ehm, ik heb er geen flauw idee van
Stukgaatie
Re: Stukgaatie
Proficiat Muug,
Heb ik eens mogen testrijden in Bologna terwijl Christian Pfeiffer met een 4kleps monster destijds halsbrekende toeren aan het uithalen en ik het genoegen had mijn brood te mogen nemen uit hetzelfde broodmandje als het zijn.
Heb er nog een stoere foto aan overgehouden die toen de wereld is rondgegaan. Vervlogen tijden en al jaren down to earth maar dezen typ Multistrada zal altijd een speciaal plekje hebben voor me.
Heb ik eens mogen testrijden in Bologna terwijl Christian Pfeiffer met een 4kleps monster destijds halsbrekende toeren aan het uithalen en ik het genoegen had mijn brood te mogen nemen uit hetzelfde broodmandje als het zijn.
Heb er nog een stoere foto aan overgehouden die toen de wereld is rondgegaan. Vervlogen tijden en al jaren down to earth maar dezen typ Multistrada zal altijd een speciaal plekje hebben voor me.
Re: Stukgaatie
ik heb die ooit "gepast"
te klein
zoals elke andere Ducati die ooit gemaakt is trouwens
jammer maar hoera...
te klein
zoals elke andere Ducati die ooit gemaakt is trouwens
jammer maar hoera...
KMK
Re: Stukgaatie
... dermate verblind door dat blinkend rood da'k daar over gekeken heb
Muug ... vollegens mij zulder toch een fender-extender moeten opzetten als je er in enigszinds natte/vuil/smossige/voze weers-of andere omstandigheden gaat mee buiten komen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Stukgaatie
Een ducati? In de regen?
Veel plezier met uw nieuwe machine! Allroad zithouding, straatbandjes, v-twin, ... ja, moet wel plezant rijden En ook al is het design van de voorkant een beetje ... speciaal, als ge daar een zak over trekt is het voor de rest gene lelijke moto.
Re: Stukgaatie
allez, proficiat Muug !
hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen
nu, die Leovinces mogen dan wel luid zijn, het geluid dat de originele pijpen maken is ook maar slapkes
gegarandeerd veel minder beleving, maar gij vindt dat misschien niet erg
voor de rest vind ik dat om het eufemistisch te stellen ook maar raar ding qua design
maar wie weet rijdt dat buitengewoon
hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen
nu, die Leovinces mogen dan wel luid zijn, het geluid dat de originele pijpen maken is ook maar slapkes
gegarandeerd veel minder beleving, maar gij vindt dat misschien niet erg
voor de rest vind ik dat om het eufemistisch te stellen ook maar raar ding qua design
maar wie weet rijdt dat buitengewoon
Re: Stukgaatie
Momenteel rijdt het niet
Ik ging van 't weekend de originele einddempers monteren (véél schoner dan de Leovinci's) en dus de middenpijp behouden. Géén tussendemper dus. Zo zou het ook nog luider dan standaard, maar beschaafd moeten klinken.
Maar ik mis tamelijk wat rondellen en spacers en bouten om de originele onderdelen vast te schroeven. En er zit ook 't één en 't ander vastgeroest. Dat vraagt om een Brute Force Attack.
Verder heb ik ontdekt dat er zwaar geknoeid (lees: doorgeknipt en mottig slecht gerepareerd) is met de kabelboom van het achterlicht. En ook de bedrading van de pinkers vooraan is om van te huilen. Gelijk dat zo is, durf ik daar inderdaad niet in de regen mee gaan rijden.
Verder heb ik mogen ontdekken dat de kuipdelen van het kontje zwaar beschadigd waren doordat het topkofferrek zeer lomp gemonteerd was. Maar het geluk is met de dommen, hier in de buurt verkoopt er ene zijn Multistrada in onderdelen. 40 euro voor een compleet kontje in zeer goede staat, en de nieuwprijs ervan is om en bij de 600 euro !
Kortom, vele avonturen momenteel, maar ik voel nu al dat ik er verliefd op aan 't worden ben.
Ik ging van 't weekend de originele einddempers monteren (véél schoner dan de Leovinci's) en dus de middenpijp behouden. Géén tussendemper dus. Zo zou het ook nog luider dan standaard, maar beschaafd moeten klinken.
Maar ik mis tamelijk wat rondellen en spacers en bouten om de originele onderdelen vast te schroeven. En er zit ook 't één en 't ander vastgeroest. Dat vraagt om een Brute Force Attack.
Verder heb ik ontdekt dat er zwaar geknoeid (lees: doorgeknipt en mottig slecht gerepareerd) is met de kabelboom van het achterlicht. En ook de bedrading van de pinkers vooraan is om van te huilen. Gelijk dat zo is, durf ik daar inderdaad niet in de regen mee gaan rijden.
