Ja lap, na 40 jaar het is gebeurt....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Jopet

Ja lap, na 40 jaar het is gebeurt....

Post by Jopet »

Jopet vs slagboom 0-1 :thumbsdown:

Na 40 jaar ongevalvrij te rijden met de moto ben ik er vorige week in geslaagd mezelf in het hospitaal te rijden.
Waarom hospitaal, dit wegens 3 gebroken ribben en een gebroken borstbeen en een lichaam vol met blauwe plekken, 4 dagen op intensieve gelegen (uit veiligheid voor de longen) en 3 dagen op een gewone kamer, na week terug thuis en nu 6 à 8 weken revalideren.
Wat is er nu gebeurt, ik rij 's morgens om 6u30 naar het werk over de ring van Brugge, ik kom aan de Warande en de auto's vertrekken juist zodat ik mijn snelheid niet echt moet verminderen, de auto links schuift op naar rechts en ik ga er voorbij en rij de brug op over de Boudewijnsluis. Waar ik echter niet op gelet heb is dat de slagboom boven reeds naar beneden is, op enkele meters voor de slagboom merk ik het pas op probeer nog te remmen maar rij aan zo'n 40km/u vol op die slagboom, bam, val, slier lig ik 10 meter verder op de grond. Ik sta op vloek eens hard op mezelf, die mensen uit de auto's komen afgespurt, helpen mij mijn moto recht te zetten, vragen of ze de 100 niet moeten bellen, ik zeg nee, alles is oké... de ene persoon vertrekt en ondertussen komt de sluiswachter er bij. Ik zeg tegen de sluiswachter, ik ga mijn moto beneden parkeren en kom dan af met mijn papieren, probeer te starten en dat lukte en ben naar beneden gereden. Ik wandel met papieren terug naar boven maar daar bleek het hekken gesloten, dus weer naar beneden maar opeens bleek de adrenaline uitgewerkt te zijn en kreeg ik ongelofelijk veel pijn in de borststreek. Ben dan niet meer verder gewandeld, ben naast mijn Scooter gaan zitten en heb de 112 gebeld en gewacht op de ambulance, 5 minuten later waren ze daar, ook de politie, die komt mee met de ambulance als de opgeroepen worden voor een ongeval met vermoedelijk gewonden. Ondertussen was de sluiswachter er ook bijgekomen en die zei dat alles voor hem oké was want de slagboom functioneert normaal, heeft enkel een foto genomen van mijn verzekeringsbewijs in geval er achteraf iets zou zijn. Dan vroeg de politie aan mij om te blazen, je moet eens proberen met 3 gebroken ribben en een een gebroken borstbeen diep in te ademen en hard uit te ademen.... Uiteindelijk lukte dat, natuurlijk negatief, en ook geen pv omdat sluiswachter het niet nodig vond. In de ambulance al direct wat pijnstillers gekregen en naar de kliniek gebracht. Daar direct onder de scanner, maar behalve die breuken niets ernstig gezien, geen longperforatie of zo, wel wat bloedingen maar die zijn vanzelf gestopt.
Mijn maat is dan om mijn moto gereden met zijn zoon, die startte onmiddellijk er reed volgens hem normaal, behalve natuurlijk wat schramschade valt de rest nog mee, scherm is afgebroken en spiegels zijn afgebroken, waarschijnlijk ben ik met de moto zelf onder de slagboom gereden waardoor die enkel het scherm en de spiegels die raakte en mij natuurlijk vol op de borst. Dus als ik kan leven met de schramschade aan de moto heb ik enkel een nieuw touringscherm en 2 spiegels nodig. Gelukkig was het ongeval gebeurt met de Kymco scooter, had het met de NT1100 moeten gebeurt zijn zou er volgens mij veel meer en vooral duurdere schade aan de moto geweest zijn.
Voor mezelf voel ik me na 8 dagen, gezien hetgeen er gebeurt is al redelijk goed, en ik zie het allemaal wel goed komen zonder dat ik er nadelige gevolgen zal aan overhouden. Ik moet de natuur zijn werk laten doen en zien dat ik niet forceer. :thumbsup:
Nu zijn er veel mensen die zich afvragen hoe kun je dat nu niet zien een slagboom over de weg, wel ik rij al jaren over die brug, dus een gewoonte waardoor je iets minder aandachtig bent, die brug staat ook niet zo heel dikwijls open en meestal is er ook meer verkeer, nu was er geen auto meer voor mij en enkel ter hoogte van de bareel boven op de brug staat er een rood licht, het was donker. Ook was de brug nog naar beneden en was de slagboom links nog niet gezakt. Dus gewoon een kwestie van pech die samenkomt op één moment..... :wall:

Wat ook jammer is, ik mocht normaal gezien vorige week zaterdag mijn nieuwe auto ophalen, wel die zal nu nog enkele weken in de showroom blijven staan. De Tucson had ik de week ervoor al verkocht en dus zit ik nu zonder auto, gelukkig heb ik familie en vrienden die voorlopig wel willen taxi spelen voor mij. :rayof:

Mijn vorig motorongeval was dus geleden van 1986, dus 40 jaar later en 10 moto's later, op zich mogen we dan nog niet klagen, er zijn mensen die ergere dingen meemaken.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno

Re: Ja lap, na 40 jaar het is gebeurt....

Post by Koeno »

Veel beterschap alleszins!
Ribben zijn lastige dingen heb ik vroeger gemerkt.
Ooit enkele ribben zwaar gekneusd... diep ademen of lachen... dat was niet om te lachen!

Droopy

Post by Droopy »

:shock: Klinkt niet goed Jopet maar met rust komt het wel weer goed.

Die brug is heel zelden open dus ik kan me wel voorstellen dat je daar niet op voorbereid was (en de signalisatie daar kan ook beter).

Je zal nog eens zo blij zijn als je eindelijk in de Jopetcar zal kunnen rondrijden.
Veel beterschap alleszins. :thumbsup:

Jopet

Post by Jopet »

Koeno wrote: 28 Feb 2026 22:06 Ooit enkele ribben zwaar gekneusd... diep ademen of lachen... dat was niet om te lachen!

Heb het ook al gemerkt Koeno, komen er 2 maten mij bezoeken in het ziekenhuis, zegt de ene tegen mij, wij wilden taart meebrengen maar ze hadden geen meer met "slagboom"..... Dat was lachen met een traan erbij.... :(
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply