Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
[video width=425 height=344 type=youtube]LRQyEBY5YjQ[/video]
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
aha !zappa wrote:ja wanneer en waar gaan we rijden?
Keep going
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Als ge bijna ne hele dag in zo'n verkeersknossel zit voor je werk, weet ge ook wel waarom je met de moto naar je werk gaat.
sig nature
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto!
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Ik heb ook geen stakingen nodig om met de moto naar het werk te rijden. Mijn midlife crisis is voldoende persistent om altijd met de moto naar het werk te rijden. Vooral het verkeerd rijden op de terugweg werkt therapeutisch.TimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto!
Me gusta la moto, me gustas tu.
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
ik kan dat best begrijpen (en ben zelf pendelaar, dus heb het ook verschillende keren zitten)
misschien moet je voor Charles Michel zijn deur gaan overgeven of, beter nog, bij de echte baas, BDW...
misschien moet je voor Charles Michel zijn deur gaan overgeven of, beter nog, bij de echte baas, BDW...
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
'k Ga ook drie maandagen VanVangewijs 't zekere nemen (in Halle komen practisch alle treinen uit 't Zuiden des lands).
Tenminste als 't wa droog is; met mijn nachtblindheid + waterdruppels op 't vizier zie 'k het zo ni zitten :S
15 december neem 'k verlof; d'er gaat toch bijna geen kat op 't werk zijn
Tenminste als 't wa droog is; met mijn nachtblindheid + waterdruppels op 't vizier zie 'k het zo ni zitten :S
15 december neem 'k verlof; d'er gaat toch bijna geen kat op 't werk zijn
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Herkenbaar!Tom Triple wrote: Ik heb ook geen stakingen nodig om met de moto naar het werk te rijden. Mijn midlife crisis is voldoende persistent om altijd met de moto naar het werk te rijden. Vooral het verkeerd rijden op de terugweg werkt therapeutisch.
Maar euhm: shhht
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Elk maakt zijn eigen rekening ehTimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto!
Voordelen moto:
- gelijk wanneer vertrekken
- geen last van vertragingen
- lekker bezig
Nadelen moto:
- een flink pak kosten (benzine, vierkante banden, onderhoud, whatever)
- constant in levensgevaar in de file
- elke dag file wordt ook erg vervelend en routineus en dan wordt het ?cht gevaarlijk
- Elke zonrijke ochtend enorm zwaar verblind door de ochtendzon die vlak boven de horizon in je ogen schijnt. Levensgevaarlijk. Echt waar. Zonnebril of zonnescherm of ogen toeknijpen helpt niks.
- Tien minuten tijdverlies door het moeten binnenrijden, parkeren, mezelf uitpakken en naar boven gaan, da's bijna een uur per week.
Voordelen trein:
- gratis
- niet levensgevaarlijk
- tijd om motorboekskes of krant of boek te lezen (thuis toch geen tijd voor)
- moto en motorkledij slijt minder
- drie minuten nadat ik de trein verlaten heb zit ik aan mijn bureau
Nadelen trein:
- gij moet op tijd zijn, en de trein niet
- risico op vertragingen (kan je lekker langer lezen)
- soms is het te warm op de trein, soms is het te koud op de trein
- eigenlijk vooral heel saaaaaaaaaaaaai
- altijd tussen lelijke mensen, maar af en toe een schoon meiske
Afin: de trein is voor mij de beste optie. Maar moesten ze mij nu ergens in een ander kantoorgebouw steken, dan zou het kunnen dat de moto weer het beste alternatief wordt.
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Toch al ene keer aan een Buizingse ramp ontsnapt ...Muug wrote:...
Voordelen trein:
-
- niet levensgevaarlijk
-
...
Maar voor de rest 100% akkoord
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Vervang bij mij 'trein' door 'bus' en het verhaal lijkt er sterk op. Alleen is de afstand bij mij zo klein (4 km ) dat de verhouding rijtijd/omkleedtijd veel te klein is.
