Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

Het kan verkeren... vandaag viel plan B in het water, dan maar opnieuw overgeschakeld naar plan A... vandaar...

Zeg dus maar "Hallo" tegen de Nacht Furie !

Image

Image

Image

En waarom in godsnaam de Nacht Furie, wel, omwille van enkele zalige scenes in deze film. Kijk gerust van in 't begin, maar pas vanaf 2'15" krijg ik ?cht kippevel. (filmpje is in Internet Explorer z?ker zichtbaar, normaal ook in Firefox)

[video width=425 height=344 type=youtube]g6ts4FjXnlw[/video]

Met deze moto wil ik eenzelfde zalige mix van focus en genot nastreven. :sweetheart:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by zappa »

hallo, Nacht Furie :grin:

op de tonen van een overwinning's roos ( sigur ros)

onder invloed van uw dochter?

gelukkig was mijn dochter al iets ouder toen ik Tuur kocht of hij heette Spirit
Image


Veel plezierige (en 't zullen rappe zijn zeker) kilometers ermee, ik zal afentoe eens omhoog kijken als ik je zie passeren? :mrgreen:
sig nature

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by the riding man »

Veel plezier ermee. Tis alleen te hopen dat je niet zoveel van je moto valt als hij van zijn draak he :grin:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Droopy »

:thumbsup: :Pyndn: :thumbsup:

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Mario »

amuseert er u mee ! :grin:
filmpje lijkt me wel vooral indrukwekkend op groot scherm, in de bioscoop of met zo'n surround systeem ; op het scherm van een laptop of pc toch heel wat minder

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

Mario wrote:amuseert er u mee ! :grin:
filmpje lijkt me wel vooral indrukwekkend op groot scherm, in de bioscoop of met zo'n surround systeem ; op het scherm van een laptop of pc toch heel wat minder
hoe, hebt gij geen thuisbioscoop ??? :P

Jopet
Posts: 839
Joined: 22 May 2014 09:27

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Jopet »

Muug wrote: hoe, hebt gij geen thuisbioscoop ??? :P
Ikke wel, en 't is ook een Yamaha :headbang: namelijk de Yamaha E-1000 in dezelfde kleuren als jou Yamaha, die staat mooi naast zijn broertje de Yamaha AX-1070.

All?, de jouwe zal dan misschien niet meer lawaai maken maar zal wel sneller zijn, veel lpezier ermee!

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Wipr »

Blijkbaar heeft er toch iemand koopjes gedaan tijdens deze soldenperiode. :Pyndn:
Vooral met dit machientje. ... een behouden rit he.
Wegens mijn gading niet te vinden in het voorhanden zijnde budget dan maar een teeveeke gekocht gisteren.
Voorlopig zonder surround. Zal het filmpje daar wel eens op zien :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

soldenperiode.... :ermm: was 't maar waar. 't was ofwel een schoon intakt machien voor veel centjes (zie 2dehands.be voor richtprijzen) ofwel dees machien voor veel minder centjes : de vorige eigenaar is er al eens grondig mee door de grindbak gegaan en heeft de boel wat amateuristisch zwart herspoten. De foto toont het niet, maar den dezen heeft dus wel al ne veldslag meegemaakt en verloren. Maar kijk, 't rijdt en 't is technisch dik in orde en dat was deze keer het voornaamste. En 'k heb er zelfs een jaar garantie op !
:blob1:

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Blackbert »

Allez, geen gras over laten groeien :wink:
Proficiat.
Als 't spuitwerk u stoort: 'nat' schuurpapier, korrel 400-600-800-... goed ontvetten, en gaan shoppen bij de Motip spuitbussen. Filler indien nodig (weer schuren), evt plastic primer en een kleurke naar keuze. Mat is makkelijker dan glans. Voor de tank zou ik bij bvb De Maesschalck in St Niklaas een bus laten maken: blanke lak met harder erin. Om met uw knie?n de verf er niet weer af te wrijven.

