RAD Kortrijk sluit

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

RAD Kortrijk sluit

Post by petervdc »

Uitverkoop, -10%

Motoreflex id buurt zal blij zijn...
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

RAD Kortrijk sluit

Post by Nickel »

Dat is minder. Is al zeker ?
En die van Brugge ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

RAD Kortrijk sluit

Post by Raketman »

Verschiet ik niet van...in de paar keer dat ik daar geweest ben was het daar altijd zo dood als ne pier.
Nil volentibus arduum

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

RAD Kortrijk sluit

Post by karel-p »

miljaar spijtig
hadden goe grief voor niet veel geld
en ook voor m'n onderhoud

djuu toch

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

RAD Kortrijk sluit

Post by F M »

Er zijn nog RAD winkels in het land. En je kan er ook on line bestellen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

RAD Kortrijk sluit

Post by den Bullet »

F M wrote:Er zijn nog RAD winkels in het land. En je kan er ook on line bestellen.
Brugge, Gent of Doornik, bv.

F? is in ieder geval content dat 'm een carriereswitch heeft kunnen maken na zij ontslag bij RAD; personeelsbeleid is niet meer wat 't was onder Andr?'s bewind :huh:

We gaan nog regelmatig naar de winkel in Nijvel, en zijn ex-collega's daar klagen steen en been :mottig:

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

RAD Kortrijk sluit

Post by Droopy »

Raketman wrote:Verschiet ik niet van...in de paar keer dat ik daar geweest ben was het daar altijd zo dood als ne pier.
In Brugge eigenlijk ook. :|

Benieuwd hoelang ze het daar nog volhouden. :war:

Gek eigenlijk, er zijn toch genoeg mensen die allerlei motomateriaal nodig hebben, de winkels zijn netjes en overzichtelijk ingericht, de prijzen lijken me eerlijk en ze hebben keuze zat. :dontknow:

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

RAD Kortrijk sluit

Post by Koeno »

Droopy wrote:
Raketman wrote:Verschiet ik niet van...in de paar keer dat ik daar geweest ben was het daar altijd zo dood als ne pier.
In Brugge eigenlijk ook. :|

Benieuwd hoelang ze het daar nog volhouden. :war:

Gek eigenlijk, er zijn toch genoeg mensen die allerlei motomateriaal nodig hebben, de winkels zijn netjes en overzichtelijk ingericht, de prijzen lijken me eerlijk en ze hebben keuze zat. :dontknow:
Webshops met thuislevering en gratis retour zijn op dat vlak de doodsteek voor fysieke winkels...

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

RAD Kortrijk sluit

Post by Raketman »

Koeno wrote:
Webshops met thuislevering en gratis retour zijn op dat vlak de doodsteek voor fysieke winkels...
Dat is allemaal goed en wel als ge veel thuis zijt tijdens de openingsuren van de post...dienen brol stuurt zijn eigen niet vanzelf terug h? :lol:

Voor mij gaat er nog altijd niks boven een plaats waar ge uw gerief nekeer kunt bezien en vastpakken. All?z, voor dingen zoals kledij is dat voor mij toch belangrijk. Voor een fototoestel bvb totaal niet...
Nil volentibus arduum

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

RAD Kortrijk sluit

Post by Mario »

Raketman wrote:
Koeno wrote:
Webshops met thuislevering en gratis retour zijn op dat vlak de doodsteek voor fysieke winkels...
Dat is allemaal goed en wel als ge veel thuis zijt tijdens de openingsuren van de post...dienen brol stuurt zijn eigen niet vanzelf terug h? :lol:

Voor mij gaat er nog altijd niks boven een plaats waar ge uw gerief nekeer kunt bezien en vastpakken. All?z, voor dingen zoals kledij is dat voor mij toch belangrijk. Voor een fototoestel bvb totaal niet...
inderdaad jong
men antwoordt mij dan vaak : "ge kunt het kostenloos terugsturen" als je niet content bent.
vind ik niet opgaan ; iets wat er op foto goed uitziet kan in werkelijkheid lelijk tegenvallen eens je het aantrekt
voor schoenen, kledij enz. komt via internet kopen totaal niet in de buurt van echt ter plaatse gaan (en eventueel ook het advies krijgen van bekwaam winkelpersoneel)
wat ik wel doe : naar de winkel gaan, vanalles passen en dan thuisgekomen nog eens nadenken, overwegen en dan bij hun webwinkel mijn bestelling plaatsen

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

RAD Kortrijk sluit

Post by Koeno »

Mario wrote: wat ik wel doe : naar de winkel gaan, vanalles passen en dan thuisgekomen nog eens nadenken, overwegen en dan bij hun webwinkel mijn bestelling plaatsen
en euhm, 't is daar juist waar dat de winkels last van hebben...

Mensen die hun infrastructuur komen gebruiken, maar niet in de winkel zelf kopen...
Dat maakt verkopers/huren van het pand/kledij die in de rekken hangt een enorme overbodige kost...

Bij sommige winkels is de webshop niet zozeer verbonden aan de fysieke winkel...
Waardoor fysieke winkels het dus juist moeilijker krijgen...

Mario
Posts: 737
Joined: 23 Oct 2009 11:35

RAD Kortrijk sluit

Post by Mario »

ja, pertinente opmerking
maar ik doe dat ook niet systematisch en als ik ter plaatse ga om rond te kijken is de kans ook groter dat nog iets anders meeschaar dan dat waarvoor ik eigenlijk kwam. Als ik enkel en alleen via internet koop, neem ik gewoon het product dat ik moet hebben
en zeker met motorspullen vind ik het ook gewoon leuk om in zo'n zaken rond te wandelen en mijn ogen, vingers en neus de kost te geven. Dat heb je allemaal niet via internet

wellicht dat ze bij RAD ook wat te snel gegroeid zijn, te ambitieus geweest ?
enkele jaren geleden leken de filialen wel als paddestoelen uit de grond te schieten ; misschien was het beter geweest het wat rustiger aan te doen ?