ANderzijds is de bus in principe minder comfortabel dan de trein. Leren zetels gaan dat comfort nauwelijks verhogen als je elke morgen opeengepakt moet rechtstaan.
Gelukkig stappen er aan mijn halte een paar leuke schoolmeisjes op, zodat het argument 'lelijke mensen rondom mij' enkel van toepassing is als ik mezelf in de ramen weerspiegeld zie.
ANderzijds is de bus in principe minder comfortabel dan de trein. Leren zetels gaan dat comfort nauwelijks verhogen als je elke morgen opeengepakt moet rechtstaan.
Gelukkig stappen er aan mijn halte een paar leuke schoolmeisjes op, zodat het argument 'lelijke mensen rondom mij' enkel van toepassing is als ik mezelf in de ramen weerspiegeld zie.
I am confused. Oh no, maybe not!
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
een ander nadeel van treinen/openbaar vervoer : dat je ongevraagd de gesprekken moet aanhoren van uw medereizigers
of dat er stinkende individuen meerijden of snurkers (met of zonder half open mond waar een straaltje speeksel uit komt)
qua effici?ntie is voor mij alvast de trein praktisch onklopbaar, zelfs door een motor
hoogstens op brugdagen waarop bijna niemand werkt en je overal vlot kan doorrijden, of eventueel vakantieperiodes
er is wel een grote maar : de trein moet dan wel nog een beetje op tijd rijden of ?berhaupt rijden, wat lang geen garantie is (dat laatste bedoel ik)
dat stoort mij het meeste aan het treinverkeer op mijn lijn : het compleet willekeurige van de frequenties
tot voor 6 ? 7 jaar kon je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je doorgaans op tijd zou komen en dat de trein rijdt, nu is dat lang niet meer het geval, integendeel, 't is een verrassing als je met minder als 5 minuten vertraging aankomt
of dat er stinkende individuen meerijden of snurkers (met of zonder half open mond waar een straaltje speeksel uit komt)
qua effici?ntie is voor mij alvast de trein praktisch onklopbaar, zelfs door een motor
hoogstens op brugdagen waarop bijna niemand werkt en je overal vlot kan doorrijden, of eventueel vakantieperiodes
er is wel een grote maar : de trein moet dan wel nog een beetje op tijd rijden of ?berhaupt rijden, wat lang geen garantie is (dat laatste bedoel ik)
dat stoort mij het meeste aan het treinverkeer op mijn lijn : het compleet willekeurige van de frequenties
tot voor 6 ? 7 jaar kon je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je doorgaans op tijd zou komen en dat de trein rijdt, nu is dat lang niet meer het geval, integendeel, 't is een verrassing als je met minder als 5 minuten vertraging aankomt
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
de trein is voor mij euhhh...wel euhhh... het station ligt voor mijn deur, met een flinke sprong over het kanaal zou ik daar op 30 seconden zijn. Dan heb ik een trein om 6u51 waarbij ik 1 maal moet overstappen om dan om 8u11 te arriveren in Temse. Waar ik dan nog 40 minuten heb om de laatste 5km te overbruggen, mij om te kleden en te beginnen om 9u00. Als ik goed kan tellen is dat ruwweg 2u onderweg om 62km te overbruggen. Met de moto doe ik daar, zij het niet altijd geheel reglementair , +-50 minuten over.Muug wrote:Elk maakt zijn eigen rekening ehTimS wrote:Zelfs zonder zo'n "evenementen" verkies ik de moto!
Voordelen moto:
- gelijk wanneer vertrekken, toch liefst ook nog op tijd...
- geen last van vertragingen, o jawel filerijden doe je ook maar tegen 20? 30 km/u ipv 120? 130km/u
- lekker bezig, ja dikwijls toch, met half vervroren poten of een nat kruis is dat toch al minder...
Nadelen moto:
- een flink pak kosten (benzine, vierkante banden, onderhoud, whatever)... boetes...
- constant in levensgevaar in de file en daarbuiten moet ge toch ook altijd uit uw doppen kijken...
