Lassen aan moto . Wat wel wat niet?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
diskeletlietje

Lassen aan moto . Wat wel wat niet?

Post by diskeletlietje »

Op ons laatste reisje was er heel veel versleten toen we terug thuis waren (banden alle vloeistoffen en wat remblokken splinternieuw , kleppen nagezien enz ). Moto staat ondertussen terug tip top inorde. Maar ik ben op een of andere manier ook mijn kamelenteen ( pikkel verbreder) verloren . Het was zo een opvijs stuk van touratech of zo ( kan het niet meer zien is verdwenen) . Moto stond wel heel verticaal toen dat ding er op zat , moest heel goed opletten waar en hoe ik die parkeerde. Hellingshoek zonder is prima nu maar echt een belachelijk klein oppervlakte die de moto ondersteund nu . Ofwel slijp ik dat voetje er af en las er een goot ding op . Of ik maak een template van de oppervlakte van het huidige voetje en maak een gat in het stuk ijzer die ik er zou aanlassen . Soit mag ik lassen aan de moto ? Ik heb schrik dat er iets van de elektronica zou kunnen stuk gaan.

Graag julie mening.

Ps: ik ken mezelf als ik die pikkel er af haal krijg ik die veer er waarschijnlijk niet meer rond 😉

Stoffel

Re: Lassen aan moto . Wat wel wat niet?

Post by Stoffel »

Sowieso batterij loskoppelen, voor de rest weet ik zo niets..maar ben zelf niet echt vertrouwd met de nieuwste moto’s. 😇
Geen optie om te schroeven en met borgmiddel vast te zetten?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Muug

Post by Muug »

Gij als übermechanieker zegt dat ge die zijpikkel niet meer gemonteerd gaat krijgen? :dontknow: Mohow.

Blackbert

Post by Blackbert »

Als je de batterij en de ECU afkoppelt zal 't wel lukken zeker? Tenzij er nog sensoren te gevoelig zijn. Raketman gaat het beter weten denk ik.
Die veer of veren terughangen lukt altijd. Niet steeds van de eerste keer, maar toch.
what would Tom do?

Koeno

Post by Koeno »

Voor die veren terug te hangen heb ik bij mijn CB Sevenfifty ook wat vals gespeeld.
Rondellen tussen de veer beginnen steken om ze zo uit te rekken, tot ik ze gemakkelijk rond de zijpikkel/middenbok kon hangen... :peepwall:

Stoffel

Post by Stoffel »

Awel, voor die veren heb ik al jaren een sleutel hangen die ooit bij een trampoline die we gekocht hadden bijzat om die doek met veren op te spannen, en dat gaat daar vrij goed mee ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Raketman

Post by Raketman »

Bij die KTM hou je't simpel : poot eraf en lassen. Anders : batterij los, ECM los, BCM los, eer ge aan die stekkers kunt is half de moto afgebroken :? :lol: ...sop/kolen/niet waard.

Voor die veer heb ik tools en truken genoeg moest het nodig zijn. Maar iets zegt mij dat gij dat perfect zelf kunt :geek:
Nil volentibus arduum

petervdc

Post by petervdc »

Iemand heeft bij mijn 1190 de zijsteun eraf gevezen en een rondje erop gelast.
Werkt prima !
Keep going

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Dus die poot gaat er af . Eerst moet ze nog eens naar de garage, blijkbaar is er een stukje plastiek van een wind-deflector afgebroken tijdens het onderhoud en dat moet vervangen worden ( op hun kosten weliswaar) . En tweedes we moeten nog veel rijden nu het weer het nog toelaat :grin:
Bedankt voor de reacties 😘

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Update
Plakkje gemaakt met een hol met de grote van het originele steuntje , veer er af gekregen en dan komt de eerste godverdomme miljaarde kut ... dat is natuurlijk geen standaard inbussleutel een 5.5 . Alle bitstetjes en sleutels die ik heb springen van 5 naar 6 ... morgen alle kasten op het werk doorsnuffelen .

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Image

zappa

Post by zappa »

diskeletlietje wrote: 09 Sep 2024 18:55 Image
Image
sig nature

Blackbert

Post by Blackbert »

:mrgreen:
what would Tom do?

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Het is gewoon mat zwart geworden Zappa, hangt na het X te laagje pimer en mat zwart te drogen in mijn spuitcabine ( kartonnen doos van een barbecue die we vorig jaar gekocht hadden ... en het stinkt hier tot binnen) wel strak design de schreew met een hoek af 🥰

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Heb ondertussen ook al een tool in elkaar gestoken om die veer er morgen op te krijgen... ik heb foto's stappenplan, ik stuur die naar pol en dat geraakt wel op het forum 🤣🤣🤣

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Image

Boel hangt er aan 😁

Muug

Post by Muug »

:grin:
Heel mooi voetje!!!

diskeletlietje

Post by diskeletlietje »

Muug wrote: 12 Sep 2024 19:41 :grin:
Heel mooi voetje!!!
Mijn eerste plan was een teenslets te maken, maar dat ging te lang duren 8-)

Raketman

Post by Raketman »

Ge kunt hem een schoentje aandoen, dat zou het helemaal compleet maken :mrgreen:
Nil volentibus arduum

Post Reply