Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
volle batterij is nog de oude?
hoever zakt die tijdens het starten?
14.6V met alles af? kijk ook eens op ralenti, en bij 4à5000 toeren. dat laatste zou het hoogst moeten zijn.
13.2 is inderdaad te laag.
als die wel vol wordt aan de batterijlader maar niet op de moto, is er toch iets mis met het laadcircuit.
een nieuwe accu gaat dan ook leeglopen.
hoever zakt die tijdens het starten?
14.6V met alles af? kijk ook eens op ralenti, en bij 4à5000 toeren. dat laatste zou het hoogst moeten zijn.
13.2 is inderdaad te laag.
als die wel vol wordt aan de batterijlader maar niet op de moto, is er toch iets mis met het laadcircuit.
een nieuwe accu gaat dan ook leeglopen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik zit al een paar stages verder...die van mij is vandaag haren eerste groten toer alleen gaan doen met haren brommer. Zo'n dikke 50km later kwam ze met nen brede smile en alle stukken er nog op en aan terug de oprit opgetuft. Ik ben wel een jaar ouder van de stress maar kom .
Nil volentibus arduum
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Die vraag is er nooit geweest; de jongste is niet geïnteresseerd (heeft alleen rij-ervaring op de pocketbike) en den oudste moest ik 's morgens naar school voeren met de moto. Wat er volgde is geschiedenis waaraan Stefke heeft heeft meegeschrevenDroopy wrote: ↑04 Jun 2018 17:50 Prijs je gelukkig , zelf wacht ik al jaren op die vraag en ik vermoed dat die vraag er nooit zal komen.
Om de een of andere reden is ons motorvirus hier bij geen enkele van de drie meegegeven en ik weet eigenlijk niet of dat nu een goede of slechte zaak is.
(Net zoals mijn voetbalvirus trouwens. )
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Laadcircuit is ok als je bij pakweg 3000 toeren (of gelijk wat hoger is dan ralenti) die 14.6V meet.
Batterij is niet compleet kapot als ze bij 't starten boven de 10V (=neerwaarste piek van enkele tienden van seconden) blijft.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Tijdens het starten was de laagste waarde die ik zag 9.2V, te laag dus ...
Ondertussen steekt er een nieuwe SHIDO Lion batterij in.
Ondertussen steekt er een nieuwe SHIDO Lion batterij in.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De steentjes er uit geplukt ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zelf niks te ernstig?
hoe ist gebeurd?
hoe ist gebeurd?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Materiele schade:
- rechterspiegel. Hij hangt er nog aan, maar de plastiek is gescheurd en het glas ligt nog ergens in de grindbak van mettet
- de staat van de carrosserie was voor een moto van 2002 nog dik ok. Nu iets minder (puttekes in lak van tank, rechterflank ziet er niet uit)
- Lederen pak is ok, maar mijn Shubert S2 mag in de vuilbak (heeft goeie smak gehad, lijkt mij onmogelijk dat die binnenschaal nog ok is)
Voor de rest ok, heb daarna de resterende sessies nog kunnen rijden ... (heb zelfs mijn ronderecord verscherpt )
Schade aan het manneke:
- niks (daar ben ik vooral blij om, want er zijn die dag 4 mensen richting ziekenhuis kunnen vertrekken)
Hoe is het gebeurd: voor de 4e sessie had een instructeur voorgesteld om hem te volgen, waar ik graag op inging, want mijn lijnen trokken die dag echt op geen zak. Net voor het rechte stuk deed hij teken om aan te pikken. Ik ben op het einde van het rechte stuk aangekomen aan een snelheid die ver boven mijn kunnen lag, en heb te snel de koppeling gelost bij het terugschakelen. Mijn achterwiel heeft toen een dansje gedaan, waardoor ik enkel nog kon proberen om de grindbak in te geraken zonder iemand te raken van de groep die net op het circuit kwam gereden. Dat is gelukt, recht blijven in de grindbak ging iets minder goed. Het was een redelijke smak, ik was verbaasd dat ik niks had ...