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

RAD Kortrijk sluit

Post by F M »

Kleren waar goed passen een noodzaak is, zal ik in een winkel gaan kopen. Schoenen, laarzen, motorjas, helm... T-shirts en dergelijke koop ik alleen nog on line. Daar kan niet veel mis mee zijn.

Motorbroek is op het randje; vorig jaar bij RAD online een XL motorbroek gekocht; moest ze toch terug sturen en een XXL bestellen. :oops: Gelukkig zou nu een XL ook terug passen. :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

RAD Kortrijk sluit

Post by the riding man »

Koeno wrote:
Mario wrote: wat ik wel doe : naar de winkel gaan, vanalles passen en dan thuisgekomen nog eens nadenken, overwegen en dan bij hun webwinkel mijn bestelling plaatsen
en euhm, 't is daar juist waar dat de winkels last van hebben...

Mensen die hun infrastructuur komen gebruiken, maar niet in de winkel zelf kopen...
Dat maakt verkopers/huren van het pand/kledij die in de rekken hangt een enorme overbodige kost...

Bij sommige winkels is de webshop niet zozeer verbonden aan de fysieke winkel...
Waardoor fysieke winkels het dus juist moeilijker krijgen...
Daar had ik nog nooit aan gedacht. Waar ik wel een hekel aan heb is aan mensen die spullen in de fysieke winkel (van bv Rad of andere winkel) gaan passen en dan gaan bestellen bij een andere webshop om een paar euro winst te halen. Dat vind ik misbruik en niet aanvaardbaar. Maar als ze nu bij Rad gaan passen en daarna bij de webshop van rad bestellen,... dan heeft Rad toch de verkoop binnen? Maar het staat dan niet op naam van dat bepaald filiaal. Is het dat wat je bedoeld? Dus dat ik (ik zeg maar iets) altijd in Brugge ga passen en dan bij rad online bestel dan is het net of Brugge heeft geen klanten. Hmm, dat is inderdaad iets voor over na te denken, heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

RAD Kortrijk sluit

Post by Koeno »

Zoals elk groot bedrijf, wordt alles gemeten...

Als jij enkel past in Brugge, en online koopt dan heeft Brugge geen verkoop.
Als er geen verkoop is, dan brengen ze niet op = pure kost en geen omzet.

Tenzij, ze op ??n of andere manier bijhouden dat jij hun winkel bezocht hebt, en dat jij die bestelling online plaatst...
Maar zonder ??n of andere vorm van registratie in de winkel is dit onmogelijk...

Natuurlijk snijdt dit evengoed in het vel van RAD.

Als al hun fysieke winkels sluiten, en jij kan nergens meer passen,
dan wordt de kans groot dat jij naar een andere winkel en misschien ook andere webshop gaat...

Ooit zo enkele situaties naderbij bekeken in de lessen economie...
zo'n 10 jaar geleden, toen webshops echt begonnen op te komen,
al waren ze toen zelden de grootte als een zalando enzo...

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

RAD Kortrijk sluit

Post by the riding man »

Dus eigenlijk zou elk filiaal zijn eigen webshop moeten hebben. Louter administratief bekeken moet de klant dan via zijn online bestelling aanduiden welke zijn filiaal naar keuze is en zo kunnen ze perfect zien hoeveel klanten welk filiaal als keuze opgeeft. Uiteraard worden de bestellingen dan doorgestuurd naar een andere plaats van waaruit alles naar de klanten wordt verstuurd maar zo worden de filialen min of meer wel beloond voor hun werk en inzet.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

RAD Kortrijk sluit

Post by Koeno »

the riding man wrote:Dus eigenlijk zou elk filiaal zijn eigen webshop moeten hebben. Louter administratief bekeken moet de klant dan via zijn online bestelling aanduiden welke zijn filiaal naar keuze is en zo kunnen ze perfect zien hoeveel klanten welk filiaal als keuze opgeeft. Uiteraard worden de bestellingen dan doorgestuurd naar een andere plaats van waaruit alles naar de klanten wordt verstuurd maar zo worden de filialen min of meer wel beloond voor hun werk en inzet.
MJah, normaal is ne webshop goedkoper als een filiaal net omdat er geen kosten zijn naar winkel/winkelpersoneel/...
dus als ge per filiaal een extra webshop opent, gaat ge juist meer kosten genereren...
(per filiaal (minstens) nen webbeheerder om producten toe te voegen/verwijderen, extra onderhoud, meer servers,...)

Ericm
Posts: 3
Joined: 31 Oct 2015 22:28

RAD Kortrijk sluit

Post by Ericm »

De grootste RAD is in Drongen.
Correcte prijzen.
Remmen en dergelijke heb ik altijd online bij RAD besteld. Goede service. Vandaag besteld en morgen geleverd.
Vanaf 15? gratis thuis geleverd .
Motorkledij e.d. ga ik er toch liever ter plaatse passen en kopen.
Altijd zeer tevreden van deze winkel.
Winkels die tegenwoordig geen webshop hebben zijn den dode opgeschreven, als ge eens kijkt op het net welk aanbod van motoronderdelen en - kledij je niet vind in Belgie,Nederland,Duitsland of noem maar op ,dan kan je als bedrijf niet meer achterblijven. Mensen kunnen thuis op hun gemak producten bekijken, prijzen vergelijken,handleidingen en filmpjes over deze produkten opzoeken en wanneer de keuze gemaakt is met een klik bestellen. Een of twee dagen erna heb je ze in huis.

Post Reply