The Rise of Skywalker

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

The Rise of Skywalker

Post by Wipr »

Laaiend enthousiast :rayof:
Nog mensen die benieuwd zijn, heel benieuwd!
Last edited by Wipr on 18 Dec 2019 01:31, edited 1 time in total.

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: The Last Jedi

Post by zappa »

ik hoop ook dat ik laaiend voor en na ga zijn, want blijkbaar heb ik moederlijke verantwoordelijkheid en moet ik mee naar de bioscoop met mijn dochter, naar deze film. :shock:

voor de mensen die niet weten wat er boven onze dampkring nog zou kunnen afspelen : https://www.youtube.com/watch?v=Q0CbN8sfihY :mrgreen:
sig nature

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

Woensdagavond laaaatavond vertoning. Just me myself and I en ervoor een Whopper (burger King) en in de cinema niks nodig. Ik zou per ongeluk het flesjes of beker drinken eens kunnen laten vallen en 10sec missen van deze film.
Neeje met Star Wars moet er niemand anders meegaan. Potentiële stoorzenders :twisted:

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: The Last Jedi

Post by F M »

Wipr wrote: 09 Dec 2017 21:47 Laaiend enthousiast :rayof:
Nog mensen die benieuwd zijn, heel benieuwd!
Couldn't be less interested.
Heb ooit eens besloten toch eens naar 1 van die films te kijken. Ik heb het geen 5 minuten uitgehouden.

Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

F M wrote: 09 Dec 2017 23:01
Wipr wrote: 09 Dec 2017 21:47 Laaiend enthousiast :rayof:
Nog mensen die benieuwd zijn, heel benieuwd!
Couldn't be less interested.
Heb ooit eens besloten toch eens naar 1 van die films te kijken. Ik heb het geen 5 minuten uitgehouden.

Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk.
Alle begrip voor.

Ik bezie het zelfs als een filosofie geïnspireerd op alle actuele en verleden wereldgeschillen op het vlak van oorlogsvoering maar vooral ook politiek getint. Manipulatie, bedrog, jaloezie enz enz.
Kortom, alles wat ons omringt gegoten in een wereld van fantasie. De enige ben ik niet die het zo bekijkt getuige de miljoenen en miljoenen aanhangers.

Heb meermaals de moeite willen doen om anderen mee te nemen in deze gedachten maar net zoals jij was de aandacht nogal snel verdwenen en om heel de saga te doorgronden moet je eerst wel een etmaal uittrekken om ze allemaal te bekijken. En dan nog eens ettelijke momenten om alles te laten doordringen.

Maar ieder zijn goesting uiteraard.

Star Wars is, zoals wel duidelijk, iets waar ik alles en iedereen opzij schuif. :pillepalle: :mrgreen:

Sons of Anarchy en House of Cards waren dan weer series waar ik geen genoeg van kon krijgen.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

De menselijke creativiteit..... muziek, schrijvers, kunstenaars, scenaristen, tekenaars, zelfs Facebook als concept, Google enz.

De breinen daarachter krijgen eindeloos respect. Fantastisch om te weten dat er in zo’n diversiteit in de wereld, met dagdagelijkse mindere berichtgeving, dit land dat het andere wil kapotmaken, etnische zuiveringen, kortom altijd slecht nieuws, dat er toch individuen zijn die dit alles kunnen verpakken in iets wat we aangenaam vinden om naar te kijken.

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: The Last Jedi

Post by Muug »

Mijn collega is er (gelijk u?) ziekelijk verslaafd aan.
Zelf ben ik de uitmelkerij lichtjes beu. Nu maken ze niet alleen films die voor en na de originele verhaallijn geplakt worden, ze zijn ook al begonnen met films waarin nevenkwesties dieper worden uitgespit. :pillepalle:

Bij stripverhalen doen ze dat ook tegenwoordig. Eerst was er Thorgal, nu heeft elk van zijn kinderen al een eigen reeks, en Kriss Van Valnor ook. Niet te volgen.... :pillepalle: Bij de reeks XIII zijn ze ook al een paar jaar elk personage met een extra album meer achtergrond aan het geven. Dat vind ik dan wel weer boeiend. Fanny van Kiekeboe heeft ook haar eigen reeks, Jerom van Sus & Wis, en nog vele anderen. Ipv met iets nieuws af te komen, zitten ze dus dezelfde ouwe koeien nog wat meer uit te melken. Het wijst toch wel op gemakzucht van de uitgevers. :devil:

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

Muug wrote: 10 Dec 2017 12:52 Mijn collega is er (gelijk u?) ziekelijk verslaafd aan.
Zelf ben ik de uitmelkerij lichtjes beu. Nu maken ze niet alleen films die voor en na de originele verhaallijn geplakt worden, ze zijn ook al begonnen met films waarin nevenkwesties dieper worden uitgespit. :pillepalle:

Bij stripverhalen doen ze dat ook tegenwoordig. Eerst was er Thorgal, nu heeft elk van zijn kinderen al een eigen reeks, en Kriss Van Valnor ook. Niet te volgen.... :pillepalle: Bij de reeks XIII zijn ze ook al een paar jaar elk personage met een extra album meer achtergrond aan het geven. Dat vind ik dan wel weer boeiend. Fanny van Kiekeboe heeft ook haar eigen reeks, Jerom van Sus & Wis, en nog vele anderen. Ipv met iets nieuws af te komen, zitten ze dus dezelfde ouwe koeien nog wat meer uit te melken. Het wijst toch wel op gemakzucht van de uitgevers. :devil:
Ziekelijk verslaafd zou ik het niet noemen. Enkel de periodes dat ze uit gaan komen leeft het helemaal op bij me.

Kan je alleen maar gelijk geven over de neven verhalen. Dat is idd uitmelken. Die andere nevenfilm Roque one vond ik trouwens niet goed.
Last edited by Wipr on 10 Dec 2017 18:27, edited 1 time in total.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: The Last Jedi

Post by pingu »

Verslaafd? Bijlange niet. De 'uitmelkerij' wordt ook mij net iets te veel. Maar desondanks is 't toch jaarlijkse 'traditie' geworden om tijdens de kerstvakantie samen met de zoon te gaan kijken. Gewoon een leuke 'papa - zoon' namiddag.

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

pingu wrote: 10 Dec 2017 15:12 Verslaafd? Bijlange niet. De 'uitmelkerij' wordt ook mij net iets te veel. Maar desondanks is 't toch jaarlijkse 'traditie' geworden om tijdens de kerstvakantie samen met de zoon te gaan kijken. Gewoon een leuke 'papa - zoon' namiddag.
:thumbsup:
De ervaring leert me dat mijne zoon (11j) toch nog altijd tijdens de film hier en daar een vraagje heeft, al was het ineens de “ik moet naar het toilet” vraag. Daarom zie ik deze film eerst eens op ‘ t gemakje alleen en tijdens de vakantie maken we er nog eens een uitstapje van. Ineens een goed excuus om nog eens de burger king binnen te stappen :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: The Last Jedi

Post by Davy78 »

Uitmelkerij ... zoals zoveel films tegenwoordig (superhero films etc ...)