Fouten die ik gemaakt heb:
- blindelings instructeur volgen en in een situatie komen die mijn kunnen te boven gaat
- te snel koppeling lossen, en niet hard genoeg met de voorrem geremd
- niet bij intertrack geboekt (bij intertrack heb ik al dikwijls instructeurs gevolgd, en daar had deze situatie zich niet voorgedaan)
Die instructeur is achteraf zelfs niet komen vragen wat er mis is gelopen, en of alles ok was. Hij leek me zelfs te mijden.
Soit, ook al heb ik spijt dat ik die instructeur ben beginnen volgen: het is mijn eigen fout. En als ge gaat circuitrijden gaat ge ooit in de grindbak eindigen. Maar mijn voorkeur voor intertrack is alleen maar groter geworden. Ik ga de betreffende organisatie ook niet zwart maken, die doen ook hun best, maar het verschil met intertrack is wel groot. Bij intertrack doen ze veel dingen gewoon goed, vooral om in die traagste groep de veiligheid te garanderen (2 van de 4 ambulances zijn vertrokken in de eerste sessie van de traagste groep)
- rechterspiegel. Hij hangt er nog aan, maar de plastiek is gescheurd en het glas ligt nog ergens in de grindbak van mettet
- de staat van de carrosserie was voor een moto van 2002 nog dik ok. Nu iets minder (puttekes in lak van tank, rechterflank ziet er niet uit)
- Lederen pak is ok, maar mijn Shubert S2 mag in de vuilbak (heeft goeie smak gehad, lijkt mij onmogelijk dat die binnenschaal nog ok is)
Voor de rest ok, heb daarna de resterende sessies nog kunnen rijden ... (heb zelfs mijn ronderecord verscherpt )
Schade aan het manneke:
- niks (daar ben ik vooral blij om, want er zijn die dag 4 mensen richting ziekenhuis kunnen vertrekken)
Hoe is het gebeurd: voor de 4e sessie had een instructeur voorgesteld om hem te volgen, waar ik graag op inging, want mijn lijnen trokken die dag echt op geen zak. Net voor het rechte stuk deed hij teken om aan te pikken. Ik ben op het einde van het rechte stuk aangekomen aan een snelheid die ver boven mijn kunnen lag, en heb te snel de koppeling gelost bij het terugschakelen. Mijn achterwiel heeft toen een dansje gedaan, waardoor ik enkel nog kon proberen om de grindbak in te geraken zonder iemand te raken van de groep die net op het circuit kwam gereden. Dat is gelukt, recht blijven in de grindbak ging iets minder goed. Het was een redelijke smak, ik was verbaasd dat ik niks had ...
Fouten die ik gemaakt heb:
- blindelings instructeur volgen en in een situatie komen die mijn kunnen te boven gaat
- te snel koppeling lossen, en niet hard genoeg met de voorrem geremd
- niet bij intertrack geboekt (bij intertrack heb ik al dikwijls instructeurs gevolgd, en daar had deze situatie zich niet voorgedaan)
Die instructeur is achteraf zelfs niet komen vragen wat er mis is gelopen, en of alles ok was. Hij leek me zelfs te mijden.
Soit, ook al heb ik spijt dat ik die instructeur ben beginnen volgen: het is mijn eigen fout. En als ge gaat circuitrijden gaat ge ooit in de grindbak eindigen. Maar mijn voorkeur voor intertrack is alleen maar groter geworden. Ik ga de betreffende organisatie ook niet zwart maken, die doen ook hun best, maar het verschil met intertrack is wel groot. Bij intertrack doen ze veel dingen gewoon goed, vooral om in die traagste groep de veiligheid te garanderen (2 van de 4 ambulances zijn vertrokken in de eerste sessie van de traagste groep)
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Davy,
shit happens gelijk ze zeggen. Ge hebt ne goeie safe gedaan, en ge zijt er zelf heelhuids van af gekomen. Op naar de volgende circuitdag!
shit happens gelijk ze zeggen. Ge hebt ne goeie safe gedaan, en ge zijt er zelf heelhuids van af gekomen. Op naar de volgende circuitdag!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dus als ik het goed begrijp, heb je het zo'n beetje aangepakt als MM93 tijdens een race weekeinde: tijdens de trainingen bewust de limiet opzoeken (en overschrijden), om dan later iedereen naar huis te rijden...
