TUUR 2.0

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: TUUR 2.0

Post by TRooPER »

zappa wrote: 11 Aug 2021 23:28
F M wrote: 11 Aug 2021 21:43 Waarom moet je dan in je haar krabben? Toch geen luizen, hoop ik? :laugh3:
maar nogal weinig plek op de ktm om die riempjes van die tassen te spannen?



en misschien een externe grotere bagageplaat fix monteren (zo een alu plaat met voldoende zijdelingse openingen waar bandjes door kunnen)
, en daarop een givi plaat, zodat ge er een topkoffer of softtassen kunt op plaatsen.

zo staat er op mijn 950 een op, schoonheidswedstrijden doe ik toch niet aan mee.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TUUR 2.0

Post by Schussboelie »

F M wrote: 12 Aug 2021 08:39Voor de bevestiging van mijn Enduristan tanktas heb ik modificaties moeten uitvoeren omdat er geen enkele framebuis in de juiste richting loopt om de bevestigingsstrap aan vast te maken.
Op een 790? Is mij gewoon gelukt...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TUUR 2.0

Post by Schussboelie »

zappa wrote: 10 Aug 2021 20:11Oké laat maar iets weten als je 't terug gevonden hebt en hoe en wat .
Gekeken maar blijkbaa ral weg, of toch op zijn minst onvindbaar in mijn kot... :dontknow:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TUUR 2.0

Post by F M »

Schussboelie wrote: 13 Aug 2021 11:52
F M wrote: 12 Aug 2021 08:39Voor de bevestiging van mijn Enduristan tanktas heb ik modificaties moeten uitvoeren omdat er geen enkele framebuis in de juiste richting loopt om de bevestigingsstrap aan vast te maken.
Op een 790? Is mij gewoon gelukt...
En je hebt ook een Enduristan tanktas? Vast te maken met rokstraps?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: TUUR 2.0

Post by zappa »

Schussboelie wrote: 13 Aug 2021 11:53
zappa wrote: 10 Aug 2021 20:11Oké laat maar iets weten als je 't terug gevonden hebt en hoe en wat .
Gekeken maar blijkbaa ral weg, of toch op zijn minst onvindbaar in mijn kot... :dontknow:
oké geen probleem, en alvast bedankt voor uw zoekwerk. Bij onderhoud 1000 zal ik er wel eentje laten instaleren, want nu met die gps op 't stuur zie ik maar half mijn scherm.
sig nature

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TUUR 2.0

Post by Schussboelie »

F M wrote: 13 Aug 2021 12:59
Schussboelie wrote: 13 Aug 2021 11:52
Op een 790? Is mij gewoon gelukt...
En je hebt ook een Enduristan tanktas? Vast te maken met rokstraps?
Yep, zo'n kleintje, Sandstorm 4X.
Rokstraps aan het frame en één strap onder het balhoofd door.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TUUR 2.0

Post by F M »

Schussboelie wrote: 13 Aug 2021 15:54 Rokstraps aan het frame
Ik vraag me af waar je die vastgemaakt hebt. Ik heb de strap uit de clip gehaald en ze er dwars doorgestoken. Anders kreeg ik die clip niet in de juiste richting gedraaid
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TUUR 2.0

Post by Schussboelie »

Ik heb ze gewoon over de stickertjes geplaatst.
Attachments
Rokstrap_Crop.jpg
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: TUUR 2.0

Post by zappa »

Nog een vragenrondje :mrgreen:


Die banden die er nu opliggen, beetje content van ? Veronderstel dat je al enkele setjes versleten hebt? Gaan ze wat mee en nam je dezelfde?
Dat tuutertje :roll: pfffut of het stekkertje zit niet goed of ze hebben er eentje van een speelgoed autotje opgezet?
En de benzine meter, ik deed hem vol vol vol, mee iets goedkopere Luxemburgse naft, maar dat allerlaatste blokje blijft wit ?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TUUR 2.0

Post by F M »

Ik heb de Avons nu vervangen door Pirellis. Maar ze liggen er nog maar net op, dus ik kan nog moeilijk vergelijken.
Benzinemeter blijft maximum aangeven tot de tank halfvol is. Dan begint hij af te tellen.
Claxon is inderdaad niet bepaald luid.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: TUUR 2.0

Post by zappa »

:| heeft Tuur de boot gemist of heeft in Oostenrijk er een dyslectisch persoon de plaatjes op de moto gehangen?

