Geen reclame betekent: je bericht moet er niet uitzien als een advertentie, of duidelijk bedoeld om een bedrijf/product aan te prijzen. Voor tekst-advertenties in het forum kun je contact opnemen met sales@campersite.nl.
Ook anti-reclame wordt niet op prijs gesteld: wij kunnen onmogelijk controleren of jouw aversie tegen een bedrijf wel gerechtvaardigd is!
Niet discussiëren over een bedrijf betekent: een camper-gerelateerd bedrijf niet de hemel in prijzen of tot de grond toe afbreken. Met dat laatste kun je een bedrijf grote schade berokkenen. En die uitingen zijn vaak gebaseerd op de mening of ervaringen van één persoon.
Hier letterlijk mijn tekst.
Dus ik maak reclame, én antireclame, én ik geef meer dan één persoon de kans om hun mening te formuleren. En toch is 't niet goed.Raar toch dat er zo weinig over Goboony wordt geschreven.Hier mijn inzichten.
Begin dit jaar dan toch beslist om ons campertje (T4-campertje (à la California maar van andere verbouwer) van 2003) te verhuren via Goboony. Uit nieuwsgierigheid, en ook hopend om wat onkosten te kunnen recupereren.
Het aanmaken van de account duurde wat langer dan verwacht door wisselende prioriteiten, maar 1 augustus ging de camper online.
Eerste indruk van Goboony: uitermate professioneel. Zéér complete website. Erg indrukwekkend hoe je je advertentie kan invullen, instellen, configureren, regelen... ongelooflijk. Ik werd in het voorjaar ook regelmatig door 1 GB-persoon gecontacteerd die mij met tips overstelpte. Je wordt echt goed geholpen om een mooie advertentie op te bouwen.
De huurder ook: wat een pracht van een site, welk een aanbod! Welke mooie communicatiemethodes! Echt een topproduct die site. Zéér professioneel.
Maar er zijn wat maren.
- hoe meer aanvragen je annuleert of worden geannuleerd, hoe lager je advertentie in de ranking komt. Volgens Goboony wordt echter slechts naar de laatste 15 aanvragen gekeken. Lijkt een goed systeem, maar.... ik heb meermaals meegemaakt dat de mensen éérst een aanvraag indienen, en dan pas een bericht sturen met enkele vragen waaruit blijkt de verhuur toch niet kan doorgaan. En hop je advertentie zakt buiten je wil om, omdat de huurder zo "dom" was om niet eerst een bericht te sturen.
Voorbeelden:
1) In mijn advertentie staat bvb dat huurders 1500km/week gratis krijgen. Diverse keren meegemaakt dat men de wagen voor drie nachten wilt huren, en dan de aanvraag doen, en dan zien dat ze maar 3/7de van 1500km gratis krijgen. De site schiet daar te kort, er zou nadrukkelijker moeten worden duidelijk gemaakt dat de regel van drie echt wel van toepassing is. Zo had ik twee mensen die los van elkaar een lang weekend naar Engeland wilden, en natuurlijk hadden ze wel zin in 1500km gratis. Nou, dan doen ze een aanvraag, waarop het contract wordt gegenereeerd, en daarin staat natuurlijk het échte correct berekende aantal kms. En hop, opnieuw annulatie en weer dieper wegzakken in het aanbod.
2) Een andere keer wilde iemand de wagen 's morgens ophalen maar hij arriveerde pas 's avonds. Opnieuw annulatie.
3) Een ander wou de wagen voor één nacht+dag huren, maar hij ging 'm pas twee dagen later kunnen terugbrengen. Dat was niet naar onze zin. Opnieuw annulatie.
Telkens dus mensen die éérst een aanvraag indienen, en dan na x (steeds vriendelijke en beleefde) berichten beslissen van te annuleren. En je zakt verder in de ranking...
- de huurder moet een PAK betalen! Ongelooflijk.
1) Zo zijn er 19,5% servicekosten. Dat is toch wel veel. "Alle inkomsten gaan integraal naar het verbeteren van de service". We zullen het maar geloven zeker?
2) Plus, wij als verhuurder mogen 25 euro reisverzekering/dag betalen. Onze eigen verzekeringsmakelaar (in België) zegt dat geen enkele maatschappij staat te springen om campers te verzekeren. Dus wij zijn verplicht om akkoord te gaan met die dagverzekering.
3) hoe lager de verhuurprijzen (Goboony stimileert op actieve wijze seizoensprijzen en last minute-kortingen) hoe fouter de verhouding wordt tussen de prijs die de verhuurder betaalt en wat de huurder er voor krijgt. In ons geval met ons oude campertje trekt de verhouding wel heel erg slecht. Twee voorbeelden:
- hoogseizoen: Huurder betaalt voor 10 dagen 1300 euro. Wij krijgen 650 euro van GB. Verhouding 1/2. Valt nog mee te leven. Die 650€ is dus netto, we zijn op dat moment al 250 euro kwijt door die 10x25€ dagverzekering.
- laagseizoen: Huurder betaalt voor 4 dagen 400 euro. Wij krijgen 110 euro van GB. We betalen 100€ aan dagverzekering. En 200€ gaat naar GB. Verhouding huurder/verhuurder: 1/4! :wtf:
Afin, we waren van plan ons campertje het hele jaar ter beschikking te stellen, maar we zijn te beschaamd geworden.Dus ik heb de wagen voor de hele herfst en winter op "bezet" gezet. Wat we volgend voorjaar gaan doen weten we nog niet.
Tot zover de belevenissen van een klein verhuurdertje van een oud campertje.
(edit: 35% servicekosten gereduceerd naar 19,5%)