Dagtripfoto.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1261
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
ah, juiste topic gevonden:
- Attachments
-
- leutasch.jpg
- (564.84 KiB) Downloaded 769 times
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1261
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dagtripfoto.
merci StefkeStefke wrote: ↑16 Apr 2019 22:27 Een daguitstapje. Eens gaan kijken naar een heuvelklim voor vierwielers. Eentje waar ik zelf regelmatig en graag per motor passeer.
Vreemde bouwsels aan de start. Overigens voorzien van GSXR of Hayabusa blokken. Bloedsnel, spectaculair en nauwelijks bestuurbaar.
Vroeger werden er wel eens XJR-blokken gebruikt. Niet het beste plan. Mijn maat kreeg die blokken dan binnen voor revisie...nokkenassen en kleppen waren gewoon in elkaar gesmolten van de oververhitting. Met die vloeistof gekoelde blokken gaat het tegenwoordig beter...
Eentje voor Mario. Ongeloofelijk schoon, niet eens spaarzaam bereden. 75 2.5 V6. Een streling voor oog en oor.
zo'n Alfa V6 klinkt prachtig naar het schijnt (Busso ?)
Last edited by Mario on 16 Jul 2019 18:51, edited 1 time in total.
Re: Dagtripfoto.
Toegegeven, niet echt een "dagtrip" foto. Maar vind em wel geslaagd. Is niet gephotoshopped, maar ik denk wel dat mijn telefoon er zelf een HDR-sausje over giet (kan eigenlijk bijna niet anders ... met die belichting)
Re: Dagtripfoto.
Aha De nieve in volle glorie ... nu nog just 'em is gaan proberen op wat ander wegskes dan dottostraat
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
ZEER mooie foto!
Héél slimme smartphone
Re: Dagtripfoto.
wat ze tegenwoordig qua banden Trail noemen is eigenlijk veel beter dan de beste baanband 15 jaar geleden
op den 1290R dunlop trailsmart...
puur baanband als ge't mij vraagt
ni slecht maar als ge in een langsgroef rijdt kapt die de moto bijna om
ander en beter dus
voorste is na 11500k in vlakken gesleten dus shimmy als ik stuur loslaat
Pirellis besteld
ook "trail" baanband
probleem is dat een echte 50/50 zoals de scorpion AT vroeger amper 10.000 meeging met 100 pk
zijn duidelijk niet gemaakt voor de hoge vermogens van tegenwoordig
heb erover nagedacht en toch maar de nieuwe Scorpion Trail 2 besteld
zuivere baanband waar "trail" opstaat
op den 1290R dunlop trailsmart...
puur baanband als ge't mij vraagt
ni slecht maar als ge in een langsgroef rijdt kapt die de moto bijna om
ander en beter dus
voorste is na 11500k in vlakken gesleten dus shimmy als ik stuur loslaat
Pirellis besteld
ook "trail" baanband
probleem is dat een echte 50/50 zoals de scorpion AT vroeger amper 10.000 meeging met 100 pk
zijn duidelijk niet gemaakt voor de hoge vermogens van tegenwoordig
heb erover nagedacht en toch maar de nieuwe Scorpion Trail 2 besteld
zuivere baanband waar "trail" opstaat
KMK
Re: Dagtripfoto.
Ik overweeg om na vele jaren met michelins te rijden, es een continental road attack 3 te leggen ...
Re: Dagtripfoto.
reed met contis roadattack op de XJR 1300 20 jaar geleden
zaligen band
reed met contis op de SeeBee 1300 1 jaar geleden
nog altijd zaligen band
maar...
de OEM contis op de 1190R 7 jaar geleden...
die zaten vol haar- en grotere scheurtjes
Conti zei dat dat normaal was en heeft er nooit iets aan willen doen
voor mij sindsdien geen conti Trailattack meer
voorband is 'ronder' dan de meet puntige Dunlop Trailsmart
draait dus ni zo rap in maar is rustiger en stabieler
Dunlop doet de moto haast kantelen als ge in een langsgroef komt of op een betonbaan waar de vlakken niet helemaal even hoog liggen...
zelfs tussen de file verschietelijk
tegenwoordig schilderen ze soms superdikke witte lijnen
wel daar kantelt die Dunlop ook op
zaligen band
reed met contis op de SeeBee 1300 1 jaar geleden
nog altijd zaligen band
maar...
de OEM contis op de 1190R 7 jaar geleden...
die zaten vol haar- en grotere scheurtjes
Conti zei dat dat normaal was en heeft er nooit iets aan willen doen
voor mij sindsdien geen conti Trailattack meer
voorband is 'ronder' dan de meet puntige Dunlop Trailsmart
draait dus ni zo rap in maar is rustiger en stabieler
Dunlop doet de moto haast kantelen als ge in een langsgroef komt of op een betonbaan waar de vlakken niet helemaal even hoog liggen...
zelfs tussen de file verschietelijk
tegenwoordig schilderen ze soms superdikke witte lijnen
wel daar kantelt die Dunlop ook op
KMK
Re: Dagtripfoto.
Het was weer een boeiend en vermoeiend weekend!den Bullet wrote: ↑16 Jul 2019 09:25 En dit weekend is 't weer zover!
(En 't is niet de Classic TT, da 's in Gedinne.)
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dagtripfoto.
En toen was 't gedaan en mochten we weer naar huis gaan ...Stefke wrote: ↑21 Jul 2019 23:15Het was weer een boeiend en vermoeiend weekend!den Bullet wrote: ↑16 Jul 2019 09:25 En dit weekend is 't weer zover!
(En 't is niet de Classic TT, da 's in Gedinne.)
Prachtige editie met heel weinig schuivers of crashes, best wel spectaculaire side car-races en dè revelatie (voor mij althans) meegemaakt onder vorm van een RE Bullet (nr 33 in de 500-klasse) bereden door ene Ollie Linsdell uit het VK. Ik heb nooit geweten dat die ooit meereden in snelheidswedstrijden . Zij hadden destijds wel veel succes in Cross- en Trialwedstrijden.
Een andere verassing was de Triumph Bandit 500; nooit van gehoord, maar da 's ni moeilijk: die is nooit verder geraakt dan het prototypestadium.
Re: Dagtripfoto.
Nope toen moest de miserie nog beginnen...