Een BLEIT-topic voor iedereen - 2026

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Muug

Een BLEIT-topic voor iedereen - 2026

Post by Muug »

En we beginnen vol goede moed aan deze nieuwe, verlossing brengende topic!

Kom hier bleiten zodat uw hart verlucht is, en uw medemensen minder naar uw gezaag moeten luisteren!

Jopet

Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2026

Post by Jopet »

Op dinsdag is onze Espresso machine beginnen lekken, na 7 jaar perfect zijn dienst gedaan te hebben geen risico genomen en beginnen uitkijken voor iets anders.
Omdat we destijds maar zo'n 330€ betaald hebben voor deze Krups en er zo tevreden over waren effe beginnen kijken voor dezelfde of nieuwere versie van deze machine.
Ook even gekeken op Test-Aankoop en ook een Melitta van rond die prijs kwam zeer goed uit de test.
Wat een ontnuchtering toen we dinsdag & woensdag vlug even via Krefel/Vandenborre/MediaMart/Coolbleu en Art&Craft langs gingen, op de Philips na geen espresso machines tentoongesteld van rond de 300 a 400€. Alleen de duurdere machines staan er en de goedkopere versies en Krups / Melitta, moet je maar bestellen via de webschop. Dit was niet het antwoord in één winkel maar in alle winkels :pillepalle: .
Nu kun je zeggen waarom zou je nu maar zo weinig uitgeven, wel voor ons is gewoon een koffie maken genoeg, een lichte voor mijn vrouw en een straffe voor mij, al de rest zoals automatisch Cappuccino functies of stomer of gelijk wat hebben we niet nodig. Bij onze Krups kon je 2 favorieten instellen en de rest manueel instellen indien nodig en dit was voldoende, waarom dan 6 a 700€ of meer uitgeven voor dingen die ik toch niet gebruik.
Teleurgesteld mij thuis voor de pc gezet en online gezocht, bij Bol.com hadden ze nog een einde reeks staan van ons toestel en voor slechts 259€ hebben we nu dezelfde machine als waar we de voorbije jaren zoveel plezier aan gehad hebben. Nog een voordeel, de waterfilter + kuis en ontkalkingstabletjes kunnen we verder gebruiken 8-)
Conclusie, de fysieke winkels duwen je zelf richting webshops :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Blackbert

Post by Blackbert »

Kan je hier ook ergens gewoon onverschillig blijven? Al dat bleiten en juichen ... :dontknow: :mrgreen:
what would Tom do?

F M

Post by F M »

Blackbert wrote: 03 Jan 2026 07:41 Kan je hier ook ergens gewoon onverschillig blijven? Al dat bleiten en juichen ... :dontknow: :mrgreen:
Hier ben ik onverschillig over.
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

Jopet wrote: 02 Jan 2026 23:40 Op dinsdag is onze Espresso machine beginnen lekken, na 7 jaar perfect zijn dienst gedaan te hebben geen risico genomen en beginnen uitkijken voor iets anders.
Wij hebben zo'n tien jaar geleden eens ene goedkoop gekocht via 2dehands.be, van een reparateur zelfs, met drie maand garantie. Nooit een defect gehad, tot twee maand geleden. Eén van de warmte-weerstanden heeft de geest gegeven. De komende weken ga ik eens kijken om die zelf te vervangen. Filmpjes genoeg op Joetjoep.

Jopet

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 03 Jan 2026 07:41 Kan je hier ook ergens gewoon onverschillig blijven? Al dat bleiten en juichen ... :dontknow: :mrgreen:
Tjah ik vind niet dat ik hier onverschillig over moet blijven, firma's gelijk Krefel zitten in slechte papieren, o.a. door de grote concurrentie en vooral van de onlineshops maar dan duwen ze je zelf richting online shops, als ik dan toch online moet kopen waarom zou ik dan niet de goedkoopste nemen en niet een online shop met een fysieke winkel.
Hadden ze één van de toestellen moeten hebben in de winkels die ik bezocht heb dan had ik die meegenomen, en die prijs mocht zelfs ietsje meer geweest zijn dan online, service moet betaald worden en daar heb ik geen probleem mee, nu heb ik online gekocht en gewoon de goedkoopste genomen, los van de eventuele service dat we zouden nodig hebben, tenslotte was ik heel tevreden over mijn huidige toestel.
Nu kun je natuurlijk zeggen dat fysieke winkels niet alle toestellen kunnen staan hebben en dan zeg ik dat is juist, maar als je mensen duidelijk enkel richting het duurste duwt dan haken sommigen ook af.

Blackbert

Post by Blackbert »

Jopet, er was geen verband tussen uw post (waar ik het mee eens ben) en de mijne.
what would Tom do?

Jopet

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 03 Jan 2026 13:42 Jopet, er was geen verband tussen uw post (waar ik het mee eens ben) en de mijne.
Ach zo, sorry Blackbert, verkeerd geïnterpreteerd, dacht dat het een reactie was op mijn post omdat ik graag eens bleit... :w00t:

Mario

Post by Mario »

Hier in Molenbeek, aan het begin van de Gentsesteenweg (dus kant kanaal) is er nog een kleine zelfstandige voor elektro.
Kom diene mens steunen; ze zijn (helaas) een uitstervend fenomeen! :) :grin: :peepwall:

Muug

Post by Muug »