Image
sig nature

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TUUR 2.0

Post by Schussboelie »

G'day mate!! :grin:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TUUR 2.0

Post by F M »

:grin: :grin:
Bij die van mij staat er geen land vermeld op die stickers.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: TUUR 2.0

Post by petervdc »

Prachtige moto Zappa !!!

Ik overweeg eigenlijk mijn 1190 te downsizen naar ne 890...
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: TUUR 2.0

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 07 Aug 2021 21:33 EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNDDDDDDDDDDDDDDDDDEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
:wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav:
...
Zo enthousiast heb ik Muug hier nognie dikwijls zien reageren :lol: ... Maar hij heeft overschot van gelijk :thumbsup:

Jij en Scrambo, dat is uiteindelijk toch niet echt iets geworden hé Zappa ;)

Alhoewel hem tijdens z'n introductie bewonderende blikken en zelfs een wat kinky pasmoment te beurt vielen ...

*
Image
*
Image

* CopyRight "Trooper"

en vanop afstand het plaatje van jullie twee misschien nog hamonieus genoemd kan worden ...

Image
is, al was het maar omwille van verloren nummerplaathouders en veringperikelen, de "klick" er nooit gekomen mijgedacht :peepwall:

Zoals Droopy al zei : je blik op foto vooraan in het topic zegt genoeg wat de feelings t.o.v. deze oranje Testosteron-Tuur-2 betreft ;)
Ge'bt 'em verdorie al direct aan je één-PK'aas laten zien uit pure stoeferij zeg :mrgreen: :thumbsup: :lol:
Dikke proficiat met de beslissing en de aanschaf :!: Veel leute, zorgeloos plezier en rijgenot gewenst ermee :!:

Wat die "Down-Under"-sticker betreft : heeft wel degelijk iets met onze tegenvoeters te maken, en zou mijgedacht wellis een exemplaar voor de Australisch/Nieuw-Zeelandse markt kunnen (geweest) zijn. Die van FM trouwens ook :ugeek: Zijn 790 stamt echter denk ik nog uit de tijd toen KTM AG nog niet alle belangen verworven had in hun importbussiness aan de andere kant van de wereld :arrow: https://www.pierermobility.com/en/2019/ ... -australia
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: TUUR 2.0

Post by Raketman »

Ne grijs geimporteerde dus. Ach, zolang ge de normale garantieperiode bij den dealer kunt krijgen zou ik mij daar niet teveel zorgen in maken. Gebeurde bij HD ook veel, grotere winstmarges. Meer moet ge daar niet achter zoeken...
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: TUUR 2.0

Post by zappa »

Raketman wrote: 18 Aug 2021 00:09 Ne grijs geimporteerde dus.
nee nee t' !s nen oranjen :mrgreen:


Als ik daar maar geen last mee krijg op de keuring voor moto's? :shock:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: TUUR 2.0

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 18 Aug 2021 00:20
Raketman wrote: 18 Aug 2021 00:09 Ne grijs geimporteerde dus.
nee nee t' !s nen oranjen :mrgreen:

Als ik daar maar geen last mee krijg op de keuring voor moto's? :shock:
Zolang j'em niet in de prak rijdt/laat rijden of hem al rap bedankt voor z'n diensten, blijkt dat je je volgens de laatste stand van zaken wat dat betreft geen zorgen moet maken ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: TUUR 2.0

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 17 Aug 2021 15:13....
Merci OzzePaa en voor uw heel mooi omschreven situatieschets, ik zou het zo nooit kunnen verwoorden, en ook merci voor de foto's , ik kan me niet meer herinneren dat ik nog met scrambo rond gereden heb ;) (die foto met Tom is echt schitterend ! :laughing: )
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5101
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TUUR 2.0

Post by F M »

OzzePaa wrote: 18 Aug 2021 11:52
zappa wrote: 18 Aug 2021 00:20
nee nee t' !s nen oranjen :mrgreen:

Als ik daar maar geen last mee krijg op de keuring voor moto's? :shock:
Zolang j'em niet in de prak rijdt/laat rijden of hem al rap bedankt voor z'n diensten, blijkt dat je je volgens de laatste stand van zaken wat dat betreft geen zorgen moet maken ;)
En daarbij, je hebt een homologatiebewijs voor hier, waar de motor geproduceerd is heeft geen belang.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply