Ne vrouwenmoto

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ne vrouwenmoto

Post by Stefke »

Wipr wrote:ABS vinden op een motor in de budgetklasse van 3500? laat staan 2500? buiten BMW denk ik niet dat er nog veel andere keuze overblijft.
Keuze genoeg!
cbf500abs, cbf600, cbf1000, transalp700, cb600f, vfr800, st1100,...
sv650, bandit650, bandit1250, gsxf,
er6, versys, z750,...
fz6,...

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Ne vrouwenmoto

Post by petervdc »

Stefke wrote:Keuze genoeg! ... transalp700,...
Offtopic : ik vind dees niet op de site van Honda, is die uit gamma misschien ?
Keep going

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Ne vrouwenmoto

Post by susse »

Transalp, da's ne 600...
al de rest verdient die naam niet

toch weer erg zeker
beginnend motorrijder en der moet absoluut ABS opzitten
daar wordt ge dus geen betere remmer van h?

ge vertrouwt op dat systeem en ge snokt uw remmen toe
vooral met de laatste generatie ABS
kan der van meespreken
gelukkig kan ik geregeld is eneke zonder ABS onder mijn gat schuiven om wat scherp te
blijven wat remmen betreft
jommo... nagommenegank...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Ne vrouwenmoto

Post by vet on wheels »

petervdc wrote:
Stefke wrote:Keuze genoeg! ... transalp700,...
Offtopic : ik vind dees niet op de site van Honda, is die uit gamma misschien ?
zo ene :

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 97966.html

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Ne vrouwenmoto

Post by Wipr »

Leuke topic mor ge weet begot goe genoeg wat je wil hebben. :wink:
Benieuwd wat het gaat worden...

Kzen content dat er hier geen madam met de moto wil rijden. Ze zaagt ja ....... dat ze met ne Vespa (scooter iets 125cc) naar t werk wil rijden ivm de files. Wette watta kost zeg k dan. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

susse wrote: toch weer erg zeker
beginnend motorrijder en der moet absoluut ABS opzitten
als ik moet kiezen tussen ne moto die mijn vrouw rechtop en ongekwetst houdt, of ene die haar tegen de grond doet smakken met alle mogelijke gevolgen van dien, dan weet ik automatisch wat ik moet kiezen....
Voor behoorlijk wat mensen werkt de aanwezigheid van ABS als geruststelling dan als lapmiddel voor slechte remtechnieken. Ze weten dat er een vangnet is voor als ze het verknoeien. Dat maakt hen rustig en zo komt er meer energie en concentratie vrij om zich te focussen op goed remmen. In een circus hangen veel artiesten ook aan veiligheidskabels, of hangt er een vangnet boven de piste. Voor dezelfde reden: 't is niet nodig, ze zijn goed genoeg, maar ze worden er kalmer en dus nog beter van.

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

Stefke wrote:
Wipr wrote:ABS vinden op een motor in de budgetklasse van 3500? laat staan 2500? buiten BMW denk ik niet dat er nog veel andere keuze overblijft.
Keuze genoeg!
cbf500abs, cbf600, cbf1000, transalp700, cb600f, vfr800, st1100,...
sv650, bandit650, bandit1250, gsxf,
er6, versys, z750,...
fz6,...
stefke, kl00tzak, ge maakt het kiezen veel te moeilijk. :mrgreen:
effe met grove borstel erdoor:
vfr800 : ze heeft mijn vfr750 al een paar keer geproefd en dat beviel haar niet, die grote draaicirkel en al dat plastiek errond was niet goed
cbf600: heb ik al eens proefgereden : vond ik geen leuke machine, enerverend turbine-geluid uit standaarduitlaat werkte ophitsend
sv650: coole moto, beetje teveel karakter om goed te zijn, een pak trillingen ook, zit toch vrij sportief, kunt ge niet echt een tanktas of kofferke op monteren
er6 : is kawa, liever niet dan wel
st1100: gew?ldig goed beest, nog m??r plastiek dan de vfr !
versys: ze heeft op die van wwwimm gezeten en dat paste echt niet

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Ne vrouwenmoto

Post by Drummer »

Muug wrote: als ik moet kiezen tussen ne moto die mijn vrouw rechtop en ongekwetst houdt, of ene die haar tegen de grond doet smakken met alle mogelijke gevolgen van dien, dan weet ik automatisch wat ik moet kiezen....

Dan moet je ze niet op ne moto zetten, het risico is altijd daar dat je eens tegen den asfalt kwakt.

