Waarom geen échten toogpraat !?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

Gastjes,

blablabla, en prom prom prom en zo, en chirpchirpchirp ook zelfs....

Waarom proberen we niet ne keer op ne vrijdagavond ergens op café te gaan? Muziek niet té luid bij voorkeur, het tetteren en tateren en babbelen en praten moet voorrang hebben op het toten en tangodansen. Plaats genoeg ook om te zitten, op stoelen bij voorkeur, maar clubzetels mag ook.

Hebben jullie adreskes die voldoen? Smijt ze hier maar neer en dan kunnen we ze eens analyseren en bestuderen en beredeneren ! :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Wipr »

Daar in Hofstade zijn we toch ooit eens bijeengekomen, of daar in Schellebelle, of of of.....

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by bompa »

Wipr wrote: 24 Dec 2017 17:31 Daar in Hofstade zijn we toch ooit eens bijeengekomen, of daar in Schellebelle, of of of.....
Is wel ver he .

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

Dat was in Schellebelle.
Gelijk wat we kiezen, het zal altijd voor iemand ver zijn.
Maar we kunnen eentje hier doen en eentje daar en eentje ginder en zo.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Wipr »

Muug wrote: 24 Dec 2017 17:53 Dat was in Schellebelle.
Gelijk wat we kiezen, het zal altijd voor iemand ver zijn.
Maar we kunnen eentje hier doen en eentje daar en eentje ginder en zo.
Het voordeel van Antwerpen. Centraal gelegen en vanaf daar ook doenbaar om ergens heen te rijden.

Ik vind het een goed idee.!

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by petervdc »

Muug wrote: 24 Dec 2017 16:34 en tangodansen
Dju !
Keep going

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by petervdc »

Wipr wrote: 24 Dec 2017 22:35 Het voordeel van Antwerpen. Centraal gelegen
Correct, het middelpunt van de wereld :pillepalle:
Keep going

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Koeno »

Idee = Zeer leuk.
Locatie = zeer moeilijk, er zal altijd iemand het langste moeten rijden ;)
dus om de locatie eerlijk te houden, stel ik voor in de ardennen af te spreken,
op een punt zodat iedereen even ver/lang moet rijden ;)

ik stel voor dit te organiseren op een lente/zomer avond,
dan maakt afstand mij niet uit, dan wordt het een avond/nachtrit ;-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Blackbert »

Wipr wrote: 24 Dec 2017 22:35
Het voordeel van Antwerpen. Centraal gelegen en vanaf daar ook doenbaar om ergens heen te rijden.

Ik vind het een goed idee.!
Niet helemaal: middelpunt Vlaanderen. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

Zwarten Bert, daar zijn niet echt veel cafés te vinden eh :ugeek:
Misschien moeten we er eentje beginnen? :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by den Bullet »

Deden we vroeger met het m&t-forum in den druugen heiring en den burn out in elewijt.
Memorabele momenten 😎

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 25 Dec 2017 16:20 Deden we vroeger met het m&t-forum in den druugen heiring en den burn out in elewijt.
Memorabele momenten 😎
Allemaal goed! Nu nog een datum afspreken 😉

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Stefke »

Bon, snel even euh... gewone toogpraat, gewoon leuke anekdotes:

Afgelopen zomer:
Een collega heeft een leuk buitenverblijf in de ardennen. Alwaar ik al een paar keer het weekend doorgebracht heb. Het is er leuk wandelen, fietsen, motorrijden. En eten en drinken. :-)
Het is er soms al eens minder weer en of variabel gezelschap waardoor er al eens andere randactiviteiten komen bovendrijven. Zoals een uitstap naar de bisonboerderij. De bisonboer verkoopt het vlees van zijn beesten, je kan het ook ter plekke consumeren in zijn nagebouwde ranch. Uiteraard met de betere streekbieren erbij. Een rondrit tussen de bisons is er ook bij. Dit op een huifkar helaas getrokken door een vette tractor. De bisonboer zelf doet zijn verhaal over de geschiedenis van zijn project en zijn uitbreidingen die voorzien zijn in de USA, waar hij trouwens een paar maand per jaar zit. De boer is een wat struise vijftiger, volledig in cowboytenue, en hij doet zijn verhaal heel moedig en met "zwaare akzende in de nederlants." "maar 't is wij verstaan wel goed". :thumbsup:
Bon, later op de avond aan tafel zegt mijn collega dat die man vroeger rallypiloot ofzo was en toch op een redelijk niveau reed. Vreemd dat ik hem niet kende dus heb ik maar zitten googelen. En dat heeft even geduurd voor ik hem te pakken had. Hij had helemaal niks met 4 wielen te zien maar wel met twee. De man, Laurent Naveau, reed enkel jaren mee in de Moto Grand Prixwedstrijden in de jaren 90. Tussen enkele andere piloten zoals Alex Crivillé, Mick Doohan, Kevin Schwantz, Loris Capirossi enz... :shock:

Straf, dat een ik zo geboeid naar een gepassioneerde bisonboer kon luisteren terwijl die een veel straffer verleden achter de rug had waar ik totaal niks van wist... :o

Vandaag:
Raak ik aan de babbel met de eigenaar van de hangar waar ik een box huur. Aardige man, vijftigplusser, een ronde, weinig actieve/sportieve figuur. Ik vertel over motorrijden en hopla we zijn vertrokken voor een dik half uur. Blijkt de man zelf ook te rijden. Met een R1100R 75years. Maar hij heeft ook nog een oude Bonneville. En een Norton, in de krat gekocht bij Podeveyn. Heeft ook nog een TDM gehad en een nieuwere Bonneville. En heeft nog steeds een nog oudere Bonneville en een andere Norton met alu racetank en Triumph blok. Maar die twee zitten gedemonteerd in een krat en ha zegt de man, die staan trouwens hier bovenop (de box die ik huur)... :o En jawel die twee legerkratten met een deken over.
Maar zegt de man, van dat rijden komt niet veel meer in huis en van dat sleutelen nog minder. En die Norton's, tja die mogen wel den hof af want die rijden toch niet zo leuk... :o En die CZ's die er ook nog ergens staan mogen mee weg. :o

Straf , dat die gezapige vijftiger zo'n arsenaal heeft staan ik mij al een paar maand afvroeg wat voor rommel er in die kratten zou kunnen zitten. Terwijl ik er helamaal niks van wist.

Maar toch altijd leuk. 8-) Zelfs zonder een trappistje erbij. :lol:

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 26 Dec 2017 23:06
...

Vandaag:
Raak ik aan de babbel met de eigenaar van de hangar waar ik een box huur.

...
In Halle? :o

Ik ken enen in Pepingen; Royal Enfield, Triumph, Norton en - denk ik - nen BSA.

En die durft al es in den Bascule te zitten ...

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 27 Dec 2017 14:57 En die durft al es in den Bascule te zitten ...
En mijne maat, die verkoopt zijnen Enfield Diesel zonder dat ik van iets afwist. Voor een belachelijke prijs. Die diesel staat nu blijkbaar bij ne mens die naast den Bascule woont. :evil:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by TRooPER »

ik wil gerust afwisselend gans het land afbollen voor wat toogpraat en bijhorende logtingcampings....

een suggesttie:
"Belgie Bierland" in Bavegem
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Wipr »

Toogpraat genoeg al heb ik geleerd om niet alle praat met wild vreemden of minder gekende personen te delen. Soms te ongeloofwaardig. Alleen met de verhalen als marktkramer rattel ik iedereen in een slaaproes :mrgreen:

Meer dan 20motoren gehad maar evengoed meer dan 20jobs :peepwall:
Ouder worden brengt blijkbaar wat rust en de passie is gevonden en blijkbaar blijvend.

Trooper zijn suggestie lijkt me geen slecht voorstel!

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

Stefke wrote: 26 Dec 2017 23:06 Bon, snel even euh... gewone toogpraat, gewoon leuke anekdotes:

Afgelopen zomer:Laurent Naveau, reed enkel jaren mee in de Moto Grand Prixwedstrijden in de jaren 90. Tussen enkele andere piloten zoals Alex Crivillé, Mick Doohan, Kevin Schwantz, Loris Capirossi enz... :shock:
Ah, voor mij alleszins geen onbekende neen. Afin, zijn geschiedenis, in grove lijnen.

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

TRooPER wrote: 28 Dec 2017 00:42 een suggesttie:
"Belgie Bierland" in Bavegem
Eh, die Peter Schroyen is de pa van iemand die met mijn dochter in dezelfde klas zit! :o Ook wel ene die ferm zijn eigen hart volgt. :pillepalle: Maar hij geniet wel met volle teugen van het leven ! :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom geen échten toogpraat !?

Post by Muug »

Hoewel het idee mij tenzeerste aanspreekt om dicht bij mijn deur de eerste Toogpraat-editie te houden, denk ik dat het toch eerlijker is naar iedereen toe om iets te kiezen dat wat meer centraal gelegen is. En bij het woord "centraal" denk ik automatisch aan de as Antwerpen-Brussel. Den Druugen Airing lag daar inderdaad ergens, maar was dat nog gezellig na de renovatiewerken? Ik meen mij te herinneren dat de muziek er ambetant luid stond, waardoor ge buiten bij de rokers moest gaan staan om te kunnen praten.
Duib en Laouen weten misschien een tof bruin ding? Waar was het alweer dat we op een goede afloop van hun zes maand durend motoravontuur gedronken hebben? We hadden daar trouwens beter wat harder gedronken, want ze hebben toen toch wel behoorlijk wat mechanische pech gehad. :lipsrsealed2:

Post Reply