gaaaaaas !
Re: gaaaaaas !
omdat dat totaal niet rendabel is zeker? zo'n cng ombouw vraagt nogal wat extra technologie en waar ga je die gastanks steken?
Re: gaaaaaas !
Ge moet daarvoor een beetje gek zijn.
Goldwing op LPG:
http://www.iwemalpg.com/Motor_index.htm
Recenter: een Suzuki V-Strom 1000 op LPG:
De pdf van het artikel: https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAb
Ouwe boxer, recent artikel:
https://www.motor.nl/nieuws/motorfiets-op-lpg/
Dominator met LPG, zelfbouw van een ollander:
https://www.motor-forum.nl/threads/je-z ... 486/page-3
Motorstoomfiets:
Goldwing op LPG:
http://www.iwemalpg.com/Motor_index.htm
Recenter: een Suzuki V-Strom 1000 op LPG:
De pdf van het artikel: https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAb
Ouwe boxer, recent artikel:
https://www.motor.nl/nieuws/motorfiets-op-lpg/
Dominator met LPG, zelfbouw van een ollander:
https://www.motor-forum.nl/threads/je-z ... 486/page-3
Motorstoomfiets:
Re: gaaaaaas !
Maar zo'n motor moet dan ook nog zijn grote benzinetank behouden?
Dus als dit niet reëel is, moeten we dan blijven focussen op elektrische moto's ?
Dus als dit niet reëel is, moeten we dan blijven focussen op elektrische moto's ?
sig nature
Re: gaaaaaas !
Alle voertuigen op LPG zijn nog steeds afhankelijk van benzine. (lpg voor diesels bestaat niet). Want het starten gebeurt met benzine. Van zodra de motor draait en warm genoeg is kan er op lpg worden overgeschakeld. In wagens is trouwens een knop aanwezig waarmee ge vloeiend kunt wisselen tussen benzine en lpg.
Van CNG ken ik niks.
Maar ik denk dat elekentriek wel de weg voorwaarts is.
Maar dan moeten ze de energie-inhoud van de accu nog flink omhoog trekken.
Eén liter naft heeft nog steeds ongeveer 80 keer meer energie dan één kilo accu. (en dat is gene zever)
Re: gaaaaaas !
Ondertussen rij ik al 5 jaar met ne CNG wagen.
Is stiller dan een vergelijkbare uirvoering op benzine.
Rijd goedkoper dan een dieselversie
Ik rij alleen op naft (omdat hij dat automatisch doet) ne km of 3 nadat ik gas ben gaan tanken.
Voor de rest zeer tevreden van al meer dan 100000 km en nog geen problemen mee gehad
Dus moest ernu ne moto op gaaaz komen zou ik da misschien ook wel overwegen (alhoewel ik nog steeds heel tevreden ben van mijn italiaanse schone )
Is stiller dan een vergelijkbare uirvoering op benzine.
Rijd goedkoper dan een dieselversie
Ik rij alleen op naft (omdat hij dat automatisch doet) ne km of 3 nadat ik gas ben gaan tanken.
Voor de rest zeer tevreden van al meer dan 100000 km en nog geen problemen mee gehad
Dus moest ernu ne moto op gaaaz komen zou ik da misschien ook wel overwegen (alhoewel ik nog steeds heel tevreden ben van mijn italiaanse schone )
Oldtimer BMW fanaat
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: gaaaaaas !
Met mijne Fort Granada en mijne Lada NIVA reed ik ook op LPG, maar ik heb die nooit op benzine gestart, altijd op LPG, winter en zomer en heb er eigenlijk nooit last mee gehad, ik hield de benzine gewoonlijk voor reserve als ik is zonder LPG viel of vergeten LPG gaan tanken was. Ietsje meer LPG geven en je voelt het verschil niet met benzine ,allee bij die twee wagens van ons toen toch niet.Muug wrote: ↑04 Feb 2021 14:35Alle voertuigen op LPG zijn nog steeds afhankelijk van benzine. (lpg voor diesels bestaat niet). Want het starten gebeurt met benzine. Van zodra de motor draait en warm genoeg is kan er op lpg worden overgeschakeld. In wagens is trouwens een knop aanwezig waarmee ge vloeiend kunt wisselen tussen benzine en lpg.
Re: gaaaaaas !
nope,
Sinds de sluiting van het verffabriekske in Mechelen ben ik verkast naar Kaneka in Oevel
De Colle die verdient wel aan mij want ik passeer geregeld langs de DATS CNG pomp
Oldtimer BMW fanaat