In dubio (weer maar eens)

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11867
Joined: 17 Oct 2009 13:04

In dubio (weer maar eens)

Post by Muug »

Gelijk ALLES, is het alweer een kwestie van training. :P Ik rol de KTM, BMW, Yamaha, afin gelijk w?lke moto achterwaarts uit of voorwaarts in mijn kot door mijn tamelijk brede deur. Vooruit binnenrollen gaat wat bergop en ik moet een drempeltje van 3cm over. Momentum behouden dus. Achterwaarts gaat vanzelf, want onze kasseien koer loopt wat af, en als ik buiten ben maak ik meestal een 90?-bocht naar rechts, eer ik stop en hem wat voorwaarts duw. En ik zou het niet mogen doen, maar meestal doe ik dat zelfs op mijn pantoffelkes.
En ik vind mezelf dan nog niet eens een held.... 'k heb ooit Ga?tan van Branteghem van Aktief ne keer een huppeldemonstratie zien geven met iemands moto in de hand, ewel, dat was pas in balans! :shock:
Plezante oefening is om ne keer uwe moto recht te zetten, dan de pikkel in te klappen, en dan rond de moto te wandelen terwijl je hem in evenwicht houdt. Voor wie dat nog nooit gedaan heeft is dat heel griezelig. :mrgreen: Maar zeer leerrijk !

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

In dubio (weer maar eens)

Post by Stefke »

Nickel wrote: Ik ga er van uit dat de zijpikkel dit toch moet aankunnen. Die motorfiets zelf weegt ongeveer 3,5 keer mijn eigen gewicht.
Nope, die pikkel is voorzien voor het gewicht van de moto en wat bagage, niet voor het gewicht + een persoon. Ik weet dat, ik weet genoeg moto's staan met zijpoten die helemaal krom gezakt zijn van er altijd efkes op te zitten met de poot uitgeklapt... :roll:

Maar bon, zijpoot uitklappen, afstappen en middenpoot uitklappen is ook een optie op die KTM. Helaas alleen op vlakke ondergrond. Opstappen is dan simpel, motor starten, in eerste, een duwke en hopla wegrijden zonder voetjes aan de grond. :wink:

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

In dubio (weer maar eens)

Post by Wim GS »

Gewoon u hart laten spreken Frans, en als het een Trophy of RT wordt , ne keer schoon (geil) in de ogen van u vrouwke kijken en dan komt dat wel in de handtas :lol: en anders probeer het zoals Stefke al aanhaalde , op de middenpoot, in 1ste, en hup

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

In dubio (weer maar eens)

Post by Werner »

Toch opletten met dat "Flintstonegewijs" ...
Ooit eens op die manier mijn moto achterwaarts mijn garage ingepeddeld - het vloermatje schoof
weg onder mijn linkervoet en het gevolg laat zich raden: onderuit en de linker clip-on in mijn
ribbenkast - resultaat 2 gebroken ribben :oops:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

In dubio (weer maar eens)

Post by Harald »

Stefke wrote:
Maar bon, zijpoot uitklappen, afstappen en middenpoot uitklappen is ook een optie op die KTM. Helaas alleen op vlakke ondergrond. Opstappen is dan simpel, motor starten, in eerste, een duwke en hopla wegrijden zonder voetjes aan de grond. :wink:
Zo doe ik dat ook wanneer ik moet tanken, dan zet ik die op de middenbok, tanken en nadien van op de middenbok terug vertrekken.
Helaas, met 2 gevulde zijkoffers en de vering wat strakker krijg ik die niet met met mijn voetjes van de bok geduwd.
Is wel belachelijk dat ge zo op de tiger zit te huppelen also ge op nen ezel zit en die ne stap vooruit wilt laten gaan.
Dus afstappen, er naast gaan staan en dan van de bok duwen, op de zijpikkel zetten en dan terug opstappen om te vertrekken. :wink:

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

In dubio (weer maar eens)

Post by Stefke »

Harald wrote: Helaas, met 2 gevulde zijkoffers en de vering wat strakker krijg ik die niet met met mijn voetjes van de bok geduwd.
Jommeja, 't is de bedoeling van dat te doen met de voetjes op de steunen h?. Een ferm snok vooruit dat die op zijn wielen terechtkomt en gelijk doorrijden! :cool:

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

In dubio (weer maar eens)

Post by tandwieleke »

Stefke wrote:
Harald wrote: Helaas, met 2 gevulde zijkoffers en de vering wat strakker krijg ik die niet met met mijn voetjes van de bok geduwd.
Jommeja, 't is de bedoeling van dat te doen met de voetjes op de steunen h?. Een ferm snok vooruit dat die op zijn wielen terechtkomt en gelijk doorrijden! :cool:

aahh, gelijk de Jo dat doet.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

In dubio (weer maar eens)

Post by ChiChiWaWa »

Stefke wrote:
Harald wrote: Helaas, met 2 gevulde zijkoffers en de vering wat strakker krijg ik die niet met met mijn voetjes van de bok geduwd.
Jommeja, 't is de bedoeling van dat te doen met de voetjes op de steunen h?. Een ferm snok vooruit dat die op zijn wielen terechtkomt en gelijk doorrijden! :cool:
Nog nooit durven proberen :blush:

Post Reply