Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Honda pacific coast?

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by red_zebra »

Koeno wrote: 11 Jul 2022 09:30 Is dat niet een honda deauville?
Ik dacht dat die zo'n verbinding had tussen de 2 zijkoffer.

Bij de pan european kan je de koffer er volledig afhalen.
Dat lijkt mij dus niet te kloppen.
Honda Deauville indeed :) :) :)
Thanks a mil Koeno :) :) :)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

De "Gele" vervoerde daar inderdaad zo z'n stokbroden mee ;) :grin: en Toeternietoe kan het gebruiksgemak van die vaste-koffers-met-doorsteek zeker ook uitvoerig toelichten. :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Afdeling lekker weertje :

Vorige week zaten we aan het Gardameer, om de een of andere reden voelt 35° daar veel aangenamer aan dan 35° in België. :dontknow:

Het was er uiteraard ook warm maar die warmte was toch veel minder plakkerig dan hier. :)


Afdeling toogpraat :

Wat me daar ook opviel is hoeveel GS'en er rondreden :shock: ('k begon begot te snappen waarom sommige mensen twee GS'en in hun garage hebben staan. :lol: ;) )

Er rijden daar ook veel Italiaanse schonen rond (moto's hé) en gek genoeg ook vrij veel Honda NCX'en :grin: maar het moet toch zijn dat zo'n GS ideaal is voor al die zalige kronkelbaantjes daar. :)

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Droopy wrote: 21 Jul 2022 10:39
Wat me daar ook opviel is hoeveel GS'en er rondreden :shock: ;) )

maar het moet toch zijn dat zo'n GS ideaal is voor al die zalige kronkelbaantjes daar. :)
Inderdaad Droopy, als GSa rijder kan ik natuurlijk maar beamen dat het zalig toeren is met een GS in de Alpen, MAAR laat mij duidelijk zijn, dat is het ook met een KTM Adv 1190 of een Suzuki V-Strom DL1000 of andere dergelijke moto's.
Het type moto zorgt er voor dat het nemen van bochten net iets gemakkelijker verloopt dan met een ander type motor, het is minder hard werken om hetzelfde resultaat te krijgen.

Toen ik met mijn FJR reed achter de GS'én van mijn maten had ik geen probleem om hen te volgen, maar tegen de middag was ik al pompaf en 's avonds moest ik eerst een uur bekomen op mijn bed voor ik mij aan de bar kon zetten in tegenstelling tot mijn GS maten.... De FJR is een zalige motor dat bulkt van het koppel maar toch zo zwaar is om vlot van links naar rechts te smijten.

Ik heb ooit eens tijdens een autoreis in Oostenrijk toch een motor gehuurd om de Grossglockner (in mooi weer FM :twisted: ) op te rijden, ze hadden toen enkel een GS F800, ondanks dat het machientje maar 85pk heeft heb ik mij reuze geamuseerd, het feit dat het maar een goede 200kg weegt zal daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1262
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

de GS is al twintig jaar of meer de meest verkochte motor in Duitsland en omgeving. Ook in Italië verkoopt ie wreed goed.

En alle Duitsers kruipen samen, ofwel rond de "Gardasee" en/of op 6 passen in Süd-Tirol.


Tel bovenstaande op, en gij zult massa's GS'en zien!

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

@Jopet : 'k heb al meer dan een keer een rit gereden waar ook GS rijders bij waren het lijkt me al jaren een zalige moto maar nu begon ik begot zin te krijgen om zelfs eens op mijn beentjes over een GS te zwieren. :ricky:


Er waren ook regelmatig groepen Duitsers met gloednieuwe GS'en en met een begeleidende bestelwagen erbij.

Dat zullen wel georganiseerde groepsreizen geweest zijn met de huur van de moto inbegrepen.
Daar zaten ervaren motards tussen en, euh, andere. :shock: :whistling:
Het zou mij logischer lijken dat ze zo'n groepen opdelen naargelang het niveau maar dat zal van de organisatie afhangen neem ik aan. :dontknow:


En, ja hoor, 'k heb ook meerdere mooie Tutto Aprillia's gezien, die verkopen in Italië dus ook beter dan in Belgenland. ;)

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Droopy wrote: 22 Jul 2022 10:32 @Jopet : 'k heb al meer dan een keer een rit gereden waar ook GS rijders bij waren het lijkt me al jaren een zalige moto maar nu begon ik begot zin te krijgen om zelfs eens op mijn beentjes over een GS te zwieren. :ricky:
Droopy je zou eens moeten binnenspringen bij een dealer om een testritje te vragen, als toevallig hun demo moto's in gebruik zijn zullen ze graag een afspraak met je maken.
De GS is een cm of 2 lager en is ietsje handelbaarder dan de GSa, maar de GSa heeft een iets betere windbescherming. Probeer met beide een testritje te versieren en liefst na elkaar 8-)
Uiteindelijk is een testrit hetgeen een mens het best kan overtuigen, wij kunnen hier met 100 zeggen welke goede motor dit is, als hij jouw persoonlijk niet bevalt wat ben je dan met die 100 andere meningen hé ;)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

