DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
red_zebra

Re: DAB+ : Iemand die in de toekomst kan kijken?

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 10 Jun 2020 09:47 yup³

als ge wilt, zijn huis staat te koop ;)
Van wie ? Syvert of Leo ? Leo woont aan de kanten van Bergen, daar regent het 300 dagen per jaar :thumbsdown:
En Syvert, Oslo misschien ? Ik weet dat hij van de Lofoten komt want hij was er op school met mijn vorige schoonbroer.
Maar soit.
Tussen in dit apenland blijven wonen of uiteindelijk de stap doen en naar Denemarken of Schotland verhuizen ... ik heb nog niet gekozen :whistling:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Roadster

Post by Roadster »

red_zebra wrote: 10 Jun 2020 15:22

Van wie ? Syvert of Leo ? Leo woont aan de kanten van Bergen, daar regent het 300 dagen per jaar :thumbsdown:
En Syvert, Oslo misschien ? Ik weet dat hij van de Lofoten komt want hij was er op school met mijn vorige schoonbroer.
Maar soit.
Tussen in dit apenland blijven wonen of uiteindelijk de stap doen en naar Denemarken of Schotland verhuizen ... ik heb nog niet gekozen :whistling:
Heb jij in Denemarken dan ook een stuk bouwgrond liggen? :shock:
8-)

F M

Post by F M »

Heb je ooit al eens Deens horen spreken? Is dat niet één van de lelijkste talen ter wereld ? :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

red_zebra

Post by red_zebra »

F M wrote: 10 Jun 2020 16:17 Heb je ooit al eens Deens horen spreken? Is dat niet één van de lelijkste talen ter wereld ? :peepwall:
Ik heb er vrienden sinds 25 jaar dus ja. Ik spreek het niet maar versta het tamelijk en ik vind het niet zo erg neen.
Noren spreken zoals ze een stok in hun achterwerk hebben en Zweden hebben een discussieerbaar accent.
Denen spreken hetzelfde taal (lees "hetzelfde" zijnde zoals er verschil is tussen Nederlands en Vlaams) maar dan met de helft van de woorden dat niet uitgesproken zijn en precies een warme aardappel in hun mond.
Maar ik blijf scandinavisch in het algemeen een schoon taal vinden, dat het Noors, Zweeds of Deens is :mrgreen:

red_zebra

Post by red_zebra »

Roadster wrote: 10 Jun 2020 16:10 Heb jij in Denemarken dan ook een stuk bouwgrond liggen? :shock:
8-)
Anderhalve jaar geleden bijna ja ... en toen heeft mijn vriendin besloten* van een kleine te maken ... tsss ...
Dus dat project is nu effe in de frigo :cry:
*it kinda came as a surprise you know, it was not supposed to happen and yeah, well, ...

Raketman

Post by Raketman »

red_zebra wrote: 10 Jun 2020 08:59 Ik ken hem al :) kei goeie gast, heb een paar van zijn albums gekocht op iTunes.
Zijn video's zijn ook vaak leuk :)
Er is veel te weinig gekend vaan Noorse band, ze doen niet alleen maar dark metal shit ... Madrugada is daar een perfect voorbeeld van ;)
De Zweden hebben zo ook hun beest : Meshuggah. Geen spek voor de beginner-metal-bek, maar ik blijf mij verbazen over hun complexe polyrythms...geen simpel nummerke in 4/4 met het accent altijd op dezelfde beat, maar maatwisselingen waar uw hoofd van gaat tollen. Zalig. De drummer is één van de strafste die ik ooit live gezien heb, naar het schijnt worden metronomen op hem geijkt :mrgreen: .

Voor wie eens wilt proeven : Bleed

https://www.youtube.com/watch?v=bAJ1WTGNISk

Het hele patroon van de basdrums (en rythm guitar) is gebaseerd op varianten van een wiskundige formule (Herta-patroon). Op dit ene nummer is 6 maand :pillepalle: gerepeteerd om het in orde te krijgen.
Probeer het maar eens uit te zitten, 't is zware kost. Maar absoluut geniaal.

Zelfde groep, minder complex maar heel fijn als ge de meubels van de buren wilt laten bewegen :mrgreen: :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=zg2076b5Lqc

Zelfs mijn kinderen vinden Metallica nu eerder liefelijke muziekjes voor het slapengaan :whistling: ...
Nil volentibus arduum

Stefke

Post by Stefke »

Raketman wrote: 10 Jun 2020 19:30 De drummer is één van de strafste die ik ooit live gezien heb, naar het schijnt worden metronomen op hem geijkt :mrgreen: .

Ideaal plaatje voor in het spitsuur, dan ram ik gelijk iedereen van de baan! :whip:
En euhhhh, de strafsten drummer, dat is toch Ben Crabbé...? :peepwall:

red_zebra

Post by red_zebra »

Raketman wrote: 10 Jun 2020 19:30
red_zebra wrote: 10 Jun 2020 08:59 Ik ken hem al :) kei goeie gast, heb een paar van zijn albums gekocht op iTunes.
Zijn video's zijn ook vaak leuk :)
Er is veel te weinig gekend vaan Noorse band, ze doen niet alleen maar dark metal shit ... Madrugada is daar een perfect voorbeeld van ;)
De Zweden hebben zo ook hun beest : Meshuggah. Geen spek voor de beginner-metal-bek, maar ik blijf mij verbazen over hun complexe polyrythms...geen simpel nummerke in 4/4 met het accent altijd op dezelfde beat, maar maatwisselingen waar uw hoofd van gaat tollen. Zalig. De drummer is één van de strafste die ik ooit live gezien heb, naar het schijnt worden metronomen op hem geijkt :mrgreen: .

Voor wie eens wilt proeven : Bleed

Het hele patroon van de basdrums (en rythm guitar) is gebaseerd op varianten van een wiskundige formule (Herta-patroon). Op dit ene nummer is 6 maand :pillepalle: gerepeteerd om het in orde te krijgen.
Probeer het maar eens uit te zitten, 't is zware kost. Maar absoluut geniaal.

Zelfde groep, minder complex maar heel fijn als ge de meubels van de buren wilt laten bewegen :mrgreen: :mrgreen:

Zelfs mijn kinderen vinden Metallica nu eerder liefelijke muziekjes voor het slapengaan :whistling: ...
+1000

Blackbert

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 10 Jun 2020 15:22

Maar soit.

https://goo.gl/maps/qgDiEn82bFBtbKNV6

Hm, video van april 19, 't zal misschien al weg zijn. :wall:
what would Tom do?

Muug

Post by Muug »

Metal... da's zo een geluidsgenre waarbij een aantal mensen bij elkaar gigantisch veel lawaai maken terwijl ze op een heel erg snelle manier dingen doen op muziekinstrumenten. Ondertussen staat er ook minstens ene zijn stembanden kapot te schreeuwen tegen ne micro die waarschijnlijk uit staat want 't is al luid genoeg. :lol:
U begrijpt: ik heb er weinig mee. Het is een aanval op mijn goede smaak. :mrgreen:
Dat ze volgens Raketman zich moeten beroepen op de hogere wiskunde om toch tot één of ander resultaat te komen, zegt genoeg me dunkt. :lipsrsealed2:
Let wel, soms, héél soms, is er wel iets dat ik te pruimen vind. Meestal spelen ze dan toch wel trager dan de snelheid van het geluid. :lol: :lol: :lol:

red_zebra

Post by red_zebra »

Muug wrote: 11 Jun 2020 10:04 Metal... da's zo een geluidsgenre waarbij een aantal mensen bij elkaar gigantisch veel lawaai maken terwijl ze op een heel erg snelle manier dingen doen op muziekinstrumenten. Ondertussen staat er ook minstens ene zijn stembanden kapot te schreeuwen tegen ne micro die waarschijnlijk uit staat want 't is al luid genoeg. :lol:
U begrijpt: ik heb er weinig mee. Het is een aanval op mijn goede smaak. :mrgreen:
Dat ze volgens Raketman zich moeten beroepen op de hogere wiskunde om toch tot één of ander resultaat te komen, zegt genoeg me dunkt. :lipsrsealed2:
Let wel, soms, héél soms, is er wel iets dat ik te pruimen vind. Meestal spelen ze dan toch wel trager dan de snelheid van het geluid. :lol: :lol: :lol:
Foei, foei, foei ... zo iedereen in hetzelfde zak steken ... :thumbsdown:
Er zijn zoveel soorten metal ...
Liefde voor muziek man ;)

Muug

Post by Muug »

ah, is metal muziek? :peepwall:

lachen moet kunnen, ook met metaal. :thumbsup:

F M

Post by F M »

red_zebra wrote: 11 Jun 2020 10:26
Zijn daar nog verschillende soorten ook van ? :shock:

Ik ga hier mee met Muug. Ik kan er echt niks van smaken. :pillepalle:

Maar dat geeft niet, ieder zijn smaak, natuurlijk :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Marsman

Post by Marsman »

