den Bullet wrote: ↑14 Aug 2019 16:12 En Droop:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Julien_van_Zeebroeck
Haalde > 200/uur
Dagtripfoto.
Re: Dagtripfoto.
Re: Dagtripfoto.
heb er laatst nog eentje met meer dan 30000km op een veilingsite tegengekomen: daar vragen ze zonder blikken of blozen meer dan €90000 voor.
't Is maar wat een zot er wil voor geven natuurlijk...
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Dagtripfoto.
Zwijg stil, ik heb 'm ook gemist, is ruim 2 uur bij Recam blijven plakken, hij had een stuk nodig.den Bullet wrote: ↑14 Aug 2019 16:12 Volgens de zonen is 'm er toch komen halen; Juliaan heb in de winkel net gemist
Re: Dagtripfoto.
Gisteren is gaan kijken of de heide in bloei stond in Nederland , 't was weer mooi om te zien
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Dagtripfoto.
mijn laatste dagtrip was minder succesvol....
Croix in de regen...
Begonnen met 3 sessies bij groep 4 te rijden...
Darna 2 sessies bij groep 2 en in de 5e sessie 100m voor de bocht na het rechte stuk onderuit....
@Davy: Sorry......
Croix in de regen...
Begonnen met 3 sessies bij groep 4 te rijden...
Darna 2 sessies bij groep 2 en in de 5e sessie 100m voor de bocht na het rechte stuk onderuit....
@Davy: Sorry......
Re: Dagtripfoto.
aiaiaiaiaiaiai....
100m voor de bocht na het rechte stuk? Dus voor de eerste - linkse - na het rechte stuk? Te hard op de gas gegaan bij het uitkomen van de hairpin? Zoja, is een klassieker....
Re: Dagtripfoto.
Voor die eerste rechtse.... is gebeurd tijdens het remmen...
nog altijd niet zeker of ik mij onderuit geremd heb of te bruut terug geschakeld...
motor heeft blijkbaar nog 100meter geschoven
pols gebroken, en morgen worden er ijzerwaren in gedraaid...
Koeno stopt er eventjes mee....
nog altijd niet zeker of ik mij onderuit geremd heb of te bruut terug geschakeld...
motor heeft blijkbaar nog 100meter geschoven
pols gebroken, en morgen worden er ijzerwaren in gedraaid...
Koeno stopt er eventjes mee....
Re: Dagtripfoto.
ik interpreteer dat als op het einde van het recht stuk... waarschijnlijk onderuitremmen of zoiets...
edit; blijkbaar zoiets dus ja. Hoogmoed komt altijd voor de val, of toch ongeveer... Been there done that..
Pols gebroken is wel wat minder, spoedig herstel!
Re: Dagtripfoto.
Net dat tikje te veel, ook eens onderuit op natte asfalt in de regen op noppenbanden, 't was dat of tegen ne andere moto dwars over de weg knallen. Gelukkig alleen dikke bult op en put in mijn bil en zwarte plekken.
Vlug en volledig goed herstel .
sig nature
Re: Dagtripfoto.
Ha was dat die keer dat ge zonder het licht aan te doen in uw bed gekropen zijt, zodat uwen halven trouwboek dat niet kon zien?
Re: Dagtripfoto.
Mja, dat soort van ongelukken is één van de redenen waarom ik destijds circuitrijden achter mij gelaten heb. En op nen trial gekropen ben. Gelukkig nooit zelf tegen de vlakte gegaan op circuit, wel een paar keer heel close geweest. Meestal door mannen die wilden inhalen waar het niet meer kon, of die op hun flank langs mijn voorwiel geschoven kwamen.
Veel beterschap.
Veel beterschap.
Nil volentibus arduum
Re: Dagtripfoto.
Ow, that s*cks...
Ik mag hopen dat de pols niet te veel pijn doet, en dat ie snel mag genezen.
Croix in de regen... 20 jaar geleden ben ik het daar met mijn Diversion afgestapt toen het begon te regenen en ik iemand onderuit zag gaan. Ik weet het, ik ben een schijtluis. En toch zou ik direct opnieuw stoppen als het nat wordt. Hoewel het met ABS waarschijnlijk beter zou gaan. De CBR heeft geen ABS, zeker ?
Of moet ik zeggen, had? Want ik veronderstel dat die wel afgeschreven is?
Ik mag hopen dat de pols niet te veel pijn doet, en dat ie snel mag genezen.
Croix in de regen... 20 jaar geleden ben ik het daar met mijn Diversion afgestapt toen het begon te regenen en ik iemand onderuit zag gaan. Ik weet het, ik ben een schijtluis. En toch zou ik direct opnieuw stoppen als het nat wordt. Hoewel het met ABS waarschijnlijk beter zou gaan. De CBR heeft geen ABS, zeker ?
Of moet ik zeggen, had? Want ik veronderstel dat die wel afgeschreven is?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Dagtripfoto.
Op circuit rijden in de regen hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar ik denk dat een goede bandenkeuze hier zeer veel gemoedsrust kan brengen. En opbouwen, rustig opbouwen, héél rustig opbouwen, dat is zeer belangrijk.
Zelf, toen ik nog een VFR had en nog geen instructeur was, heb ik op Croix eens in de strontregen mogen voorrijden. De hele sessie reed ik met een enorm ei in mijn broek, en achteraf vroeg er ene mij hoe ik in godsnaam zo snel dierf rijden. Die zijn ei was nog groter blijkbaar.
En in Francorchamps heb ik er eens na twee hoosbui-sessies, met die Vfr, gewoon de brui aan gegeven. Ik had daar meer het gevoel met een onderzeeër bezig te zijn dan met een moto. :-/
Zelf, toen ik nog een VFR had en nog geen instructeur was, heb ik op Croix eens in de strontregen mogen voorrijden. De hele sessie reed ik met een enorm ei in mijn broek, en achteraf vroeg er ene mij hoe ik in godsnaam zo snel dierf rijden. Die zijn ei was nog groter blijkbaar.
En in Francorchamps heb ik er eens na twee hoosbui-sessies, met die Vfr, gewoon de brui aan gegeven. Ik had daar meer het gevoel met een onderzeeër bezig te zijn dan met een moto. :-/
Re: Dagtripfoto.
Ja, opbouwen... altijd maar verder naar de limiet toe.
Probleem: je kent de limiet maar als je erover bent gegaan.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Dagtripfoto.
Stom eh. En toch is het belangrijk om die limieten te zoeken. Ik zeg nu niet dat je ze ook moet vinden, want dat doet meestal pijn. Maar door er naar te zoeken, kom je meestal tot de conclusie dat ze verdomd vér liggen, een pak verder dan je voor mogelijk had gehouden. Zo ver misschien wel dat je eerder je eigen grenzen vindt dan die van je remmen of banden. En dat op zich is een hele goede zaak. Want je krijgt zo heel erg veel vertrouwen in je voertuig. En dat kan alleen maar goed zijn.
Vroeger was het trouwens anders. De banden, remmen, chassis waren zo zwak dat een rijder veel gemakkelijker de limiet ervan ontdekte. Maar tegenwoordig moet je daarvoor echt al op circuit gaan, ook als je "maar" een gewone baanmoto hebt. Alles is zo verschrikkelijk goed gemaakt tegenwoordig, het is haast te gek voor woorden.
Re: Dagtripfoto.
Voor wat?
Dat is nu de reden dat ge een oude moto koopt om te beginnen met circuitrijden, en geen nieuwe panigale ...
Plastic ziet er goed kapot uit, maar met wat chance staat er niks scheef en kunt ge de kuip er gewoon af smijten en verder rijden.
Maar geef eerst die pols maar de tijd om te genezen. Veel beterschap alleszins!