Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Stefke

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stefke »

Muug wrote: 10 Apr 2025 11:33 en van Ducati 900 zoekertjes... :mrgreen:
die van mijne maat zijn verkocht... 2 stuks met werk. desondanks snel verkocht en een ontplofte mailbox... :roll:

en verder geldig voor zowat alle zoekertjes... frustrerend slechte advertenties waar de helft van nuttige en of noodzakelijke gegevens ontbreken... :roll:

Muug

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

minstens driekwart bedoel je :)

Muug

Post by Muug »

Kandidaten met humor dienen zich afzijdig te houden. :grin:

Stoffel

Post by Stoffel »

Moest ik plaats hebben, ik ging hem halen :peepwall:

https://www.2dehands.be/v/motoren/moto ... nda-cb-750
Last edited by Stoffel on 23 Aug 2025 16:18, edited 1 time in total.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Stoffel wrote: 23 Aug 2025 08:53 Moest ik plaats hebben, ik ging hem halen…
:peepwall:

www.2dehands.be/v/motoren/motoren-honda ... nda-cb-750
Onze Forumsoftware verknoeit je link...

Stoffel

Post by Stoffel »

Nu zou het moeten werken ;)

den Bullet

Post by den Bullet »

Stoffel wrote: 23 Aug 2025 08:53 Moest ik plaats hebben, ik ging hem halen :peepwall:

https://www.2dehands.be/v/motoren/moto ... nda-cb-750
Awel, dat begrijp ik echt niet goed. In zijn tijd waarschijnlijk een opwindend nieuw machien, maar dat kan ik geen klassieker of 'specialleke' noemen en zeker niet iets om veel poen te steken in het volledig terug in orde te zetten, tenzij ge -tig beurzen afdweilt om de stukken goedkoop te vinden.
Vriend van mij had een Bol d'Or met Martinkader. Ja, zoiets wel natuurlijk.
Natuurlijk met mijn achtergrond ... :oops:

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

Moet echt wel wat meer aan gebeuren dan "opkuisen", vrees ik. Dus niet enkel plaats nodig, maar vooral ook tijd, geld, kennis enz...

Stoffel

Post by Stoffel »

Smaken verschillen zekers :dontknow:
Ik vind deze wel iets hebben, ooit de niet gekuipte versie gehad, ik reed er graag mee, zoetjes, op het gemak.

den Bullet

Post by den Bullet »

Ik had het in feite over de uitstraling.
Iconische motorfietsen dus.
De eerste Goldwing bijvoorbeeld. Dat was - zeker voor Honda - een gedurfd concept dat dan verder is uitgegroeid. Zelfde voor de Pan.
Een Benelli Sei, een K 750 ( de driecilinder dus), de eerst HD's Evolution,...

Stoffel

Post by Stoffel »

Dat waren de modellen die mij in mijn jeugd niet zo interesseerde :peepwall:
Bij mij waren het de Xrv modellen, of de eerste cbr1000f modellen.

Jopet

Post by Jopet »

Stoffel wrote: 24 Aug 2025 13:47 Dat waren de modellen die mij in mijn jeugd niet zo interesseerde :peepwall:
Bij mij waren het de Xrv modellen, of de eerste cbr1000f modellen.
Aha de eerste CBR1000F modellen, das pure nostalgie voor mij, dat was mijn eerste 4-takt motorfiets in 1988, heb er toen 305.000 bfr. voor betaald, zo'n 7500€ :rayof:

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

den Bullet

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 24 Aug 2025 14:17
Aha de eerste CBR1000F modellen, das pure nostalgie voor mij, dat was mijn eerste 4-takt motorfiets in 1988, heb er toen 305.000 bfr. voor betaald, zo'n 7500€ :rayof:

Image

Image
Wel, dat zou ik ook als een classic beschouwen (ware het niet dat viercylinders en ondergetekende absoluut geen match zijn :? ).

Jopet

Post by Jopet »

den Bullet wrote: 24 Aug 2025 14:23 Wel, dat zou ik ook als een classic beschouwen (ware het niet dat viercylinders en ondergetekende absoluut geen match zijn :? ).
Dus jij bent een 2 cilinder liefhebber.... en mag ik zo curieus zijn wat jouw zoveel meer aantrekt aan een 2 buiten een 4 cilinder?

den Bullet

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 24 Aug 2025 17:06
den Bullet wrote: 24 Aug 2025 14:23 Wel, dat zou ik ook als een classic beschouwen (ware het niet dat viercylinders en ondergetekende absoluut geen match zijn :? ).
Dus jij bent een 2 cilinder liefhebber.... en mag ik zo curieus zijn wat jouw zoveel meer aantrekt aan een 2 buiten een 4 cilinder?
Mono's en Twins, inderdaad.
Daar heb ik leren mee rijden. Op koppel dus.
Een keer een vierpitter gehad (K 100) en daarmee schakelde ik een versnelling hoger wanneer dat belange nog niet hoefde. Het voelde gewoonweg onnatuurlijk aan voor mij.
Beste Twin die ik gehad heb daarvoor was mijn Bonneville T140 E. Zelfs in derde aan twintig per uur sleurde die u in een mum van tijd naar illegale regioen.

Jopet

Post by Jopet »

den Bullet wrote: 24 Aug 2025 19:08 Mono's en Twins, inderdaad.
Daar heb ik leren mee rijden. Op koppel dus.
Een keer een vierpitter gehad (K 100) en daarmee schakelde ik een versnelling hoger wanneer dat belange nog niet hoefde. Het voelde gewoonweg onnatuurlijk aan voor mij.
Beste Twin die ik gehad heb daarvoor was mijn Bonneville T140 E. Zelfs in derde aan twintig per uur sleurde die u in een mum van tijd naar illegale regioen.
Bij mij was het op een bepaald moment net het omgekeerde, na de CBR1000F had ik een Suzuki V-Strom 1000 gekocht, plezante motor om mee te rijden behalve in lage toeren, 0 power onder de 2000rpm, schokken en doen maar niet vooruit gaan, moest dus veel meer schakelen en vooral moeilijk rijden bij traag verkeer. Daarom heb ik bij de volgende motor weer een 4 cylinder gekocht, een Yamaha FJR 1300. Fantastisch soepele motor met bakken koppel maar merkelijk zwaarder dan de V-Strom en dus in de bergen en bochtige wegen veel vermoeiender om te rijden. Daarna maar terug gegaan naar (moderne) twin hoogpoters ;)
Maar heb er geen flauw idee van wat zo'n klassieker als de Bonneville T140 E geeft als je daarmee op stap gaat, heb altijd nieuwe moderne motoren gekocht, nooit geen oudere klassiekers.

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

https://www.marktplaats.nl/v/motoren/on ... nt=app_ios

Eigenlijk straf, ge kunt zo'n goldwing kloon veeel goedkoper kopen dan een driekwart in de prak gereden Honda/yamaha/suzuki enduro uit de jaren 80/90.

Ok, die op marktplaats heeft veel kilometers gedaan, maar er staan er ook te koop met veel minder kilometers en nog goed onder de XR/TT/XT/DR (vraag)prijzen.

Muug

Post by Muug »

https://motos-occasion.bmw-motorrad.be/ ... ?on=550623

Wie was daar alweer nogal zot van? Maar er zijn veel "valse" in omloop, niet?

Image

Mario

Post by Mario »

Robman, neen?

ik vind diene Lada op de foto's van Jopet ook wel iets hebben (en da's niet eens helemaal ironisch)! :grin:

Post Reply