Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

Ik had de in druk dat m'n achterrem nog sleepte.
Dus achterrem los van chassis gehaald.
Pinnekes eruit, Remblokjes eruit.
De cilindertjes schoven mooi terug in de klauw als ik het rempedaal loste dus de dichtingen waren ok maar de linkse bewoog duidelijk meer dan de rechtse remciliinder.
Dan maar de rem cilinders zo ver mogelijk eruit geschoven zonder ze echt uit de remklauw te moeten halen.
Vervolgens goed schoon gemaakt, gepolierd en mooi glad gemaakt.
Daarna toolke gemaakt in Alu om ze mooi terug in de remklauw te duwen.
Vervolgens goed ontlucht en aan de linkse nippel kwam er nogal wat bellekes uit.
Alles terug met kopervet ingesmeerd en alles proper gemonteerd.
HEt achterwiel draait nu terug vlot nadat ik de achterrem gebruikt heb.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

gisterenavond de R6 klaargezet om vandaag te gebruiken. (er staan in mijn kot twee vanachter en ene aan de deur, waardoor ik vantijd nen stoelekensdans moet doen met de moto's eer ik de "goeie" buiten heb)
en dus vandaag efkes subtiel aan de gas gedraaid.
200 per uur is toch echt niet rap met zo'n fietske....

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Muug wrote:gisterenavond de R6 klaargezet om vandaag te gebruiken ...
En niks anders? :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

den Bullet wrote:
Muug wrote:gisterenavond de R6 klaargezet om vandaag te gebruiken ...
En niks anders? :mrgreen:
:yikes:
ik wil andere hersens :devil:
en voor ik dus de R6 gemanipuleerd heb, had ik al den bullet in zijn Ali Baba-grot geassisteerd in het monteren van de GIVI-basisplaat op mijn BraafMW-ke, in gezelschap van een bevallige assistente die mijn lippen spontaan bevochtigde met wat cola.

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

met een hamertje de rechter duosteun los getimmerd. :smash: Misschien moet ik de KTM dan toch eens een grote kuisbeurt geven... :dontknow:

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren de koplampen vervangen,
blijkbaar moest die vfr toch langs de 2kanten licht geven...

't is wel spannend om snachts zonder licht naar huis te rijden,
en dan 3 combi's te passeren :p

Wel ni zo handig, volgens de meeste handleiding moest die volledige topkuip eraf,
volgens andere kon je er ook aan door dat dashboard te verwijderen...
Maar daarvoor moest de ruit eraf...
en daarvoor moesten de spiegels eraf.

uiteindelijk was de werkruimte nog ieniemienie klein:
Image

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by the riding man »

Koeno wrote:
't is wel spannend om snachts zonder licht naar huis te rijden,
en dan 3 combi's te passeren :p
Niet aantrekken, die zien u dan toch niet :mrgreen:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Mijne werkketel nog eens volgetankt. Dat zal ongeveer de 735ste keer geweest zijn... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

gisterenavond ne keer in Kerksen 't winkelke bezocht van MotoAdventureStore.been daar een Airman Tourgekocht, voor alle mogelijke lucht bevattende dingen op te blazen.
Verder uiteindelijk na vele jaren weerstand toch nog gekapituleerd :unsure: : ik behoor nu tot het kamp der camelback-bezitters. :blush: Dat zijn van die mensen die ervan overtuigd zijn dat ge zonder waterrugzak niet per moto kunt rijden. :mad: Ben benieuwd hoeveel keer per jaar ik dat ga gebruiken.... ene keer, of 2 keer?

