grote voet

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
1st Klaas

grote voet

Post by 1st Klaas »

Hi,

2016 wordt het jaar waarin ik eindelijk mijn motorrijbewijs ga halen. Ik investeerde deze zomer al in een pak, botten en helm en wil in februari starten met de 9 uren opleiding. Sinds enige tijd stel ik me vragen bij het volgende. Mijn vriendin heeft een suzuki gs 500 (instapmodel/vrouwenmodel). Ik heb hier enkele keren opgezeten maar door mn lengte (191cm) en ook grote schoenmaat (47.5) zit ik hier allesbehalve confortabel op. Vooral om te schakelen mis ik echt wel lenigheid in mn benen en voeten :)
Na mijn opleiding krijg ik van een vriend een suzuki 650 dr in bruikleen. Deze is al een pak hoger en groter.
Nu mijn eigenlijke vraag. Zijn er grote verschillen in grote van schakelpedaal? Met die overzetbot(t)en lijkt het me soms wat lastig om vlot te kunnen schakelen. Of maak ik me zorgen voor niets?

Zijn er voorts modellen gekend die ideaal zijn voor mensen met een grote lengte. Mijn voorkeur gaat vaagweg uit naar Transalp, Africa Twin etc.

Mercikes

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

grote voet

Post by vet on wheels »

Je hebt blijkbaar het 'licht' al gezien, daar je al een paar goede modellen aangeeft.
de Transalp zal je nog goed vinden... de Africa twin daarentegen ( tenzij de nieuwe! :wink: ).
Alle hoogpoters zijn beter voor de 'langere' mens, en de keuze daarin gr :P oeit elke dag!

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

grote voet

Post by zappa »

Normaal kan je een schakelpedaal verstellen in hoogte?

Ik heb het omgekeerde probleem, met m'n nog niet ne meter zeventig en nogal gesteld op hoogpoters, om te voorkomen dat ik mijn voet vooruit en omhoog met heffen, ipv even met de tenen tikken.

En de ??n motorlaars is ook de andere niet, met stijve crossbotten moest m'n schakelpedaal ook hoger staan.

Binnenkort motosalon = test zitten ! :mrgreen:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

grote voet

Post by Tom Thumper »

Weer zo een opdondertje dat komt zeggen dat hij grote voeten heeft... :stop:

Vanaf 200 en 48 tel je pas mee! :wink: En dan lijkt een Tiger Explorer op een pocketbike.

Veel is al gezegd, passen! Meeste hoogpoters zullen wel ok zijn, vaak zijn ook hogere zadels te verkrijgen maar je kan zadels ook laten ombouwen. Schakelpookje kan soms ook verzetten, soms niet.

Een rijbewijs halen lijkt me altijd een goed idee!!! Succes daarmee.
Me gusta la moto, me gustas tu.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

grote voet

Post by KlaasN »

Succes, zelf ben ik 1,98 en heb een 48. Eerst reed ik met een Honda SevenFifty, maar deze was veel te klein.
Er staan op het internet lijstjes met zithoogte en gewicht van verschillende motors, het is misschien zinnig om dat eens te lezen. Uiteindelijk is het resultaat redelijk gelijk, zoals hierboven reeds geschreven staat, alles wat enduro is, is doorgaans hoger dan de rest.
Zelf rijd ik op een BMW 1150gs, schakelen gaat hier perfect al zou het van mij nog wat groter, hoger mogen.

Post Reply