Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Misschien kunnen we een topic starten over het ideale programma van een nieuwe partij? :grin: Wie weet komen we nog ergens. :thumbsup:

Bvb:
- weg met de taalgrens, alles moet overal tweetalig kunnen, de twee talen worden in alle scholen behooriljk streng aangeleerd
- twee officiële talen inderdaad, geen drie (zie ook volgend punt)
- terug één België met één regering, één minister per bevoegdheid, géén cumul van bevoegdheden (dus ook geen duitstalige regering meer.... de oorlog is verdorie bijna een eeuw geleden zeg, ze hebben tijd genoeg gehad om te integreren (en de meeste kunnen ginder inderdaad zeer goed frans, én zelfs verdomd goed nederlands)
- federale kieskring, maar dat heb je min of meer automatisch als je maar één regering nodig hebt
- géén intercommunales die schandalig geldverslindend zijn
- ocmw-voorzitters mogen ook zoveel niet meer verdienen
- rijbewijs met punten, máár enkel als de trajectcontroles worden afgeschaft én er betere rij-opleidingen komen zodat we weer goei chauffeurs met goeie manieren hebben.
- één land met één vorm van snelheidsbeperkingen. Niet gelijk nu, 70 in de vlaanders en 90 in de walen. Idioten. :whip:

Geef mij een paar uur en ik kan u wel nog een resem punten geven waar België schandelijk slecht op scoort. :w00t:

En nu kruip ik weg achter mijn muur. :mrgreen:
:peepwall:

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Hmm doe maar nog een rits verbeterbaarheden, ge zijt goed bezig :-)
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 04 Apr 2023 15:12 er betere rij-opleidingen komen zodat we weer goei chauffeurs met goeie manieren hebben.
:peepwall:
ach, wie gelooft daar nog in... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Stefke wrote: 04 Apr 2023 22:39
Muug wrote: 04 Apr 2023 15:12 er betere rij-opleidingen komen zodat we weer goei chauffeurs met goeie manieren hebben.
:peepwall:
ach, wie gelooft daar nog in... 8-)
lol, en in alle andere punten heb je wel nog geloof? :laugh3:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Vandaag wat flarden Van Parijs-Roubaix gezien. En een 20 jaar oude F650GS die nog van dienst is. Ik heb daar geen geweldige herinneringen aan. Sterk om daar dan nog een hele koers mee te volgen met een cameraman achterop. 8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 09 Apr 2023 21:40Vandaag wat flarden Van Parijs-Roubaix gezien. En een 20 jaar oude F650GS die nog van dienst is. Ik heb daar geen geweldige herinneringen aan.
Wat was er mis met de oude F650GS? Ik heb er zelf nooit een gehad, maar mijn Husqy Terra is basically een 650GS met andere plastic en wat gewichtverlies.
Met de 650CS heb ik nog leren rijden, vond daar eigenlijk ook niet veel mis mee.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 11 Apr 2023 08:58
Stefke wrote: 09 Apr 2023 21:40Vandaag wat flarden Van Parijs-Roubaix gezien. En een 20 jaar oude F650GS die nog van dienst is. Ik heb daar geen geweldige herinneringen aan.
Wat was er mis met de oude F650GS?
Alles ongeveer... :grin: Het design, monocylinder, draaicultuur, geluid, gewicht, totaal gebrek aan rijplezier... Helemaal mijn ding niet. :roll:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 11 Apr 2023 10:14Alles ongeveer... :grin: Het design, monocylinder, draaicultuur, geluid, gewicht, totaal gebrek aan rijplezier... Helemaal mijn ding niet. :roll:
ah, ge hebt vooral iets tegen mono's :P :lol:
Voor de TR650 hebben ze wel op al die punten gewerkt, behalve dat het nog steeds een 1-cylinder is. Al moet ik zeggen dat de meeste van die zaken mij op de Scarver niet echt stoorden. Behalve design en rijplezier dan :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Ik heb niks tegen mono's. Ik heb ook niks met mono's. Maar een XT660z of en Duke125 kan ik dan veel betere verdragen. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

De draaicultuur van de Funduro's en eerste F650GSsen was een ramp. Zeker bij die Funduro's. Hele nauwe power band bvb, en slechts binnen een beperkt toerental enigszins soepel.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Muug wrote: 11 Apr 2023 22:15 De draaicultuur van de Funduro's en eerste F650GSsen was een ramp. Zeker bij die Funduro's. Hele nauwe power band bvb, en slechts binnen een beperkt toerental enigszins soepel.
Dat is volledig juist...bij de Funduro moet ge exact tussen 3000 en 5000 toeren blijven, bij de GS was het al 2500-5000 :laugh3: . Desondanks staat er hier nog altijd ene, en die is nog altijd niet van plan om het pand te verlaten...denk ik
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Oh god,

toevallig aan't kijken naar Alarmcentrale: pech onderweg.

Kawa ER-5 in panne. persoon heeft "verkeerde brandstof" getanked.
had euro95 getanked, da's natuurlijk verkeerd.
dus tank leeggepomped, en euro98 erin, want da's de juiste...
bij leegpompen blijkt: ow tank is kei vuil van binnen.
Maar de hulp-onderweg kerel is overtuigd dat met nieuwe brandstof alles in orde is.
nieuwe brandstof en nog stilvallen...

zijn die nu serieus? alsof een er5 niet zo rijden op euro95.
nadien laten ze naftbak leeglopen en merken ze nog vuiligheid op.
en ja hoor, nu lijkt conclusie: te veel vervuiling en daardoor problemen.... nee toch...

Stoffel
Posts: 491
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Nou, wat zegt dat over de motorrijder zelf :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

70jarige man die de motor net gekocht had, zegt mij dat het een kranige man is om opnieuw te beginnen motorrijden :D

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

net het parcours van de Giro bekeken.

Ze gaan o.a. over de Gran Sasso met aankomst op het Campo Imperatore.

En in de Alpen ligt er een aankomst op de Monte Bondone.


De voorlaatste rit is ook een specialleke, quasi een 1000hoogtemeters sprint naar boven, met meerdere stukken van 18% tot 22%.


Dat de beste veearts moge zegevieren.

edit: link vergeten : https://www.giroditalia.it/en/the-route/ met heel wat culinaire & streekgebonden info.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/

Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 24 Apr 2023 13:14 Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/

Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb. ;)
Inderdaad, want ze doen eerst de Monte Vélo!! (Passo Santa Barbara - die lieten ze vorige keer - helaas - liggen).

ooit ga ik die Monte Vélo ne keer met de velo doen - al zal ik er waarschijnlijk nen helen dag voor nodig hebben (en een zuurstoffles of twee bij aankomst).


Heel die rit is precies door den Denzel samengesteld. Eerst de Monte Vélo, afdalen via Nogaredo, verder richting Fugazze, omdraaien richting Serrada, Folgaria, en nadien opnieuw de Bondone beklimmen.
Beetje vanalles voor de motorrijder, eerst lang het gardameer, dan smalle, steile haarspelden, op en neer, daarna een racetrack (de loop Rovereto-Passubio-Camposilvano-Rovereto is de omweg waard) om dan weer smal en steil naar boven te gaan.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

F M wrote: 24 Apr 2023 13:14 Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/

Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb. ;)
Schitterende regio die noordkant van het Garda-meer :!: :smitten:
"De Koers" op zich interesseert me niet zozeer (onafgezien van m'n respect voor de prestatie van de deelnemers) maar ik kan wel genieten van de mooie landschapsbeelden die de TV-regisseur regelmatig laat zien ;) :thumbsup:
Heel veel wegen en wegskes daar in de verre omgeving zo'n 10 jaar geleden ook onder de wielen gehad :ricky: (behalve, net als FM) de zuidelijke opgang naar de Bondone :|
Meest spectaculair vond ik het rondje naar Tremosine over de SP38 "Strada della Forra" waar 007 ooit wat krasjes maakte op z'n DBS V12, het uitzicht vanaf Santuario Di Montecastelllo helemaal tot Sirmione en zeker ook de afdaling van de Monte Baldo langs de Via Prada/Via del Sole ... maar over dat wegske stuur je best denk ik geen peleton ;) :mrgreen:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Nooit gedacht dat een mens een hele dag zoveel plezier kan hebben met een 602cc motor en 34 paardjes.
Een zalige rit vanaf de kust via kronkelende baantjes door Zeeland met als einddoel ...Doel. :grin:
Neen, geen motorrit maar een rit in een Citroen Ami 8. :o
Herrie tot en met, geen servostuur of servorem, schakelen met een pookje waar je een handtas kan aan hangen chauffage is een relatief begrip etc...
Van de eigenaar hen ik toch ook een redelijk stukje mogen rijden en dat was echt genieten, rijden was werken maar, net zoals met motorrijden, ook bewust zijn met wat je aan het doen bent. :ricky:
De definitie van onthaasting in de praktijk en het klikte ook goed met de compagnon, er zullen dus nog wel ritjes volgen. :grin:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230516_94221738
Hopelijk heeft deze kerel een "iron but" :shock:

Locked