Veel plezier ermee, ook na 't spuiten. :wink:

voor.
Image

na (ook na de schuiver :unsure: )
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

allez bertjen, dat gij dat blitze kleurke niet graag zag zeg !
:wav:

merci voor dat adreske , maar ik ben in eerste instantie niet van plan om die optisch aan te passen. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Blackbert »

't Was eerder het 3D-effect dat stoorde. Slecht voor de stroomlijn. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by petervdc »

Owla, de garage is gevulder met 2 extra moto's...
(de onze ook, met ER5 en scooter nog te verkopen)

Have fun !!
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

Was ik in alle contentement vergeten zeggen : da beestjen is dus al ne keer door de grindbak gegaan. :mrgreen: Rondom rond krabben en puttekes "all over the place", de knoppenwinkel bvb ziet er zeer jaren '80 uit. Vandaar zeer aangename prijs (een p?k minder dan 3000?). Maar technisch wel tiptop in orde. Dus ook ??n jaar garantie. :deal:
Het beestje stond al een paar maand te verkommeren in een hoekske vanachter in 't magazijn van de oude winkel van Mototech maar doordat ze nu verhuisd zijn naar een iets groter pand stond die dus plots heel discreet vooraan in 't rijtje. En mijn lodderig oog kreeg dat smoeltje in 't zicht. Op vriendelijk verzoek kreeg ik dat motoke twee keer mee voor enkele dagen, maar door sneeuw, ijzel, pekel en zondagse Nieuwsjaarstoestanden, heb ik er maar een paar uur mee kunnen rijden. Maar dat was genoeg om te voelen dat ik daar perfect op pas. Toen verscheen er de 25ste een intakte 2005-R6 op 2dehands.be voor 3000 euro maar de eigenaar zat in FR voor 't werk. Een week later kreeg ik dan een mail van hem om te zeggen dat de overnameprijs van de dealer hoger lag dan wat hijzelf op 2dehands.be vroeg, dus ja, naar die goedkope schone R6 kon ik dan wel fluiten want dien dealer zou zijn verkoopprijs natuurlijk op minstens 4000 euro zetten!
Dus dan toch voor die Mototech-R6 gegaan.
Een heel verhaal afin
En alle credits voor deze aankoop gaan inderdaad naar die animatiefilm, want daarin is effectief een zeer mooie passage waarin die jongen in volle harmonie met zijn draak zalig gekke dingen doet, gelijk in volle vitesse doorheen die rotsen zoeven, en superlaag over 't water scheren, en keren en draaien gelijk circusartiesten. En ik herkende dat superzalige gevoel van toen ik in "the zone" over Croix en Folembray reed met m'n Bol en VFR, en toen wist ik het : ik wou een sportmoto, een ?cht deze keer. En zo geschiedde. :book:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by zappa »

en nu 't beest gaan uithangen mee uwen draak, :grin:
overal den bbq in gang gaan vuurspuwen, :devil:
't vuur aanwakkeren door turbulentie rondjes te vliegen :angel:


't zal een "gerookt" jaar worden, kvoelt al :mrgreen:

en moet madam muug meekunnen volgen met haar GS ? :shock:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

die is het assistentie-team, gelijk in den Dakar. Ze volgt en depanneert indien nodig. :P

Binnenkort ne keer ergens een circuitdag vastleggen zie. Oh oh oh, da's al tien jaar da'k dat elke winter opnieuw zeg en nu gaat het eindelijk lukken !

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by petervdc »

Muug wrote: Binnenkort ne keer ergens een circuitdag vastleggen zie. Oh oh oh, da's al tien jaar da'k dat elke winter opnieuw zeg en nu gaat het eindelijk lukken !
Aaaah, enjoy !!!

Schoon machine trouwens ! Wil ik stilletjes eigenlijk ook...
Keep going

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Wipr »

Gaan de allroad-hype doorbroken worden dan hier :blbl:

Bwa en Muug en als je wil het gaat aslnog he. :Pyndn:

https://www.youtube.com/watch?v=z1qTkhREk-8

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by Muug »

de Sjaak jong.
Heb ik nog persoonlijk gesproken, in Gent lang geleden, toen ie nog Fireblade Sjaak heette. Graatmagere kerel, beetje bleek toch, zag er niet zo heel gezond uit. Kerel naar m'n hart.

Trouwens Wipr, 't zijn al die endurodingen die mijn goesting naar een echt straatmachien vergroot hebben hoor. Endurospelen is fun, maar behalve als je een ervaren crosser of endurist bent, kan je nooit in "the zone" geraken, die zalige fase waarin je armen voorvorkbenen worden, en je benen je achterwiel, die fase waarin je arendsblik van de ene apex naar de andere jaagt, terwijl je hersenen gasgeven en remmen en sturen.... gelijk dat ventje op die Fury dus. :whip:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Zeg "Hallo" tegen de Nacht Furie

Post by F M »

Ik wil niet weten wat sommige andere lichaamsdelen worden... :sterrekes:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply