gaaaaaas !

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

gaaaaaas !

Post by zappa »

waarom eigenlijk zijn er nog geen moto's op cng ?
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2937
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: gaaaaaas !

Post by Stefke »

omdat dat totaal niet rendabel is zeker? zo'n cng ombouw vraagt nogal wat extra technologie en waar ga je die gastanks steken?

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gaaaaaas !

Post by Muug »

Ge moet daarvoor een beetje gek zijn. :-)

Goldwing op LPG:
http://www.iwemalpg.com/Motor_index.htm
Image

Recenter: een Suzuki V-Strom 1000 op LPG:
Image
De pdf van het artikel: https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAb

Ouwe boxer, recent artikel:
https://www.motor.nl/nieuws/motorfiets-op-lpg/
Image

Dominator met LPG, zelfbouw van een ollander:
Image
https://www.motor-forum.nl/threads/je-z ... 486/page-3

Motorstoomfiets:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gaaaaaas !

Post by zappa »

Maar zo'n motor moet dan ook nog zijn grote benzinetank behouden?

Dus als dit niet reëel is, moeten we dan blijven focussen op elektrische moto's ? :?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gaaaaaas !

Post by Muug »

zappa wrote: 04 Feb 2021 10:18 Maar zo'n motor moet dan ook nog zijn grote benzinetank behouden?
Dus als dit niet reëel is, moeten we dan blijven focussen op elektrische moto's ? :?
Alle voertuigen op LPG zijn nog steeds afhankelijk van benzine. (lpg voor diesels bestaat niet). Want het starten gebeurt met benzine. Van zodra de motor draait en warm genoeg is kan er op lpg worden overgeschakeld. In wagens is trouwens een knop aanwezig waarmee ge vloeiend kunt wisselen tussen benzine en lpg. :thumbsup:
Van CNG ken ik niks.
Maar ik denk dat elekentriek wel de weg voorwaarts is.
Maar dan moeten ze de energie-inhoud van de accu nog flink omhoog trekken.
Eén liter naft heeft nog steeds ongeveer 80 keer meer energie dan één kilo accu. (en dat is gene zever)

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: gaaaaaas !

Post by Bij »

Ondertussen rij ik al 5 jaar met ne CNG wagen.
Is stiller dan een vergelijkbare uirvoering op benzine.
Rijd goedkoper dan een dieselversie
Ik rij alleen op naft (omdat hij dat automatisch doet) ne km of 3 nadat ik gas ben gaan tanken.
Voor de rest zeer tevreden van al meer dan 100000 km en nog geen problemen mee gehad :thumbsup:

Dus moest ernu ne moto op gaaaz komen zou ik da misschien ook wel overwegen (alhoewel ik nog steeds heel tevreden ben van mijn italiaanse schone :mrgreen: )
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: gaaaaaas !

Post by den Bullet »

Bij wrote: 04 Feb 2021 14:45 Ondertussen rij ik al 5 jaar met ne CNG wagen.

...
Ah, ge werkt bij Colruyt ... :peepwall:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gaaaaaas !

Post by bompa »

Muug wrote: 04 Feb 2021 14:35
zappa wrote: 04 Feb 2021 10:18 Maar zo'n motor moet dan ook nog zijn grote benzinetank behouden?
Dus als dit niet reëel is, moeten we dan blijven focussen op elektrische moto's ? :?
Alle voertuigen op LPG zijn nog steeds afhankelijk van benzine. (lpg voor diesels bestaat niet). Want het starten gebeurt met benzine. Van zodra de motor draait en warm genoeg is kan er op lpg worden overgeschakeld. In wagens is trouwens een knop aanwezig waarmee ge vloeiend kunt wisselen tussen benzine en lpg. :thumbsup:
Met mijne Fort Granada en mijne Lada NIVA reed ik ook op LPG, maar ik heb die nooit op benzine gestart, altijd op LPG, winter en zomer en heb er eigenlijk nooit last mee gehad, ik hield de benzine gewoonlijk voor reserve als ik is zonder LPG viel of vergeten LPG gaan tanken was. Ietsje meer LPG geven en je voelt het verschil niet met benzine ,allee bij die twee wagens van ons toen toch niet.

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: gaaaaaas !

Post by Bij »

den Bullet wrote: 04 Feb 2021 15:55
Ah, ge werkt bij Colruyt ... :peepwall:
nope,
Sinds de sluiting van het verffabriekske in Mechelen ben ik verkast naar Kaneka in Oevel ;)

De Colle die verdient wel aan mij want ik passeer geregeld langs de DATS CNG pomp :)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:


Post Reply