Ge hebt zelf niks, da's het belangrijkste.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Yep, dat is exact wat er gebeurd is
Ben inderdaad vooral blij dat ik niks heb. Heb vandaag zelfs geen stijve spieren ofzo ...
Ben inderdaad vooral blij dat ik niks heb. Heb vandaag zelfs geen stijve spieren ofzo ...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wiel met verse band op de GS gemonteerd.
Vanvan die al 6 maand stilstaat proberen opstarten... Kontakt aan, koppeling intrekken, op startknop duwen en vroem! Haha, hing niet eens aan een druppellader...
Vespa proberen opstarten. Donderdag van 't straat geplukt, stilgevallen na tankbeurt en niet meer aan de praat te krijgen. Verse E10 eruit, verse 98 erin, helaas noppes... gaat nu bij de dealer binnen, krijgt gelijk zijn 1000 km beurt. (2011, kmstand 1080... )
Vanvan die al 6 maand stilstaat proberen opstarten... Kontakt aan, koppeling intrekken, op startknop duwen en vroem! Haha, hing niet eens aan een druppellader...
Vespa proberen opstarten. Donderdag van 't straat geplukt, stilgevallen na tankbeurt en niet meer aan de praat te krijgen. Verse E10 eruit, verse 98 erin, helaas noppes... gaat nu bij de dealer binnen, krijgt gelijk zijn 1000 km beurt. (2011, kmstand 1080... )
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren een soft off-road ritje van een uur of twee gedaan. Met de GS. Op straatbandjes. En vaneigens gaat dat goed. Nergens ook maar één plaske, dus alles lekker hard en droog. Heel klein beetje opletten in haakse bochten zodat het voorwiel niet kon wegschuiven, maar verder was het wel OK. De vering van zo'n GS is en blijft natuurlijk een handicap. Snelheid mag toch niet te hoog liggen of de koe begint te springen.
Terug thuis zag je niet eens dat ik off-road was geweest. Moto perfect proper, nauwelijks stoffig zelfs.
Terug thuis zag je niet eens dat ik off-road was geweest. Moto perfect proper, nauwelijks stoffig zelfs.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Geprutst aan de TPS-sensor. Ik ben curieus of die 20mV extra veel voelbaar verschil gaan maken.
Met meelij naar de TRX gekeken die al anderhalve maand wacht op nieuwe koppelingsplaten.
Met meelij naar de TRX gekeken die al anderhalve maand wacht op nieuwe koppelingsplaten.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De voorlaatste bestelling voor de CB Sevenfifty gemaakt...
2 pistons voor de voorste remklauw,
2 afdekkapjes voor carburateurs,
1 moer voor balhoofd,
nadien moet er nog eens nieuwe banden op, nieuwe kettingset, remolie en klaar is klara...
als de balhoofdlagers vervangen moeten worden (Jaja, ik blijf dat uitstellen precies),
welk vet moet ik voorzien om de nieuwe kegellagers in te smeren?
voor mezelf ne nieuwe pispot gekocht,
na de valpartij 2 jaar geleden was het vertrouwen in de helm al wat verdwenen en door laatste jaar wat kilootjes te verliezen zit dat beestje te los....
2 pistons voor de voorste remklauw,
2 afdekkapjes voor carburateurs,
1 moer voor balhoofd,
nadien moet er nog eens nieuwe banden op, nieuwe kettingset, remolie en klaar is klara...
als de balhoofdlagers vervangen moeten worden (Jaja, ik blijf dat uitstellen precies),
welk vet moet ik voorzien om de nieuwe kegellagers in te smeren?
voor mezelf ne nieuwe pispot gekocht,
na de valpartij 2 jaar geleden was het vertrouwen in de helm al wat verdwenen en door laatste jaar wat kilootjes te verliezen zit dat beestje te los....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Synthetisch vet, geschikt voor lagers. Heeft elke motorzaak wel denk ik.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jommejaholazeg ! Da's wel niet eco friendly eh. Ze hebben dat Lithium broodnodig voor de accu's van de binnenkort extreem populaire electrische auto's (die ook niet eco friendly zijn, mor soit)duibhce Kaelann wrote: ↑12 Jun 2018 09:55 iets gelijk dees: https://mx-discount.nl/motul-tech-300-l ... -200g.html
Best lithium-based kiezen.