Hoi
zonet (o.a.) de distributieketting vervangen van mijn Honda CBR 1000 F en nu krijg ik die niet aan de praat.
Vermoedelijk heb ik de krukas een halve cyclus (1 toertje) teveel verdraaid en valt de ontsteking nu niet op de compressieslag.
Kan ik dit ergens visueel nazien?
Of kan ik de ontstekingsspoelen eens omwisselen om dit na te gaan?
Alvast bedankt voor de respons.
Gr.
CL
Ontsteking CBR 1000 F
Re: Ontsteking CBR 1000 F
foto voor en na
sig nature
Werkplaatshandboek? Krukas die een halve cyclus verkeerd staat…. Denk ik onmiddellijk aan je nokkenassen en kleppen 
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
-
Honda-fan_Kortrijk
Voor alle duidelijkheid: ik heb de nokkenassen verwijderd en de krukas rondgedraaid om de ketting te kunnen vervangen
Bij het hermonteren stonden alle markeringen correct.
Probleem is dat de krukas 2 toeren moet draaien om de nokkenassen 1 toer te laten draaien (wat normaal is). Misschien heb ik de krukas een oneven aantal toeren gedraaid waardoor de markeringen wel overeenkomen, maar niet de pulsgenerator.
Ik zou dus moeten kunnen nazien wanneer precies een puls gegeven wordt op een bepaalde cylinder en dan kijken of daar de kleppen dichtstaan (correct) ofwel dat de uitlaatklep geopend is (halve cyclus verdraaid)
Bij het hermonteren stonden alle markeringen correct.
Probleem is dat de krukas 2 toeren moet draaien om de nokkenassen 1 toer te laten draaien (wat normaal is). Misschien heb ik de krukas een oneven aantal toeren gedraaid waardoor de markeringen wel overeenkomen, maar niet de pulsgenerator.
Ik zou dus moeten kunnen nazien wanneer precies een puls gegeven wordt op een bepaalde cylinder en dan kijken of daar de kleppen dichtstaan (correct) ofwel dat de uitlaatklep geopend is (halve cyclus verdraaid)
Misschien weten ze dat op een Honda-forum? Of een youtube-filmpje?