Mijn madam rijd heel bewust nu met den Honda NC 700 X DCT. Ze heeft nogthans leren rijden op ne schakelmoto.
Maar het geeft haar een geruster en zekerder gevoel dat ze niet meer hoeft na te denken over de juiste versnelling.
Gaas geven en rijden. De komende zomer weer samen op weg voor 10 dagen pyreneen ;-)

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Ne vrouwenmoto

Post by zwiep »

[quote="susse"]Antanneke heeft dat ook is geopperd... "ik wil met de moto leren rijden" also sprach zezij...

ik heb haar direct een tekeningske gemaakt
dat ge u als duo amuseert kan ik inkomen
kunt gij der inkomen dat ik mij dan ook nog amuseer :?:
abbaja antwoordde ze

ikkem dan ne cr?jong van een ander koleurke gepakt en de tekening afgewerkt met een paar mooi accentekes

zoals daar zijn
*als ge wilt leren rijden, mij goe... vond ze tof
*maar als ge denkt dakik samen met u een toerke ga doen zijde verkeerd... vond ze ni tof, opstand, rellen...

"enveuwanni" klonk het dan

noggis van cr?jong veranderd, nen dikke zwette gepakt

:pijlr: ik ga mij onnozel vervelen
:pijlr: gij gaat da voelen en willen rapper rijden
:pijlr: dus gaat ge u forceren en op uwe smikkel vallen
:pijlr: da zal d'office mijn fout zijn en ik kan zien da'k den overschot van uw ijzer en uzelf thuis krijg
:pijlr: da wordt dan gerepareerd (op mijn kosten) en gaat blijven staan tot het niks meer waard is waarna ge dat voor niks of zo goed gaat wegdoen

dus is't redelijk simpel, als Antanneke samen met mij van de moto wil genieten kan dat op den duozit
als ze per s? wil leren rijden zoekt ze ne nest vriendinnen of trage sukkelaars om mee te toeren maar ni met mij

en zie, ze heeft dat verstaan

voor de madammen moord en brand beginnen schreeuwen, ik heb veel vriendinnen die met de moto rijden waarvan ik er een paar met moeite justekes kan volgen trouwens


maar een vrouw die begint te rijden om meneer plezier te doen, die stevent af op een mogelijke scheiding of veel ambras
voorbeelden genoeg en daar moet ni ver naar gezocht worden al zullen die het in alle toonaarden ontkennen en andere redenen aanvoeren

madam leert rijden en ligt meer op grond dan ze rijdt of avanceert voor gene meter
meneer moet met madam meerijden of 't is TV zonder klank thuis en fret elke rit zijn kas op terwijl zijn maten rustig voorbijsjezen
waarna madam meestal weer duo word ten alles weer zijn gewone gangetje gaat

komt nog bij dat de benzine ni echt goedkoop is, ne moto ook geld kost en een verzekering niet kado gegeven wordt en elke rit gewoon dubbel zoveel kost wat het ook ni echt plezant maakt als ge het ni breed hebt natuurlijk

enfin, Antanneke is een zalige duo :ricky:[/quote
schoon verhaalt!

maar hoeft niet zo te zijn, ons madam wou ook motorrijden en t begon al goed,
toen we hare moto gingen halen lag ze al tegen de grond na 400m ....en dan moesten we nog van lichtervelde naar antwerpen.
op de verkeerswisselaar in gent liep het weeral bijna mis ...twee rijvakken nodig om door de bocht te komen.... dat komt nooit goed dacht ik toen.
toch doorgebeten en me een klein beetje aangepast op onze ritjes in luxemburg en den eifel. waarschijnlijk een beetje te veel want tegenwoordig moet ik serieus mijn borst natmaken om haar bij te houden.... al rij ik meestal voorop om haar wat te temperen.
maar tis niet alleen duur met twee motoren weekendjes weg , tis voor beiden ongelofelijk plezant met als bonus dat er ook meer bagage mee kan.
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Ne vrouwenmoto

Post by Koeno »

susse wrote:Antanneke heeft dat ook is geopperd... "ik wil met de moto leren rijden" also sprach zezij...

ik heb haar direct een tekeningske gemaakt
dat ge u als duo amuseert kan ik inkomen
kunt gij der inkomen dat ik mij dan ook nog amuseer :?:
abbaja antwoordde ze

ikkem dan ne cr?jong van een ander koleurke gepakt en de tekening afgewerkt met een paar mooi accentekes

zoals daar zijn
*als ge wilt leren rijden, mij goe... vond ze tof
*maar als ge denkt dakik samen met u een toerke ga doen zijde verkeerd... vond ze ni tof, opstand, rellen...

"enveuwanni" klonk het dan

noggis van cr?jong veranderd, nen dikke zwette gepakt

:pijlr: ik ga mij onnozel vervelen
:pijlr: gij gaat da voelen en willen rapper rijden
:pijlr: dus gaat ge u forceren en op uwe smikkel vallen
:pijlr: da zal d'office mijn fout zijn en ik kan zien da'k den overschot van uw ijzer en uzelf thuis krijg
:pijlr: da wordt dan gerepareerd (op mijn kosten) en gaat blijven staan tot het niks meer waard is waarna ge dat voor niks of zo goed gaat wegdoen

dus is't redelijk simpel, als Antanneke samen met mij van de moto wil genieten kan dat op den duozit
als ze per s? wil leren rijden zoekt ze ne nest vriendinnen of trage sukkelaars om mee te toeren maar ni met mij

en zie, ze heeft dat verstaan

voor de madammen moord en brand beginnen schreeuwen, ik heb veel vriendinnen die met de moto rijden waarvan ik er een paar met moeite justekes kan volgen trouwens


maar een vrouw die begint te rijden om meneer plezier te doen, die stevent af op een mogelijke scheiding of veel ambras
voorbeelden genoeg en daar moet ni ver naar gezocht worden al zullen die het in alle toonaarden ontkennen en andere redenen aanvoeren

madam leert rijden en ligt meer op grond dan ze rijdt of avanceert voor gene meter
meneer moet met madam meerijden of 't is TV zonder klank thuis en fret elke rit zijn kas op terwijl zijn maten rustig voorbijsjezen
waarna madam meestal weer duo word ten alles weer zijn gewone gangetje gaat

komt nog bij dat de benzine ni echt goedkoop is, ne moto ook geld kost en een verzekering niet kado gegeven wordt en elke rit gewoon dubbel zoveel kost wat het ook ni echt plezant maakt als ge het ni breed hebt natuurlijk

enfin, Antanneke is een zalige duo :ricky:
Ge zou natuurlijk... kunnen proberen... om af en toe eens met de vrouw te rijden zodat ze bijleert...
en ik vermoed dat tussen u en uw madam gene navelstreng zit, dus kan ze ook alleen is rijden (met andere rustigere mensen)
zodat ze ervaring opdoet...

Alleeh, da's toch het plan met mij en mijn madam...
ik kijk er alleszins naar uit, ook al weet ik dat ik een pak rustiger zal moeten rijden als de misses mij moet volgen...
maakt het voor mij niet minder plezant :)

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Ne vrouwenmoto

Post by susse »

Muug wrote: In een circus hangen veel artiesten ook aan veiligheidskabels, of hangt er een vangnet boven de piste. Voor dezelfde reden: 't is niet nodig, ze zijn goed genoeg, maar ze worden er kalmer en dus nog beter van.
en als ze, nen bocht op vettige baan te rap naderend, denken "het vangnet is er" maar den brol werkt om ??n of andere reden op dat moment niet, dan denken ze dat ze het niet te proper moeten doen en gaan ze der echt iets vies van maken... dan ligt de circusartiest als een hoopke carbonades op de piste...

bij mij werkt dat ABS trouwens ook averechts... 't is ondertussen ook de zoveelste generatie natuurlijk maar ik rij der geregeld ene voorbij die al aan't remmen is om nog levend door nen bocht te geraken alvorens vol in de ankers te gaan... op de oude manier, dus in 2 tijden, en soms zelfs IN den bocht... da spel blijft toch recht... want dienen ABS met bochtendinges zal mij wel redden als ik het ni proper genoeg doe :Pyndn:

voorlopig nog ni nodig gehad
wie weet morgenvroeg wel natuurlijk...

op mijne volvo 460Turbo vroeger trok ik de zekering van het ABS er gewoon uit als het moest vooruit gaan en als er al is deftig moest geremd worden... was ook eerste of zo generatie van da spel op auto's, trok op gene zak, ondertussen, op modernere tutekes doe ik da nimeer
jommo... nagommenegank...

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Ne vrouwenmoto

Post by petervdc »

Muug wrote:
susse wrote: toch weer erg zeker
beginnend motorrijder en der moet absoluut ABS opzitten
als ik moet kiezen tussen ne moto die mijn vrouw rechtop en ongekwetst houdt, of ene die haar tegen de grond doet smakken met alle mogelijke gevolgen van dien, dan weet ik automatisch wat ik moet kiezen....
Voor behoorlijk wat mensen werkt de aanwezigheid van ABS als geruststelling dan als lapmiddel voor slechte remtechnieken. Ze weten dat er een vangnet is voor als ze het verknoeien. Dat maakt hen rustig en zo komt er meer energie en concentratie vrij om zich te focussen op goed remmen. In een circus hangen veel artiesten ook aan veiligheidskabels, of hangt er een vangnet boven de piste. Voor dezelfde reden: 't is niet nodig, ze zijn goed genoeg, maar ze worden er kalmer en dus nog beter van.
Voila, vind ik ook.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

Gelijk met zoveel zaken ligt de waarheid steeds in het midden. En ze verbieden van te rijden ga ik zeker niet doen. We zijn allemaal - ook gij en gij en gij- traag en onzeker begonnen en gaandeweg werden we beter. Zo'n NC700 is mij nog te duur 2dehands.

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Ne vrouwenmoto

Post by den Bullet »

Muug wrote:...
sv650: coole moto, beetje teveel karakter om goed te zijn, een pak trillingen ook, zit toch vrij sportief, kunt ge niet echt een tanktas of kofferke op monteren
...
Toet wel :headbang:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

waw :blink: goe :zotteke: maar toch :thumbsup:
dat ziet er al een "modernere" SV uit precies.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Ne vrouwenmoto

Post by duibhce Kaelann »

de modernere hebben geen clip ons meer. Die zitten wat minder sportief. De Gladius ook trouwens. Of een fz6 ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re:Ne vrouwenmoto

Post by Jopet »

Hier ten huize Jopet is van madamme Jopet nog nooit de vraag gekomen om zelf met de moto te beginnen rijden, ??n van de redenen is natuurlijk dat ze geen rijbewijs heeft, geen enkel rijbewijs....
Dus zijn mijn auto, moto en bromfiets heb ik alleen voor mij :mrgreen:
Meerijden op de moto doet ze ook niet graag, maar vorig zat ze toch wat te zagen om nog eens mee op reis te mogen gaan, dus de moto op de remorque en wij naar de Duits gereden voor een 5 daagse met vrienden, den 3de dag zat ze al te zagen dat ze het niet meer zag zitten hoewel er nog andere koppels meereden en ik dus niet sneller reed dan hen. Resultaat, nu zaagt ze niet meer en mag ik weer alleen op reis :mrgreen:

ABS vind ik geen ovebodige luxe, toen ik om gezondheidsreden besloot de KTM te verkopen en een motoscooter aan te schaffen stond ABS op mijn prioriteiten lijst, omdat ik niet van plan was grote ritten te doen met de scooter zocht ik een lichte (125-200cc), maar een lichte scooter met ABS is nauwelijks 2de hands te vinden, dan toevallig op diene 500cc Kymco gevallen, 2,5 jaar oud, slechts 870 km en 3.000 ? betaald, heel tevreden dat ik die keuze gemaakt heb omdat ik nu weer bijna dagelijks met de motor kan rijden. Ondanks de ABS die er op zit heb ik hem nog niet voelen ingrijpen, maar wanneer ik wel zal ondervinden zal ik waarschijnlijk blij zijn dat die eronder zit want anders bestaat de kans dat je ermee tegen de grond gaat....

De Gladius (vanaf 2009, soms ook de SFV genaamd) is de opvolger van de SV, is ietsje minder sportief van zitpositie dan de SV, is meer te vergelijken met andere naked bikes, nu niet alle SV's hadden zo'n clip-ons, zal van model tot model afhangen.

Een vriend van mij heeft een NC 700 DCT 2de hands gekocht en heeft er 4.000 ? voor betaald, voor een machientje van 2,5 jaar oud met 2500km valt dat eigenlijk nog mee van prijs.

Op bvb 2de hands kun je de optie ABS aanvinken en dan zie je dat er toch wel redelijk wat motoren met ABS te koop staan tussen de 2500 en 3500 ?.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Re:Ne vrouwenmoto

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote:nu niet alle SV's hadden zo'n clip-ons, zal van model tot model afhangen.
bij de oude modellen (de "curvies") was de s met clip ons, de n zonder. De nieuwere ("pointies") hadden allemaal gewone sturen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Ne vrouwenmoto

Post by Wipr »

Awel, heb zelf de SV650 gehad als laatste motor en ik vond dat een geweldig ding. Echter spijtig dat het ABS ontbrak. Het had lang geduurd voor ik het nut van ABS zag maar maar de laatste valpartij had vermeden kunnen worden door ABS. Een valpartij waarvan ik nadien een paar weken dacht. Ik heb er genoeg van, van dat motorrijden. In een hooliganmodus met dat SV'ke gaan rijden en dan kan je daar prettig gestoord mee doorvlammen. De motor heeft misschien wel wat karakter maar niet in die mate dat het maar een beperkt publiek zou aanspreken.

De Gladius nu wordt als dikwijls als vrouwenmoto afgeschilderd maar dat zal dan aan het uiterlijk liggen. De nieuwprijs voor een Gladius zal rond de 6000euro liggen MET ABS en dat is niet veel geld voor een fantastische moto.

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

ik moet zeggen dat ik nooit gehoord had van die Gladius tot nu. :lipsrsealed2:

Post Reply