Ik zou daar zelfs niet durven aan beginnen, een Porsche blijft onbetaalbaar, niet enkel qua taksen en onderhoud, maar ook qua verbruik, zo'n 3.6 verbruikt in't stad bijna 20l, met veel moeite bij een zeer rustige rijstijl ga je op den buiten aan 70 km/u nog 10l verbruiken.... Onderhoud als je het zelf kan doen zal misschien wel meevallen maar als er stukken moeten vervangen worden zal het ook aan Porsche prijzen zijn.
Tenzij je natuurlijk VW stukken koopt, bepaalde zullen wel overeenkomen, de Porsche Cayennen is tenslotte de tweeling broer/zus/gender neutrale van de VW Touareg
Voor nog geen 15.000 euro kunt ge een mooie Touareg 2 kopen met een 3.0 diesel motor euronorm 6b van juni 2015, biv1320€ en tax 337€ per jaar.....
Ok je hebt dan misschien geen lage gearing en een soort van sper of difflock meer maar waarom zou je dat nodig hebben? Om off-road te gaan? Dan zou ik al geen 3.6 benzine nemen maar geef mij dan maar een 3.0 diesel die bulkt van het koppel onderin.... En qua verbruik wat zou zo'n 3.6 benzine niet verstoken, 20 a 30 liter?
Ik heb een voorbeeld op AutoScout24 gevonden:
Merk: Volkswagen
Verkoopprijs: € 14.499,-
Alle details van de voertuig kun je hier vinden:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... aign=share