewenst alvast!
en welkom terug red zebra (had jij vroeger niet een Honda Blackbird?)
Schussboelie wrote: ↑05 Nov 2025 09:04Kleine tip, probeer een overnachting te plannen op de Grosse Scheidegg (https://grosse-scheidegg.ch/).
Dat is een eenvoudige tent maar dan mag je wel de Grosse Scheidegg over, buiten bussen, lokale landbouwers en gasten van het hotel is ander gemotoriseerd verkeer daar niet welkom.
Aan de westkant liggen de mooie Grindelwald en Interlaken tussen Thuner- en Brienzersee, in het oosten Meiringen aan de voet van de Süsten- en Grimselpas.
Je zou er zelfs twee nachten kunnen blijven en prachtige lussen kunnen maken.![]()
Dat heb je me al aangeraden in het 'ik wil naar Zwitserland' topic
Ik ga dat hotel als eerste aanschrijven. Mijn routes moeten wat aangepast worden als het niet vrij is.
Thanks
Niet echt neen, ofwel heel eventjes geleend maar neen
De vroegere motoren zijn altijd in de 600cc geweest tot de Tiger van vandaag.
En de enige andere ground-to-ground missile dat ik gehad heb waren een paar Dukes en Superdukes via mijn vorige werk
Indeed.
Zware herstructurering bij de Pierer Group, ze hebben mij vorig jaar ontslagen.
Was ziek thuis en kreeg zo'n leuk telefoontje op een donderdag avond.
That's life.
Ik heb ervan geprofiteerd en heb wat contacten gelegd in de motorwereld, hopelijk helpt het mij ooit terug.
Ik wist niet dat mensen in ziekteverlof ontslagen mochten worden.
Ik dacht dat je beschermd was.
Ah ja, ik was ooit eens rijles aan het geven, december 2010, toen ik midden in een rijles telefoon kreeg van de regiomanager. Ik moest in de Kerstvakantie, en later, niet meer komen. Reden was zogezegd een madam die uit langdurig ziekteverlof terugkwam. Je snapt dat de Kerstvakantie bomvol rij-examens zit en ik had al mijn leerlingen daarop voorbereid. Wel, zoveel maanden later hoorde ik dan dat al bij 't eerste rij-examen het niet kon doorgaan omdat er iets niet in orde was met die madam haar papieren. Of 't nu haar rijbewijs was, of haar medische keuring, dat weet ik niet meer. En in plaats van dat ze mij toen meteen hadden terug gehaald, maar nee.
Afin, we zullen allemaal wel van die lidtekens hebben.
Ah ja, ik was ooit eens rijles aan het geven, december 2010, toen ik midden in een rijles telefoon kreeg van de regiomanager. Ik moest in de Kerstvakantie, en later, niet meer komen. Reden was zogezegd een madam die uit langdurig ziekteverlof terugkwam. Je snapt dat de Kerstvakantie bomvol rij-examens zit en ik had al mijn leerlingen daarop voorbereid. Wel, zoveel maanden later hoorde ik dan dat al bij 't eerste rij-examen het niet kon doorgaan omdat er iets niet in orde was met die madam haar papieren. Of 't nu haar rijbewijs was, of haar medische keuring, dat weet ik niet meer. En in plaats van dat ze mij toen meteen hadden terug gehaald, maar nee.
Is nooit leuk nieuws. Maar natuurlijk, gezien de situatie van KTM was het niet uit te sluiten. Hopelijk heb je iets anders gevonden, of vind je het nog.red_zebra wrote: ↑06 Nov 2025 08:10Indeed.
Zware herstructurering bij de Pierer Group, ze hebben mij vorig jaar ontslagen.
Was ziek thuis en kreeg zo'n leuk telefoontje op een donderdag avond.
That's life.
Ik heb ervan geprofiteerd en heb wat contacten gelegd in de motorwereld, hopelijk helpt het mij ooit terug.
ah, sorry dan, ik moet u verward hebben met iemand anders (was er vroeger niet iemand met de nick 'hete Lena'; weet het allemaal niet goed meer)
misschien was jij dan het "zandzakske" van in de tijd van M&T
en indien niet, maakt het ook niet zoveel uit en stop ik met raden
overigens jammer wat je op professioneel vlak overkomen is
Bleke Lena
, vanwege een fond de teint die onder UV-lampen (of zoiets) in een danscafé (of zoiets) bleek op te lichten.
Maar dat was niet Red_zebra.
Ik denk dat hare pa een sigaar rokende Blackbird-rijder was.
Over zandzakskes weet ik niks, maar ik weet ook niet alles.
Ik denk dat hare pa een sigaar rokende Blackbird-rijder was.
How how, sebiet ne me2.Mario wrote: ↑06 Nov 2025 14:42
ah, sorry dan, ik moet u verward hebben met iemand anders (was er vroeger niet iemand met de nick 'hete Lena'; weet het allemaal niet goed meer)
misschien was jij dan het "zandzakske" van in de tijd van M&T
en indien niet, maakt het ook niet zoveel uit en stop ik met raden![]()
overigens jammer wat je op professioneel vlak overkomen is
(bleke) Lena had een BB. De Fluppe had ene, en Ericxx (met zijn 'zandzakske' achterop). Dan nog iemand wiens naam mij effe ontgaat. En ik.
what would Tom do?
- duibhce Kaelann
Red_zebra the biker formerly known as Cruella. En is er ook niet een periode geweest waar het iets met Grimsel was? Of beeld ik me dat in?
When I'm nervous I count primes.
sus antigoon had het in den tijd (hoe lang geleden al? 15 jaar, eerder 20 misschien?) over zijn zandzakske; voormalige vriendin die vaak meereed op zijn Transalp (of zoiets, alweer...)Muug wrote: ↑06 Nov 2025 15:18 Bleke Lena, vanwege een fond de teint die onder UV-lampen (of zoiets) in een danscafé (of zoiets) bleek op te lichten.
Maar dat was niet Red_zebra.
![]()
Ik denk dat hare pa een sigaar rokende Blackbird-rijder was.![]()
nu we toch over het verleden bezig zijn
heb me vorig weekend nog zitten afvragen hoe het met PaulRT zou zijn; iemand daar nog nieuws over?
ook zo'n sympathieke, wat oudere motard (in vergelijking met mij althans