Jopet wrote: 02 Jan 2026 23:40 Op dinsdag is onze Espresso machine beginnen lekken, na 7 jaar perfect zijn dienst gedaan te hebben geen risico genomen en beginnen uitkijken voor iets anders.
Kijk, met zoiets zou ik gewoon naar een repair café gegaan zijn. Dat hadden ze dan voor de prijs van de onderdelen wel gerepareerd. :thumbsup:
Was het de mijne geweest dan had ik hem wellicht zelf proberen repareren.
Net een nieuwe thermoblok besteld voor onze meer dan 15j oude Delonghi Magnifica Pronto Cappucino. 88€ verzending inbegrepen. 8-)
7763 koffies, 2107 liter water... :w00t:

PraatAdmin
Site Admin

Post by PraatAdmin »

ik ben even zo stout geweest om de winterbanden-discussie af te splitsen naar een nieuwe Toogpraat-topic. :thumbsup:

Dus: gelieve hier gewoon verder bleiten. ;)

F M

Post by F M »

:cry: :cry:

Schussboelie

Post by Schussboelie »

PraatAdmin wrote: 07 Jan 2026 12:43 ik ben even zo stout geweest om de winterbanden-discussie af te splitsen naar een nieuwe Toogpraat-topic. :thumbsup:

Dus: gelieve hier gewoon verder bleiten. ;)
Da's echt om te bleiten...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

Het is gedaan met de sneeuw :(
Zo spijtig.
Die sneeuwstorm woensdagochtend, die hadden we toch beter zaterdagavond gehad eh. Dat zou pas een tof weekend geweest zijn. 8-)
Gelukkig heb ik de syncro-aandrijving van onze T4 nog eens kunnen laten spinnen. :thumbsup:

De Himalayan is nog steeds aan 't wachten op wat accessoires (de handvatverwarming!), maar ik vind dat precies zo erg niet momenteel. :?

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 12 Jan 2026 08:49 Het is gedaan met de sneeuw :(
Zo spijtig.
Die sneeuwstorm woensdagochtend, die hadden we toch beter zaterdagavond gehad eh. Dat zou pas een tof weekend geweest zijn. 8-)
In de wijk thuis liggen hier en daar nog wat hoopjes verloren sneeuw. Ziet er wel een beetje zielig uit.
Maar het hele weekend lang wel een dik pak gehad in de Limburg. Vrijdagnacht is er nog heel veel bij gevallen. Was ideaal voor te sleeën en sneeuwmannen te maken. En ook het perfecte moment om inkopen te gaan doen bij Ikea. Wat doorgaans een horror is, was nu een zaligheid: compleet en totaal verlaten, want niemand durfde buitenkomen blijkbaar...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Mario

Post by Mario »

awel, heb er vorige week ook wat op gelet op het VRT-journaal en daar spraken ze tot laat in de week niet over sneeuw
maar op het RTBF-journaal (radio) spraken ze al dagen van heel wat sneeuw in het weekend
en effectief is er op of onder de taalgrens veel sneeuw gevallen

dus op de VRT hebben ze enkel (of minstens hoofdzakelijk) oog voor wat er in het noordelijk gedeelte van het land en een beetje Brussel, tenzij het echt niet meer te negeren is...
(mogelijk is dat bij de RTBF hetzelfde hoor)
triestig vind ik persoonlijk
je leeft dan bijna in twee verschillende realiteiten als je enkel naar de ene of de andere luistert (wat voor bijna iedereen het geval is)...

Muug

Post by Muug »

Mario wrote: 13 Jan 2026 09:33 triestig vind ik persoonlijk
je leeft dan bijna in twee verschillende realiteiten als je enkel naar de ene of de andere luistert (wat voor bijna iedereen het geval is)...
Ja da's een "big fail" van dit land.
In het onderwijs: andere verlofregeling, zelfs andere leerplannen! Uniefs ook die gemakkelijker zijn (wij kennen mensen die niet door het ingangsexamen voor geneeskunde geraakten bij de diverse vlaamse universiteiten, maar die dan gewoon naar de unief in Luik zijn gegaan)....
in het verkeer: andere snelheidsbeperkingen, dat al zeker
in de bouwsector zijn er ongetwijfeld ook! Kennen ze daar bvb de EPC-score en de bijhorende verplichting om binnen de vijf jaar na aankoop uw woonst naar een hogere score te tillen (bij bepaalde, lage, scores dacht ik).
Enzoverder.

F M

Post by F M »

Of een nieuwe centrale verwarming plaatsen op stookolie. Kan niet in Vlaanderen, wel in Wallonië. Of 70 km/u in Vlaanderen, 90 in Wallonië (hoewel er sprake is dat ze dat daar ook gaan invoeren :( )

den Bullet

Post by den Bullet »

Mario wrote: 13 Jan 2026 09:33 ...

dus op de VRT hebben ze enkel (of minstens hoofdzakelijk) oog voor wat er in het noordelijk gedeelte van het land en een beetje Brussel, tenzij het echt niet meer te negeren is...
(mogelijk is dat bij de RTBF hetzelfde hoor)
triestig vind ik persoonlijk

...
En als ge op de taalgrens woont valt dat nog meer op :cry:

Muug

Post by Muug »

Miljaarde zeg, ik vind geen energie meer om aan de KTM te sleutelen. :(
Die brandstofpomp moet er nog in.
Een aantal electrische accessoires moeten nog verwijderd worden.
De stekker van de alternator moet vervangen worden.
Héél grondig reinigen moet ook nog gebeuren.
Misschien zelfs een oliewissel (bah).

En 't campertje is ook nog niet afgewerkt: ik moet nog een nieuw sokkeltje voor onder en een frontje voor rond het nieuwe ijskastje maken, da's dus schrijnwerkerij. :o

Post Reply