BMW moeilijk ��nhandig te besturen ???

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Werner »

Sinds jaar en dag steek ik mijn hand op naar iedere biker die ik tegenkom.
Meestal krijg ik dan een groet terug en dat geeft mij nog steeds een goed gevoel.
Dat gebaar zit er zelfs zozeer ingebakken dat ik mij soms moet bedwingen
om, indien ik met de wagen ben, niet als een gek te gaan zwaaien als ik een motard zie afkomen. :blink:
Doch de laatste tijd merk ik echter dat heel wat BMW-rijders moeite hebben om het linkerhandje
omhoog te krijgen...
Zou het kunnen dat de hedendaagse BMW- motoren inmiddels zodanig gesofisticeerd zijn dat ze nog moeilijk ??nhandig
kunnen bestuurd worden of is dit gewoon maar een indruk van mijnentwege :war:

Vandaag een ritje van +- 150km gemaakt en onderweg 7 motards tegengekomen, waarvan 2 BMW-rijders.
5 "teruggroetjes" gehad en 2 die me straal voorbijreden - ra ra ra :ermm:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Wipr »

Wettewa, er zitten gewoon een hoop omhoog gescheten mannen tussen, denkende van diegene die het wel doen: "wat een stel randdebielen zijn me dat". :stop:
Ik begrijp het gebaar zeker en vast en deed het ook maar nu ik veel te veel met de auto gereden heb, denk ik in het algemeen. Wat een stel zielige bende is me dat hier. Even een tof gebaar maken als je er tussen mag met de auto tijdens het ritsen (ook al zou dat verplicht zijn ondertussen) Als er een auto stopt voor me als ik wil oversteken steek ik mijn hand op, mijn kinderen doen dat zelfs. :sweeet:

Gewoon in het algemeen, het is gewoon heel heel erg gesteld met de hoffelijkheid en vooral de algemene vriendelijkheid op de weg. Echt, ik walg er soms van.

Om een voorbeeld te geven. Vandaag een tweebaansvak. Op het rechtbaanvak staat een camion met vier pinkers op en ik wil invoegen naar links maar een landrover wil me amper tussen laten maar omdat ik gewoon naar links ga en hij zijn remmen moet testen. Ter verduidelijking, ik was al een uur naar links aan het pinken. En dan nog wat in mijn gat gaan hangen. Awel, dan kook ik gewoon en wil ik uitstappen en met gelijk wat op die mens zijne smoel gaan slagen. Ineens hard genoeg. Ben een mager manneke dus ik slaag niet met mijn handen. Ik slaag met een slaghout. :furious3: :ipisonjoe: :furious3: :yikes: Ik was aan het brullen en werd haast hysterisch. Amai wat had ik die kerel graag met zijn bakkes in de kapoot gedrukt. Tegen zijn kloten gestampt, op zijne adamsappel geslagen, :motten: :ruzie: :bleiten: :schieten: ne vinger in zijn oog gestoken en dan in zijn wenkbrauwen en oren bijten tot bloedens toe. Maar ik heb thuis snel een pilleke gepakt. :sweeet: :zotteke:
:denk:

Hehe, ik heb effe kunnen uitrazen hierboven. Nee maar het is zo. Ik vind het echt zo erg gesteld. :bleiten:
Er zijn er die een instelling hebben van: Het is mijn recht om deze voorrang te nemen of hier over te steken, in te voegen what so ever. En dan nog. De stoere mannen denken dat ze dan jannetten zijn geworden omdat ze eens vriendelijk een teken doen.
Grrrrr, hatelijk.

Dus ja, ik begrijp het Werner. Waarom moet je nu waaien of twee vingers in de lucht steken, je linker hand op het stuur houdende of je voet uitsteken als teken. Tja, als je gaat varen en je kruist je tegenligger doe je ook een vriendelijk gebaar naar elkaar.
Tegenwoordig he..... ik zeg tegenwoordig maar het is altijd al zo geweest. Het is blijkbaar heel moeilijk om eens vriendelijk te zijn en het is heel makkelijk om niets te doen, iemand uit te maken, te tieren en te joelen dan iemand attent te maken op zijn toffe acties, zijn vriendelijke woorden, iets tof te zeggen tegen je medemens. :stomstom:

Ik mag dan wel rechts gezind zijn maar ik zeg wel als ne softie aan vele een goeiendag of een vriendelijke dankuwel wuifend handje als ik mag oversteken of iemand me voor laat. En met de moto doe ik dat ook. Diegene die dat niet doen zijn daarom niet slechter of beter, alleen zijn ze volgens mij niet sociaal voelend genoeg. Voelen ze zich oppermachtig. Kortom, ik heb het niet voor zo'n mensen. Uit de hoogte doen, bwa das vies :wc:

Dus diegene die hier zo'n gebaar nooit doen, ge wettet he, ik vinda ni tof. :icon: :schieten:

khem dringend ne moto nodig :ricky:
:zotteke: :mad: :sweeet:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by F M »

Met die handkappen op het stuur is het me ook dikwijls te veel moeite om mijn hand omhoog te steken.


