Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Om ??n of andere reden zou ik graag eens met enkele motoren testrijden...
vooral een Vstrom 1000 (+/- bj2005 ofzo) Of een BMW 1150GS of Zelfs nen vergelijkbare varadero...
Maar hoe in godsnaam doe je dat...
De bmw kan ik misschien van ne kameraad is lenen,
maar die andere vind je enkel 2de hands, maar je kan die mensen toch moeilijk vragen: mag kik uwe moto is testrijden zonder al te veel intensie om te kopen? (of kan dat wel).
Huren is vrij lastig precies, aangezien die dingen al wat te oud zijn hiervoor?
dus iemand tips/hints/adressen waar het wel mogelijk is?
vooral een Vstrom 1000 (+/- bj2005 ofzo) Of een BMW 1150GS of Zelfs nen vergelijkbare varadero...
Maar hoe in godsnaam doe je dat...
De bmw kan ik misschien van ne kameraad is lenen,
maar die andere vind je enkel 2de hands, maar je kan die mensen toch moeilijk vragen: mag kik uwe moto is testrijden zonder al te veel intensie om te kopen? (of kan dat wel).
Huren is vrij lastig precies, aangezien die dingen al wat te oud zijn hiervoor?
dus iemand tips/hints/adressen waar het wel mogelijk is?
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Volgens mij is eerlijk zijn het best, stel dat je een V-Strom ziet staan bij een verdeler, dan zeg je gewoon eerlijk dat je aan het twijfelen bent en dat een testrit je misschien over de streep zou kunnen trekken, als je oprechte interesse toont zal die verkoper je wel een testrit laten doen, weigeren ze dit dan weet je ook dat je daar niet moet kopen.
Groetjes,
Jopet
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Voor oudere motoren en dan meer dan 1 exemplaar dat je wil testrijden, zou ik naar een grote 2de hands verdeler gaan. Zoals Geert Van Mol (er zijn er zo wel meer) en ik zou daar eerlijk zeggen wat je plan is. Enkele modellen testrijden zonder onmiddellijk tot kopen over te gaan. Desnoods spreek je een huurprijs of zo af, want gratis zal hij dat niet laten doen (die je bv als korting terug krijgt bij aankoop later). Ik weet niet of het zo kan, maar zo zou ik het in elk geval proberen.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Van mij mag je altijd eens met de 1150 gs komen rijden.
Geen probleem en je mag hem niet kopen. Hahaha
Geen probleem en je mag hem niet kopen. Hahaha
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Nu nog Drummer overhalen om eens met zijn Vstrom te rijden en voila. Klaar is kees
Bwa, ge kunt er altijd ene meepakken die je op de hoek van de straat ziet staan he. Als ze je dan oppakken dan zeg je dat je hem gewoon in bruikleen nam voor onbepaalde duur. Je rijdt ermee naar een klooster of abdij in de Ardennen of verder, je helpt die paterkes een uurke met hun inkopen of eens in de bierketel te roeren en als ze je arresteren dan zeg je dat je vrijwilligerswerk wou gaan doen maar wegens ontbreken van vervoer was je genoodzaakt om iets te nemen wat voor de hand lag.
Zwaar straffen staan daar niet meer op. :ipisonjoe:
Bwa, ge kunt er altijd ene meepakken die je op de hoek van de straat ziet staan he. Als ze je dan oppakken dan zeg je dat je hem gewoon in bruikleen nam voor onbepaalde duur. Je rijdt ermee naar een klooster of abdij in de Ardennen of verder, je helpt die paterkes een uurke met hun inkopen of eens in de bierketel te roeren en als ze je arresteren dan zeg je dat je vrijwilligerswerk wou gaan doen maar wegens ontbreken van vervoer was je genoodzaakt om iets te nemen wat voor de hand lag.
Zwaar straffen staan daar niet meer op. :ipisonjoe:
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Wipr wrote:Nu nog Drummer overhalen om eens met zijn Vstrom te rijden en voila. Klaar is kees
Ik lees dat hier zonet en da kan altijd wel is afgesproken worden
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Dat klinkt hier interessant...Drummer wrote:Wipr wrote:Nu nog Drummer overhalen om eens met zijn Vstrom te rijden en voila. Klaar is kees
Ik lees dat hier zonet en da kan altijd wel is afgesproken worden
De GS1150 kan ik waarschijnlijk morgen avond al eens testen via via.
Als jij dat echt ziet zitten, wil ik zeker eens afspreken, DL1000 staat hoog op het lijstje
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Om uw probleem nog wa groter te maken: zeker de vstrom 650 ook es proberen
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
zo nen boxer is wel een karakterblokske, vraagt wel wat gewenning.Koeno wrote: De GS1150 kan ik waarschijnlijk morgen avond al eens testen via via.
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
En een antwoordje naar Koeno is verstuurd
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Als je op een ?cht oude motor wilt rijden moet je mijn dochter eens vragen. Ze heeft een Suzuki van 1991. En als hij je bevalt mag je hem zelfs kopen!
Ding is trouwens in perfecte staat want het was een examenproject. Nieuwe ketting, alle onderhoud gedaan, alles wat maar kan verslijten is vervangen.
Ding is trouwens in perfecte staat want het was een examenproject. Nieuwe ketting, alle onderhoud gedaan, alles wat maar kan verslijten is vervangen.
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
1/ lees het startbericht nog eensMarreke wrote:Als je op een ?cht oude motor wilt rijden moet je mijn dochter eens vragen. Ze heeft een Suzuki van 1991. En als hij je bevalt mag je hem zelfs kopen!
Ding is trouwens in perfecte staat want het was een examenproject. Nieuwe ketting, alle onderhoud gedaan, alles wat maar kan verslijten is vervangen.
2/ ?cht oud uit 1991? echt oud heeft bij mij toch een andere betekenis hoor...
Toch bedankt en succes met de verkoop van de Suzuki!!
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
En er al uit wat de nieuwe gaat worden?
I am confused. Oh no, maybe not!
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Wss iets meer rechtop, ik denk richting: V-strom 1000 (modeljaar 2004 of 2005), GS 1150 (alhoewel vrij duur voor de km-stand), Varadero (al vrees ik hier voor het vlotte bochtengedrag), TDM 900 (al vind ik die niet zo knap, en toch wat minder vermogen als de andere in het rijtje).F M wrote:En er al uit wat de nieuwe gaat worden?
Ik zoek vooral:
rechtopzit (vooral knietjes in comfortabele hoek), genoeg vermogen voor 2 personen en wat bagage (al gebeurt het niet veel, 't is toch nodig) en liefst nog een beetje in nen bocht te zwieren (al hangt dat vooral van der persoon op de moto af natuurlijk).
-
- Posts: 201
- Joined: 16 Jul 2015 11:45
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Op die 50k km dat ik met ne Varadero heb gereden, heb ik die achter mij toch nooit horen klagen :grotegrijnsKoeno wrote: Varadero (al vrees ik hier voor het vlotte bochtengedrag)
Toegegeven, ik had er wel een ?hlins in laten steken, was me dat zalig zeg ...
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Je mag altijd ervaringen delen hoor...ChiChiWaWa wrote:Op die 50k km dat ik met ne Varadero heb gereden, heb ik die achter mij toch nooit horen klagen :grotegrijnsKoeno wrote: Varadero (al vrees ik hier voor het vlotte bochtengedrag)
Toegegeven, ik had er wel een ?hlins in laten steken, was me dat zalig zeg ...
Ben nogal nen honda-mens, maar voor de allroad-varadero heb ik me laten afschrikken door zoveel mensen met zoveel meningen...
-
- Posts: 201
- Joined: 16 Jul 2015 11:45
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Awel, om mee te beginnen : ik heb er nooit all-road mee gereden. Puur gebruikt op de baan, met straatbanden.Koeno wrote: Je mag altijd ervaringen delen hoor...
Ben nogal nen honda-mens, maar voor de allroad-varadero heb ik me laten afschrikken door zoveel mensen met zoveel meningen...
Da's een top-zwaar masjien, en da heeft zijn nadelen, maar als er iets niet lukt met ne Varadero, dan is 't omdat de bestuurder onkundig is.
Kort nadat ik 'm gekocht had, heb ik er een ?hlins onder laten leggen, vooral omdat ik de standaard achterveer niet vond voldoen voor met passagier en bagage. Alleen rijden was nooit een probleem. Maar dat was zeker zijn geld waard. Stuurde (nog) beter, de wielen hielden ten alle tijden het contact met de grond. Ge weet pas wat dat waard is als ge van zo iets terug op ne standaard moto kruipt. De vering van de GS nu is zeker niet slecht, maar toch anders. Ik voel nu vanalles da'k met de ?hlins niet had.
Zithouding op de Varadero is super comfortabel, zowel voor bestuurder als passagier. Heb daar toch ook dagen van 700 ? 800 km mee gedaan.
Doorgassen of rustig tuffen, het kan allemaal. Maar bij het doorgassen durft het verbruik wel eens wa hoger uitkomen. En nen brandstofmeter had ik niet, alleen een reservelampke dat ooit eens de geest gegeven had en nooit vervangen werd ogrollen:
Soit, altijd met veel plezier mee gereden, alleen de laatste jaren na m'n fietsongeluk iets te veel last van de pols en de drang naar nen echte Cruise Control werd te groot. Hence, de GS ...
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Klopt. Dat was ??n van mijn favoriete bezigheden, me eens vastbijten in het gat van (de Varadero van ) ChichiChiChiWaWa wrote:Op die 50k km dat ik met ne Varadero heb gereden, heb ik die achter mij toch nooit horen klagen :grotegrijnsKoeno wrote: Varadero (al vrees ik hier voor het vlotte bochtengedrag)
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Vermogen is totaal overrated. Ik heb alleen maar meer fun aan mijn motoren beleefd naarmate ik er kocht met minder vermogenKoeno wrote:Wss iets meer rechtop, ik denk richting: V-strom 1000 (modeljaar 2004 of 2005), GS 1150 (alhoewel vrij duur voor de km-stand), Varadero (al vrees ik hier voor het vlotte bochtengedrag), TDM 900 (al vind ik die niet zo knap, en toch wat minder vermogen als de andere in het rijtje).
De enige uitzondering is de Terra tegenover de XT660Z. De Ten was n?t dat tikje te lui op de autostrade en bij het voorbijsteken.
Maar als je toch naar vermogen aan het kijken bent, moet je misschien wat verder dan de absolute cijfers kijken (even vlug van google gehaald):
[ul]
[li]Varadero: 244kg (droog) voor 92.5HP -> 0.379 hp/kg (droog)[/li]
[li]V-strom 1000: 238kg (rijklaar - 207 droog) voor 91HP -> 0.382 hp/kg (rijklaar); 0.439 hp/kg (droog)[/li]
[li]TDM900: 223kg (rijklaar - 190 droog) voor 85HP -> 0.381 hp/hg (rijklaar); 0.447 hp/kg (droog)[/li]
[/ul]
Ik heb in elk geval genoten van elke van mijn 80000+km op de TDM.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Hoe deftige testrit met oudere motoren versieren??
Yep, idem.duibhce Kaelann wrote:Ik heb in elk geval genoten van elke van mijn 80000+km op de TDM.
Keep going