Jopet wrote: 21 Jul 2022 12:02ze hadden toen enkel een GS F800, ondanks dat het machientje maar 85pk heeft heb ik mij reuze geamuseerd, het feit dat het maar een goede 200kg weegt zal daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben.
De F800GS is toch iets heel anders dan de R1250GS hoor.
Die heeft totaal niet dezelfde voordelen zoals bijvoorbeeld het lage zwaartepunt.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Schussboelie wrote: 22 Jul 2022 12:01 De F800GS is toch iets heel anders dan de R1250GS hoor.
Die heeft totaal niet dezelfde voordelen zoals bijvoorbeeld het lage zwaartepunt.
Dat denk ik ook, die F800Gs is mijn NCX met meer paarden dus als ik een GS test zal het een boxer zijn. :)

Stoffel
Posts: 502
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Bja, in mijn vorig leven eens een testrit met een r1150gs gedaan, en zo een boxer is toch niet iets voor mij. Ik moet wel toegeven dat zo een Adventure model er altijd wel top uitziet, precies een tank die afkomt. Ieder zijn ding zeker…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Schussboelie wrote: 22 Jul 2022 12:01
Jopet wrote: 21 Jul 2022 12:02ze hadden toen enkel een GS F800, ondanks dat het machientje maar 85pk heeft heb ik mij reuze geamuseerd, het feit dat het maar een goede 200kg weegt zal daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben.
De F800GS is toch iets heel anders dan de R1250GS hoor.
Die heeft totaal niet dezelfde voordelen zoals bijvoorbeeld het lage zwaartepunt.
Dat heb ik toch niet geschreven? Ik heb enkel geschreven dat ik me met dat machientje ook reuze geamuseerd heb, je moet niet altijd het meeste pk of de snelste hebben om leute te hebben hé, het gewicht speelt daar ook een rol in. Zou ik het kopen voor mezelf, neen, waarom niet, omdat ik graag met het vrouwtje door de bergen trek en met de GSa1200 is dat dan wel veel comfortabeler rijden....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 512
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

Jopet wrote: 22 Jul 2022 19:55
Schussboelie wrote: 22 Jul 2022 12:01
De F800GS is toch iets heel anders dan de R1250GS hoor.
Die heeft totaal niet dezelfde voordelen zoals bijvoorbeeld het lage zwaartepunt.
Dat heb ik toch niet geschreven? Ik heb enkel geschreven dat ik me met dat machientje ook reuze geamuseerd heb, je moet niet altijd het meeste pk of de snelste hebben om leute te hebben hé, het gewicht speelt daar ook een rol in. Zou ik het kopen voor mezelf, neen, waarom niet, omdat ik graag met het vrouwtje door de bergen trek en met de GSa1200 is dat dan wel veel comfortabeler rijden....
Neenee, dat klopt.
Ik reageerde maar even omdat die F800GS in de context van de 'GS'en' naar boven kwam en hoewel een GS is, is het geen GS. ;)
Kameraad van mij heeft er zo ene, goeie moto maar offroad toch ene pak minder bekwaam dan z'n concurrenten.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1262
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

https://www.roammotors.com/motorcycles

voor een eerste poging ziet dat er redelijk goed uit, en slim gezien met twee afzonderlijke batterijen, zeker als je 1 kan opladen terwijl je met de andere rijdt.

dat zijn werkpaarden die korte ritten doen maar gemiddeld ongelooflijk overbeladen.

echter, de 100cc Bajaj en TVS zijn heel straffe concurrenten. verbruiken ook maar max. 2L/100km.

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Voor wie er zin in heeft ...
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Dat is dat logement waar 's nachts de muizen in 't plafond van de slaapkamers rondlopen. :laugh3:
En 'k heb wel nog enkele andere sterke verhalen. :mrgreen:
Een logement met karakter, alleszins. :grin:

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Muug wrote: 26 Jul 2022 08:17 Dat is dat logement waar 's nachts de muizen in 't plafond van de slaapkamers rondlopen. :laugh3:
En 'k heb wel nog enkele andere sterke verhalen. :mrgreen:
Een logement met karakter, alleszins. :grin:
Alleen dus voor we er zin in heeft hé! Dit is wel een legendarische plek, misschien niet echt de plek waar mensen met vrouw en kinderen naartoe gaan maar als motorcamping is ze wel beroemd of berucht maar in elk geval goed bezocht. En je kan er natuurlijk je eigen ding mee doen als je de boel opkoopt. Een leven starten in La Douche Frans ;) , een half jaar hard werken om dan een half jaar uw goesting te doen. Geen files meer, geen zagende baas, geen Vlaamsche betutteling, geen buren die klagen, geen verplicht toerke inkopen doen op zaterdag, ...
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11869
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ook lekker veel plaats voor veel moto's! :thumbsup:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by red_zebra »

En in de Vogezen ook nog!
Darn ... waarom is dat lotto ticket nooit een winnend ticket :(
Puur uit nieuwsgierigheid, weet iemand hoeveel honderd duizenden hiervoor gevraagd wordt?

EDIT
gevonden
https://www.camping-te-koop.com/camping ... la-mouche/
600K :whistling:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Stoffel
Posts: 502
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

red_zebra wrote: 27 Jul 2022 09:36 En in de Vogezen ook nog!
Darn ... waarom is dat lotto ticket nooit een winnend ticket :(
Puur uit nieuwsgierigheid, weet iemand hoeveel honderd duizenden hiervoor gevraagd wordt?
599000€…..
linkje: hier https://www.camping-te-koop.com/camping ... la-mouche/
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked