Gesjareld ...

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Gesjareld ...

Post by Droopy »

Hier zijn we ook gesjareld...

Er is een aandrijfriem probleem met onze Renault Modus (het is een te lang verhaal om helemaal neer te pennen) en om dat op te lossen zou ik aan de service manual moeten geraken.
Dit heb ik al gevonden http://www.repairservicemanuals.com/Ren ... ique/2007/ maar dat lukt dus aan geen kanten om die manual te downloaden. :wall:

Heeft er iemand nog een link naar service manuals ? :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Gesjareld ...

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 23 May 2017 09:08 Hier zijn we ook gesjareld...
...........
Heeft er iemand nog een link naar service manuals ? :dontknow:
Helaas ist int Fraaaans en niet het juiste model (motor) ... maar misschien heb je HIER toch iets aan, Droop :dontknow:
De motoren in de Clio 3 waren blijkbaar dezelfde als die in de Modus :arrow: PDF int Engels :!:
Hier (klikken) staan de andere PDF's van die Clio-manual.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Gesjareld ...

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 23 May 2017 13:45
... maar misschien heb je toch iets aan, Droop :dontknow:
...
Update :
:rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:

De Modus is nu weer in orde, het motorblokje kan weer spinnen zoals vanouds, met dank aan de manual van de Clio. :book2:

@Ozzepaa : een dikke dank u wel :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Gesjareld ...

Post by Droopy »

Nu voel ik me echt gesjareld... :w00t:

Deze week hebben we een brief van Opel gekregen.

Onze Zafira, model 2016 diesel (euronorm-6) en 1 jaar in ons bezit kan een gratis vrijblijvende upgrade krijgen voor het emissiesysteem om te voldoen aan de toekomstige normen. Het AdBleu verbruik zal daarna wel ruim 3 maal zoveel zijn. :shock: :shock:
Ben ik nu gesjareld omdat in een wagen gekocht heb die niet zo proper is als hij zou moeten zijn of ben ik een gierige milieuterrorist als ik die upgrade niet laat uitvoeren :?: :dontknow:

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Gesjareld ...

Post by Raketman »

Ik denk dat we qua milieunormen allemaal gesjareld worden waar we bij staan te kijken. Toch aandoenlijk om te zien hoe hard de autoindustrie en zijn lobby blijven spartelen om hun geld te blijven binnenrijven. Zolang de kudde mooi blijft volgen en het protest enkel beperkt blijft tot wat gepiep op sociale media en er verder zelf niks aan wenst te doen zijn ze content zeker ?

Tussen haakjes, ik kom zo stilaan in een modus waarbij ik zou willen dat ze mij er allemaal mee gerust laten...gisteren stond er zo een milieuterrorist op mijnen oprit zijn betoog af te steken over uitlaatgassen, waarop ik mijnen Hercules nekeer gestart heb. Statement made :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Gesjareld ...

Post by zappa »

gesjareld ; de diesel is in NL nog steeds goedkoper dan in België, daar gaan ze dieselstokers ook nog eens bij hun dinges hebben :cry:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1068
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Gesjareld ...

Post by Droopy »

Gesjareld dus... :cry:

Daarnet ben ik bij de garagist langsgegaan voor meer info ivm de emmisie update voor de auto.

Om een lang verhaal kort te maken : de echte milieunormen verschillen teveel van de opgegeven normen en de staat (of Europa) maakt van zijn oren bij Opel dat de wagen zo niet langer voldoet aan de door hen opgegeven fiscale normen.
Als ik alles bij het oude laat zou ik wel eens na verloop van tijd fiscaal gestraft worden omdat mijn wagen niet zo proper is als beloofd door Opel. Dan heb ik het nog niet over al die mileuzones waar je wel/niet meer in zal mogen rijden. :|
Daarbovenop zal ik waarschijnlijk een aangetekende brief van Opel krijgen om mij erop te wijzen dat ik bewust weiger om hun eigen sjoemelsoftware aan te passen en vanaf dan daar zelf verantwoordelijk voor ben. :(

Het zal bij heel wat andere merken niet anders zijn en dit zal waarschijnlijk onze laatste diesel zijn maar Opel mag gerust meer doen dan een flesje AdBleu gratis te geven bij de update.

Post Reply