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote:gisterenavond ne keer in Kerksen 't winkelke bezocht van MotoAdventureStore.been daar een Airman Tourgekocht, voor alle mogelijke lucht bevattende dingen op te blazen.
Hmm... 15x12x6 cm, 30 euro. Lijkt me interessant.
:denk: :denk: :denk:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:gisterenavond ne keer in Kerksen 't winkelke bezocht van MotoAdventureStore.been daar een Airman Tourgekocht, voor alle mogelijke lucht bevattende dingen op te blazen.
Ik heb iets gelijkaardigs, maar uit den auto5 ofzo. Je kan die hele plastic behuizing eraf slopen. Je zal verbaasd zijn hoeveel lege ruimte daar nog in zit...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:Ik heb iets gelijkaardigs, maar uit den auto5 ofzo. Je kan die hele plastic behuizing eraf slopen. Je zal verbaasd zijn hoeveel lege ruimte daar nog in zit...
Weet ik wel, ik heb Blackbert al bezig gezien met z'n dingetje. Grofweg de onderste helft van de behuizing van deze Airman dient trouwens om het snoer en de sigaretteaansteker in weg te steken, dat deel zou je dus in principe zo kunnen wegsnijden zonder dat je plots met een hoop losse onderdeeltjes zit. Maar ik ben dat niet van plan, die Airman past mooi onder mijn zadel. De 950's hebben daar een mooi groot leeg vak. Bovendien gaat dat ook voor andere toepassingen bruikbaar zijn, zoals het opblazen van een zwembadje, zwembandje, zwembootje .... 't is dan handiger dat het gewoon braaf in zijn originele behuizing blijft.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote:........ voor andere toepassingen bruikbaar zijn, zoals het opblazen van een zwembadje, zwembandje, zwembootje ....
Kunde daar dan ook, zo dat nog enig hoger niveau nodig heeft, uw ego c.q. als ge op uwen toeter gegaan zijn, uw zelfvertrouwen, weer mee opblazen :?: :wink: :mrgreen: :mad:

Tenandere ... heeft er misschien al iemand banden op-, luchtfilter uitgeblazen, olie?n gecheckt, ketting gespannen of in een onbezonnen bui den brommer gekuist, ter anticipatie van een mogelijks toerke nuzaterdag
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote:Bovendien gaat dat ook voor andere toepassingen bruikbaar zijn, zoals het opblazen van een zwembadje, zwembandje, zwembootje ....
Is er dan ook nog een gewone stekker bijgeleverd? Ik dacht alleen zo een sigarettenaanstekerding gezien te hebben.

Bij de 1190 is er trouwens zo goed als geen plaats onder het zadel. :confused:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

OzzePaa wrote:Tenandere ... heeft er misschien al iemand banden op-, luchtfilter uitgeblazen, olie?n gecheckt, ketting gespannen of in een onbezonnen bui den brommer gekuist, ter anticipatie van een mogelijks toerke nuzaterdag
Nu zaterdag ga ik een toerke doen. 65 km met de fiets. :P
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag een kartonnen doos gezocht en gevonden waar mijne ktm zadel inpast om hem op te sturen . :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote:


Tenandere ... heeft er misschien al iemand banden op-, luchtfilter uitgeblazen, olie?n gecheckt, ketting gespannen of in een onbezonnen bui den brommer gekuist, ter anticipatie van een mogelijks toerke nuzaterdag
Dat zit er hier voor de moment nog ni in :confused2: het duurt deze keer lang met mijne rug. :confused2: als het ni snel betert ga ik dit jaar niet aan de 20000 km komen op mijne bandit :confused2: :grin:

En ik zou tegen volgende week vrijdag nog een 180 km moeten doen op de fiets , dat ik hem terug kan opladen :grin:
tegen volgende week zondag, dan staat er een rit geplant met de familie .
Ik moet de batterij de eerste 3 x helemaal platrijden ,daarna kan ik ze bijladen wanneer ik wil.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Risers geplaatst.
Reden zoeken om toch blijven te rijden :-)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote:
Muug wrote:Bovendien gaat dat ook voor andere toepassingen bruikbaar zijn, zoals het opblazen van een zwembadje, zwembandje, zwembootje ....
Is er dan ook nog een gewone stekker bijgeleverd? Ik dacht alleen zo een sigarettenaanstekerding gezien te hebben.
Nope, enkel sigarenstekker :P

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Dus dan gade gij om het zwembadje op te blazen uwe KTM in gang steken ? :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked