heeft er iemand een idee hoe "echt" de plannen zijn om binnen een tweetal jaar de gewone FM af te schaffen?
En voor alle duidelijkheid, ik heb het over de analoge radio
Ik had op het werk een DVB-ontvanger die in de PC geplugd zat.Marsman wrote: ↑07 Jun 2020 16:13
...
Echter, dat was buiten de waard gerekend want die DAB-ontvanger is sinds enkele tijd volstrekt onnuttig omdat sommige lieden, al dan niet in het bezit van enige verstandelijke vermogens en/of gezond verstand, zomaar, geheel plotseling, hebben beslist om de nationale omroepen aan te zetten om in DAB+ uit te gaan zenden. En je raadt het nooit: DAB en DAB+ zijn volstrekt incompatibel. De reden waarom DAB moet verdwijnen wordt overigens nergens gespecifieerd.
...
Jeanke, Classic21 ligt er ook al een tijdje uit. Mijne radio was daar ooit op vastgeroest tot er stillekesaan meer reclame dan muziek uit de boxen kwam: in betere tijden kreeg je daar 3 streepkes reclame per uur. Nu wordt er daar om de 2 liekes een serieuze streep brol naar uw oren gemikt.den Bullet wrote: ↑07 Jun 2020 21:02Ik had op het werk een DVB-ontvanger die in de PC geplugd zat.Marsman wrote: ↑07 Jun 2020 16:13
...
Echter, dat was buiten de waard gerekend want die DAB-ontvanger is sinds enkele tijd volstrekt onnuttig omdat sommige lieden, al dan niet in het bezit van enige verstandelijke vermogens en/of gezond verstand, zomaar, geheel plotseling, hebben beslist om de nationale omroepen aan te zetten om in DAB+ uit te gaan zenden. En je raadt het nooit: DAB en DAB+ zijn volstrekt incompatibel. De reden waarom DAB moet verdwijnen wordt overigens nergens gespecifieerd.
...
Daarmee had ik (nationale) Belgische TV- en radio-ontvangst dat geen streaming vereiste (in die tijd toch ietwat belangerijk ...).
En inderdaad: bij het opdoeken van DAB had ik dus ook geen (Nederlandstalige) ontvangst meer.
Ik dacht een DAB+ usb-ontvanger te kopen, maar blijkbaar maken ze die niet![]()
Dus nu is 't streamen.
Tis idd echt niet te vatten waart naartoe aant gaan is met deze wereld, hé DréMarsman wrote: ↑08 Jun 2020 00:06 Jeanke, Classic21 ligt er ook al een tijdje uit. Mijne radio was daar ooit op vastgeroest tot er stillekesaan meer reclame dan muziek uit de boxen kwam: in betere tijden kreeg je daar 3 streepkes reclame per uur. Nu wordt er daar om de 2 liekes een serieuze streep brol naar uw oren gemikt.![]()
"Ecoutez l'original" werd gaandeweg "écoutez la pub"![]()
Ze moeten daar serieus om geld verlegen zitten want vroeger kon je een SMS versturen bij wedstrijden aan "slechts" 75ct (voor de ouden van dagen: 30 ballen begot) terwijl dat ondertussen al een schaamteloze €2,25 geworden is. Pure afzetterij is dat![]()
![]()
Franske heeft nog wel ffkes te gaan voor zijn pensioen hoor.Tom Thumper wrote: ↑08 Jun 2020 11:53 anderzijds wordt er vaak bij vertelt dat die datum niet haalbaar zou zijn. Maar héél lang zal het niet meer meegaan dus.
Ik ken hem al