- elke dag file wordt ook erg vervelend en routineus en dan wordt het ?cht gevaarlijk awel, vervelend ga ik dat niet noemen, zeker als de boel zo goed als stilstaat (alle dagen...) is dat wel een gymkhana op zich
- Elke zonrijke ochtend enorm zwaar verblind door de ochtendzon die vlak boven de horizon in je ogen schijnt. Levensgevaarlijk. Echt waar. Zonnebril of zonnescherm of ogen toeknijpen helpt niks. en de duisternis nu, liefst nog 's in combinatie met regen...
- Tien minuten tijdverlies door het moeten binnenrijden, parkeren, mezelf uitpakken en naar boven gaan, da's bijna een uur per week. heb ik totaal geen last van...
Voordelen trein:
- gratis
- niet levensgevaarlijk
- tijd om motorboekskes of krant of boek te lezen (thuis toch geen tijd voor)
- moto en motorkledij slijt minder
- drie minuten nadat ik de trein verlaten heb zit ik aan mijn bureau
Nadelen trein:
- gij moet op tijd zijn, en de trein niet
- risico op vertragingen (kan je lekker langer lezen)
- soms is het te warm op de trein, soms is het te koud op de trein
- eigenlijk vooral heel saaaaaaaaaaaaai
- altijd tussen lelijke mensen, maar af en toe een schoon meiske
Afin: de trein is voor mij de beste optie. Maar moesten ze mij nu ergens in een ander kantoorgebouw steken, dan zou het kunnen dat de moto weer het beste alternatief wordt.
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
half november: nog 4 verlofdagen in te plannen voor het einde van't jaar. Dus wat doet ne mens dan? Wat verlengde weekends plannen. En tegendraads als we zijn, nemen we daarvoor 3 maandagen en een vrijdag.
UIteraard net toevallig de 3 maandagen dat ze gaan staken Dus als ik mijn motooke dan buitenhaal zal't voor de fun zijn
UIteraard net toevallig de 3 maandagen dat ze gaan staken Dus als ik mijn motooke dan buitenhaal zal't voor de fun zijn
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Worden er van 't weekend moto's 'buiten" gelaten? ?
Zacht voor den tijd van 't jaar 14 a 15 ? en droog gelijk een sossis......?
Zacht voor den tijd van 't jaar 14 a 15 ? en droog gelijk een sossis......?
sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
http://forum.demotorsite.be/117-samen-o ... post417682
Ik ga misschien eerder een klein toerke in de geburen doen met de WR
Ik ga misschien eerder een klein toerke in de geburen doen met de WR
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
Heb al iets gevonden, mee de husa, een toerke gaan rijden morgen, zal dan zondag maar mijn "huiswerk" doen
sig nature
Why We Ride : midlife crisis and philosophy
+1Stefke wrote: de trein is voor mij euhhh...wel euhhh... het station ligt voor mijn deur, met een flinke sprong over het kanaal zou ik daar op 30 seconden zijn. Dan heb ik een trein om 6u51 waarbij ik 1 maal moet overstappen om dan om 8u11 te arriveren in Temse. Waar ik dan nog 40 minuten heb om de laatste 5km te overbruggen, mij om te kleden en te beginnen om 9u00. Als ik goed kan tellen is dat ruwweg 2u onderweg om 62km te overbruggen. Met de moto doe ik daar, zij het niet altijd geheel reglementair , +-50 minuten over.
Van deur tot deur zou de trein of ander openbaar vervoer me het dubbele qua tijd kosten. Tel daarbij dan de vrijheid van te kunnen vertrekken wanneer ik wil en de rekening is snel gemaakt. Bovendien rijd ik sinds een jaartje eigenlijk bijna het hele traject tussendoor en kom ik dus amper file of zelfs maar iets drukker verkeer tegen. Voor mij gaat er weinig boven de moto voor woon-werkverkeer...
Today is the tomorrow you were promised yesterday.