F M wrote: 11 Jun 2020 11:22
red_zebra wrote: 11 Jun 2020 10:26
Zijn daar nog verschillende soorten ook van ? :shock:

Ik ga hier mee met Muug. Ik kan er echt niks van smaken. :pillepalle:

Maar dat geeft niet, ieder zijn smaak, natuurlijk :thumbsup:
:stupid:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 11 Jun 2020 10:36 ah, is metal muziek? :peepwall:

Deze doen da (en 't zijn kameraden uit het Halse) :mrgreen:

Blackbert

Post by Blackbert »

Wel, opa's, als ge u nog eens verveelt moete ne keer utube opentrekken en een paar video's zoeken over hoe en wat. die Methusalem dinges van Raketman bvb, of Tool. Na zo'n paar voorbeelden met een goeie uitleg waar ge als niet-muzikant maar een kwart van snapt hebde toch door dat die gasten/dames op 't zelfde nivo zitten als klassieke muzikanten. En eigenlijk klinkt het niet zo heel anders ook.
what would Tom do?

Marsman

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 11 Jun 2020 14:48
Muug wrote: 11 Jun 2020 10:36 ah, is metal muziek? :peepwall:

Deze doen da (en 't zijn kameraden uit het Halse) :mrgreen:
E-B-E-G#-B-e

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lipsrsealed2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

Marsman

Post by Marsman »

Blackbert wrote: 11 Jun 2020 18:25 Wel, opa's, als ge u nog eens verveelt moete ne keer utube opentrekken en een paar video's zoeken over hoe en wat. die Methusalem dinges van Raketman bvb, of Tool. Na zo'n paar voorbeelden met een goeie uitleg waar ge als niet-muzikant maar een kwart van snapt hebde toch door dat die gasten/dames op 't zelfde nivo zitten als klassieke muzikanten. En eigenlijk klinkt het niet zo heel anders ook.
thanks, but no, thanks.
Trouwens, over welke Methusalem heb je het? Want er lopen er blijkbaar meerdere rond op deze aardkloot
Toen wij in onzen tijd Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath en later Uriah Heep en dergelijken bovenhaalden, toen verklaarden ze ons voor losgeslagen zotten die dringend in therapie moesten want dat kattengejank was allesbehalve muziek. En, ik geef toe, ondanks het feit dat dat de grootvaders van heavy-wat-dan-ook waren, onze gitaarhelden waren bleke koorknapen in vergelijking met wat er daarna uit "geëvolueerd" is.
Ik heb eigenlijk nooit een oor gehad voor heavy-wat-dan-ook omdat het niet in mijn kraam past. Degustibus et coloribus, weet je wel...

Dat die mannen en/of vrouwen (Tool in dit geval) technisch onderlegd zijn, daar twijfel ik zeker niet aan, maar het is niet mijn muziek.

Voor de rest: ieder zijn meug :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

Muug

Post by Muug »

Wacht wacht, we zijn off-topic aan het gaan! :w00t:

Raketman

Post by Raketman »

Off-topic is ok, en Fleddy is hilarisch :lol:

Ontstaan als grap of niet, ondertussen spelen die mannen wel grellig goeie metal. Alle "clichés" op nen hoop maar geweldig met die nederlandse teksten. Met één van de gitaristen heb ik nog 9 jaar samengespeeld in een vorig leven.

Ik bekijk trouwens veel metal vanuit technisch-muzikaal aspect. Dat doet in niks onder voor klassiek of jazz, alleen klinkt het ietske zwaarder 8-) . De rest is idd kwestie van smaak en daar valt niet over te discussiëren.
Trouwens...

:peepwall:

van revelaties gesproken de laatste 2 jaar : voor mij de ontdekking van de eeuw in het genre, en zich meteen genesteld op mijn persoonlijke nummer 1 aller tijden : Jinjer. Uit Oekraine.
Vorte metal (aja wat anders), supertechnisch, maar vooral : de meest betoverende zangeres ooit :sweetheart: . De perfecte combinatie van loepzuivere zang en bangelijke grunt ooit. 'k Heb ze al een paar keer live gezien waarbij ik de achtervolging zelfs inzet tot in't buitenland. Perfecte live-performance, geen enkel foutje te bespeuren. Gelijk het moet dus.

Geen kat die ziet aankomen wat er in dit nummer staat te gebeuren :mrgreen: :

https://www.youtube.com/watch?v=SQNtGoM3FVU

Dual vocality op zijn best :

https://www.youtube.com/watch?v=oRkRwL0vjOg

De rest moet ge als liefhebber maar zelf ontdekken, my mission is done :grin:
Nil volentibus arduum

Post Reply