Ontsteking CBR 1000 F

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Honda-fan_Kortrijk

Ontsteking CBR 1000 F

Post by Honda-fan_Kortrijk »

Hoi
zonet (o.a.) de distributieketting vervangen van mijn Honda CBR 1000 F en nu krijg ik die niet aan de praat.
Vermoedelijk heb ik de krukas een halve cyclus (1 toertje) teveel verdraaid en valt de ontsteking nu niet op de compressieslag.
Kan ik dit ergens visueel nazien?
Of kan ik de ontstekingsspoelen eens omwisselen om dit na te gaan?
Alvast bedankt voor de respons.
Gr.
CL

Blackbert

Re: Ontsteking CBR 1000 F

Post by Blackbert »

RTFM. :dontknow:
what would Tom do?

zappa

Post by zappa »

Honda-fan_Kortrijk wrote: 06 Apr 2025 18:35
Kan ik dit ergens visueel nazien?
foto voor en na :dontknow: streeptje zetten? De eerste openhart operaties zullen ook niet altijd vanzelf gegaan zijn? 😵‍💫 Veeel succes, en geduld. :|
sig nature

Stoffel

Post by Stoffel »

Werkplaatshandboek? Krukas die een halve cyclus verkeerd staat…. Denk ik onmiddellijk aan je nokkenassen en kleppen :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Honda-fan_Kortrijk

Post by Honda-fan_Kortrijk »

Voor alle duidelijkheid: ik heb de nokkenassen verwijderd en de krukas rondgedraaid om de ketting te kunnen vervangen
Bij het hermonteren stonden alle markeringen correct.
Probleem is dat de krukas 2 toeren moet draaien om de nokkenassen 1 toer te laten draaien (wat normaal is). Misschien heb ik de krukas een oneven aantal toeren gedraaid waardoor de markeringen wel overeenkomen, maar niet de pulsgenerator.
Ik zou dus moeten kunnen nazien wanneer precies een puls gegeven wordt op een bepaalde cylinder en dan kijken of daar de kleppen dichtstaan (correct) ofwel dat de uitlaatklep geopend is (halve cyclus verdraaid)

Muug

Post by Muug »

:dontknow:

Misschien weten ze dat op een Honda-forum? Of een youtube-filmpje?

Post Reply