Als ge nog es iets wil zien dat ge nog nooit eerder gezien hebt:
http://www.imdb.com/title/tt5109784/

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: The Last Jedi

Post by zappa »

Davy78 wrote: 14 Dec 2017 07:31
Als ge nog es iets wil zien dat ge nog nooit eerder gezien hebt:
http://www.imdb.com/title/tt5109784/

:shock: :shock: en dan 's nachts niet meer slapen?


ach komende zondag ga ik "verstand op -1 "beeldjes kijken, ondergaan, 't is warm in de cinema, ik maak mijn dochter gelukkig en dat is het waard ;)
sig nature

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Last Jedi

Post by Wipr »

Op Facebook een mini recensie geplaatst:

Hij is nog steeds aan het bezinken. Eerst minuten bij het verlaten vd zaal had ik het idee dat ze het allemaal kunnen blijven uitmelken. Veel scènes in die spontaan doen terugdenken aan de eerste drie films. Nu vandaag heb ik het gevoel dat ik de film nog een paar x moet zien 😉
Ik niet nog meer kwijt van info maar op sommige vlakken bleef ik op mijn honger zitten me bevragende hoe het derde deel zal verlopen.
Besluit: goed en vernieuwend uiteraard wat betreft de beelden maar de verhaallijn geeft me flashbacks naar The Empire Strikes back. Een paar verrassingen in het verhaal (alhoewel) en ook hier wil de bekende acteur doch uitgerangeerd tot op heden mee inspringen zoals in de Marvel films.
Rogue One, de spin off Star Wars Film vond ik niet slecht maar hoefde niet gelabeld te worden als zijnde Star Wars. The Force Awakens uiteraard wel en met alle nieuwe personages heb ik het gevoel dat de ware Star Wars Spirit aan het wegebben is. Walt Disney heeft bijna 4,5miljard $ op tafel gelegd voor Lucas film dus moet dit gecompenseerd worden, wat al gelukt was met de The Force Awakens. Nu is het kassa kassa.
Ben hem een beetje noodgedwongen in 3D gaan bekijken omdat in deze zaal nog plaats was maar Star Wars hoeft voor mij geen 3D te zijn.
—————

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: The Last Jedi

Post by Jopet »

Op uitnodiging van een vriend vorig weekend gaan kijken maar eerlijk gezegd vond ik het niet speciaal, op het einde een open verhaallijn dus kunnen ze er nog een paar verhalen achter breien....
Grote fans zullen misschien genieten maar een doorsnee kijker volgens mij niet, denk niet dat ik zou betalen om te gaan kijken als de volgende uit komt.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Rise of Skywalker

Post by Wipr »

Woehoe :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:

Het is weer van datte!!!

Examens gedaan en ik trakteer mijn pubers (en vooral eigenlijk mezelf :mrgreen: :twisted: ) op een namiddagje met super gezond voedsel (BurgerKing) :pillepalle: EN dan een gezond nagerecht (zoute popcorn en zoete donkere vloeibare roestverwijderaar) terwijl we genieten van de (voorlopig) laatste STAR WARS film...... The Rise of Skywalker. Kwestie om de reeds verkregen winst van 65miljard dollar nog wat aan te dikken :mrgreen:

Eigenlijk vind ik de gedachten geweldig te weten dat de films bestaan sinds 1977, ik een jaar later uit de baarmoeder geslingerd werd en, samen met “the never ending story” en “The Goonies”, naar de eerste reeks van STAR WARS keek op de VHS recorder. Ontzettend veel Star Wars speelgoed had en dat het me helemaal meegesleept heeft doorheen de jaren. Een religie is het net niet voor me maar ik vind de weerspiegeling van de maatschappelijke onderwerpen opmerkelijk en geweldig hoe de grondlegger (Lucas) dit in zo een verhaal heeft kunnen gieten. Wat mij betreft absoluut een kunstenaar!

De films die het meest indruk op me hebben gelaten zijn episodes IV, V en VI en het was leuk eind jaren 90 de eerste delen te zien verschijnen wetende wat er zou komen. Deze laatste delen hadden misschien niet gehoeven maar als cinefiel ben ik er toch blij mee.

Ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd naar The Grand Finale 🤗

User avatar
Muug
Posts: 11861
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: The Rise of Skywalker

Post by Muug »

Die gaat er nooit komen.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: The Last Jedi

Post by Marsman »

Muug wrote: 10 Dec 2017 12:52 Bij stripverhalen doen ze dat ook tegenwoordig. Eerst was er Thorgal, nu heeft elk van zijn kinderen al een eigen reeks, en Kriss Van Valnor ook. Niet te volgen.... :pillepalle: Bij de reeks XIII zijn ze ook al een paar jaar elk personage met een extra album meer achtergrond aan het geven. Dat vind ik dan wel weer boeiend. Fanny van Kiekeboe heeft ook haar eigen reeks, Jerom van Sus & Wis, en nog vele anderen. Ipv met iets nieuws af te komen, zitten ze dus dezelfde ouwe koeien nog wat meer uit te melken. Het wijst toch wel op gemakzucht van de uitgevers. :devil:
holapola: ik wist niet dat er hier ook stripfanaten verstopt zaten :? :grin:
Maar soit, Muug, ge hebt overschot van gelijk wat die stripverhalen betreft: er wordt de laatste jaren nogal wat bullshit op de markt gegooid. Ik heb hier ook een redelijke collectie staan en de 'zwaargewichten' beginnen steeds lichter te wegen.
Mijn eerste strips dateren van de jaren '70 en dat ging toen over Michel Vaillant (Jean Graton). Ergens begin jaren '90 ben ik opgehouden met ze te kopen, want het trok op niks meer.
Toen Thorgal nog Thorgal was en nog in handen van het duo Rosinski-Van Hamme, konden die verhalen mij nog boeien, maar sinds die twee de handdoek in de ring gegooid hebben is de fun er helemaal af.
Echter, 't is niet allemaal kommer en kwel want er zijn nog goeie dingen te verkrijgen (al worden ze wel schaarser en vooral reteduur... :pillepalle: )
Eén (Belgische) tekenaar die er, volgens mij dan toch, met kop en schouders bovenuit torent is Hermann Huppen: de veelzijdigheid van die man blijft me verbazen. Bovendien is de opvolging verzekerd want zijne zoon Yves is absoluut gezegend met de genen van zijn vader :rayof:

En wat die Star Wars-gekte betreft: eigenlijk zijn dat niet meer dan simpele cowboy-en-indianen-verhaaltjes. Alleen zijn de paarden sneller, de revolvers beter en de postkoetsen groter geworden. En de indianen zijn wit in plaats van rood.
Maar het blijft nog steeds banaal: pief-poef-paf-en-gij-zijt-af :whistling:
En dáárvoor uit mijne luie zetel komen om die in te ruilen voor een (in verhouding veel te duur) cinematicket waarvoor je in ruil gegarandeerd terechtkomt in een restaurantzaal met een overweldigende geur van popcorn en waar veel te veel lawaai en onrust is? Zijdegijzot??? Ik wacht liever een beetje langer tot dat op den TV getoond wordt en dan kan ik daar in alle rust van genieten onder mijn dekentje met een glaasje van mijn favoriete wijn :rayof: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: The Rise of Skywalker

Post by Cotthem »

Ik heb het meer voor Films als Joker...ik wil een intern emotionele krak voelen... :? :grin:
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: The Rise of Skywalker

Post by Wipr »

Cotthem wrote: 18 Dec 2019 19:42 Ik heb het meer voor Films als Joker...ik wil een intern emotionele krak voelen... :? :grin:
Joker was qua inhoud, moraliteit en acteerwerk zonder meer W A A N Z I N N I G goed. Echt en ik geniet van dergelijke films. Ze brengen inderdaad wat teweeg in je terwijl je de film kijkt.

Star Wars is net zoals veel Sci-Fi films pure ontspanning. Verstand op nul en genieten en dat hebben we ook gedaan!

Was heel goed maar veel vragen blijven, waarom niet dit of waarom niet zo?

Was een hele leuke namiddag met mijn kids en dat was het belangrijkste denk k dan ;)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: The Rise of Skywalker

Post by Marsman »

lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply