En dan kom je plots op den TV

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

En dan kom je plots op den TV

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Blijkbaar ben ik Zaterdag op den Tv geweest :mrgreen:

Hierbij het linkje

je kan me zien zo rond 1.30

grtz Drummer


https://youtu.be/ywrbu_xh6kk

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Mario »

proficiat ! :)
maar willen wij dat wel zien ? :lol:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by TRooPER »

en niet alleen op TV,

zelfs op mijn scherm :lol:


schoon mouvementen :grin:
respect voor alle seingevers !!!
en ooit ...ooit wil ik misschien nog wel eens met de motor meedoen aan koerswedstrijden....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Wipr »

Als motard de Tour de France meerijden was ooit een droom tot ik me realiseerde dat ik eerst maar eens moest beginnen om met de motor verder te gaan rijden dan buiten Antwerpen :whistling: :roll:

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by F M »

Voor mij is dat geen droom. Ik denk dat je een veel betere motorrijder dan ik moet zijn om daar heelhuids uit te komen.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by bompa »

Ik denk dat het veel plezanter zou zijn de Tour de France te rijden zo een maand voor of na die koers, dan moet je alleen maar het verkeer en je baanvak in de gaten houden , ik heb vroeger ook zo de baan een paar keer afgezet bij wat koersen met de motor,en eigenlijk echt plezant vond ik dat niet.

User avatar
Blackbert
Posts: 3474
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Blackbert »

Ben ooit eens naar de Tour geweest, in Melsele, de finale eigenlijk voor de aankomst op linkeroever toen.
Jongens toch, wat een zottenkot. Ge hebt geen enkele renner gezien, dat peloton komt met een rotvaart voorbij. Wat motoren ervoor, ertussen en erna, wat auto's voor en achter die bende. Zoveel ogen heb ik niet, om daar tussen te gaan hangen. Als seingever is 't dan waarschijnlijk ook nog de bedoeling om weer vooraan te geraken. Zo een beetje als de 'wegkapiteins' van MC de Tettenzotten op hun weekendritje. Alleen zonder tegenliggers, maar wel met dat peloton, de volgwagens en de wat er nog allemaal in de weg zit. Hmm, respect als je dat doet, maar ook niet voor mij.
grease up your baby for a ball on the hill

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Misschien één en ander verduidelijken. ;)

In het verleden waren de regels idd niet zo streng en reden er redelijk wat cowboy's mee, in de vorm van de wegkapitain's ala MC tettenzot :mrgreen:
Gelukkig is dat niet meer aan de orde, en is er iets meer verantwoordelijkheid voor nodig om dit te doen.

Ok, ik hou van de koers, en doe dit graag, en ja, je moet er iets voor over hebben.
Hoe zeggen ze dat, het is een Hobby ;)
Voorbereiding thuis, routes bekijken, doorsteken overlopen, Veiligheidsbriefing ofwel een dag op voorhand, of de dag van de koers zelf.
En ja het kan soms hectisch zijn, vooral achter het pelleton, waar de Wilfried Peetersen, en co in de colonne rijden. Maar ook daarvoor zijn er afspraken, en als iedereen weet wat hij doet, en zich aan de regels houd, valt het allemaal mee zo meerijden in de koers.
Uiteraard is ervaring en een beetje inzicht wel noodzakelijk, en zullen mensen die hiermee starten niet direct in de grote wedstrijden gesmeten worden.

Tegenwoordig wordt er gewerkt met Way Out, en Way IN. Maw, je moet het Peleton niet meer voorbij steken, het mag trouwens niet meer. Dit na enkele spijtige ongevallen.
We zijn trouwens verplicht om een radio ontvanger bij te hebben waarbij we eventuele instructies krijgen direct kunnen uitvoeren.
Bij gelegenheid wil ik zo tussen pot en pint wel eens vertellen hoe het er allemaal aan toe gaat, na 7jr heb ik ondertussen wel wat ervaring opgedaan in de koers. 8-)

En voor mij zijn het momenteel weer hoogdagen ;) met Gent Wevelgem, Dwars door Vlaanderen, Ronde van Vlaanderen, Scheldeprijs en de Brabantse pijl op het programma in de komende weken.


grtz Drummer

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by bompa »

Ik had vroeger wel verantwoordelijkheid want anders zou ik er nooit aan beginnen , maar toen moest je de renners nog voorbijsteken ik vond dat gevaarlijk, op de grote banen ging het wel maar toch moet je nog goed uitkijken, op die eenvaksbanen was het iets anders(plaatselijke ronjdes), dat vond ik toen al niet echt veilig om te doen want die gasten zijn maar met een ding bezig en dat is koersen, daar nam ik toen al binnendoor baantjes waar ik het kende om ze niet te moeten passeren, bij de motorclub vond ik het dan wel veiliger om te doen ,en heb dat dan ook een tiental jaren met plezier gedaan, maar toen begon men hier en daar over best lessen te volgen voor seingevers en ben ik er mee gestopt ,ik heb toen een tijdje nadien van die gasten bezig gezien :shock: amai die dachten toen echt dat ze het waren met hun vestje aan ,niet normaal dat bij sommige.
Maar als je de renners niet meer moet voorbijsteken is dat wel iets anders gelijk vroeger en als je het graag doet een plezante hobby. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Stefke »

bompa wrote: 23 Mar 2018 14:07 :shock: amai die dachten toen echt dat ze het waren met hun vestje aan ,niet normaal dat bij sommige.
Tja, ik heb daar al eens mijn gal over gespuwd... 8-)
viewtopic.php?f=33&t=5973&hilit=wegkapitein

Jammer voor diegenen die wel weten waar ze mee bezig... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Muug »

groot respect Drummer! Ik ken geen knijt van de koers en moet daar dus niks gaan proberen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: En dan kom je plots op den TV

Post by Wipr »

Dien topic over de wegkapiteins eens gelezen :whistling:

Heb daar een eenvoudig gedacht over. Als de politie de begeleiding niet kan verzorgen laat het dan.

Er lopen aardig wat mensen op de aardkloot met “onvervulde wensen maar ach ze zijn zo diep”. Iemand ineens het gezag geven om het verkeer op zijnde kop te draaien... mja risky.
Ik vind het al moeilijk om in een groep mensen te functioneren laat staan dat je als een kudde dieren over de weg moet rijden. Begrijp me niet verkeerd he mannen, respect voor de toeren die jullie gezamenlijk al gedaan hebben maar heb er altijd iets stresserends aan gevonden. Als ik nog eens meerij dan rij ik wel achteraan. ;)

Ieder zijn hobby. Ook al is het de mijne niet, intrigerend waarom sommige mensen soms voor dat bepaald iets kiezen. De reden waarom is boeiender dan de hobby op zich meestal ;)

Post Reply