Ik knik liever goedendag met mijn hoofd, zoals ze in het Verenigd Koninkrijk doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Tom Thumper »

Oh zwaaien!!! :rayof: :rayof: :rayof:

Ik ben er zot op. Ik zwaai altijd heel enthousiast, handje duidelijk de lucht in, nee, niet zo koelweg even een vingertje naar beneden maar volop mijn hand in de lucht, dat er niemand komt zeggen dat ze het niet gezien hebben!

En als ik echt in mijn sas ben, dan eerst even met de vingers de helm aantikken en dan zwaaien.

Ik zwaai ook naar alle motorrijders, zelfs jonge gasten op coole brommers, kan me niet schelen... ofwel denken ze dat hun brommer mega cool is en op een echte moto lijkt, of ze verklaren me zot, kan me weinig schelen, als ik kan zwaaien, ben ik content.

Wel ??n restrictie, ze moeten 2 wielen hebben. Vorige week nog twee trikes, tegen gekomen. Die twee steken heel vriendelijk hun hand op maar nee, daar gaan we niet aan beginnen, trikes! Wat gaat het volgende zijn? Nee, er zijn grenzen.

En als mensen niet terug zwaaien, het kan me eigenlijk niet schillen, daar doe ik het niet voor. Dus ook geen idee of het merk geboden is. Als ik kan zwaaien ben ik content! Btw, ik rij met een Yamaha.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Tom Triple »

:stupid:

Zwaaien, soms met een beetje Britse flegma, dat hoort blijkbaar bij Triumph, maar meestal kan ik me niet inhouden en ga ik als een zot aan het zwaaien en hoe beter het ritje, hoe enthousiaster ik zwaai. :Pyndn:

Wat me meer opvalt is dat goedweer rijders minder zwaaien. In de winter steekt bijna iedereen die je tegen komt zijn hand op, in de zomer is het een stukje minder. Als ik alleen in de zomer zou rijden, ik zou nog meer profiteren van het zwaaien, dan kan het eindelijk, maar nee, die mensen zitten heel de winter in hun garage, dan een nat voorjaar, is het eindelijk een keertje droog genoeg, warm genoeg, de weg proper genoeg en dan zwaaien die niet? :zotteke: Nee, dat snap ik niet.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Gunter »

Tja hoffelijkheid is nochtans niet zo moelijk, ik groet ook zoveel mogelijk terug en vind het wel geestig om ook naar een zwaantje te zwaaien... dat zijn ook maar mensen h?, all? sommige toch ;-)

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by zappa »

all?e Werner, ge gaat die edellieden met hun stalen volbloed bmw toch niet tot het gepeupel der motards rekenen?

Meestal als ik een apehanger of een mee zijwaarts gestrekte armen zie afkomen, weet ik al dat ik geen zwaai terug krijg, daar kan nu wel het stuur moeten stevig vast hebben, d? reden zijn :wink:

dus conclusie, tes ni omdat ge mee ne bmw rijdt, dat ge pers? ne motard zijt h? :mrgreen: :mrgreen:


hopelijk komen der hier niet te veel van FB mee lezen of ik heb opslag een pak friendjes minder :gieren:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Stefke »

Wipr wrote:
Waarom moet je nu waaien of twee vingers in de lucht steken, je linker hand op het stuur houdende of je voet uitsteken als teken.
Ja vertel mij dat eens, waarom zou ik moet wuiven naar een volstrekt onbekende? Iemand waarvan ik zelfs geen idee heb of het nu een toffe peer dan wel een guur onbetrouwbaar sujet is? Moet ik dat doen omdat die per moto rijdt? En dus een gelijkgestemde ziel zou (kunnen) zijn?

Wipr wrote: Tja, als je gaat varen en je kruist je tegenligger doe je ook een vriendelijk gebaar naar elkaar.
Gaan varen, maar ik ga niet varen. Sorry, jawel, op de Thames. Regelmatig zelfs vroeger. Nooit staan wuiven. :mad:

Wipr wrote: Diegene die dat niet doen zijn daarom niet slechter of beter, alleen zijn ze volgens mij niet sociaal voelend genoeg. Voelen ze zich oppermachtig. Kortom, ik heb het niet voor zo'n mensen. Uit de hoogte doen, bwa das vies :wc:
Dus diegene die hier zo'n gebaar nooit doen, ge wettet he, ik vinda ni tof. :icon: :schieten:
Ik voel mij oppermachtig :mrgreen: :pom: , en ben niet zo sociaal voelend eigenlijk.. :oogrollen:
Ik kan er eigenlijk niet van wakker liggen wat men op dat moment van mij denkt.. :| En achteraf eigenlijk ook niet.
Ik zwaai alleen (?n uitbundig) naar de mensen die ik ken, of ze nu te voet, per fiets of per auto zijn, maakt mij niet uit. En als ik ze al lang niet meer gezien heb durf ik zelf terugkeren en ze aan de kant zetten om een terraske te doen. :beer:

Maar ik kan mij echt niet bezighouden met naar gelijk welke motard te zwaaien, dat is zeker in de zomer onbegonnen werk, kan ik gelijk beter mijn arm omhoog houden. Dus ik zwaai niet naar een onbekende. Niet van op mijn boxers, niet van op mijn triples, niet van op een of andere jap... :ermm:
Allemaal niet wakker van liggen denk ik dan, leven en laten leven, voor de rest even goeie vrienden... :ricky: :ricky:

p.s.; maar zij die niet groeten zijn wel beter, want ze rijden geconcentreerd, handen aan het stuur, voeten op de steunen. Paraat om de beste stuurmanskunsten uit de kast te halen indien nodig. :rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by zappa »

Stefke wrote:[

Ja vertel mij dat eens, waarom zou ik moet wuiven naar een volstrekt onbekende? Iemand waarvan ik zelfs geen idee heb of het nu een toffe peer dan wel een guur onbetrouwbaar sujet is? Moet ik dat doen omdat die per moto rijdt? En dus een gelijkgestemde ziel zou (kunnen) zijn?

vroeger h? h??l vroeger, toen ik nog een braaf kindje was :mrgreen: dan zwaaiden we (mijn vader ) naar ne auto van het zelfde merk en type, en ik zat verrukt te springen op de achterbank JAAAAA een broertje !!! van onzen otto !!!
Maar ja ge kunt u dat waarschijnlijk niet voorstellen, maar toen reden we naar Gent (naar tante Simonnekeu en nonkel Guust in de Meulestee) via de Kennedybane, en als ge op die weg van Zelzate tot Gent 3 auto's tegen kwam dan was dat al vele :P

Nu zwaai ik ook nog eens naar de "collega's" alhoewel ik er velen niet van ken, wegens andere start plaats. Maar als ze niet echt vooruit kijkend zijn en 't nog wat moeilijker maken (2 van die stomme rechthoeken die elkaar moeten passeren..) terwijl door even te wachten 't voor beiden vlotter ging gaan, stijfkopkes, dan zwaai ik eigenlijk ook niet, ik ben dan bezig mee mijn manoeuvre :twisted:

Zwaaien vind ik anders wel een vorm van even uwen arm strekken, de automobielistjes even het gevoel geven dat ze niet enen moto omver rijden maar ook zijn maatje ga terhulp komen, die spannen allemaal samen, want die zwaaien naar elkaar :lol:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by bompa »

Ik zwaai altijd ,zit er in van in de jaren stillekes ,toen kwam je er maar een stuk of 5 tegen op een dag :grin:
Zelf de zwaantjes en sommige van de politie zwaaien terug ,Ik doe dat gewoon, hoort bij het motorrijden vind ik, zelfs mannen waar je het niet van zou verwachten zwaaien terug,
en waarom ook niet,maar je komt er inderdaad meer en meer tegen die het niet meer doen.


Daarstraks nog bij eentje gestopt, die stond stil en was wat aan't frutsen ,'t was ergens aan de grens B. NL ginder op een klein baantje tussen de velden en gevraagd of alles o k was , en dat was :grin: ,en ben dan verder gereden

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Wipr »

Stefke wrote:
Wipr wrote:
Waarom moet je nu waaien of twee vingers in de lucht steken, je linker hand op het stuur houdende of je voet uitsteken als teken.
Ja vertel mij dat eens, waarom zou ik moet wuiven naar een volstrekt onbekende? Iemand waarvan ik zelfs geen idee heb of het nu een toffe peer dan wel een guur onbetrouwbaar sujet is? Moet ik dat doen omdat die per moto rijdt? En dus een gelijkgestemde ziel zou (kunnen) zijn?

Wipr wrote: Tja, als je gaat varen en je kruist je tegenligger doe je ook een vriendelijk gebaar naar elkaar.
Gaan varen, maar ik ga niet varen. Sorry, jawel, op de Thames. Regelmatig zelfs vroeger. Nooit staan wuiven. :mad:

Wipr wrote: Diegene die dat niet doen zijn daarom niet slechter of beter, alleen zijn ze volgens mij niet sociaal voelend genoeg. Voelen ze zich oppermachtig. Kortom, ik heb het niet voor zo'n mensen. Uit de hoogte doen, bwa das vies :wc:
Dus diegene die hier zo'n gebaar nooit doen, ge wettet he, ik vinda ni tof. :icon: :schieten:
Ik voel mij oppermachtig :mrgreen: :pom: , en ben niet zo sociaal voelend eigenlijk.. :oogrollen:
Ik kan er eigenlijk niet van wakker liggen wat men op dat moment van mij denkt.. :| En achteraf eigenlijk ook niet
Awel, ervoor uitkomen getuigt van een goede zelfkennis, das ook al iet :beer: :wink:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Koeno »

Ik zwaai normaal gezien altijd...
Maar op sommige dagen... ben je meer aan het zwaaien als iets anders...
en dan denk ik soms.... verdomme, ik moet schakelen...

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by zappa »

Koeno wrote:Ik zwaai normaal gezien altijd...
Maar op sommige dagen... ben je meer aan het zwaaien als iets anders...
en dan denk ik soms.... verdomme, ik moet schakelen...
waarom denkt ge dat ze moto's hebben uitgevonden met ne automaat ?

:mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Muug »

zappa wrote:
Koeno wrote:Ik zwaai normaal gezien altijd...
Maar op sommige dagen... ben je meer aan het zwaaien als iets anders...
en dan denk ik soms.... verdomme, ik moet schakelen...
waarom denkt ge dat ze moto's hebben uitgevonden met ne automaat ?

:mrgreen:
:gieren: :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by TRooPER »

ik heb mij net een paar nieuwe handen gekocht:

Image

en daar kunt ge toffe "zwaai-manouevres" mee doen:

Image



Image

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Droopy »

Je moet eens in een gemeente wonen en in een stadje werken waar menig motard in het voorjaar en in de zomer naartoe en/of door rijdt, dan leer je het automatisch af om naar iedere onbekende op twee wielen te zwaaien. :unsure:
In de winter, als je er idd maar een stuk of vijf tegenkomt, zwaai ik met plezier terug. :grin:


De zomer (gezins)vakantie was dit jaar naar Itali? en daar viel het mij op dat ze dat gebruik daar niet kennen. :dontknow:
(het viel mij ook op dat ze daar als gekken rijden en geen beschermende kledij kennen maar da's weer een ander verhaal). :P

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by zwiep »

hoh, ik rij sinds kort ook met bmw, en da zwaaien is soms wel leuk, in het seizoen in den eifel of omstreken is da hoegenaamd niet te doen, lijkt me meer een verplichting, en daar doe ik dan niet aan mee, ook niet toen ik nog of minderwaardige japanse tweewielers reed
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
miruq
Posts: 18
Joined: 28 Jun 2014 06:00

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by miruq »

Tom Triple wrote::stupid:

Zwaaien, soms met een beetje Britse flegma, dat hoort blijkbaar bij Triumph, maar meestal kan ik me niet inhouden en ga ik als een zot aan het zwaaien en hoe beter het ritje, hoe enthousiaster ik zwaai. :Pyndn:

Wat me meer opvalt is dat goedweer rijders minder zwaaien. In de winter steekt bijna iedereen die je tegen komt zijn hand op, in de zomer is het een stukje minder. Als ik alleen in de zomer zou rijden, ik zou nog meer profiteren van het zwaaien, dan kan het eindelijk, maar nee, die mensen zitten heel de winter in hun garage, dan een nat voorjaar, is het eindelijk een keertje droog genoeg, warm genoeg, de weg proper genoeg en dan zwaaien die niet? :zotteke: Nee, dat snap ik niet.

Zou het niet kunnen dat, juist omdat ze enkel bij mooi weer rijden, ze hun stuur krampachtig vasthouden bij gebrek aan routine en/of ervaring

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Harald »

Daarstraks toch een BMW rijder gezien die op een kruispunt, onder hellingshoek zijn hand uit stak.
Ik heb met mijn hoofd geknikt, had de koppeling ingetrokken en kon dus niet zwaaien. :oops:

Der zijn dus wel degelijk Beemer-rijders die groeten naar niet Beemer-rijders.

:wink:

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

BMW moeilijk ??nhandig te besturen ???

Post by Muug »

dus we kunnen stellen dat BMW-rijders die hun hand niet opsteken eigenlijk de hele tijd hun koppeling ingetrokken houden? :sterrekes: :blob1:

Post Reply