Verder heb ik mogen ontdekken dat de kuipdelen van het kontje zwaar beschadigd waren doordat het topkofferrek zeer lomp gemonteerd was. Maar het geluk is met de dommen, hier in de buurt verkoopt er ene zijn Multistrada in onderdelen. 40 euro voor een compleet kontje in zeer goede staat, en de nieuwprijs ervan is om en bij de 600 euro !
Kortom, vele avonturen momenteel, maar ik voel nu al dat ik er verliefd op aan 't worden ben.
Re: Stukgaatie
'k Denk dat je zelfs best aan je voorspatbord een fender-extender en aan je achterwiel een hugger kan monteren.
Vooraan om de redenen die OzzePaa opgaf en om je bougies te beschermen van regenspatten.
Achteraan om je rug en moto te beschermen van extra spatten.
En 'k durf het bijna niet meer te zeggen na al die commentaren hier maar in mijn ogen is dat een schoon machien.
(maar zelf zou ik nooit een stukgaatie kopen)
Re: Stukgaatie
Merci Droopy !
Het achterwiel is al voorzien van een carbon hugger. Daar had ik wel op gelet. Voorwiel: ik zal eens moeten zien. De rest van het "achterspatbord" wordt gewoon gevormd door de tank en de einddempers die een megagroot hitteschild hebben.
Zo ziet de tank er trouwens uit :
En het hitteschild:
Er moet ook nog hvv op. De kabelboom is er gelukkig al op voorzien.
Gisteren online een kleine stapel rondellen, bouten en spacers besteld, OEM spul. En ook setje okkozje spiegels-met-pinkers besteld. Binnenkort alles in elkaar zetten !
Ik snap écht niet wat mensen leuk vinden aan 2D-puzzels, 3D-puzzels zijn véél leuker !
Re: Stukgaatie
Naked bike
3D-zicht:
Veel gaten in zo'n Ducati:
Dat was een deel van de elektriek :s
De elektriek van de pinkers is in orde ondertussen, ge weet wel, met wat solderen en krimpkouskes en zo. De GPS-voeding ga ik nog aansluiten op de daarvoor voorziene fabrieks af gemonteerde stekker (dus gezekerd en geen stroom als contact uit). Daarvoor arriveert volgende week een stekkerke bij de elektrowinkel in de buurt.
Gisteren bracht post.nl de bouten en moeren en spacers om de einddemper vast te zetten.
Luchtfilter ligt momenteel nog in Bologna, gaat ook ergens volgende week arriveren.
Dus eind volgende week kan ik er weer mee rijden, recht naar de dealer, want de riemen en kleppen ga ik door hem laten doen.
3D-zicht:
Veel gaten in zo'n Ducati:
Dat was een deel van de elektriek :s
De elektriek van de pinkers is in orde ondertussen, ge weet wel, met wat solderen en krimpkouskes en zo. De GPS-voeding ga ik nog aansluiten op de daarvoor voorziene fabrieks af gemonteerde stekker (dus gezekerd en geen stroom als contact uit). Daarvoor arriveert volgende week een stekkerke bij de elektrowinkel in de buurt.
Gisteren bracht post.nl de bouten en moeren en spacers om de einddemper vast te zetten.
Luchtfilter ligt momenteel nog in Bologna, gaat ook ergens volgende week arriveren.
Dus eind volgende week kan ik er weer mee rijden, recht naar de dealer, want de riemen en kleppen ga ik door hem laten doen.
Re: Stukgaatie
Leg uw poezelig oortje maar eens ten luister bij dienen uit Terneuzen https://mctonline.nl/ dienen mensen werkt niet aan ne moto maar aan een machine die hij met hart en ziel lief heeft, en bovendien moet die niet een dure showroom + demo en nieuwe te verkopen motoren betalen. Heel vriendelijke man, vragen kan geen probleem zijn.
sig nature
Re: Stukgaatie
Bwof, zal wel meevallen denk ik.
Ik ga de moto juist genoeg in elkaar zetten zodat ze er gewoon de tank moeten afhalen en dan kunnen ze al aan 't werk. Riemen vervangen gaat redelijk rap. Met een uur of twee gaat dat wel gedaan zijn, schat ik. Ik laat het u weten !
@zappa: merci voor de tip, ik ga het zeker noteren.
Re: Stukgaatie
Allez, stél dat ik dat benzinelek ter hoogte van de snelkoppeling van de benzineleiding opgelost krijg, en stél dat de zon vandaag zou gaan schijnen, dan zou ik een klein testritje gaan doen vandaag